Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Media Markt Sebepsiz Sipariş İptali

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

GokhanB

Meraklı
Meraklı
Katılım
17 Tem 2023
Mesajlar
99
Arkadaşlar merhaba,

Gece Media Markt’ta TCL tv lerde gece kuşu indirimlerine denk geldim ve 55c645 modelini 17.500₺ ye 65c645 modelini 21.000₺ gibi fiyata satın aldım.
Sabah baktığımda siparişlerim iptal edilmiş ve herhangi bir açıklama yapılmamış. Müşteri hizmetlerini aradım onlar da neden iptal edildiğini bilmiyor, neden iptal olduğunu öğrenmek için kayıt açtılar sadece. İptal geri dönüşü olmuyor dediler.

ürünler hala stokta var görünüyor. Daha önce başına gelen oldu mu ? Ne yapabilirim sizce ?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4802.png
    IMG_4802.png
    81.9 KB · Görüntüleme: 18
  • IMG_4806.png
    IMG_4806.png
    82.2 KB · Görüntüleme: 19
Bildirim yazmak yerine siparişi iptal etmek daha kolay. Onunla mı uğraşacak adam? Zaten yasalar işlemiyor. Şak diye iptal etti gitti. Zaten sizin ürün iki farklı ürün. "Aynı üründen iki adet satın alınamaz." uyarısı yerine "Gece kuşu indiriminden tek ürün alınabilir." demesi gerekirdi. Bu durumda da televizyon ile beraber kahve makinesi de alamamanız gerek. Alan var mıdır? Neden olmasın? Onlar ticari mi? Elbette değil. Aynı kapıya çıkıyor aslında durum.

Siparişin içinden ürün iptali yaparsa tedarik edemiyor olarak görülebilir ama. Bence tabii. O daha keyifsiz olabilir MediaMarkt açısından. Bu şekilde komple iptal etti, size de ticari dedi sıyrıldı.
bazı açılardan satıcıyı haklı buluyorum ama bunun bildirimi düzgün yapılsa, ben de boş yere uğraşmam bir tane tv alırdım. Boşuna uğraştırıyorlar :/
 
Burada -eğer aksi bir bildirimi bir köşeye sıkıştırmadılarsa- satıcı haklı değil.
Bugün dikkatlice bakınca bildirimin köşeye sıkıştırılmış olduğunu gördüm fakat gecenin 04:00”ün de bunu fark etmem zordu gerçekten. Ayrıca limiti aşan ibaresinde 1 ürünün gönderilip aşanların gönderilmeyeceğini anlıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4844.jpeg
    IMG_4844.jpeg
    52.5 KB · Görüntüleme: 5
  • IMG_4843.png
    IMG_4843.png
    87.4 KB · Görüntüleme: 5
Bugün dikkatlice bakınca bildirimin köşeye sıkıştırılmış olduğunu gördüm fakat gecenin 04:00”ün de bunu fark etmem zordu gerçekten. Ayrıca limiti aşan ibaresinde 1 ürünün gönderilip aşanların gönderilmeyeceğini anlıyorum.
Bu açık bir bildirim değil. Limit nedir yazmamış. On mu iki mi beş mi? Satış sözleşmesini incelerseniz bir ihtimal orada bilgi olabilir. Yoksa eğer, zaten eliniz daha da güçlü olacak.
 
Bu açık bir bildirim değil. Limit nedir yazmamış. On mu iki mi beş mi? Satış sözleşmesini incelerseniz bir ihtimal orada bilgi olabilir. Yoksa eğer, zaten eliniz daha da güçlü olacak.
Satış sözleşmesinde de bununla alakalı bir bildirim göremedim. Bakalım biraz thh nin kapılarını zorlayacağım gibi :)
 
Ticaret Bakanlığı, sipariş iptalleri neticesinde tüketici mağduriyetine sebep olan firmalara yapılan denetimler neticesinde bu yıl 44 firmaya toplamda 78 milyon 530 bin 902 TL idari para cezası uygulandığını duyurdu.

Bence şikayetinizi Ticaret Bakanlığı nezdinde paylaşmanız firmaların bundan sonraki fütursuz rahatlıklarının önüne geçebilir.
 
Daha önce banada aynısı oldu philips tv de, büyük ihtimal sana yakın mağazadan çıkacaktı ürün ve o mağazada stok kalmadı iptal çekti mağaza .
Müşteri temsilcisini arayın ve ürünün stoklarda olduğunu ve aynı gün başka kişilerin ürünü aldığını ve mağdur edildiğinizi söyleyin. Yoksa tüketici hakem heyetine başvuru yapıcam diyim.
Talebiniz ise şu olucak size 3/4 gün içinde o tvler için indirim kodu hazırlayıp mail atmalarını isteyin . O gelen size özel indirim kodu ile tv yi indirimli fiyattan alırsınız. Ben bu işlemleri yaparak almıştım
Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği madde 16/4

Sipariş konusu mal ya da hizmet ediminin yerine getirilmesinin imkansızlaştığı hallerde satıcı veya sağlayıcının ve satıcı veya sağlayıcı adına bedel tahsil etmesi halinde aracı hizmet sağlayıcının bu durumu öğrendiği tarihten itibaren üç gün içinde tüketiciye yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bildirmesi ve varsa teslimat masrafları da dâhil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri bildirim tarihinden itibaren en geç on dört gün içinde iade etmesi zorunludur. Malın stokta bulunmaması durumu, mal ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaşması olarak kabul edilmez.
 
Ticaret Bakanlığı, sipariş iptalleri neticesinde tüketici mağduriyetine sebep olan firmalara yapılan denetimler neticesinde bu yıl 44 firmaya toplamda 78 milyon 530 bin 902 TL idari para cezası uygulandığını duyurdu.

Bence şikayetinizi Ticaret Bakanlığı nezdinde paylaşmanız firmaların bundan sonraki fütursuz rahatlıklarının önüne geçebilir.
THH ne başvurmayı düşünüyorum, Adem beyin yönergesini bekliyorum aslında :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri