Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Satın Alma Önerisi 1m-1.1m civarı araç öneris

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

FrontBack

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
14 Nis 2024
Mesajlar
34
Bütçe
10000000
Marka Model Bilgisi
Opel, hyundai, renault, citroen
Motor ve şanzıman olarak beni üzmeyecek, bagajı 1 çocuk için yeterli seviyede çok da eski olmayan (en az 2021) en fazla 1.1m’e araç önerilerinize ihtiyacım var.



Eşimim ehliyeti var ama pratiği bu arabada öğrenecek. O yüzden boyut olarak büyük arabalara yönelemiyorum (2008 mesela) Fakat boyut açısından büyük olmaması ile birlikte bagaj konusunda da sıkıntı yaşamamalıyım.



Araştırdığım kadarıyla



2022 Polo 1.0 Life (dsg ve 1.0 olması düşündürüyor)

2022 Scala 1.0 (bu 110hp ama yine dsg)

2022 C3 Aircross 1.2 shine (puretech motor triger sorunu, şanzıman kusursuz)

2022 mokka elegance (c3a ile aynı platform. Biraz daha pahalı ve yakışıklı bence)

2022 captur 1.3 tce (f/p gibi ama tercih edilmiyor)

2023 bayon style (1.4mpi düşündürüyor)



liste bu şekilde gidiyor. Genel olarak boş donanım araca binmek istemiyorum. En azından carplay, ön arka sensör, geri görüş kamerası vs gibi temel şeyler olmalı.



1-2 sene sonra aracı değiştirmeyi düşünebilirim. Bu nedenle 2. Eli de kuvvetli olması gerekiyor. Yılda en fazla 10bin km yapıyorum. Triger maliyetini göze alabilirim gibi görünüyor.



bu şekilde sizin başka araç öneriniz veya uzak dur dediğiniz araçlar var mı? Ya da bu listeden hangi araç en mantıklısı.
 
Forumda arabacı varmı bilmiyorum. Ama sen bayaa arastirmissin. Listesini verdiğin araclardan kendine yakın gördüğün varsa pek fazla kurcalama. Dallandikca yok şunun eksiği yok şunun fazlası işin içinden çıkılmaz hal alıyor. Yürüyen ve motor kısmında ciddi kronik sorunu olmayan her araç iş görür. 4 4luk araç yok illa birşeyler eksik veya yanlış olacaktır. Bu konuda siz ne kadarını göz ardı edebileceksiniz. Belki 1 milyon para veriyoruz birakta inceleyeyim dersen. 5 sene evvel 1 milyon dediğin araç. 200 bin altındaydı. Belki daha az yani.
İlk önce bir liste yapın öncelik sırası ile istediklerinizi yazın. Sonra araba bulması kolay olur.
 
Şimdiden hayırlı olsun diyelim. Almaya karar vermek ile yolun yarısını zaten kat etmişsiniz. :)

Öncelikle yukarıda paylaştığınız araçlar içinden sadece Hyundai BAYON turbo beslemesiz olarak geliyor. 1.0 motoru vardı diye hatırlıyorum. Onlarda turbo besleme mevcut. Diğer tüm araçlar Turbo beslemeli. Bu sebeple 1.0 -1.2 -1.3 olması sizi yanıltmasın.

VAG grubu (Volkswagen, Audi, Skoda...) araç kullanmadım. Ama DSG şanzıman diye bir gerçek var ortada. Bununla ilgili şikayet sayısı, sanayii de sıra bekleyen sayısı hiçte az değil. Hangi foruma girseniz DSG problemi diye bir konu muhakkak vardır. Bu sebeple acaba bu yıl mı olacak, uzun yolda mı başımıza gelecek, yoksa aldıktan 3-5 gün sonra mı sorun verecek diye düşüncelere dalarsınız. Altınızda bir saatli bomba ile dolaşırsınız. Haaa.... keyifli bir araba mı sorusunun cevabı Maalesef EVET :) Piyasası var mı.... EVET...

PSA grubuna gelirsek (Citroen, Mokka, Renault). Citroen c3 sahibiyim. Elimdeki araç Shine paket ve en dolu paket. Konfor anlamında yukarıdaki tüm arabaları donunda sallar :) Araç konfor için yapılmış. Koltuklar, süspansiyon vs. Fakat maalesef bu araçlar biraz narin. Bu sebeple bakım, kontroller gibi durumları asla aksatmamak, mümkün oldukça orijinal ürünler kullanmak gerekir. Triger konusu, evet büyük bir sıkıntı. Bu yüzden 40-50 binde bir değiştirmekte fayda var. bu da takribi 4-5 yılda bir demek ki , o da çok kısa bir süre değil.

Mokka yine aynı şekilde, Bebeğim benim :) 1.6 olan motorlar atmosferik, diğerleri ise puretech turbo diye hatırlıyorum. Bu sebeple triger konusu yine soru işareti olabilir sizin için. Ama dediğim gibi kontrolleri yapar ve düzenli aralıklara değişirseniz sorun olacağını sanmıyorum. Yukarıda saydıklarınız arasında MOKKA kesinlikle 1. sıraya koyulmalı. ARABA ÇOK YAKIŞIKLI..... Hele bir de yeşil veya Siyah/kırmızı (camlar siyah, jantlar siyah,logolar kırmızı) seçerseniz tadından yenmez. Eşinizden çok siz kullanırsınız. donanım olarak zaten full bir araç. Test sürüşü yaptığımda böyle keyif aldığım bir araç hatırlamıyorum. (belki ilk çıktığında KONA diyebilirim)

Renault Captur bana nedense hep itici gelen bir araç oldu. Belki logosundan belki adından dolayı bende ucuz hissiyatı yaratıyor. Sanki Dacia Sandero ya biniyor gibi hissediyorum. Sürücü koltuğuna oturduğunuzda önünüzdeki görüntü doyurmuyor sizi. sanki arka koltuğa baksanız camlar hala çevirmeli olabilir düşüncesi hakim :D yine aynı şekilde sürücü panelleri boş geliyor. Motor olarak PSA zaten . Bununla ilgili tekrar yazmayacağım.


Gelelim en kafa karıştırıcı olan Hyundai Gruba :) Eski bir Hyundai i20 kullanıcısı olarak yazıyorum. Aynı motor var üzerlerinde ben düz vites 1.2 olanını kullanıyordum.

Hyundai bayon donanım olarak sizi doyurabilecek bir donanıma sahip bagaj hacmi olarak ta Mokka ve Polo dan büyük , Captur, C3 ve Scala dan küçüktür.
1.4 atmosferik motor ve Otomatik hyundai şanzımanı bir araya gelince maalesef ya siz , ya bir akrabanızın Yakıt istasyonu sahibi olaması gerekiyor. Bu araç ortalama 9-10 lt /100km veriye sahip. Uzun yolda belki kağıt üstündeki verileri verebilir. Fakat şehir içi maalesef kağıt üstündekinden %30-%40 fazla tüketim söz konusu. Belki 1.0 turbo olanı tercih etmek isteyebilirsiniz.

Tüm bunlara ek olarak yukarıdaki araçlar içinde En sorunsuz motor, şanzıman, donanıma sahip araçta bu maalesef. yağı ve suyu koyduğunuz sürece uzun yıllar sorun yaşayacağınızı düşünmüyorum.


Bu bilgiler ışığında yukarıdaki listeyi rahatlıkla kendi açımdan 3 e düşürebilirim.

-C3 Aircross veya C3
-Opel MOKKA
-Hyundai BAYON

Bu 3 araba içerisinde Aircross ve Mokka nispeten yüksek arabalar. Konu başında büyük istemiyorum demiştiniz ama çevre görüşü açısından daha iyi bir seçenek olabilir. Bu ikisi arasında ise Bagaj konusunda 100 litreden fazla fark var ve C3 Aircross önde. Düz C3 düşünürseniz de Mokka ile aynı. Ama c3 ve mokka arasında yaklaşık 350-400 bin TL fark var. bunu da düşünmek gerekebilir. Aircross konusu bambaşka...


Bu 2 araç içerisinde Mokka B-SUV olup, Aircross ise C-SUV hatta SUV kategorisine girebilir.

Bu 3 araç içerisinde Bayon komşu çocuğu gibi kalıyor :D

Kişisel tercihim MOKKA alırım :)
 
2. El piyasası canlı, bakım onarım masrafları VAG ve PSA gruplarına göre daha düşük, motor olarakta şanzıman olarakta gayet düzgün, orta ve üstü paketleri gayet tatmin edici olan, eşinizinde acemiliğini atacağını hesaba katarsak bence en mantıklı araç Fiat Egea 1.3 veya 1.6 Multijet gibi duruyor. VAG grubundakiler daha kaliteli, PSA grubundakiler daha yakışıklı olabilir fakat ortada Türkiye şartlarını da göz ardı etmemek lazım diye düşünüyorum.
 
Merhaba,

Güzel seçeneklere indirmişsiniz bence genel olarak.
Bu listede ki en iyi aracın c segmenti olan golf ile aynı alt yapıda ki scala olduğunu söylemeye gerek yok sanırım. Garantisi uzatılmış, iyi niyeti devam eden bir dsg scala bence tercih edilebilir ve memnun da bırakır. Zaten artık dsg'den eskisi kadar korkmaya gerek yok diye düşünüyorum. Artık ustası/parçası oldukça yaygınlaştı. Bir de 1.0 tsi genel olarak az yakan bir motor. 3 silindir olmasına rağmen kabin içine iletilmiyor vibrasyon.

Bu araca alternatif olarak daha yeni ve daha temizini bulabileceğiniz seat arona'da yine aynı motor şanzıman komb. ile eklenebilir. 2 ay önce sıfırı 1200'lere bırakıldı.

Psa kullanıcısı ve eski 1.2 puretech kullanıcısı olarak malesef bu motoru gönül rahatlığı ile alın diyemem. Aklınız hep kayışında, yağ pompası, aman filtresi tıkandı tıkanacak diye huy ediniyorsunuz otomatik olarak. Zaten motor çalışma prensibi gereği 3 silindir ve zangır zangır titriyor. Kilometre etkeni değişim için geçerli evet ama yıl da önemli. Dolayısı ile sertleşmiş ve parçaları kopmaya başlayan bir kayışla 15 binde bile arızalarla motor kilitlemelerle karşılaşanlar oldu. Ben o yüzden 1.2 puretech yağlı kayış kullanan motorlu bir aracı malesef listede sona koyardım. Sorun yaşamayan da var tabi ama yaşanmayacğı anlamına gelmiyor. 1.0 ecoboost eski nesil ford'lar da aynı şekilde. Dolayısı ile mokka, c3 ac vs malesef eleniyor. C3 ac yalıtım olarak da aşırı zayıf ne yazık ki. Mokka bir nebze daha iyi.

Egea 1.3 manuel olduğu için direkt eleniyor. 1.6 mjet dct cross bence alınabilir bir araç. Piyasası da hızlı.

Bayon, bence tek avantajı lpg uyumu. Onun haricinde çok ilkel bir motoru ve çok ilkel bir şanzımanı var. Bu da yüksek yakıt olarak geri dönüyor. Çoğu kullanıcı çok düşük kilometrelerle ilana koyuyor bu sebeple.

Captur, 1.3 verimli ve güzel bir motor. Şanzıman da sorunsuz. Yakıt da hakkını veriyor ve gittiği kadar yakıyor. 1.3 ile çok sıkıştırıp kullananlardan blok çatlatma vs geri dönüşleri nadiren gördüm ama bizim şirket aracımız da da aynı motor var bir problem yaşamadık henüz.

Bunlar şahsi görüşlerimdir. :)
 
Son 6 yıldır önce Seat İbiza sonra Arona kullanan biri olarak DSG sorunu yaşamadım ibiza 6, arona 7 ileri DSG idi. Fiyat olarak en yeni modeli alabileceğiniz aracın Arona olduğunu düşünüyorum. Sıfırı sizin üst sınırın biraz üstünde diye biliyorum. Arona çok konforlu olmasa işi görüyor.
 
eşinizinde acemiliğini atacağını hesaba katarsak bence en mantıklı araç Fiat Egea 1.3 veya 1.6 Multijet gibi duruyor
Ben de Egea diyecektim ki daha önce de benzer yorumlar yapılmış. Parçası ucuz, nispeten sorunsuz ve ikinci elde sorun çıkartmayacağı için güzel bir seçim olur diye düşünüyorum. Donanım olarak fena değildir, yakıtı da iyidir.
 
Yetkili servis bakılım bir Polo ailenizi bence çok memnun edecektir. Yalıtım ve konfor olarak diğer seçeneklerin önünde geliyor. Yüksek hız veya zorlama olmayacaksa ne şanzıman ne motor dert olmaz. Aldığınız kişiye dikkat ederseniz iyi olur ayrıca en önemli husus da iyi pazarlık yapmaya bakın hangi modeli alırsanız alın. Bu seçeneklere Corolla hb de eklenebilir bu arada 2020-2021 yalıtım harici her türlü memnun eder, belki 2. eli yavaş olur biraz onu düşünmek lazım.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri