instagram'da CITROEN aracı ile ilgili sorun yaşayan arkadaşa istinaden bu paylaşımı yapıyorum.
Öncelikle ilk yaşanan sorun ve çözümü hakkında bilgi vereyim
Hemen hemen tüm marka araçlar için geçerli olup, aracınızın garanti süresi başlangıcını satış (fatura) tarihi olarak değil, ithal edildiği tarih (aracın Türkiye'ye girişi) olarak sisteme işliyorlar. Bu durumu anlamam ancak garanti ile işim olduğunda ortaya çıktı. 10/06/2019 tarihinde garanti ile işim olunca, garanti süremin dolduğunu ve işlemi ücretli yapabileceğim bilgisi paylaşıldı. garanti başlangıç tarihi olarak 20/09/2016 gözüküyordu.
konu hakkında Citroen Türkiye ile irtibata geçip, aracın garanti süresinin 2 yıl olduğunu ve bu 2 yılın aracın trafiğe çıkış ve fatura tarihi olan 23/08/2017 olması gerektiği bilgisini verip gerekli güncellemeleri yapmalarını belirttim. Aradan geçen birkaç gün sonunda servisten telefon geldi ve ilgili parçanın garanti kapsamında değişeceğini belirttiler.
Bugünün parası ile şuan 60-70 bin TL değerinde olan ADBLUE depom ücretsiz şekilde değiştirildi.
Bu işlem yapıldıktan sonra 09/03/2021 tarihinde yine aynı sorun ile karşılaştım. Yaşanan sorun ile ilgili üzerinden 24 ay bile geçmeden aynı sorun ile karşılaşmış olmam ilgili depoda üretim kaynaklı bir sorun olduğu anlamına geliyordu. Durumu servis danışanlarına ilettiğimde Aracınızın garanti süresi dolmuş olup, ilgili parça ücret dahilinde değişebilir şeklinde geri dönüş aldım. Bu tarihte mevcut distribütör işi bırakmış olup, PSA group devraldı.
not: bu uyarı çıktığında 1500km sonra araç çalıştırılamaz uyarısı veriyor. sorun yaşamamam adına bu uyarı silindi.
Bu durum karşısında, siz lütfen servis kaydı açın ve garantiye durumu bildirin. Oradan gelecek olan yanıta göre ilerleyelim dedim. Onlar da tabi ki diyerek servis kaydımı açtılar (öyle umuyorum). aradan geçen 1 hafta sonunda servis tarafından, garanti kapsamında değişim talebinize RET cevabı geldi şekilde bilgi verildi.
Bu yanıt doğrultusunda servise giderek, durumu PSA group a bizzat iletmek istediğimi bu sebeple önceki değişimde düzenlenen iş emri ve mevcut sorun için gelen RET cevabının bir kopyasını istedim. Önceki iş emri tarafıma verildi ama sistemsel bir hatadan dolayı garanti biriminden gelen RET cevabının silindiğini ilettiler.
olabilir diyerek tekrar kayıt açın lütfen ve tekrar RET yanıtı alalım dedim. Bu seferde aracı arıza cihazına bağladıklarında uyarı olmadığı için servis kaydı açamıyoruz dediler
Peki tekrar arıza verecek nasılsa o zaman tekrar gelirim dedim. 1 hafta sonra araç tekrar arıza verdi ve kayıt açıldı.
Ne hikmetse göklerden gelen bir güç ile bir önceki sefer RET veren garanti birimi, bu sefer ONAY verdi
Bu şekilde aracımın günümüz koşullarında 60-70 bin TL olan ADBLUE deposu 2. kez değişti.
YANİ.... bu ana kadar, aracın üzerinde üretimde gelen dahil olmak üzere 3. depo mevcut.
Tabi ki sorun burada bitmiyor
16/06/2022 tarihinde yine aynı arıza kodu ile karşılaşıyorum. Ekranda o yazı tekrar çıktığı anda, nasıl bir sinir harbi yaşamış olabileceğimi göz önüne getirebilirsiniz.
Aynı sorun ile tekrar servisin yolunu tuttum.
Durumu izah edip aracın üzerindeki deponun 3. depom olduğunu belli ki bu depo ile ilgili bir üretim sorunu olduğunu, üretim kaynaklı hatalar kapsamında depomun ücretsiz değişimini talep ettim.
Değişen ürünün garantisi olmadığını aracımın garantisinin 3 yıl önce dolduğunu maalesef bu değişim işleminde ücretli değişebileceğini belirttiler. Buna istinaden siz lütfen servis kaydını ve değişim talebimi sisteme girin. Oradan gelecek yanıta göre ilerleyelim dedim. aradan geçen 1 hafta sonunda tarafıma "KISMİ ÜSTLENME" diye bir evrak gösterdiler
Bu evraka göre; müşteri memnuniyeti kapsamında "garanti bitiş tarihinden itibaren 37 ila 48 ay" kapsamında olduğum bilgisi verilmiştir. Buna istinaden ilgili parçanın %67 si CITROEN, kalan %33'lük bölümü tarafımdan karşılanacak şekilde değişim yapılabileceği söylendi.
Bu arada bu işlemler yapılırken araca bağlanan bilgisayar gözüme çarptı ve arıza tespiti için bağlandıkları SERVER adresini aklıma not ettim
service.citroen.com/
Bu adrese üye olarak (1 saat için 9€, 1 gün için 33€ ) araç ile ilgili tüm evrak, arıza geçmişi, servis geçmişi, parça bilgisi, onarım bilgisi gibi evraklara ulaşılabiliyor. Bu adrese üye olup baktığımda, adblue deposunun 2022 yılında güncellenmiş olup, bahse konu olan arızanın giderildiğine dair bülten yayınlanmış
Yani aslında hatalı bir üretimin söz konusu olduğu kabul edilmiş ve parçada revizyon yapılmış.
Böyle bir ödeme yapmayacağımı, bir ürün, ya garanti kapsamındadır, ya değildir diyerek durumu önce Türkiye PSA ya , sonra Fransa PSA ya bildireceğimi
İlgili evrakların hepsinin bir kopyasının tarafıma iletilmesini talep ettim ve evraklarımı alıp önce sikayetvar'a sonra CITROEN FRANSA ya ilettim.
Burada yazanın türkçe meali; durumu ilgili birime ilettik. Konunun daha hızlı hızlı çözülebilmesi için Türkiye PSA ile iletişime geçebilirsiniz.
Burada bizi ilgilendirmez, türkiye ile halledin demiyor. Biz bakıyoruz ama türkiye daha hızlı çözebilir diyor.
bu aşamada bir kaç kez durum hakkında bilgi talep ediyorum. En sonunda Türkiye PSA beni arayarak talebimin reddedildiği ve %33 ödemem koşulu ile değişim yapılacağını iletiyor. Ben de bu durumu Fransa ya tekrar bildiriyorum.
TÜRKÇESİ ; Talebim Citroen Türkiye tarafından reddedildi. Bu konuda sizden detaylı bilgi alabilir miyim?
Üretim hatası olan bir parça için neden para ödemek zorundayım?
Bu mailden 2 veya 3 gün sonra CİTOREN TÜRKİYE tekrar arama sağlamış olup, İlgili parçanın ücretsiz değişeceği bilgisini verdi. Servise giderek durumu ilettiğimde. Böyle bir şey ile ilk kez karşılaşıyoruz. Azminizden dolayı tebrik ederiz dediler
İlgili parça depolarımızda mevcut. 1 hafta içinde ulaşır. sonrasında değişimi yaparız dediler.
Tabi ki iş burada bitmiyor
parça geliyor ve beni servise çağırıyorlar. aracı lifte kaldırıp parça değişimi için sökmeye başladıklarında, yeni gelen depoyu görmem mümkün mü diye belirttim. Elbette gösterim diyerek servis alanına aldılar beni. Parçayı incelediğimde önceki depolar ile aynı seri numarasına sahip olduğunu ve 1 sene sonra yine aynı arızayı alacağımı bildirdim.
Servis çalışanı bize gönderilen depo bu aracınız için depoda gözüken bu diyerek dönüş yaptılar. Ben de daha önceden servis sayfasından temin etmiş olduğum bülteni ve güncel deponun seri numarasını taraflarına ilettim.
Hepsi şaşırmış bir şekilde... AAAaaaa böyle bir şey mi var. hemen kontrol edelim dediler
Servis danışmanı evet haklısınız revizyon yapılmış ve güncel bir depo mevcut. bu depoyu iptal edelim. tarafınıza güncel depo için sipariş oluşturalım dediler
Şuan aracın üzerinde güncel depo olup henüz bir sorun ile karşılaşmadım.
Buradan anlaşılacağı üzere haklarınızı bilir ve biraz araştırma yaparak basit bir sorun için 60-70 bin TL ödemekten kurtulabilirsiniz.
@Adem Helvacı
Öncelikle ilk yaşanan sorun ve çözümü hakkında bilgi vereyim
Hemen hemen tüm marka araçlar için geçerli olup, aracınızın garanti süresi başlangıcını satış (fatura) tarihi olarak değil, ithal edildiği tarih (aracın Türkiye'ye girişi) olarak sisteme işliyorlar. Bu durumu anlamam ancak garanti ile işim olduğunda ortaya çıktı. 10/06/2019 tarihinde garanti ile işim olunca, garanti süremin dolduğunu ve işlemi ücretli yapabileceğim bilgisi paylaşıldı. garanti başlangıç tarihi olarak 20/09/2016 gözüküyordu.
konu hakkında Citroen Türkiye ile irtibata geçip, aracın garanti süresinin 2 yıl olduğunu ve bu 2 yılın aracın trafiğe çıkış ve fatura tarihi olan 23/08/2017 olması gerektiği bilgisini verip gerekli güncellemeleri yapmalarını belirttim. Aradan geçen birkaç gün sonunda servisten telefon geldi ve ilgili parçanın garanti kapsamında değişeceğini belirttiler.
Bugünün parası ile şuan 60-70 bin TL değerinde olan ADBLUE depom ücretsiz şekilde değiştirildi.
Bu işlem yapıldıktan sonra 09/03/2021 tarihinde yine aynı sorun ile karşılaştım. Yaşanan sorun ile ilgili üzerinden 24 ay bile geçmeden aynı sorun ile karşılaşmış olmam ilgili depoda üretim kaynaklı bir sorun olduğu anlamına geliyordu. Durumu servis danışanlarına ilettiğimde Aracınızın garanti süresi dolmuş olup, ilgili parça ücret dahilinde değişebilir şeklinde geri dönüş aldım. Bu tarihte mevcut distribütör işi bırakmış olup, PSA group devraldı.
not: bu uyarı çıktığında 1500km sonra araç çalıştırılamaz uyarısı veriyor. sorun yaşamamam adına bu uyarı silindi.
Bu durum karşısında, siz lütfen servis kaydı açın ve garantiye durumu bildirin. Oradan gelecek olan yanıta göre ilerleyelim dedim. Onlar da tabi ki diyerek servis kaydımı açtılar (öyle umuyorum). aradan geçen 1 hafta sonunda servis tarafından, garanti kapsamında değişim talebinize RET cevabı geldi şekilde bilgi verildi.
Bu yanıt doğrultusunda servise giderek, durumu PSA group a bizzat iletmek istediğimi bu sebeple önceki değişimde düzenlenen iş emri ve mevcut sorun için gelen RET cevabının bir kopyasını istedim. Önceki iş emri tarafıma verildi ama sistemsel bir hatadan dolayı garanti biriminden gelen RET cevabının silindiğini ilettiler.
olabilir diyerek tekrar kayıt açın lütfen ve tekrar RET yanıtı alalım dedim. Bu seferde aracı arıza cihazına bağladıklarında uyarı olmadığı için servis kaydı açamıyoruz dediler

Ne hikmetse göklerden gelen bir güç ile bir önceki sefer RET veren garanti birimi, bu sefer ONAY verdi

Bu şekilde aracımın günümüz koşullarında 60-70 bin TL olan ADBLUE deposu 2. kez değişti.
YANİ.... bu ana kadar, aracın üzerinde üretimde gelen dahil olmak üzere 3. depo mevcut.
Tabi ki sorun burada bitmiyor

Aynı sorun ile tekrar servisin yolunu tuttum.
Durumu izah edip aracın üzerindeki deponun 3. depom olduğunu belli ki bu depo ile ilgili bir üretim sorunu olduğunu, üretim kaynaklı hatalar kapsamında depomun ücretsiz değişimini talep ettim.
Değişen ürünün garantisi olmadığını aracımın garantisinin 3 yıl önce dolduğunu maalesef bu değişim işleminde ücretli değişebileceğini belirttiler. Buna istinaden siz lütfen servis kaydını ve değişim talebimi sisteme girin. Oradan gelecek yanıta göre ilerleyelim dedim. aradan geçen 1 hafta sonunda tarafıma "KISMİ ÜSTLENME" diye bir evrak gösterdiler

Bu evraka göre; müşteri memnuniyeti kapsamında "garanti bitiş tarihinden itibaren 37 ila 48 ay" kapsamında olduğum bilgisi verilmiştir. Buna istinaden ilgili parçanın %67 si CITROEN, kalan %33'lük bölümü tarafımdan karşılanacak şekilde değişim yapılabileceği söylendi.
Bu arada bu işlemler yapılırken araca bağlanan bilgisayar gözüme çarptı ve arıza tespiti için bağlandıkları SERVER adresini aklıma not ettim

Bu adrese üye olarak (1 saat için 9€, 1 gün için 33€ ) araç ile ilgili tüm evrak, arıza geçmişi, servis geçmişi, parça bilgisi, onarım bilgisi gibi evraklara ulaşılabiliyor. Bu adrese üye olup baktığımda, adblue deposunun 2022 yılında güncellenmiş olup, bahse konu olan arızanın giderildiğine dair bülten yayınlanmış

Böyle bir ödeme yapmayacağımı, bir ürün, ya garanti kapsamındadır, ya değildir diyerek durumu önce Türkiye PSA ya , sonra Fransa PSA ya bildireceğimi
İlgili evrakların hepsinin bir kopyasının tarafıma iletilmesini talep ettim ve evraklarımı alıp önce sikayetvar'a sonra CITROEN FRANSA ya ilettim.
Burada yazanın türkçe meali; durumu ilgili birime ilettik. Konunun daha hızlı hızlı çözülebilmesi için Türkiye PSA ile iletişime geçebilirsiniz.
Burada bizi ilgilendirmez, türkiye ile halledin demiyor. Biz bakıyoruz ama türkiye daha hızlı çözebilir diyor.
bu aşamada bir kaç kez durum hakkında bilgi talep ediyorum. En sonunda Türkiye PSA beni arayarak talebimin reddedildiği ve %33 ödemem koşulu ile değişim yapılacağını iletiyor. Ben de bu durumu Fransa ya tekrar bildiriyorum.
TÜRKÇESİ ; Talebim Citroen Türkiye tarafından reddedildi. Bu konuda sizden detaylı bilgi alabilir miyim?
Üretim hatası olan bir parça için neden para ödemek zorundayım?
Bu mailden 2 veya 3 gün sonra CİTOREN TÜRKİYE tekrar arama sağlamış olup, İlgili parçanın ücretsiz değişeceği bilgisini verdi. Servise giderek durumu ilettiğimde. Böyle bir şey ile ilk kez karşılaşıyoruz. Azminizden dolayı tebrik ederiz dediler

Tabi ki iş burada bitmiyor

Servis çalışanı bize gönderilen depo bu aracınız için depoda gözüken bu diyerek dönüş yaptılar. Ben de daha önceden servis sayfasından temin etmiş olduğum bülteni ve güncel deponun seri numarasını taraflarına ilettim.
Hepsi şaşırmış bir şekilde... AAAaaaa böyle bir şey mi var. hemen kontrol edelim dediler

Servis danışmanı evet haklısınız revizyon yapılmış ve güncel bir depo mevcut. bu depoyu iptal edelim. tarafınıza güncel depo için sipariş oluşturalım dediler

Şuan aracın üzerinde güncel depo olup henüz bir sorun ile karşılaşmadım.
Buradan anlaşılacağı üzere haklarınızı bilir ve biraz araştırma yaparak basit bir sorun için 60-70 bin TL ödemekten kurtulabilirsiniz.
@Adem Helvacı
Ekli dosyalar
Son düzenleme: