Neler yeni

Vestel 49ub8300 panel kırılması

barisk2

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
Kastamonu
Merhaba,

Vestel 49ub8300 cihazın paneli kırıldı İstanbul da bazı yerler 7000 Tl ye değiştiriyorlar fakat ben başka bir ildeyim sırf TV tamiri için gitmek de istemiyorum. Bulunduğum ildeki Vestel servis ise panelin ellerinde olup olmadığının sorgulamasını servis kaydı olmadan açamadıklarını servis kaydı açtıktan sonra ellerimde panel varsa 8000 e değişim yapacaklarını yoksa da muadil ürün teklif edeceklerini söyledi. Eğer muadil ürünü de kabul etmezsem 400 de servis ücreti verecekmişim. Panel olup olmadığını da bilmiyormuş bir tür kumar yani, yazı tura. Genel servisi aradığımda lokal servislerin bilgi vereceğini söylüyorlar lokal servisler ise aynı şeyleri tekrarlayıp duruyorlar. Çok mantıklı bir servis anlayışı...Bu ürünlerin yedek parçalarının 10 sene bulundurulması zorunlu değil mi ?

Vestelin sitesindeki ürünler zaten piyasa fiyatının 10 bin üstünde olduğundan yaptığı inidirimin de bir anlamı kalmıyor. Vestel mesela daha uygun olan techwood gibi ürünleri de teklif edebiliyor mu yoksa sadece Vestel mi öneriyor?

Elimdeki cihazın sırf panelinin arızalı olması nedeniyle çöp olmasını da kabul edemiyorum.

Bu durumda 50 inc guncel cihazlar 9500 bandında iken servise başvurup gelen cevaba göre tüketici makemesıne mi başvurmak daha mantıklı sizce ?

Cihazın parasında da değilim milli servet ve kaynak israfı, elektronik çöplük olarak bakıyorum. Keşke üreticiden direk panel getirtip takabilsem. Önerisi olan varsa sevinirim teşekkür ederim,
 

barisk2

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
4
Tepki puanı
2
Puanları
3
Konum
Kastamonu
Ben izlemeyi düşündüğüm yolu planladım. Tv nin seri numarası ile birlikte lokal servise gidip yazılı dilekçe ile panelini talep edeceğim. 6502 sayılı tüketicinin korunması hakkında kanun madde 58 ve satış sonrası hizmetler yönetmelği madde 12 ye göre bana paneli vermek zorundalar. Servis kaydı vs istemediğimi sadece paneli yedek parça olarak istediğimi belirteceğim o yüzden sadece tuşa basmaktan dolayı haksız yere istedikleri meblayı da vermeyeceğim.

Sonrasında iki seçenek olacak paneli temin edecekler ise alıp takacağım. İkinci seçenek edemeyeceklerse tüketici hakem heyetine başvuracağım yedek parca temini konusunda kanunda yazılı sürelerde destek vermedikleri, stoklarında yeterli miktarda tutmadıkları ve aldatıcı ticari eylemleri için.

Ben ilgili kanunu tekrar tekrar okudum ama üretici firmanın hangi maddeye dayanarak muadil ürün verebildiğini çıkaramadım, eğer tüketici muadil ürün istemediğini ısrarla belirtirse onun onarımını yapmak zorundalar, yedek parça olmaması diye birşey yok çünkü dışarda birçok tamirci ellerinde panel anakart vs olduğunu söylüyor. Ayrıca üretici firmanın stoklarında 10 sene boyunca bunları saklama zorunluluğu olduğuna göre, üretici firma kendi stok sorunlarını açıkça tüketici üzerine yıkmaktadır.

Üstüne üstlük aldatıcı eylem olarak piyasada maliyetinin üstüne kar konularak satılan ürün fiyatının, çok üzerinde gösterdiği ürün fiyatı üzerinden, indirim yaptığını iddia ederek sonuçta normal muadil ürünü piyasa fiyatına satarak, "tüketici koruduğunu iddia ederek" ürünün muadilini uygun fiyata verdiği söylemiyle tüketici üzerinden bir kere daha kar ediyor. Bu yaptığı da açık olarak aldatıcı eylemdir.

Bu konudaki yöntem önerilerinize açığım ikincil yöntem olarak direk servis kaydı sonrası da tüketici hakem heyetine gidebilirim ama servisteki personelin tavırları çok itici ve bilgiden yoksun, biz hep böyle yapıyoruz burasının genel işleyişi bu herkese böyle yapıyoruz vs... panelin kaç lira olduğunu hatta stok bilgisini bile vermiyorlar... dilekçeyi bile nasıl kabul ettireceğimi düşünüyorum. İadeli tahahütlü yollayabilirim eğer kabul etmezlerse dilekçeyi.

Üçüncü bir yöntem de ürünün yedek parçasını ana Vestelden mail yoluyla istemek olumsuz yanıt sonrsı tüketici hakem heyetine basvurmak, çünkü servisler yazılı belge vermekten imtina ediyorlar ama mail ortamında elimde belge olmuş olur.

Önerilerinize açığım teşekkür ederim.

"6502 madde 58
Satış sonrası hizmetler
(1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.

Satış sonrası hizmetler yönetmelği

MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.

(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermesi zorunludur.

6502 SAYILI TÜKETİCİNİN KORUNMASI HAKKINDA KANUN GEREĞİNCE SATIŞ SONRASI HİZMET VERİLMESİ ZORUNLU OLAN TÜKETİCİ ÜRÜNLERİ LİSTESİ
Tablo 8.4
8.4.1 tv 10 yıl satış sonrası destek"

"TİCARİ REKLAM VE HAKSIZ TİCARİ UYGULAMALAR YÖNETMELİĞİ"

Doğruluk ve dürüstlük

MADDE 7
e) Teslim,değiştirme, geri alma, garanti, satış sonrası hizmetleri, yedek parça veyabakım ve onarım şartları,


MADDE 29 – (1) Yanlış bilgi içeren veya verilen bilgiler esasen doğru olsa bile sunuluşuna dair bütün koşullar değerlendirildiğinde, ortalama tüketiciyi aldatan ya da aldatmaya elverişli olan ve bu suretle tüketicinin normal şartlar altında taraf olmayacağı bir hukuki işleme taraf olmasına yol açan ya da yol açma olasılığı bulunan ticari uygulamalar aldatıcı olarak kabul edilir.
(2) Aşağıda belirtilen hususlarda tüketicileri aldatan ya da aldatma ihtimali olan eylemler aldatıcı eylem olarak değerlendirilir:

d) Bir mal veya hizmete ilişkin servis, yedek parça, değiştirme veya tamir hizmetleri,

Aldatıcı ihmaller

MADDE 30 –
(1) Ticari uygulamada bulunanın bir hukuki ilişki kurmak amacıyla tüketiciye yöneltmiş olduğu öneride önemli bir bilgiyi gizlemesi, öneriyi tüketiciye anlaşılmaz bir şekilde veya uygun olmayan bir zamanda sunması, amacı açıkça belli olan ticari uygulamanın amacını tüketiciye bildirmemesi ve bu durumların ortalama bir tüketicinin normal şartlar altında taraf olmayacağı bir hukuki işleme taraf olmasına yol açması ya da yol açma olasılığının bulunması halinde aldatıcı ihmalin varlığı kabul edilir.

(2) Ticari uygulamanın içerik ve şartlarının tüketiciye aktarılması için kullanılan iletişim aracının zamansal veya mekânsal sınırlamaları nedeniyle gerekli bilgilerin verilemediği hallerde, aldatıcı ihmalin var olup olmadığının değerlendirmesi, söz konusu sınırlamalar ve ticari uygulamada bulunanın bilgiyi tüketicilere diğer araçlarla sunmak için aldığı önlemler dikkate alınarak yapılır.
"
 
Son düzenleme:
Üst