Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Bilkom Ve TCL Teknik Servisin Yaşattığı Mağduriyet

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

MaDLoCK

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
17 Eki 2023
Mesajlar
84
Marka Model Bilgisi
TCL 65C845
2023 Kasım ayında almış olduğum TCL 65C845 marka televizyonu kullanmaya başladıktan bir süre sonra Amazon Prime Video üzerinden izlediğim HDR10+ ve Dolby Vision içerikli filmlerde ve dizilerde ekranda bölgesel anlık karartılar oluştuğunu farkettim. Kasım ayı içerisinde Bilkom ile görüşerek durumu anlattım ve servis kaydı oluşturuldu. Sonrasında servis benimle iletişime geçti ve sorunla alakalı video istendi bende çekip gönderdim sonrasında servis elemanı geldi TV de resim ayarlarından 1 2 ayar değiştirdi youtube üzerinden 4k bir video açarak görüntüde bir sorun olmadığını sorunun uygulamadan kaynaklandığını belirterek ayrıldı. Ertesi gün servis fişi SMS olarak geldi incelediğimde yapılan işlemler cihaza yazılım atılmış ve sıfırlama işlemi yapılmış halbuki bunların hiç biri yapılmadı neyse dedim bu şekilde kullanmaya devam ettim. Ancak geçenlerde televizyonun alt kısmında, Power tuşunun olduğu yerde iki adet vidanın üzerinde tornavida izlerini fark ettim bildiğin tornavida ile oyulmuş.Sıfır bir cihazda vidaların bu şekilde olması normal değil hem görüntüdeki bozulma hemde vida yerlerindeki tornavida izleriyle alakalı 06.02.2024 tarihinde Bilkom müşteri hizmetleriyle görüştüm ve durumu anlattım. Tekrar servis kaydı açıldı. Ertesi gün, 07.02.2024 tarihinde, servisten aradılar ve görüntüdeki sorunla ilgili video istediler. Ben de daha önce çekip YouTube'a yüklediğim videonun linkini gönderdim ve vida yerlerinden bahsederek görselini de paylaştım. O günden sonra servisten ses çıkmadı. Ben de video ve görselin Bilkom'a iletildiğini ve onlardan dönüş beklediklerini buyüzden dönüş yapmadıklarını düşündüm. 12.02.2024 tarihinde tekrar Bilkom müşteri hizmetlerini arayarak konu hakkında bilgi almak istediğimi belirttim. Bana, servis tarafından ne video ne de görselin paylaşılmadığı söylendi ve benden servisle görüşmem istendi. Hemen servisi aradım ve konu hakkında bilgi almak istediğimi belirttim. Servis, yoğunluktan dolayı dönüş yapamadıklarını söyledi. Bende peki ne olucak gelip bakıcakmısınız cihaza diye sorduğumda 'Arkadaşlar gelsin videoya baksınlar, ona göre size dönüş yapalım' denildi. Yani aradan kaç gün geçmesine rağmen videoya bile bakmamışlar. Neyse dedim tartışmaya girmedim kendilerinden dönüş beklediğimi ifade ettim kapattım telefonu ama yine dönüş yapılmadı. 13.02.2024 tarihinde tekrar Bilkom müşteri hizmetleriyle görüştüm ve durumu anlattım. Kayıt açıldı ve bana dönüş yapılacağı söylendi ama dönüş yapılmadı. 14.02.2024 tarihinde tekrar Bilkom müşteri hizmetlerini aradım ve servisten de ses çıkmadığını belirttim. Tekrar kayıt açıldı ve yetkili birime iletilmek üzere not alındı. Ancak yine dönüş yapılmadı. Bu süreçte ne servisten ne de Bilkom müşteri hizmetlerinden herhangi bir dönüş alamadım. 15.02.2024 tarihinde bu kez servisi aradım ve neden gelmediklerini, bir haftadan fazla süredir neden bekletildiğimi sordum. Bu kez de eleman hastaydı buyüzden dönemedik size dendi artık orda tepem attı ufak bir tartışma geçti aramızda işin asıl sıkıntılı tarafı Bilkom tarafından hiç bir şekilde geri dönüş yapılmıyor bugün 20.02.2024 aradan 2 hafta geçmiş iki taraftanda dönüş yapılmıyor birde bu TV ye +3 yıl ek garanti yaptırmıştım alıcağımız hizmet buymuş demek ki. Televizyona bakmaya gelmeyen servisin adı Uzman Elektronik'tir. Şikayetvar da çok fazla şikayet var bu servisle alakalı hatta google arama kısmına Yalova uzman elektronik yazıldığı zaman orada da şikayet yorumları var. TV deki vida yerlerindeki izlerin görselini paylaşıyorum. Görüntüdeki bozulmayla ilgili video linki:
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 

Ekli dosyalar

  • 20240206_120524.jpg
    20240206_120524.jpg
    43.3 KB · Görüntüleme: 42
Son düzenleme:
Devam

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Madem sesleri çıkmadı o halde diğer mecralardan saldrımaya devam edelim.


@Adem Helvacı hocam ülke olarak neden bu duruma geldik gerçekten anlamıyorum bir tarafta Bilkom ile uğraşıyoruz diğer tarafta Samsung kurutma makinesi için uğraşıyoruz valla ister istemez insan baya yıpranıyor.
 
@Adem Helvacı hocam ülke olarak neden bu duruma geldik gerçekten anlamıyorum bir tarafta Bilkom ile uğraşıyoruz diğer tarafta Samsung kurutma makinesi için uğraşıyoruz valla ister istemez insan baya yıpranıyor.
Sebebini hepimiz biliyoruz, bu sizin (bizim) dünya markaları tarafından kaçıncı dünya ülkesi olarak görülmenizle alâkalı bir durum.
Biriniz çıkın bana şunun cevabını verin mesela, Bir ÜLKE olarak bir KANUN çıkartıyorsunuz değil mi? Mesela kırmızı ışıkta geçilmez de bu kanunlara bağlıdır ve cezası vardır yani Kanuna uymazsan cezasını çekersin.

6502 sayılı TKHK ne demek? Tüketicinin Korunması Hakkındaki KANUN

Peki bu Kanuna uymamanın neden cezası yok?
Şimdi sen TKHK 8inci madde ile mal üstünde tanımlamalar yapmış, 11 inci madde ile 'Eğer öyle ise tüketiciye bu haklar doğar'' demiş ve 4 seçenk sunmuş, arkasından da ''Satıcı/sağlayıcı buna uymak zorundadır'' demiş misin?

Hıı demişsin, peki neden arkasına ''Her kim ki bu kanun maddesine uymazsa, tüketicinin şikayeti neticesi eğer tüketici haklı bulunursa DOSYA BEDELİ KADAR hazineye yazılmak üzere firma ceza öder'' diye eklemezsin?

Hadi buyrun cevaplayın, CAHİL olan benim bile aklıma bu geliyorsa, sizce koca koca (!) Devlet adamlarının aklına bu neden gelmiyor veya sizce gelmiyor olabilir mi?

Her şey PARA denen şeyin gücü ile ilgili, Şimdi bu TCL efendi ..tü biraz sıkışırsa ne yapacak? Türkiye pazarından çekilecek, heeee o zaman birileri nereden vergi kazancı sağlayacak? Demek ki neymiş? Bu Ülkenin Vatandaşı, sırf bu dangozlar birilerine para kazandırdığı için Kanun Ortada olmasına rağmen mağdur edilmeye devam edilecekmiş.
 
Sebebini hepimiz biliyoruz, bu sizin (bizim) dünya markaları tarafından kaçıncı dünya ülkesi olarak görülmenizle alâkalı bir durum.
Biriniz çıkın bana şunun cevabını verin mesela, Bir ÜLKE olarak bir KANUN çıkartıyorsunuz değil mi? Mesela kırmızı ışıkta geçilmez de bu kanunlara bağlıdır ve cezası vardır yani Kanuna uymazsan cezasını çekersin.

6502 sayılı TKHK ne demek? Tüketicinin Korunması Hakkındaki KANUN

Peki bu Kanuna uymamanın neden cezası yok?
Şimdi sen TKHK 8inci madde ile mal üstünde tanımlamalar yapmış, 11 inci madde ile 'Eğer öyle ise tüketiciye bu haklar doğar'' demiş ve 4 seçenk sunmuş, arkasından da ''Satıcı/sağlayıcı buna uymak zorundadır'' demiş misin?

Hıı demişsin, peki neden arkasına ''Her kim ki bu kanun maddesine uymazsa, tüketicinin şikayeti neticesi eğer tüketici haklı bulunursa DOSYA BEDELİ KADAR hazineye yazılmak üzere firma ceza öder'' diye eklemezsin?

Hadi buyrun cevaplayın, CAHİL olan benim bile aklıma bu geliyorsa, sizce koca koca (!) Devlet adamlarının aklına bu neden gelmiyor veya sizce gelmiyor olabilir mi?

Her şey PARA denen şeyin gücü ile ilgili, Şimdi bu TCL efendi ..tü biraz sıkışırsa ne yapacak? Türkiye pazarından çekilecek, heeee o zaman birileri nereden vergi kazancı sağlayacak? Demek ki neymiş? Bu Ülkenin Vatandaşı, sırf bu dangozlar birilerine para kazandırdığı için Kanun Ortada olmasına rağmen mağdur edilmeye devam edilecekmiş.
Aynen dediğiniz gibi tamamen karşılıklı çıkar ilişkisi bunlarınki tüketiciyi zerre düşünen yok. Misal şimdi ben Bilkom'u THH'ne şikayet etsem nerden baksanız en az 3 4 ay sürer kazanırmıyım tabiki kazanırım ama sonrasında satıcı veya tedarikçi elimizde ürün yok para iadesi yapıcaz derse hem maddi hem manevi yıprandığımla kalıcam çünkü hiç birşeyin fiyatı aynı kalmıyor yani aslında bu konuda da bir düzenleme yapılmalı örnek vermem gerekirse ben 65C845 TV yi kasım ayında 34 bin TL ye almıştım en son piyasada stoklar tükenmeden önce 60 bin TL civarlarındaydı fiyatı yani para iadesi yapılacaksa bu şekilde yapılmalı tüketici mağdur edilmemeli.
 
Aynen dediğiniz gibi tamamen karşılıklı çıkar ilişkisi bunlarınki tüketiciyi zerre düşünen yok. Misal şimdi ben Bilkom'u THH'ne şikayet etsem nerden baksanız en az 3 4 ay sürer kazanırmıyım tabiki kazanırım ama sonrasında satıcı veya tedarikçi elimizde ürün yok para iadesi yapıcaz derse hem maddi hem manevi yıprandığımla kalıcam çünkü hiç birşeyin fiyatı aynı kalmıyor yani aslında bu konuda da bir düzenleme yapılmalı örnek vermem gerekirse ben 65C845 TV yi kasım ayında 34 bin TL ye almıştım en son piyasada stoklar tükenmeden önce 60 bin TL civarlarındaydı fiyatı yani para iadesi yapılacaksa bu şekilde yapılmalı tüketici mağdur edilmemeli.
O nedenle son 2 yazdığım gerekçeli kararda firmanın enflasyon oranında faizi ile ücreti iade etmesi yönde karar yazdım ve komisyon olarak onayladık imzaladık.
Şimdi taraflara tebliği ve satıcının bu kararı uygulamasını bekliyoruz, sonrasınra kamuoyuna bilgilendirme yapacağım.
 
Şu TCL'den zamanında zarar etsemde çıkmakta ne kadar doğru bir karar verdiğimi gün geçtikçe daha iyi anlıyorum desem yeridir. Adamlar SSH'ni gün geçtikçe nasıl daha da kötüye götürürüz diye çalışma yapsalar ancak bu kadar olur herhalde.
 
@Adem Helvacı hocam Bilkom'u şubat ayında THH'ne şikayet ettim mayıs ayının 23'ünde gündeme alındı o zamandan beri bu şekilde kaldı hiç bir gelişme yok bu normal mi? Bulunduğum ildeki THH'ni 2 hafta önce aradım bilgi almak istedim bakındılar ilk şikayeti bulamadılar sonrasında buldular bir alt gündem demi kalmış ne öyle birşey söylediler sorun yok 1 haftaya karar çıkar 2.ci haftaya tebligat elinize ulaşır dendi 2 hafta geçti hala bir değişiklik olmadı bugün tekrar aradım bilgi almak istediğimi belirttim kendileride bilmiyorlar adımı soyadımı telefonumu aldılar dönüş yapıcaklarmış. Bu normal bir durum mu @Adem Helvacı hocam?
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240717_183843_Opera.jpg
    Screenshot_20240717_183843_Opera.jpg
    75.4 KB · Görüntüleme: 9
Genellikle 31 Temmuz'da son toplantı yapılır. 31 Temmuz'da sonuç alınır diye düşünüyorum.
Peki hocam gündeme alınmasından bu yana yaklaşık 2 ay geçti bu normal mi? Normalde beklemek sıkıntı değil beklerim ama ürünün stoğu her an tükenebilir bir üst modeli isteme hakkım var ama bununda bir üst modeli ülkemizde yok olsa bile üst modeli verme konusunda uğraştırırlar yada para iadesi yapmaya çalışırlar bunların hiç biriyle uğraşmadan 1 e 1 ürün değişimi yapmak daha kolay olur ama karar bir türlü çıkmıyor.
 
Peki hocam gündeme alınmasından bu yana yaklaşık 2 ay geçti bu normal mi? Normalde beklemek sıkıntı değil beklerim ama ürünün stoğu her an tükenebilir bir üst modeli isteme hakkım var ama bununda bir üst modeli ülkemizde yok olsa bile üst modeli verme konusunda uğraştırırlar yada para iadesi yapmaya çalışırlar bunların hiç biriyle uğraşmadan 1 e 1 ürün değişimi yapmak daha kolay olur ama karar bir türlü çıkmıyor.
Normal şartlarda gündeme alındığında dosya karara bağlanmazsa sistem uyarı verir. Nasıl bir yol izlediler bilemiyorum o yüzden. Ama son hatırlatmanıza istinaden 31 Temmuz'da sonuçlanır diye düşünüyorum. Siz yine önümüzdeki günlerde tekrar arayın.
 
Normal şartlarda gündeme alındığında dosya karara bağlanmazsa sistem uyarı verir. Nasıl bir yol izlediler bilemiyorum o yüzden. Ama son hatırlatmanıza istinaden 31 Temmuz'da sonuçlanır diye düşünüyorum. Siz yine önümüzdeki günlerde tekrar arayın.
Geçen ay 18 temmuzda bulunduğum ildeki THH'ni aradım bu kez müdürle görüştüm adımı soyadımı aldı haftaya görüşülüp karara bağlanır dedi 5 gün sonra 23 temmuzda ikinci kez gündeme alındı ama bir gelişme olmadı ben yinede ne olur ne olmaz diye ay bitene kadar bekledim baktım ses yok az önce tekrar aradım bu kezde cuma günü toplanılacak ay sonuna kadar karar çıkar dendi bende ikidir gündeme alınıyor ama karar çıkmıyor dediğimde ikinci kez neden gündeme alındı bilmiyorum dendi gerçekten süreç çok saçma sapan ilerliyor normalde en geç 6 ay içinde sonuçlanması gerekiyor ki Yalova Türkiyenin en küçük il'i bukadar uzun sürecek bir yoğunluk olamaz iş mi yapmıyorlar yatıyorlarmı orda anlamadım gitti bu konuda bulunduğum ildeki THH'ni şikayet edebileceğim bir yer varmıdır acaba? @Adem Helvacı @Murat ALA @İlteriş Yılmaz
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_20240805_154138_Opera.jpg
    Screenshot_20240805_154138_Opera.jpg
    56.4 KB · Görüntüleme: 5
Geçen ay 18 temmuzda bulunduğum ildeki THH'ni aradım bu kez müdürle görüştüm adımı soyadımı aldı haftaya görüşülüp karara bağlanır dedi 5 gün sonra 23 temmuzda ikinci kez gündeme alındı ama bir gelişme olmadı ben yinede ne olur ne olmaz diye ay bitene kadar bekledim baktım ses yok az önce tekrar aradım bu kezde cuma günü toplanılacak ay sonuna kadar karar çıkar dendi bende ikidir gündeme alınıyor ama karar çıkmıyor dediğimde ikinci kez neden gündeme alındı bilmiyorum dendi gerçekten süreç çok saçma sapan ilerliyor normalde en geç 6 ay içinde sonuçlanması gerekiyor ki Yalova Türkiyenin en küçük il'i bukadar uzun sürecek bir yoğunluk olamaz iş mi yapmıyorlar yatıyorlarmı orda anlamadım gitti bu konuda bulunduğum ildeki THH'ni şikayet edebileceğim bir yer varmıdır acaba? @Adem Helvacı @Murat ALA @İlteriş Yılmaz
Ticaret il müdürlüğüne veya direkt olarak cimere şikayet edebilirsiniz raportörler dosya anlamıştır muhtemelen.
 
Karar çıkmış ve şikayetimin reddine karar verilmiş gerekçe olarak bilkomu değilde media markt ı şikayet etmem gerkiyormuş şimdi ben media markt ı arasam benden servis raporu isteyecek eee sıkıntıda burda zaten servis bakmaya gelmiyor bilkom ürüne sahip çıkmıyor hadi bunlarıda geçtim madem media markt ı şikayet etmem gerekiyor neden 6 ay sürdü bu dava valla çıldırıcam ya. @Adem Helvacı @İlteriş Yılmaz
 

Ekli dosyalar

  • resim_2024-08-13_175957865.png
    resim_2024-08-13_175957865.png
    720.6 KB · Görüntüleme: 14
Geriye dönük konuyu inceledimde @Murat ALA hocamda Bilkomu şikayet etmem gerektiğini söylemiş @Adem Helvacı hocam da bu konuda bir itirazda bulunmamış demekki doğru yeri şikayet etmişim peki neden böyle bir karar çıktı?
 
Kendi kendime konuşuyorum resmen yani bukadarmı destek yada cevap yazmanız için illa gold üyelikmi almak gerekiyor? @İlteriş Yılmaz @Adem Helvacı @Murat ALA
Kardeşim öncelikle geçmiş olsun ama sana yapılan bir yanlışı veya hatayı sende lütfen başkasına yapma ne demek 'destek yada cevap yazmanız için gold üyelik mi almak gerek' bu ne büyük bir iftiradır. Gold üyelik daha on gün önce çıktı o zaman senin mantığına bakarsak on gün öncesinden bu sitede kimseye cevap verilmiyordu 2 senedir öyle mi? buyrun bu arkadaş gold üyelik sisteminden sonra konusu açılmış çözülmüş gold üye olmadığı halde https://inceleriz.com/forum/konular...m-kaira-klimayi-gondermiyor.8886/#post-132277 bunun gibi yüzlerce var gözüme ilk gelen oydu ben 2 hafta aranmadım Midea yetkileleri tarafından ancak 2 hafta sonra muhatap oldular o zaman gold üyelik vs yoktu o yüzden lütfen sinirine hakim ol seni anlıyorum herkesin yoğunluğu var aile geçindiyor insanlar sabret zaten gold üyelik sadece siteye destek amaçlı bir sistem yoksa öncelik cevap hakkı vs bir sistem değil bu en başında söylendi. @Adem Helvacı hocam dünyanın en dürüst adamlarından görünce cevap yazar böyle kızarak sinirini iftira atarak siteden alırsan eline bir şey geçmez gecesini gündüzüne katan bu koca yürekli insanlara haksızlık etmiş olursun
 
Son düzenleme:
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri