Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Tüketici - Müşteri Her Zaman Haklı mı? CİMER’E 4 LİRALIK ŞİKÂYET

evrenatabek

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
9 Şub 2023
Mesajlar
859
Merhaba

Tüketici her zaman haklı mı? sorusu-kavramı haberi okunca akla geliyor.

Olay anlatılıyor. Esnafa büyük ihtimal kınama cezası verilmiştir.

Gönç, denetimlerde uyarılarla esnafların hatalarını görmelerini sağlamak, kasti yapılan hatalara da cezalar uygulanabildiğini belirtti. Gönç, “Bir vatandaş kuruyemişçiye gidiyor. Yanında çocuğu var ve kuru yemişçiden 4 TL’lik leblebi almak istiyor. Sıcak leblebiden istediğini belirten vatandaşa cevap veren esnaf, leblebinin tam olarak pişmediğini düşünerek içeriden pişmiş olanlardan veriyor. Bu durum üzerine vatandaş leblebiyi kabul etmiyor. Kuru yemişçiden ayrılıyor ve durumu CİMER’e yazıyor. Kuruyemişçinin tavrından memnun kalmadığını, leblebinin istediği gibi olmadığından bahsediyor. CİMER’de Denizli Valiliği aracılığıyla Denizli Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği’ne durumun incelenmesini istiyor. Biz DESOB olarak gelen yazı üzerine gerekli incelemeyi başlatarak, işyerinde denetimde bulunduk. Sonuç olarak birlik tarafından işlem uygulandı. Bakanlığa gerekli bilgiler aktarıldı. Gerekli denetlemeleri yapmaktayız. Bu konuda esnaflarımızın, vatandaşlarımızın da daha dikkatli olmaları ve anlayış içerisinde bulunmaları temennimizdir” dedi.

Katnakça:

Kavrulduktan sonra ısıtmalı kuruyemiş dolabında dursa bile, ilk çıktığı haldeki sıcaklık olmayacaktır.

Ama çocuk tutturduysa bu dönen makineden çıkandan istiyorum. Ebeveynlerin de işi zor.

Öyle esnaflar var ki bayat ürünü taze olarak satar.

Müşterinin kendisini iyi ifade edip, olayı sorgulanacak kısma getirmesi bilinç arttığının göstergesi.

Alış-verişin yapılmadığı durumda kendini savunmak.

Bu tavırı önemseme nedenim ise;
Dün elektrikli bisiklet için sensör kiti almayaya 2022 tarihinde kurulmuş Bursa Favori Motor Şirketine gittim. Daha önce yeğen uğramıştı. Parçayı sökeyim, bak bundan istiyorum deriz bekle dedim.
Dün gittiğimde Volta resmi internet sitesinde yedek parçalarda 155TL fiyat gözüküyordu. Servis 250TL fiyat belirtti. Dedim site fiyatı bu. Siteye baktı "bu resmi site değil " dedi. Bak dedim adres kısmında fabrikanın yeri yazıyor... Sistem bozuk kredi kartıda çalışmıyor dedi. %2 komisyondan da kar edeceksin dedim. doğa olarak.
Çıktım gittim.
Bende 155 TL için CİMER şikayet edeyim. Bursa Ticaret Odasından giden olacak mı?

Zaten 155TLde fazla gelmişti. Mum silikon, epoksi yapıştırıcı, hall sensör malzemeleri ile kalıp yapıp, epoksi içine gömülü kalıbını yaptım. 40TL maliyet oldu.

Haftasonu montajı olur. Sonuçta yaptığım çalışacak mı?
 
Geçen canım leblebi çekti, denedim yapmayı beceremedim,bu yazıda tuzu biberi oldu. Yokmu buraya gelen biri :(

Şaka bir yana bence olayda müşteri haklı. Müşteriye anlatırsın hatta tattırırsın kaç para sanki. Sonra pişmemiş halde kabul ediyorsa tartar verirsin. Esnaflığı bilmiyorlar yada insanlara hep kendi zevklerini dikte ediyorlar. O öyle yenmez şu böyle olmaz…vs Bırakın millet kendi karar versin pişmemiş mi yiyor pişmiş mi.
 
Bizim burada bir müze vardı sanırım yörük müzesiydi, kahvaltı mekanı olarak da işletiyorlardı aynı zamanda ve orada 'Her Müşteri Her Zaman Haklı Değildir'' diye yazarlardı duvarlara.

Biz 3 liralık otopark parası için karar yazmıştık hatırlıyorum fakat vatandaşın derdi para değil, hak gaspıydı o nedenle biz de karşı taraf direnmesine rağmen direnmiştik :)
Tüketici lehine yazdık ve para da geri ödendi. Emin değilim fakat belki otopark parasının 10 katı dosya bedeli ödedi karşı taraf. Bazen konu inat oluyor, bazen de emsal teşkil etmesin diye uğraşıyorlar.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri