Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Diğer Sorular Aliexpress Siparişi ve Sinotrans Makzume'nin Ürünlere El Koyması

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan muslaf
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

muslaf

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
19 Mar 2023
Mesajlar
154
Baslikta da bahsettigim gibi sinotrans makzume denen sirketin aliexpress uzerinden verilen siparislere el koymasi hakkinda neler yapilabilir. Bu sirket yuzlerce hatta binlerce kisinin urunlerine el koymuslar. Siparis esnasinda vergisi odenen urune tekrar vergi, ordino ucreti odenmesi gerektigi, gumruk musaviri ile anlasilip urunleri teslim edeceklerini soyluyorlar ama talep ettikleri ucretler urunlerin 4 5 kat daha fazlasina denk geliyor. Bu sirkete ya da sahislara ulasmak mumkun degil. Gelen mesajda mail atmam gerektigi soyleniyor ve maile verdikleri cevap kopyala yapistir bir cevap oluyor. Sonrasinda da hicbir sekilde cevap alinamiyor kendilerinden. Sikayetleri okursaniz ne denli bir sirket olduklari ve resmen urunlere el koyduklarini anlayabilirsiniz. Cimer sikayetleri bile umurlarinda degil. Nasil bir acik buldularsa buna sirtlarini dayamislar ve istedikleri urune el koyuyorlar. Urunun fiyati boyutu asla onemli degil. Bunlara neler yapilabilir?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2023-05-20-23-07-35-997_com.android.mms.jpg
    Screenshot_2023-05-20-23-07-35-997_com.android.mms.jpg
    55 KB · Görüntüleme: 65
Sizin ürünü aldığınız fiyat (ödediğiniz) ürünün gösterilen fiyatından yüksek mi?
 
Maalesef bunu bir arkadaşım danda duydum aliden yaptığı sipariş i için gümrük müşaviri ile anlaşma sı yönünde mesaj aldığını 2500tl değerindeki ürünün gelmediğini ifade etti.Ben Amazon dan bir sipariş yaptım kargo Hollanda dan yola çıkarak Almanya üzerinden bana ulaştı 5gün gibi kısa bir sürede buda çok ilginç
 
Maalesef bunu bir arkadaşım danda duydum aliden yaptığı sipariş i için gümrük müşaviri ile anlaşma sı yönünde mesaj aldığını 2500tl değerindeki ürünün gelmediğini ifade etti.Ben Amazon dan bir sipariş yaptım kargo Hollanda dan yola çıkarak Almanya üzerinden bana ulaştı 5gün gibi kısa bir sürede buda çok ilginç
Turkiye'deki e-ticaret sitelerinden satin alirsaniz sorun yok ama biliyorlar ki aliexpress sureci sikintili, tamamen buradan yapilan alisverislere yoneliyorlar ve buradan gelen urunlere el koyuyorlar. Ne iade edip geri gonderiyorlar ne de size vermek icin bie caba gosteriyorlar. Aliexpress uzerinden odediginiz vergiye de cokuyorlar ayrica. Cok guzel tezgah kurmuslar.
 
Ürünlere taşıyıcı firma el koymuyor, gümrük memuru bu ürün geçemez dediğinde taşıyıcı firmanın deposuna kaldırılıyor. Gümrük işlemleri tamamlandığında tekrar gümrük memuru teyit edip geçişe izin veriyor.
 
Hayir sorun da orada zaten. Kafalarina gore sebepler belirleyip urunlere el koyuyorlar
Alım yaptığınız ekran görüntüsü ve ödeme yaptığınız kartın detay ekran görüntüsünü mail atmayı denerseniz ürünü eminimki bırakacaklardır. Olmazsa satıcıya ihtilaf açarak çözebilirsiniz belkide.
 
Ürünlere taşıyıcı firma el koymuyor, gümrük memuru bu ürün geçemez dediğinde taşıyıcı firmanın deposuna kaldırılıyor. Gümrük işlemleri tamamlandığında tekrar gümrük memuru teyit edip geçişe izin veriyor.
Firmaya ait sikayetleri incelerseniz dedigimi daha iyi anlarsiniz
 
Alım yaptığınız ekran görüntüsü ve ödeme yaptığınız kartın detay ekran görüntüsünü mail atmayı denerseniz ürünü eminimki bırakacaklardır. Olmazsa satıcıya ihtilaf açarak çözebilirsiniz belkide.
Maalesef, kendi anlasmali olduklari gumruk musavirine yonlendiriyorlar. Yani musavir ucreti, vekalet ucreti, ardino ucreti arti olarak da vergi isteniyor. Bu da dedigim gibi alinan urunun 4 5 kati hatta daha fazlasina denk geliyor. Sorun su ki buna maruz kalmamiz gerekmiyor cunku el koyduklari urunler 150 euronun altinda kalan urunler. Yani yaptiklari yasal degil. Urunun fiyati boyutu ne olursa olsun her sekilde urune el koyuyorlar. Resmen yagmaliyorlar ve bunlari cimer sikayetleri dahi etkilemiyor.
 
@Adem Helvacı sizin de yorumunuzu bekliyorum Adem hocam. Bu sirkete karsi ne yapilabilir? Yuzlerce sikayet ve dava var fakat bunlar icin bir sey yapilamiyor. Cimer sikayetleri de fayda etmiyor. Neyin arkasina siginiyorlar bilmiyorum ama bi acik bulup degerlendirdikleri kesin. İnsanlara alayci ve ters sekilde cevap verebilecek kadar guclu goruyorlar kendilerini.
 
Maalesef, kendi anlasmali olduklari gumruk musavirine yonlendiriyorlar. Yani musavir ucreti, vekalet ucreti, ardino ucreti arti olarak da vergi isteniyor. Bu da dedigim gibi alinan urunun 4 5 kati hatta daha fazlasina denk geliyor. Sorun su ki buna maruz kalmamiz gerekmiyor cunku el koyduklari urunler 150 euronun altinda kalan urunler. Yani yaptiklari yasal degil. Urunun fiyati boyutu ne olursa olsun her sekilde urune el koyuyorlar. Resmen yagmaliyorlar ve bunlari cimer sikayetleri dahi etkilemiyor.
Maalesef, kendi anlasmali olduklari gumruk musavirine yonlendiriyorlar. Yani musavir ucreti, vekalet ucreti, ardino ucreti arti olarak da vergi isteniyor. Bu da dedigim gibi alinan urunun 4 5 kati hatta daha fazlasina denk geliyor. Sorun su ki buna maruz kalmamiz gerekmiyor cunku el koyduklari urunler 150 euronun altinda kalan urunler. Yani yaptiklari yasal degil. Urunun fiyati boyutu ne olursa olsun her sekilde urune el koyuyorlar. Resmen yagmaliyorlar ve bunlari cimer sikayetleri dahi etkilemiyor.
Sinotrans Aliexpress taşıyıcısıymış araştırdım. Bu demekki firmayı cimer’e değil Aliexpresse belgelerle birlikte şikayet edin. Ürün fiyatı ve ülke yasal mevzuatını gönderin. Kendileri eminimki bir çözüm sunarlar aksi halde çok müşteri kaybederler.
 
Firmaya ait sikayetleri incelerseniz dedigimi daha iyi anlarsiniz
Firmayı biliyorum zaten. Her ay defalarca Aliexpress ve Banggood alışverişi yapıyorum. Gümrüğe takılan ürünler taşıyıcı firmanın deposuna kaldırılıyor ve gümrük masrafları ile depo masrafları ödenene kadar gümrükten çıkamıyor. Belirli süre gümrükte kalan ve alınmayan ürünler ise ihaleye çıkarılıp toplu şekilde satılıyor.
 
Sinotrans Aliexpress taşıyıcısıymış araştırdım. Bu demekki firmayı cimer’e değil Aliexpresse belgelerle birlikte şikayet edin. Ürün fiyatı ve ülke yasal mevzuatını gönderin. Kendileri eminimki bir çözüm sunarlar aksi halde çok müşteri kaybederler.
Maalesef aliexpress bu konuyla ilgilenmiyor
 
Firmayı biliyorum zaten. Her ay defalarca Aliexpress ve Banggood alışverişi yapıyorum. Gümrüğe takılan ürünler taşıyıcı firmanın deposuna kaldırılıyor ve gümrük masrafları ile depo masrafları ödenene kadar gümrükten çıkamıyor. Belirli süre gümrükte kalan ve alınmayan ürünler ise ihaleye çıkarılıp toplu şekilde satılıyor.
Daha once bu firmada siparisiniz takildi mi?
 
Daha once bu firmada siparisiniz takildi mi?

Hayır takılmadı. Ben az çok gümrüğe takılacak ürünleri bildiğim için şüphede kaldığım ürünleri almıyorum. Aliexpress'den gelen tüm ürünlerin taşımacılığını Sinotrans yapıyor ve ürün gümrükten geçince PTT'ye teslim edilir. Ürün gümrükten geçemezse, Sinotrans'a teslim ediliyor ve antrepo ücreti + gümrük beyan ücreti + vergi çıkıyor.

Bu arada sizin ürününüz gümrük memurunun işgüzarlığı nedeniyle takılmış olabilir. Gümrük memuru ürüne bakınca bu ürün daha pahalı olmalı diye internette aratıyor ve karşısına çıkan ilk fiyat ile faturayı karşılaştırıyor. Birkaç TL'den fazla fark varsa, faturanın üzerindeki tutar yanlış diye gümrüğe takılıyor. Bir diğer sıkıntı da kampanyalı veya yanında hediye olan ürünlerde yaşanabiliyor. Siz $100 ürünü kampanya ile $30 fiyata almış olun, ürün gümrüğe gelene kadar kampanya biter de memur $100 fiyatı görürse, vergi kaçırmak için satıcıyla anlaşıp fiyatı az yazdırdığınızı düşünür. Bu olaylar tamamen gümrük memurunun insiyatifinde. Taşıyıcı firmaların yapabileceği hiçbir şey yok.
 
Hayır takılmadı. Ben az çok gümrüğe takılacak ürünleri bildiğim için şüphede kaldığım ürünleri almıyorum. Aliexpress'den gelen tüm ürünlerin taşımacılığını Sinotrans yapıyor ve ürün gümrükten geçince PTT'ye teslim edilir. Ürün gümrükten geçemezse, Sinotrans'a teslim ediliyor ve antrepo ücreti + gümrük beyan ücreti + vergi çıkıyor.

Bu arada sizin ürününüz gümrük memurunun işgüzarlığı nedeniyle takılmış olabilir. Gümrük memuru ürüne bakınca bu ürün daha pahalı olmalı diye internette aratıyor ve karşısına çıkan ilk fiyat ile faturayı karşılaştırıyor. Birkaç TL'den fazla fark varsa, faturanın üzerindeki tutar yanlış diye gümrüğe takılıyor. Bir diğer sıkıntı da kampanyalı veya yanında hediye olan ürünlerde yaşanabiliyor. Siz $100 ürünü kampanya ile $30 fiyata almış olun, ürün gümrüğe gelene kadar kampanya biter de memur $100 fiyatı görürse, vergi kaçırmak için satıcıyla anlaşıp fiyatı az yazdırdığınızı düşünür. Bu olaylar tamamen gümrük memurunun insiyatifinde. Taşıyıcı firmaların yapabileceği hiçbir şey yok.
Evet dediginiz sekilde kuponla ya da kampanyayla alip sinotransta kalan urun de cok ama sikayetlerin neredeyse tamami vergisi tamamen dogru sekilde, olmasi gerektigi gibi odenip, kuponsuz alinmis yasakli olmayan urunler. Hatta 150 euroyu bile gecmeyen siparisler (150 euro alti ve ayda 5 siparise kadar olan siparislerde sorun yok biliyorsunuz). Keza benimkiler de bu sekilde sikintisiz gececek urunler. Hatta benim siparis ettigim urun belirli araliklarla surekli siparis ettigim bi urun. Yani bu zamana kadar sikintisiz gelen urun neden simdi sorun olmaya basladi? Son 2 siparisime el koydular. El koydular diyorum cunku bu resmen el koymaktir. Son 2 siparisime el koydular ben 3. Siparisimi de verdim. Cunku bu urun turkiyede bulunmayan ve ihtiyacim olan bir urun. İlk siparise el koyduklarinda pesine dustum. Her yolu denedim ama nafile. Cikan ucret karsisinda şok oldum. Ve lanet olsun diyip pesini biraktim. Herkes bu sekilde yapiyor ve urunler resmen onlara kaliyor. Bu zamana kadar sorun cikmazken neden su an bir anda sikayetler artti ve sorun olmaya basladi?
 
Evet dediginiz sekilde kuponla ya da kampanyayla alip sinotransta kalan urun de cok ama sikayetlerin neredeyse tamami vergisi tamamen dogru sekilde, olmasi gerektigi gibi odenip, kuponsuz alinmis yasakli olmayan urunler. Hatta 150 euroyu bile gecmeyen siparisler (150 euro alti ve ayda 5 siparise kadar olan siparislerde sorun yok biliyorsunuz). Keza benimkiler de bu sekilde sikintisiz gececek urunler. Hatta benim siparis ettigim urun belirli araliklarla surekli siparis ettigim bi urun. Yani bu zamana kadar sikintisiz gelen urun neden simdi sorun olmaya basladi? Son 2 siparisime el koydular. El koydular diyorum cunku bu resmen el koymaktir. Son 2 siparisime el koydular ben 3. Siparisimi de verdim. Cunku bu urun turkiyede bulunmayan ve ihtiyacim olan bir urun. İlk siparise el koyduklarinda pesine dustum. Her yolu denedim ama nafile. Cikan ucret karsisinda şok oldum. Ve lanet olsun diyip pesini biraktim. Herkes bu sekilde yapiyor ve urunler resmen onlara kaliyor. Bu zamana kadar sorun cikmazken neden su an bir anda sikayetler artti ve sorun olmaya basladi?
Gümrükte ne yazık ki memurun keyfine kalıyor bu durum. Memur o gün eşiyle kavga etmiştir, geçirmez. İsmini beğenmemiştir, geçirmez. Ne yazık ki kanunların da bu konuda ucu açık şekilde. Örneğin memuru şikayet ettiniz, ürünüm haksız yere tutuluyor dediniz. Memur bu ürünün toksik madde içerip içermediğine dair üreticiden kalite belgesi istiyorum dese veya labratuar analiz sonuçları istiyorum dese yine maliyet yönünden astarını geçecek. Gümrüğün patronu ürüne bakan memurdur. Sadece ürün bazlı da değil. Örneğin paketin içinde 3 taneden fazla ürün olması, bir ay içerisinde 5 tane üründen fazla ürün gelmesi veya 1 yıl içerisinde 15 taneden fazla ürün gelmesi gibi etmenler de gümrüğe takılma sebebi. Bu limitlere dikkat edip, rotasyonlu olarak ailedeki diğer kişilerin TC kimlik numaralarına sipariş vermek gerekiyor. Aliexpress, Banggood, Amazon gibi yerlerde ürün alırken TC kimlik sormasının nedeni de, bunu Türkiye'ye bildirmeleri zaten.

Tekrar belirtiyorum; bunların taşıyıcı firmalarla bir alakası yok. Tamamen gümrükteki memurların elinde. Gümrükte takılan ürünlerin satışını da devlet yapıyor ve parası yine devlete kalıyor. Bir örnek vereyim; led lamba, musluk ve duş seti gümrüğe takılmış, açık arttırmada satılıyor: https://www.eihale.gov.tr/ihaleler/detay/4z12pyh8Yhdf6sbAFV9gJy bu ürünlerin gümrüğe takılmasını gerektirecek bir şey yok ancak adet olarak fazla olmasından dolayı takılmış olabilir.
 
Bu olay biraz karışık bir durum. Gümrük memurunun da keyfi uygulaması söz konusu olabildiği gibi gönderen kişinin işini düzgün yapıp yapmadığı konusu olabiliyor.

Benim bir Corsair H80 sıvı soğutmam vardı. Bu modelde 2 tane fan kontrol bulunuyor ve benimkisinin 1 tanesi bozuldu. Ürünü ikinci el almıştım ve garanti kapsamındaydı. Forumları üzerinden iletişime geçtim ve ürünü değişim için Hollanda'daki Avrupa toplama Merkezlerine göndermemi istediler. Ben de yolladım. Gün içinde de şirkette olduğum için teslimat asresi olarak şirketi yazdım.
Corsair'in lojistik partneri UPS Cargo. Neyse ürün geldi Türk Gümrüğü'ne ve UPS sisteminde "Gümrük müşavirlik şirketine devredildi" gibi bir hareket oldu. UPS'i arayacakken bizim şirketin Dış Ticaret Departmanından mail geldi. Gelen kargonun gümrük vergisi 85000$ (seksen beş bin) civarlarında olduğunu ve işlemleri ilerletmek için bazı bilgileri istiyorlardı.

Telefonla aradım arkadaşları ve ürünün şahsi ürünüm olduğunu ve ürünün UPS'e geri verilmesini söyledim. Ama ürünün bedelsiz olarak (bedelsiz kargo aslında yok. Bu nedenle 1$ yazılıyormuş) garantiden değişim geldiğini ve vergisinin ilk ürün ithal edilirken zaten ödendiğini. Burumda mükerrer vergi ödemesi olacağını ve ne yapmam gerektiğini sordum. Ürünün o kadar etmediğini söylediğimde yaklaşık 1.5kg sadece irsaliyesi olduğunu söylediler. Ben de ürünün zaten ancak o kadar olduğunu söyledim. Onlar da müşavirlik firmasından irsaliyeleri alıp bana yolladılar.

İrsaliye içeriğinde Corsair'in tüm Avrupa'ya yolladığı kullanılmamış SSD'lerden tutun da kasalara, güç kaynaklarından tutun da soğutma ürünlerine kadar her şeyden vardı. Arkadaşla hesapladık kabaca 1 konteynır ürün anlamına geliyordu.

Sonrasında UPS'i aradım ve durumu anlattım. İlk olarak 85000$'ı ödemem gerektiğini söylediler. Ben de kabul ettim ve ben bu 85000$'ı ödediğimde irsaliyede yazan tüm ürünleri bana teslim edip edemeyeceklerini sordum. O günkü para ile ürünleri ikinci el olarak satsam 500000$ civarında kar ederdim. UPS de bana sadece tek bir ürün olduğunu söyledi. Bu sefer de ben burumda hayali ithalat olacağını ve de bunun kanunen suç olup olmadığını sordum. Mırın kırın ettiler ve irsaliye tomarının içinden sadece benimkini alıp ürünümle bana ulaştırdılar.

Tanıdığım bir gümrük müşavirine sordum konuyu. Aslında bunu yapmamaları gerektiğini söyledi. Tecrübesine dayanarak olayın büyük ihtimal Corsair'den çıkarken her ürünün irsaliyesinin kendi üstüne yapıştırılması gerekirken bir dosya ile benim ürünümün kutusuna yapıştırıldığını ve en üstte de benim irsaliyem olduğu için hepsi sanki benim adıma geliyormuş gibi işlem gördüğünü söyledi. Yoğunluktan dolayı işlerin paketi kontrol etmekten ziyade sadece irsaliyeler üzerinden yapıldığı için gümrük memuru da hepsini bana yansıtmış.
 
Bu olay biraz karışık bir durum. Gümrük memurunun da keyfi uygulaması söz konusu olabildiği gibi gönderen kişinin işini düzgün yapıp yapmadığı konusu olabiliyor.

Benim bir Corsair H80 sıvı soğutmam vardı. Bu modelde 2 tane fan kontrol bulunuyor ve benimkisinin 1 tanesi bozuldu. Ürünü ikinci el almıştım ve garanti kapsamındaydı. Forumları üzerinden iletişime geçtim ve ürünü değişim için Hollanda'daki Avrupa toplama Merkezlerine göndermemi istediler. Ben de yolladım. Gün içinde de şirkette olduğum için teslimat asresi olarak şirketi yazdım.
Corsair'in lojistik partneri UPS Cargo. Neyse ürün geldi Türk Gümrüğü'ne ve UPS sisteminde "Gümrük müşavirlik şirketine devredildi" gibi bir hareket oldu. UPS'i arayacakken bizim şirketin Dış Ticaret Departmanından mail geldi. Gelen kargonun gümrük vergisi 85000$ (seksen beş bin) civarlarında olduğunu ve işlemleri ilerletmek için bazı bilgileri istiyorlardı.

Telefonla aradım arkadaşları ve ürünün şahsi ürünüm olduğunu ve ürünün UPS'e geri verilmesini söyledim. Ama ürünün bedelsiz olarak (bedelsiz kargo aslında yok. Bu nedenle 1$ yazılıyormuş) garantiden değişim geldiğini ve vergisinin ilk ürün ithal edilirken zaten ödendiğini. Burumda mükerrer vergi ödemesi olacağını ve ne yapmam gerektiğini sordum. Ürünün o kadar etmediğini söylediğimde yaklaşık 1.5kg sadece irsaliyesi olduğunu söylediler. Ben de ürünün zaten ancak o kadar olduğunu söyledim. Onlar da müşavirlik firmasından irsaliyeleri alıp bana yolladılar.

İrsaliye içeriğinde Corsair'in tüm Avrupa'ya yolladığı kullanılmamış SSD'lerden tutun da kasalara, güç kaynaklarından tutun da soğutma ürünlerine kadar her şeyden vardı. Arkadaşla hesapladık kabaca 1 konteynır ürün anlamına geliyordu.

Sonrasında UPS'i aradım ve durumu anlattım. İlk olarak 85000$'ı ödemem gerektiğini söylediler. Ben de kabul ettim ve ben bu 85000$'ı ödediğimde irsaliyede yazan tüm ürünleri bana teslim edip edemeyeceklerini sordum. O günkü para ile ürünleri ikinci el olarak satsam 500000$ civarında kar ederdim. UPS de bana sadece tek bir ürün olduğunu söyledi. Bu sefer de ben burumda hayali ithalat olacağını ve de bunun kanunen suç olup olmadığını sordum. Mırın kırın ettiler ve irsaliye tomarının içinden sadece benimkini alıp ürünümle bana ulaştırdılar.

Tanıdığım bir gümrük müşavirine sordum konuyu. Aslında bunu yapmamaları gerektiğini söyledi. Tecrübesine dayanarak olayın büyük ihtimal Corsair'den çıkarken her ürünün irsaliyesinin kendi üstüne yapıştırılması gerekirken bir dosya ile benim ürünümün kutusuna yapıştırıldığını ve en üstte de benim irsaliyem olduğu için hepsi sanki benim adıma geliyormuş gibi işlem gördüğünü söyledi. Yoğunluktan dolayı işlerin paketi kontrol etmekten ziyade sadece irsaliyeler üzerinden yapıldığı için gümrük memuru da hepsini bana yansıtmış.

Normalde irsaliyeler kutuların üzerine yapıştırılıyor ancak konteyner ile ürün gönderiliyorsa genelde konteynerdaki tüm ürünlerin irsaliyelerini koçan olarak koyuyorlar. Muhtemelen Corsair sizin ürünü bir distribütörün/ithalatçının ürünleriyle birlikte gönderdi. Her irsaliyede ayrı alıcı bilgileri yazılması gerekiyor aslında. Ya UPS irsaliyelerin alıcı bilgilerini dikkate almadan gümrüğe bildirdi, ya da Corsair irsaliyelere alıcı bilgisi basmadı. Ama dediğiniz doğru, gönderici faturayı yazayla 15,1 euro yerine 151 euro kesse, ürün ticari sayılır ve gümrüğe takılır.
 
Normalde irsaliyeler kutuların üzerine yapıştırılıyor ancak konteyner ile ürün gönderiliyorsa genelde konteynerdaki tüm ürünlerin irsaliyelerini koçan olarak koyuyorlar. Muhtemelen Corsair sizin ürünü bir distribütörün/ithalatçının ürünleriyle birlikte gönderdi. Her irsaliyede ayrı alıcı bilgileri yazılması gerekiyor aslında. Ya UPS irsaliyelerin alıcı bilgilerini dikkate almadan gümrüğe bildirdi, ya da Corsair irsaliyelere alıcı bilgisi basmadı. Ama dediğiniz doğru, gönderici faturayı yazayla 15,1 euro yerine 151 euro kesse, ürün ticari sayılır ve gümrüğe takılır.
Neyle gönderdiklerini bilemiyorum ama İngiltere'den Danimarka'ya, Almanya'dan Finlandiya'ya kadar bir sürü Avrupa ülkesine giden faturaları yolladı bana aynı dosya içinde diye.
Distribütör veya ithalatçı ürünleri de vardı çünkü onların fiyatları farklı idi. Sonra o ürünlerin o ülkelerdeki satış fiyatlarına baktım. Bir de bizdeki fiyatlarına baktım. ;) Kar marjları çok iyiydi diyebilirim.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri