Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Asus Laptop Teknik Servis ve Ürün Değişimi Deneyimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Thanarus
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Thanarus

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
11 Nis 2023
Mesajlar
8
Merhabalar, 2022 Yılının Kasım ayında aldığım Asus ROG Zephyrus G14 (2021) GA401 model bilgisayarım 1 ay önce arızalandı. Uyku modundan çıktıktan sonra ekranında beyaz bulut şeklinde bir dikdörtgen oluşuyordu ve Asus müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım, kendileri arızanın fotoğraflarını mail ile istediler. Maili gönderdim ve beni internet üzerinden RMA kaydı oluşturacağım siteye yönlendirdiler, UPS kargonun tarafımdan ürünü alacağını belirttiler. Sitedeki formu güzelce doldurdum ve beklemeye başladım. Bir hafta geçti UPS kargo ortalıkta yok, UPS kargo müşteri hizmetlerini aradım. Oradakiler bana "sizin kurye talebiniz açılmamış sadece barkod oluşturulmuş, kurye talebinizi oluşturuyorum bugün kesinlikle gelecekler" dedi. Ben de yine beklemeye başladım ama bir hafta daha geçip kurye felan gelmediğinde İstanbul'un diğer ucuna Ümraniye SMS infocomm servisine bilgisayarımı teslim ettim. Kendileri sağolsunlar, çok ilgili ve alakalı bir servisti, değişim talebim ile birlikte cihazı aldılar. 3-4 gün sonra cihazımdaki hatayı farkedip DOA raporu düzenlediler.

Bu esnada benim 18800 TL'ye aldığım bilgisayar yenilenmiş (2021 modeldi 2023'ü çıkmış) 30000 TL'den satılmakta.

Bu DOA raporuyla iade veya değişim haklarımdan istediğimi kullanabilecektim. Daha sonra satıcıya raporu elden teslim ettim. Satıcı bana Asus ROG Strix G15 G513IC-HN037 model ürünü muadil olarak verebileceğini söyledi. Ancak bu modelin benim bilgisayarımla alakası yoktu. Bana önerdikleri model 15.6" boyutunda ekran kartı hariç hiçbir özelliği bağdaşmayan bir cihazdı. Ben de bu ürünü istemediğimi muadil ürün olarak benim bilgisayarımın aynısı yok ise stoklarında bulunan ve şuanda satışta olan özelliklerinin kasasının yanısıra model numarası bile neredeyse aynı olan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) GA402 model bilgisayarı kendilerinden talep ettim. Bu konuda bir aksiyon alamayacaklarını ancak distrübitörden gelen cevap doğrultusunda işlem yapacaklarını belirttiler ve ben de distrübitörden gelen cevabı beklemeyi seçtim. Burada galiba satıcının yapabileceği pek bir şey yok, kendi stoğundan verirse zarar edecekti. Birkaç gün sonra cevap gelmeyince ben distrübitör INDEX bilgisayara DOA raporum ile ulaştım. Bana aynı modelin stoklarında bulunmadığını Asus TUF Gaming A15 FA507NU-LP051 model ürün ile değişim yapabileceklerini söylediler. Ben de aynı şekilde onlara da bu bilgisayarın benim bilgisayarımla hiçbir ilgisi olmadığını Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayarın stoklarında olduğunu ve muadil bilgisayarın aynı seri ürün dururken başka bir bilgisayar ile olamayacağını söyledim. Bana değişim için stoklarında başka bilgisayar olmadığını ilettiler. Israrlarım ve tüketici kanununu hatırlatmam sonrasında INDEX bilgisayar tarafından benim cihazıma muadil olabilecek ve stoklarda bulunan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayar ile değişim kararı çıktı.

Uzun bir yazı oldu ancak benzer durum yaşayacak olanlar için bir rehber durumunda olabilir. İlk önce değişim için bana piyasa fiyatı benim arızalı cihazımdan çok daha düşük ve benzerliği bulunmayan bir cihaz teklif edildi ve benim ısrarlarım olmasa bu cihazları seçmek durumunda bırakılacaktım. Ben zaten ince ve hafif diye o bilgisayarı tercih etmiştim bana teklif edilen kocaman oyuncu bilgisayarlarıydı bu bağlamda da benzerliği yoktu. Ayrıca UPS kargonun kuryesi 1 ay oldu halen gelmedi :)

Arızanın fotoğrafı :
20230330_171010.jpg


SMS Infocomm servisine sorunsuz hizmetlerinden dolayı teşekkür ediyorum.
 
Tebrik ederim mücadeleniz ve sonuca ulaştırdığınız için. Adem hocamızın da hep söylediği gibi, biz peşinde koşmadıkça bu firmalar daha da azgınlaşmaya devam edecek. 2015 yılında msi ile böyle bir problem yaşamıştım ben, para iadesi çıkmıştı ne yapsam kabul ettiremedim tüketici kanununu hatırlatmama rağmen, bilgisayara o dönem acil ihtiyacım olduğundan para iadesini alıp başka bilgisayar almıştım. Kanunların bir caydırıcılığı yok ki, bu şekilde tüketicinin beklemek istemeyeceğini varsayarak hep işi yokuşa sürüyorlar. İşin sonunda hem ürün değişimi hem de ağır tazminat yükü olsa firmalar tavırlarını düzeltirler bence. Veya mahkeme sonunda verebilecekleri muadil ya da üst model yerine, mahkeme konusu olan ürünün firmanın üretimdeki ürünlerinden fiyata bakılmaksızın canınız hangisini isterse onu alabileceğiniz şekilde bir karar çıkıyor olsa(haklı olduğunuzu varsayarak), firmalar birebir ya da bir üst modeli verebilmek için takla atarlardı.
 
Tebrik ederim mücadeleniz ve sonuca ulaştırdığınız için. Adem hocamızın da hep söylediği gibi, biz peşinde koşmadıkça bu firmalar daha da azgınlaşmaya devam edecek. 2015 yılında msi ile böyle bir problem yaşamıştım ben, para iadesi çıkmıştı ne yapsam kabul ettiremedim tüketici kanununu hatırlatmama rağmen, bilgisayara o dönem acil ihtiyacım olduğundan para iadesini alıp başka bilgisayar almıştım. Kanunların bir caydırıcılığı yok ki, bu şekilde tüketicinin beklemek istemeyeceğini varsayarak hep işi yokuşa sürüyorlar. İşin sonunda hem ürün değişimi hem de ağır tazminat yükü olsa firmalar tavırlarını düzeltirler bence. Veya mahkeme sonunda verebilecekleri muadil ya da üst model yerine, mahkeme konusu olan ürünün firmanın üretimdeki ürünlerinden fiyata bakılmaksızın canınız hangisini isterse onu alabileceğiniz şekilde bir karar çıkıyor olsa(haklı olduğunuzu varsayarak), firmalar birebir ya da bir üst modeli verebilmek için takla atarlardı.
Sağolun. @Adem Helvacı sağolsun, bilgilendirmeleri sayesinde tüketici olarak haklarımı daha da savunur hale geldim. Benim bilgisayar ihtiyacım çok acil değildi şükür. Yoksa uğraşır mıydım ben de bilmiyorum. Keşke hiç uğraşmıyor olsaydım onca işin arasında. Umarım bu durumlar düzelir.
 
Sağolun. @Adem Helvacı sağolsun, bilgilendirmeleri sayesinde tüketici olarak haklarımı daha da savunur hale geldim. Benim bilgisayar ihtiyacım çok acil değildi şükür. Yoksa uğraşır mıydım ben de bilmiyorum. Keşke hiç uğraşmıyor olsaydım onca işin arasında. Umarım bu durumlar düzelir.
Uğraşamadığım için çok üzülmüştüm hala aklıma gelir bazen. Adınıza sevindim. Adem abiden Allah razı olsun onlarcamızın bilgilenmesini sağlıyor.
 
Harika bir geri dönüş olmuş bu.
@Yelda Helvacı etiketliyorum, mümkün olan ilk fırsatta bunu emsal olması adına video içerik olarak üretip halka duyuralım zira teşvik edici, kamçılayıcı bu tarz içeriklere çok ihtiyacımız var.

Tüketiciler olarak birlik olup haklı mücadelelerimizi sonuna kadar devam ettireceğiz :ok
 
Merhabalar benim Asus Rog Strix G15 (2022) bilgisayarım var. 2023 Şubat ayında aldım. 1 sene bile dolmadan bilgisayarım şuan açılış ekranında bazen mavi ekran verip üst üste 2- 3 defa kendini yeniden başlatıyor ve açılıyor. Oyun bilgisayarı olmasına rağmen zorlayacak bir oyun olmamasına rağmen açmıyor. Tarayıcı üzerinden bir şeyler izlerken ekran donuyor sonrasında ya düzeliyor ya da power tuşu üzerinden yeniden başlatmam gerekiyor. Ben bu hataların işlemci ve ram hatasından dolayı olduğunu düşünüyorum. Asus teknik destek ile henüz iletişime geçemedim hafta sonu olduğu için çalışmıyorlar. İletişime geçtiğim ve bilgisayarı inceledikleri zaman parça değişimi olarak mı işlem yaparlar ya da sizin yaşadığınız konu gibi cihaz değişimi isteyebilir miyim. Asus yerine satın aldığım satıcı ile mi iletişime geçmeliyim. Bilginiz varsa paylaşabilir misiniz.
 
Merhaba

Bu sorunlar win11 sonbahar ana güncellemesi sonrası mı oluştu. 1 aydır mı var?

1 senede windowsun çökmesi normal zaman aralığı.

Herşeyden önce windowsu ilk haline getirin. eledikten sonra donanımlara yönelmek daha faydalı olacaktır.
 
Son 2 aydır bu problemleri yaşıyorum. 2 defa format attım, driverları tek tek son sürümlerini bulup güncelledim, bunlara rağmen değişen bir şey olmadı. Ben de o yüzden donanım hatası olduğunu düşünüyorum. Eğer düşündüğüm gibi donanımsal bir sorun varsa asus bununla ilgilenir mi. Benzer sorun yaşayanlar pek karşılık bulamadıklarını yazmışlar.
 
Merhabalar, 2022 Yılının Kasım ayında aldığım Asus ROG Zephyrus G14 (2021) GA401 model bilgisayarım 1 ay önce arızalandı. Uyku modundan çıktıktan sonra ekranında beyaz bulut şeklinde bir dikdörtgen oluşuyordu ve Asus müşteri hizmetlerini aradım durumu anlattım, kendileri arızanın fotoğraflarını mail ile istediler. Maili gönderdim ve beni internet üzerinden RMA kaydı oluşturacağım siteye yönlendirdiler, UPS kargonun tarafımdan ürünü alacağını belirttiler. Sitedeki formu güzelce doldurdum ve beklemeye başladım. Bir hafta geçti UPS kargo ortalıkta yok, UPS kargo müşteri hizmetlerini aradım. Oradakiler bana "sizin kurye talebiniz açılmamış sadece barkod oluşturulmuş, kurye talebinizi oluşturuyorum bugün kesinlikle gelecekler" dedi. Ben de yine beklemeye başladım ama bir hafta daha geçip kurye felan gelmediğinde İstanbul'un diğer ucuna Ümraniye SMS infocomm servisine bilgisayarımı teslim ettim. Kendileri sağolsunlar, çok ilgili ve alakalı bir servisti, değişim talebim ile birlikte cihazı aldılar. 3-4 gün sonra cihazımdaki hatayı farkedip DOA raporu düzenlediler.

Bu esnada benim 18800 TL'ye aldığım bilgisayar yenilenmiş (2021 modeldi 2023'ü çıkmış) 30000 TL'den satılmakta.

Bu DOA raporuyla iade veya değişim haklarımdan istediğimi kullanabilecektim. Daha sonra satıcıya raporu elden teslim ettim. Satıcı bana Asus ROG Strix G15 G513IC-HN037 model ürünü muadil olarak verebileceğini söyledi. Ancak bu modelin benim bilgisayarımla alakası yoktu. Bana önerdikleri model 15.6" boyutunda ekran kartı hariç hiçbir özelliği bağdaşmayan bir cihazdı. Ben de bu ürünü istemediğimi muadil ürün olarak benim bilgisayarımın aynısı yok ise stoklarında bulunan ve şuanda satışta olan özelliklerinin kasasının yanısıra model numarası bile neredeyse aynı olan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) GA402 model bilgisayarı kendilerinden talep ettim. Bu konuda bir aksiyon alamayacaklarını ancak distrübitörden gelen cevap doğrultusunda işlem yapacaklarını belirttiler ve ben de distrübitörden gelen cevabı beklemeyi seçtim. Burada galiba satıcının yapabileceği pek bir şey yok, kendi stoğundan verirse zarar edecekti. Birkaç gün sonra cevap gelmeyince ben distrübitör INDEX bilgisayara DOA raporum ile ulaştım. Bana aynı modelin stoklarında bulunmadığını Asus TUF Gaming A15 FA507NU-LP051 model ürün ile değişim yapabileceklerini söylediler. Ben de aynı şekilde onlara da bu bilgisayarın benim bilgisayarımla hiçbir ilgisi olmadığını Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayarın stoklarında olduğunu ve muadil bilgisayarın aynı seri ürün dururken başka bir bilgisayar ile olamayacağını söyledim. Bana değişim için stoklarında başka bilgisayar olmadığını ilettiler. Israrlarım ve tüketici kanununu hatırlatmam sonrasında INDEX bilgisayar tarafından benim cihazıma muadil olabilecek ve stoklarda bulunan Asus ROG Zephyrus G14 (2023) model bilgisayar ile değişim kararı çıktı.

Uzun bir yazı oldu ancak benzer durum yaşayacak olanlar için bir rehber durumunda olabilir. İlk önce değişim için bana piyasa fiyatı benim arızalı cihazımdan çok daha düşük ve benzerliği bulunmayan bir cihaz teklif edildi ve benim ısrarlarım olmasa bu cihazları seçmek durumunda bırakılacaktım. Ben zaten ince ve hafif diye o bilgisayarı tercih etmiştim bana teklif edilen kocaman oyuncu bilgisayarlarıydı bu bağlamda da benzerliği yoktu. Ayrıca UPS kargonun kuryesi 1 ay oldu halen gelmedi :)

Arızanın fotoğrafı :
Ekli dosyayı görüntüle 3170

SMS Infocomm servisine sorunsuz hizmetlerinden dolayı teşekkür ediyorum.
Merhabalar hangi donanimlardan hangi donanımları onerdiler acaba ekran karti ve işlemci olarak
 
Merhaba,
Yazınız için teşekkür ederim.

Asus Rog Strix Scar 17 G733ZS (2022) modelininin 2 temmuzda servise kabulü yapılmıştı, bugün arandım parça tediginin 30 Eylül'de yapılacağını o zamana kadar cihazın garantide kalacağını ve sonrasında 3 ay garanti uzatmayı teklif ettiler. Bende bunun mantıksız olduğunu belirterek kabul etmedim. İade sürecini başlattık ve tarafıma kargo ile değişim raporu göndereceklerini belirttiler.

Cihazı 2. el aldığım için fatura benim adıma değil ama araştırdığım kadarı ile bu durum sorun teşkil etmiyor.

Cihazın fatura bedeli 60 bin TL, güncel eşdeğer modelleri 100 ila 150 bin TL arasında değişiyor. Muhtemelen bende misli ile değişim talep ettiğimde sizin yaşadığınız sorunun benzerini yasayacam ve garip teklifler ile gelecekler.

Sormak istediğim soru siz distrübitör olarak INDEX bilgisayar ile iletişime geçerek aldığınız yeri aradan çıkarttığınızı belirtmişsiniz. Türkiye garantili tüm cihazlarda distrübitör INDEX bilgisayar mı? Biraz araştırma yaptığımda PENTA cihazları ithal ediyor olarak gördüm ama emin olamadım.
 
Sorun teşkil etmediğini kim belirtmiş? merak ettim sadece nerede yazmışlar diye.

size 20 günü geçtiği için başka bir gecici kullanmak için cihaz verebilirler. tüketicinin hakkı vardır.

serviste geçen her zaman dilimi garanti süresine eklenir, size sunulmuş özel bir teklif değil.
 
Sorun teşkil etmediğini kim belirtmiş? merak ettim sadece nerede yazmışlar diye.

size 20 günü geçtiği için başka bir gecici kullanmak için cihaz verebilirler. tüketicinin hakkı vardır.

serviste geçen her zaman dilimi garanti süresine eklenir, size sunulmuş özel bir teklif değil.
Bu yazıya benzer farklı yazilarida inceledim bugün fatura sahibinden imzalı bir evrak alınarak hakları kendi uzerinize devrediyorsunuz, süreç o şekilde ilerliyormuş. En azindan bu şekilde ilerleten arkadaşın işi servis ile hallolmayip tüketici haklarına kadar gitmiş. Tüketici haklarında bu şekilde bir belge ile süreci kazanmış.

Bende bana özel bir teklif olmadığını biliyorum, ikame cihaz istenebilir ancak süreç daha fazla uzarda tüketici haklarına giderse ancak o şekilde isteyebilirim, İstanbul dışında olduğum için gitti geldi zor olur.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri