Merhabalar, 2022 Yılının Kasım ayında aldığım Asus ROG Zephyrus G14 (2021) GA401 model bilgisayarım 1 ay önce arızalandı. Uyku modundan çıktıktan sonra ekranında beyaz bulut şeklinde bir dikdörtgen oluşuyordu ve Asus müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım, kendileri arızanın fotoğraflarını mail ile istediler. Maili gönderdim ve beni internet üzerinden RMA kaydı oluşturacağım siteye yönlendirdiler, UPS kargonun tarafımdan ürünü alacağını belirttiler. Sitedeki formu güzelce doldurdum ve beklemeye başladım. Bir hafta geçti UPS kargo ortalıkta yok, UPS kargo müşteri hizmetlerini aradım. Oradakiler bana "sizin kurye talebiniz açılmamış sadece barkod oluşturulmuş, kurye talebinizi oluşturuyorum bugün kesinlikle gelecekler" dedi. Ben de yine beklemeye başladım ama bir hafta daha geçip kurye felan gelmediğinde İstanbul'un diğer ucuna Ümraniye SMS infocomm servisine bilgisayarımı teslim ettim. Kendileri sağolsunlar, çok ilgili ve alakalı bir servisti, değişim talebim ile birlikte cihazı aldılar. 3-4 gün sonra cihazımdaki hatayı farkedip DOA raporu düzenlediler.
Bu esnada benim 18800 TL'ye aldığım bilgisayar yenilenmiş (2021 modeldi 2023'ü çıkmış) 30000 TL'den satılmakta.
Bu DOA raporuyla iade veya değişim haklarımdan istediğimi kullanabilecektim. Daha sonra satıcıya raporu elden teslim ettim. Satıcı bana Asus ROG Strix G15 G513IC-HN037 model ürünü muadil olarak verebileceğini söyledi. Ancak bu modelin benim bilgisayarımla alakası yoktu. Bana önerdikleri model 15.6" boyutunda ekran kartı hariç hiçbir özelliği bağdaşmayan bir cihazdı. Ben de bu ürünü istemediğimi muadil ürün olarak benim bilgisayarımın aynısı yok ise stoklarında bulunan ve şuanda satışta olan özelliklerinin kasasının yanısıra model numarası bile neredeyse aynı olan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) GA402 model bilgisayarı kendilerinden talep ettim. Bu konuda bir aksiyon alamayacaklarını ancak distrübitörden gelen cevap doğrultusunda işlem yapacaklarını belirttiler ve ben de distrübitörden gelen cevabı beklemeyi seçtim. Burada galiba satıcının yapabileceği pek bir şey yok, kendi stoğundan verirse zarar edecekti. Birkaç gün sonra cevap gelmeyince ben distrübitör INDEX bilgisayara DOA raporum ile ulaştım. Bana aynı modelin stoklarında bulunmadığını Asus TUF Gaming A15 FA507NU-LP051 model ürün ile değişim yapabileceklerini söylediler. Ben de aynı şekilde onlara da bu bilgisayarın benim bilgisayarımla hiçbir ilgisi olmadığını Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayarın stoklarında olduğunu ve muadil bilgisayarın aynı seri ürün dururken başka bir bilgisayar ile olamayacağını söyledim. Bana değişim için stoklarında başka bilgisayar olmadığını ilettiler. Israrlarım ve tüketici kanununu hatırlatmam sonrasında INDEX bilgisayar tarafından benim cihazıma muadil olabilecek ve stoklarda bulunan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayar ile değişim kararı çıktı.
Uzun bir yazı oldu ancak benzer durum yaşayacak olanlar için bir rehber durumunda olabilir. İlk önce değişim için bana piyasa fiyatı benim arızalı cihazımdan çok daha düşük ve benzerliği bulunmayan bir cihaz teklif edildi ve benim ısrarlarım olmasa bu cihazları seçmek durumunda bırakılacaktım. Ben zaten ince ve hafif diye o bilgisayarı tercih etmiştim bana teklif edilen kocaman oyuncu bilgisayarlarıydı bu bağlamda da benzerliği yoktu. Ayrıca UPS kargonun kuryesi 1 ay oldu halen gelmedi
Arızanın fotoğrafı :
SMS Infocomm servisine sorunsuz hizmetlerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Bu esnada benim 18800 TL'ye aldığım bilgisayar yenilenmiş (2021 modeldi 2023'ü çıkmış) 30000 TL'den satılmakta.
Bu DOA raporuyla iade veya değişim haklarımdan istediğimi kullanabilecektim. Daha sonra satıcıya raporu elden teslim ettim. Satıcı bana Asus ROG Strix G15 G513IC-HN037 model ürünü muadil olarak verebileceğini söyledi. Ancak bu modelin benim bilgisayarımla alakası yoktu. Bana önerdikleri model 15.6" boyutunda ekran kartı hariç hiçbir özelliği bağdaşmayan bir cihazdı. Ben de bu ürünü istemediğimi muadil ürün olarak benim bilgisayarımın aynısı yok ise stoklarında bulunan ve şuanda satışta olan özelliklerinin kasasının yanısıra model numarası bile neredeyse aynı olan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) GA402 model bilgisayarı kendilerinden talep ettim. Bu konuda bir aksiyon alamayacaklarını ancak distrübitörden gelen cevap doğrultusunda işlem yapacaklarını belirttiler ve ben de distrübitörden gelen cevabı beklemeyi seçtim. Burada galiba satıcının yapabileceği pek bir şey yok, kendi stoğundan verirse zarar edecekti. Birkaç gün sonra cevap gelmeyince ben distrübitör INDEX bilgisayara DOA raporum ile ulaştım. Bana aynı modelin stoklarında bulunmadığını Asus TUF Gaming A15 FA507NU-LP051 model ürün ile değişim yapabileceklerini söylediler. Ben de aynı şekilde onlara da bu bilgisayarın benim bilgisayarımla hiçbir ilgisi olmadığını Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayarın stoklarında olduğunu ve muadil bilgisayarın aynı seri ürün dururken başka bir bilgisayar ile olamayacağını söyledim. Bana değişim için stoklarında başka bilgisayar olmadığını ilettiler. Israrlarım ve tüketici kanununu hatırlatmam sonrasında INDEX bilgisayar tarafından benim cihazıma muadil olabilecek ve stoklarda bulunan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayar ile değişim kararı çıktı.
Uzun bir yazı oldu ancak benzer durum yaşayacak olanlar için bir rehber durumunda olabilir. İlk önce değişim için bana piyasa fiyatı benim arızalı cihazımdan çok daha düşük ve benzerliği bulunmayan bir cihaz teklif edildi ve benim ısrarlarım olmasa bu cihazları seçmek durumunda bırakılacaktım. Ben zaten ince ve hafif diye o bilgisayarı tercih etmiştim bana teklif edilen kocaman oyuncu bilgisayarlarıydı bu bağlamda da benzerliği yoktu. Ayrıca UPS kargonun kuryesi 1 ay oldu halen gelmedi
Arızanın fotoğrafı :
SMS Infocomm servisine sorunsuz hizmetlerinden dolayı teşekkür ediyorum.