12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.
Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış(Düzeltme: araştırdım 5 metreymiş).
Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.
Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.
Vakumlama yapıldı.
Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.
Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..
Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.
Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.
Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış(Düzeltme: araştırdım 5 metreymiş).
Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.
Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.
Vakumlama yapıldı.
Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.
Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..
Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.
Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.
Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
Ekli dosyalar
-
IC UNITE MONTAJ SONRASI 2.jpeg47.5 KB · Görüntüleme: 151
-
takılmayan ek filtreler C.png127.9 KB · Görüntüleme: 144
-
takılmayan ek filtreler B.jpg160.4 KB · Görüntüleme: 112
-
takılmayan ek filtreler A.jpg143.5 KB · Görüntüleme: 111
-
BEKO 9BTU UYGULAMA.jpg74.2 KB · Görüntüleme: 111
-
ARCELIK 9BTU UYGULAMA.jpeg53.5 KB · Görüntüleme: 105
-
BORU KANALININ YALITIMI YOK 2.jpg35.2 KB · Görüntüleme: 106
-
DAIKIN KUMANDA2.jpeg40.9 KB · Görüntüleme: 101
-
DAIKIN KUMANDA1.jpeg30.5 KB · Görüntüleme: 91
-
ONECTA 2.jpeg52.7 KB · Görüntüleme: 91
-
ONECTA 1.jpeg65.5 KB · Görüntüleme: 90
-
MONTAJDA KULLANILAN BAKIR BORU.jpg89 KB · Görüntüleme: 92
-
KLIMA KUMANDASI DUVARA MONTAJ.jpeg44.5 KB · Görüntüleme: 93
-
VAKUM CIHAZI.jpg130.6 KB · Görüntüleme: 95
-
EKIP VAKUMLAMA ESNASINDA.jpg138.9 KB · Görüntüleme: 100
-
DIS UNITE MONTAJ SONRASI.mp44.6 MB
-
DIS UNITE MONTAJ SONRASI 4.jpeg209.8 KB · Görüntüleme: 112
-
DIS UNITE MONTAJ SONRASI 1.jpeg108.8 KB · Görüntüleme: 128
-
ESKI KLIMA SOKULMEDEN ONCE1.jpg100.7 KB · Görüntüleme: 158
Son düzenleme: