Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Satın Aldığınız Televizyonun Panelini Bilmek Hakkınız mı? Değil mi?

Satın Aldığınız Televizyonun Panelini Bilmek Hakkınız mı? Değil mi?

  • Hayır Hakkım Değil

    Oy: 0 0.0%
  • Beni İlgilendirmiyor

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    31

Adem Helvacı

Everybody Lies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
21,581
Evet birisi bunun mantıklı bir açıklamasını yapabilir mi acaba?
İçimizde yazılım işi ile uğraşan ve hatta bazı CRM programlarını ana dili gibi bilen dostlar var biliyorum.
Bütün markalar SAMSUNG LG PHILIPS VESTEL ARÇELİK SONY TCL vs vs kendi resmi web sitelerine bir arama bölümü ekleyip seri numarası sorgulaması ile tüketicinin karşısına üretimlde kullanılan paneli KARMA PANEL BİLE OLSA aslında çıkartabilir diye düşünüyorum. Yani sistem ve teknik olarak bu kesinlikle mümkün ancak minik bir altyapı senkronizasyonu gerekir diye tahmin ediyorum.

İşte bu konuya dair tepkimizi ortaya sergilemek adına sizlerin de hem görüşü hem desteği önemli.

Mesela Vestel panel bilgi hattı gibi yerlerde yazıp bir de keyfimiz olup cevaplayalım diye neden beklemek zorunda kalsın vatandaş?

Tamam hiçbirimiz keyfi bekletmiyoruz o ayrı konu fakat neticede bekleyen bir taraf var. Bunun bir sistematiğe otuması lazım. Vatandaş hangi paneli satın aldığınıbilip ona göre karar verebilmeli.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
bunun için web otomasyonu oluşturabilirim, lakin firmaları karşıma almak istemem. Yoksa bir program üzerinden tümden serial araştırması yapmak basit.
Sorgu paneli de oluşturulur bir script üzerinden ve bir site üzerinden tek bir noktadan tüm sn sorguları düşer önümüze de bunu yapmak şahsen benim haddime değil. Firmalar web sitelerine search bar ekleseler bu sorun az da olsa ortadan kalkar diye düşünüyorum..
 
Az önce Vestel bayisinde yaşadığım olayla sizin hayalinizi karşılaştırınca baya komik geldi ama Trajikomik!
50q9900 TV'nin canlı görüntüsüne bakayım diye bayiye gittim, sağdan,soldan,karşıdan biraz inceledikten sonra: Bunun paneli nedir? diye sordum.
"O panel muhabbeti TV'lerde olmaz, o bilgisayar monitörü ile alakalı bir durum, TV'lerde görüntü işleme teknolojisi vs vs...." diye giden bir cümle karşılaştım.Ordan çıktım başka bayiye gittim yine 50q9900 bakıyorum. Kadın anlatıyor: "Bu TV Qled en üst teknoloji, Android kullanıyor..."
Dedim bu modelde android yok, "Olur mu hiç bu Qled en üst seviye bunda herşey var..."
 
Az önce Vestel bayisinde yaşadığım olayla sizin hayalinizi karşılaştırınca baya komik geldi ama Trajikomik!
50q9900 TV'nin canlı görüntüsüne bakayım diye bayiye gittim, sağdan,soldan,karşıdan biraz inceledikten sonra: Bunun paneli nedir? diye sordum.
"O panel muhabbeti TV'lerde olmaz, o bilgisayar monitörü ile alakalı bir durum, TV'lerde görüntü işleme teknolojisi vs vs...." diye giden bir cümle karşılaştım.Ordan çıktım başka bayiye gittim yine 50q9900 bakıyorum. Kadın anlatıyor: "Bu TV Qled en üst teknoloji, Android kullanıyor..."
Dedim bu modelde android yok, "Olur mu hiç bu Qled en üst seviye bunda herşey var..."
Kahkaha atan adam emojisi bıraktım mesajınıza çünkü gülüyorum ağlanacak halimize :)

Hayır yani yaptıkları işe de saygıları yok arkadaş. :(
 
bunun için web otomasyonu oluşturabilirim, lakin firmaları karşıma almak istemem. Yoksa bir program üzerinden tümden serial araştırması yapmak basit.
Sorgu paneli de oluşturulur bir script üzerinden ve bir site üzerinden tek bir noktadan tüm sn sorguları düşer önümüze de bunu yapmak şahsen benim haddime değil. Firmalar web sitelerine search bar ekleseler bu sorun az da olsa ortadan kalkar diye düşünüyorum..
İbo kardeş arka planda bunun yapılabiliyor olduğunu bildiğim için istenirse web sitelerine de eklenebilir diye düşünmüştüm ki senden de bunun mümkün olduğunu teyit etmek güzel oldu.

Yıllar evvel ben satın alınan televizyonlarda panellerin sorgulanması gerektiğini anlatmaya başladığımda satanlar, üretenler, müdürler, amirler, memurlar hepsi NEDEN ifadesi ile bakıyorlardı bana.

Nedenini ve bunun gereklilik olduğunu yıllarca izah edemedim, ben bu misyonu üstlendim ve yıllarca insanlara kullandıkları ürünlerdeki panelelri, kalitelerini ve teknolojilerini anlattım, bahsettiğim sorgulama yöntemleri ile kendimi aracı ettim ve firmalar ile tüketiciler arasında köprü olup bilgi aktadım gönüllü olarak.

Aradan geçen zaman içerisinde insanları firmalara bunu sormaya sevk ettim ve tüketiciler hep kapı duvar durumu ile karşı karşıya kaldı.

Vestelin Capcanlı destek hattını kurması sonrası en azından vestel özelinde tüketicileri oraya yöndlendirdim sorsunlar diye. Bir süre cevapladı sonra göremiyoruz bilemiyoruz dediler çünkü panel bilgisi öğrenmek isteyen tüketici sayısı tahmin edilenden çok daha yüksek sayıda.

Aradan bu kadar geçen yıldan sonra firmalara bakıyorum artık ufak ufak konuyu kabullenmeye başlıyorlar ancak halen istediğimiz gibi değil durum.

İşte bunu artık resmi dilden talep etmenin zamanı geldi diye düşünüyorum.

Burada örgütlenebilirsek firmaları buna ikna edebiliriz kanaatindeyim.
 
İbo kardeş arka planda bunun yapılabiliyor olduğunu bildiğim için istenirse web sitelerine de eklenebilir diye düşünmüştüm ki senden de bunun mümkün olduğunu teyit etmek güzel oldu.

Yıllar evvel ben satın alınan televizyonlarda panellerin sorgulanması gerektiğini anlatmaya başladığımda satanlar, üretenler, müdürler, amirler, memurlar hepsi NEDEN ifadesi ile bakıyorlardı bana.

Nedenini ve bunun gereklilik olduğunu yıllarca izah edemedim, ben bu misyonu üstlendim ve yıllarca insanlara kullandıkları ürünlerdeki panelelri, kalitelerini ve teknolojilerini anlattım, bahsettiğim sorgulama yöntemleri ile kendimi aracı ettim ve firmalar ile tüketiciler arasında köprü olup bilgi aktadım gönüllü olarak.

Aradan geçen zaman içerisinde insanları firmalara bunu sormaya sevk ettim ve tüketiciler hep kapı duvar durumu ile karşı karşıya kaldı.

Vestelin Capcanlı destek hattını kurması sonrası en azından vestel özelinde tüketicileri oraya yöndlendirdim sorsunlar diye. Bir süre cevapladı sonra göremiyoruz bilemiyoruz dediler çünkü panel bilgisi öğrenmek isteyen tüketici sayısı tahmin edilenden çok daha yüksek sayıda.

Aradan bu kadar geçen yıldan sonra firmalara bakıyorum artık ufak ufak konuyu kabullenmeye başlıyorlar ancak halen istediğimiz gibi değil durum.

İşte bunu artık resmi dilden talep etmenin zamanı geldi diye düşünüyorum.

Burada örgütlenebilirsek firmaları buna ikna edebiliriz kanaatindeyim.
Bence bu dedikleriniz, türkiyede ki firmaların yönetim biçimleri ile alakalı. mesala bir firmanın, almanyada ki sitesi ve burada ki sitesi ile dağlar kadar fark var. ve yabancı sitelerde hizmet oranı daha yüksek. kısaca; iş bilmezlikten başka bir şey değil. mağaza'ya gidiyorum, televizyon soracağım. adam elindeki televizyonun özelliklerine hakim değil. yahu kardeşim kutunun üstünde yazıyor orada ki yazıları ezberlesen ne kaybedersin ki
 
Ben olaya farklı bir açıdan yaklaşayım.
Seri numarasını ancak televizyonu aldığımızda görebileceğimiz için (sonuçta online alışveriş de var) bunun seri numarası yerine model numarasını arkasına konan bir harf veya rakam ile kontrolü çok daha mantıklı bir çözüm olur bu bilgileri paylaşmak isteyen üreticiler için. Bunu ben düşünebiliyorsam, onlar da peki ala düşünebilirler. Önemli olan soru bunu yapmak istiyorlar mı istemiyorlar mı?
 
Ben olaya farklı bir açıdan yaklaşayım.
Seri numarasını ancak televizyonu aldığımızda görebileceğimiz için (sonuçta online alışveriş de var) bunun seri numarası yerine model numarasını arkasına konan bir harf veya rakam ile kontrolü çok daha mantıklı bir çözüm olur bu bilgileri paylaşmak isteyen üreticiler için. Bunu ben düşünebiliyorsam, onlar da peki ala düşünebilirler. Önemli olan soru bunu yapmak istiyorlar mı istemiyorlar mı?
Kesinlikle doğru, geçmiş mesajlarımıza buna model numarası sonuna panel üreticisinin ilk harfini eklemek olabilri diye yazışmıştık.

55UA9090L
55UA9090B
55UA9090S

gibi mesela. LG BOE SDP vs yani dediğin gibi abi yapılmak istensin, bir fornül mutlaka bulunur. :ok
 
Abi bizim panel sorgulamamızı bırak yakında çekilişle ne gelirse şansına modunda satış yapacaklar kendi sitelerinin teknik detaylarında bile çoğu tvnin gecikme süresi, nit değeri, kontrast değeri gibi asıl temel özellikler yazmıyor.
 
Abi bizim panel sorgulamamızı bırak yakında çekilişle ne gelirse şansına modunda satış yapacaklar kendi sitelerinin teknik detaylarında bile çoğu tvnin gecikme süresi, nit değeri, kontrast değeri gibi asıl temel özellikler yazmıyor.
Bir şekilde yazdırtmayı başarabilmemiz lazım :ok
 
Ben lg televizyon ararken şununla karşılaşmıştım uk uzantılı (ingiltere galiba ) lg sitesinde özellikler sekmesinde ürünün hangi paneller ile üretildiği seçeneği mevcut ( LCD (IPS, VA)Multi ) o bile bizim ülkemizde yazmıyor. En azından insanlara kolaylık sağlıyacaklarına daha köştek olmaya çalışıyor.


 
Az önce Vestel bayisinde yaşadığım olayla sizin hayalinizi karşılaştırınca baya komik geldi ama Trajikomik!
50q9900 TV'nin canlı görüntüsüne bakayım diye bayiye gittim, sağdan,soldan,karşıdan biraz inceledikten sonra: Bunun paneli nedir? diye sordum.
"O panel muhabbeti TV'lerde olmaz, o bilgisayar monitörü ile alakalı bir durum, TV'lerde görüntü işleme teknolojisi vs vs...." diye giden bir cümle karşılaştım.Ordan çıktım başka bayiye gittim yine 50q9900 bakıyorum. Kadın anlatıyor: "Bu TV Qled en üst teknoloji, Android kullanıyor..."
Dedim bu modelde android yok, "Olur mu hiç bu Qled en üst seviye bunda herşey var..."
Bu televizyon tavsiye etmiyorum. Bir türlü netlik sağlayamadı, sürekli bir sis, tül perde, arkasında, netlik yok, maç da yüzler görünmüyor. Net değil, canlılık yok, yok sürekli you tube, özel kanallar, 4k,8k,hdr seyrediyorsanız sorun yok. Tv yayınlar sıfır.

 
Philips 50PUS8807/62 modelin panelini öğrenmek için yazmadığım yer kalmadı. Sonuç olarak verdikleri cevap ''ticari sır''. Televizyonun arkasını söksem büyük ihtimal görebileceğim bir bilgiyi, ticari sır diyerek belirtmiyorlar.

Panel bilgisi vermemeyi neden bu kadar seviyor markalar anlayamadım. Sen bunu kendi sitende açık yüreklilikle bu marka bu model panel diye yaz, zaten bu kadar detay araştırmaya giren kişi için önemlidir ve senin sitende bunu girer bakar, buna göre tercih yapar.
Ortalama bir tüketici fiyata göre sıralar, yazılımsal hz değerine bakar bu iyimiş der alır geçer.
 
Bu konu ile ilgili firmalara, üreticilere ithalatçılara baskı yapmak zorundayız.

Tüketiciler satın aldıkları televizyonların panellerini bilmek haklarına sahiptir zira bu paneller içerdikleri teknoloji farklılıkları nedeniyle tüketiciyi birinci dereceden ilgilendiren sonuçları içermektedir.

Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Buradaki ankete katılmakla birlikte (Biliyorum bu konulara kimse destek vermez ama) change.org da başlattığım imza kampanyasına da destek olmak isterseniz imza linki aşağıdadır. :ok

 
Bu konu ile ilgili firmalara, üreticilere ithalatçılara baskı yapmak zorundayız.

Tüketiciler satın aldıkları televizyonların panellerini bilmek haklarına sahiptir zira bu paneller içerdikleri teknoloji farklılıkları nedeniyle tüketiciyi birinci dereceden ilgilendiren sonuçları içermektedir.

Sizler bu konuda ne düşünüyorsunuz?

Buradaki ankete katılmakla birlikte (Biliyorum bu konulara kimse destek vermez ama) change.org da başlattığım imza kampanyasına da destek olmak isterseniz imza linki aşağıdadır. :ok

abi bu anket gerçekçi değil ? genel merkezde yapılmış gibi duruyor ? firmalar ne diyor acaba bu panel bilgilendirme konusuna.
 
abi bu anket gerçekçi değil ? genel merkezde yapılmış gibi duruyor ? firmalar ne diyor acaba bu panel bilgilendirme konusuna.
Lafı eğip bükmenin anlamı yok, firmalar yanaşmıyor.
Yazılımpaylaşmakistemiyorlar
Panel Bilgisi paylaşmak istemiyorlar
Sorumluluk altında kalabilecekleri hiç bir şey istemiyorlar

Bunun baskı unsuru olmasını isteme nedenim bu fakat bu tarz anketlere, imza kampanyalarına insanımız destek vermez, bunu bilmeme rağmen ben yine de mücadeleye devam ediyorum. Bizde ancak kendi kapısı çalındığında feryad etme alışkanlığı var. ''Bir gün benim de başıma gelmesin, şimdiden destek vereyim'' anlayışı yok, olmadığı sürece benim gibi birkaç tırt ses dışında ülkede ses de çıkarmaz kimse.

Herkes çorbasına bakıyor. Bütün kanallar markalara yanlıyor, canım cicim güzellemeleri ile herkes çorbasını kaynatıyor biz burada halen ''Aman Halkımız afaydamız olsun'' derdi ile gereksiz yere çırpınalım.

Daha önceki imza kampanyaları ve anketlerde de durum hep aynıydı, 1000 kişi okur, 100 kişi yazar, 10 kişi imzalar vs

Herkesin kendince görüşü var saygı duyarım, kimisi change gibi oluşumlara dahil olmak istemiyor ancak alternatif kolay bir yol yok. Devlet Destekli İmza Kampanyası için Tapu İlmuhaberi isteyecek boyuttalar neredeyse. Ayrıca katılımların bu kadar az olması ister istemez ''Ya ben nereye kadar böyle tek başıma mücadele edeceğim?'' diye sorgulamaya neden oluyor.

Ben biliyorum ki yaptığım her girişim tüketici faydasına, attığım her adım bir haksızlığın karşısına dikilmek adına. Eeee sonra bakıyorum Nasreddin Hoca ve Timur'un Filleri durumu çıkıyor ortaya.

Bak mesela bundan bir ay önceki imza kampanyasına, hatta bu forumda bile yazıştık, dedim ki ''yahu ben açarım kampanya sorun değil ama kimse destek vermez, şurada bir avuç insanız ve bizim dışımızda bu konulara duyarlı kimse yok''

Açtım ve sonuç bu.

1684761938641.png
 
Lafı eğip bükmenin anlamı yok, firmalar yanaşmıyor.
Yazılımpaylaşmakistemiyorlar
Panel Bilgisi paylaşmak istemiyorlar
Sorumluluk altında kalabilecekleri hiç bir şey istemiyorlar

Bunun baskı unsuru olmasını isteme nedenim bu fakat bu tarz anketlere, imza kampanyalarına insanımız destek vermez, bunu bilmeme rağmen ben yine de mücadeleye devam ediyorum. Bizde ancak kendi kapısı çalındığında feryad etme alışkanlığı var. ''Bir gün benim de başıma gelmesin, şimdiden destek vereyim'' anlayışı yok, olmadığı sürece benim gibi birkaç tırt ses dışında ülkede ses de çıkarmaz kimse.

Herkes çorbasına bakıyor. Bütün kanallar markalara yanlıyor, canım cicim güzellemeleri ile herkes çorbasını kaynatıyor biz burada halen ''Aman Halkımız afaydamız olsun'' derdi ile gereksiz yere çırpınalım.

Daha önceki imza kampanyaları ve anketlerde de durum hep aynıydı, 1000 kişi okur, 100 kişi yazar, 10 kişi imzalar vs

Herkesin kendince görüşü var saygı duyarım, kimisi change gibi oluşumlara dahil olmak istemiyor ancak alternatif kolay bir yol yok. Devlet Destekli İmza Kampanyası için Tapu İlmuhaberi isteyecek boyuttalar neredeyse. Ayrıca katılımların bu kadar az olması ister istemez ''Ya ben nereye kadar böyle tek başıma mücadele edeceğim?'' diye sorgulamaya neden oluyor.

Ben biliyorum ki yaptığım her girişim tüketici faydasına, attığım her adım bir haksızlığın karşısına dikilmek adına. Eeee sonra bakıyorum Nasreddin Hoca ve Timur'un Filleri durumu çıkıyor ortaya.

Bak mesela bundan bir ay önceki imza kampanyasına, hatta bu forumda bile yazıştık, dedim ki ''yahu ben açarım kampanya sorun değil ama kimse destek vermez, şurada bir avuç insanız ve bizim dışımızda bu konulara duyarlı kimse yok''

Açtım ve sonuç bu.

Ekli dosyayı görüntüle 4310
bu nerede ? ben de destek olabilir miyim ?
diye yazdım ama durum bu. ben hep şunu söyledim depremde. inşaat işinin içindeyiz. ben şu yaşıma kadar inşaattayım şunu hiç duymadım adem abi. ben sağlam ev istiyorum, temeli sağlam olsun. diyen hiç olmadı. yok kaç metrekare yok fransız balkon var mı? bizim insanımız odanın içinde kolon gördü mü o kolonu görüntüyü bozduğu için istemiyor abi ne anlatayım sana. e sonra ne oldu dersen o yakışıklı lüks görünüşlü evler insanlara mezar oldu. çünkü halkımızın güvenli ev talebi yok, hiç olmadı.
bu mesele de aynı. çoğu kimseye ya ulaşamıyoruz ya da umursamıyor. insanlar görünüşe aldanıyor, "ya ne olacak bozulmaz bak hem alman malı" diyip alıyorlar. umurunda değil milletimizin, bu yönde bir talep yok.
 
Son düzenleme:
"ya ne olacak bozulmaz bak hem alman malı"
Aynen aynen alman malı, Esenyurt'ta imal ediliyor. :hihi:hihi Çin'den gelen, her markanın kullandığı panelle, her markanın kullandığı anakartla, her markanın kullandığı kasayla üretiliyor. Alman birisi televizyonun herhangi bir parçasına dokunmamış bile olabilir.

Abi şimdi paneli merak edersek, anakart üreticisini de merak ederiz, çerçeveyi üreten plastikçiyi de merak ederiz, hoparlör markasını da merak ederiz diye en iyisi abi bu televizyon "incz" marka, "inceleriz elektronik üretiyor, gerisini karıştırmayın." mantığıyla yaklaşıyorlar.
 
Aynen aynen alman malı, Esenyurt'ta imal ediliyor. :hihi:hihi

Abi şimdi paneli merak edersek, anakart üreticisini de merak ederiz, çerçeveyi üreten plastikçiyi de merak ederiz, hoparlör markasını da merak ederiz diye en iyisi abi bu televizyon "incz" marka, "inceleriz elektronik üretiyor, gerisini karıştırmayın." mantığıyla yaklaşıyorlar.
Evet genel bakış açıları bence de bu. ''Taviz Tavizi Doğurur'' diye düşünüyorlar bana göre.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri