Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Daikin Zeta Shira Plus Montaj ve Kullanıcı Deneyimi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan KODEM
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

KODEM

İnce Eleyen
Gold Üye
Katılım
17 Eyl 2024
Mesajlar
296
12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.

Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış(Düzeltme: araştırdım 5 metreymiş).
Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.

Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.

Vakumlama yapıldı.

Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.

Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..

Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.

Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.

Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
 

Ekli dosyalar

  • IC UNITE MONTAJ SONRASI 2.jpeg
    IC UNITE MONTAJ SONRASI 2.jpeg
    47.5 KB · Görüntüleme: 151
  • takılmayan ek filtreler C.png
    takılmayan ek filtreler C.png
    127.9 KB · Görüntüleme: 144
  • takılmayan ek filtreler B.jpg
    takılmayan ek filtreler B.jpg
    160.4 KB · Görüntüleme: 112
  • takılmayan ek filtreler A.jpg
    takılmayan ek filtreler A.jpg
    143.5 KB · Görüntüleme: 111
  • BEKO 9BTU UYGULAMA.jpg
    BEKO 9BTU UYGULAMA.jpg
    74.2 KB · Görüntüleme: 111
  • ARCELIK 9BTU UYGULAMA.jpeg
    ARCELIK 9BTU UYGULAMA.jpeg
    53.5 KB · Görüntüleme: 105
  • BORU KANALININ YALITIMI YOK 2.jpg
    BORU KANALININ YALITIMI YOK 2.jpg
    35.2 KB · Görüntüleme: 106
  • DAIKIN KUMANDA2.jpeg
    DAIKIN KUMANDA2.jpeg
    40.9 KB · Görüntüleme: 101
  • DAIKIN KUMANDA1.jpeg
    DAIKIN KUMANDA1.jpeg
    30.5 KB · Görüntüleme: 91
  • ONECTA 2.jpeg
    ONECTA 2.jpeg
    52.7 KB · Görüntüleme: 91
  • ONECTA 1.jpeg
    ONECTA 1.jpeg
    65.5 KB · Görüntüleme: 90
  • MONTAJDA KULLANILAN BAKIR BORU.jpg
    MONTAJDA KULLANILAN BAKIR BORU.jpg
    89 KB · Görüntüleme: 92
  • KLIMA KUMANDASI DUVARA MONTAJ.jpeg
    KLIMA KUMANDASI DUVARA MONTAJ.jpeg
    44.5 KB · Görüntüleme: 93
  • VAKUM CIHAZI.jpg
    VAKUM CIHAZI.jpg
    130.6 KB · Görüntüleme: 95
  • EKIP VAKUMLAMA ESNASINDA.jpg
    EKIP VAKUMLAMA ESNASINDA.jpg
    138.9 KB · Görüntüleme: 100
  • DIS UNITE MONTAJ SONRASI.mp4
    DIS UNITE MONTAJ SONRASI.mp4
    4.6 MB
  • DIS UNITE MONTAJ SONRASI 4.jpeg
    DIS UNITE MONTAJ SONRASI 4.jpeg
    209.8 KB · Görüntüleme: 112
  • DIS UNITE MONTAJ SONRASI 1.jpeg
    DIS UNITE MONTAJ SONRASI 1.jpeg
    108.8 KB · Görüntüleme: 128
  • ESKI KLIMA SOKULMEDEN ONCE1.jpg
    ESKI KLIMA SOKULMEDEN ONCE1.jpg
    100.7 KB · Görüntüleme: 158
Son düzenleme:
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış. Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar
Öncelikle hayırlı olsun.
Daikin Sensira'da bile 5 metre boru hakkı varken Zeta shira plus'ta hak 4 metre mi :alala ve attığınız fotoğraftaki kesilen boru bana 6 metre gibi gelmedi eğer doğru gördüysem iç ünitenin hemen oradaki pencerenin altına takıldıysa orda yine 6 metre kullanılmış gibi durmuyor.
Emin misiniz 6 metre olduğundan.
 
Son düzenleme:
12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.

Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış. Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.

Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.

Vakumlama yapıldı.

Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.

Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..

Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.

Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.

Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
Güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Bu mesajınızı ayrı bir başlık olarak taşıyayım ki onlarca sayfa binlerce mesaj arasında kaynayıp gitmesin, Daikin Zeta Shira Plus Montaj ve Kullanıcı görüşleri şeklinde başlık açalım altında görüş paylaşılmaya devam edilsin hiç olmazsa :ok

Bu klimalar HENDEK'te üretilen klimalardı sanırım. 950 gram soğutucu akışkan gözlerden kaçmıyor :ok
 
Öncelikle hayırlı olsun.
Daikin Sensira'da bile 5 metre boru hakkı varken Zeta shira plus'ta hak 4 metre mi :alala ve attığınız fotoğraftaki kesilen boru bana 6 metre gibi gelmedi eğer doğru gördüysem iç ünitenin hemen oradaki pencerenin altına takıldıysa orda yine 6 metre kullanılmış gibi durmuyor.
Emin misiniz 6 metre olduğundan.
Kesinlikle emin değilim, değildim. Klima fiyatlarını araştırırken kimi marka 4, kimi marka 5 metreye kadar ücretsiz boru hakkı diye yazıyordu satıcılar. Şimdi baktım daikin satıcıları 5 metre bakır boru montaj dahil diyor. Benim sektörden anladığım 5 demişlerse her modelde 5 metredir. Hiç umursadığım bir konu değildi, klimayı almışım okyanusu geçip çayda mı boğulacağım eksikse; klimayı alan yarım metre, 1 metre ilave borusunu da öder diye düşünmüştüm.

Pencerereden sarkarak göz kararı ölçtüm; iç üniteden dış cepheye kadar ki kısım hariç en az 5 mete 20cm gibi. En az diyorum, boru kıvrılıyor, kavisli kısmı düz kabul ettim, tahta metre gibi düz olduğu yer ya hiç yok ya da pencerede fazla sarkmak gerekiyor daha net ölçü için. Metraj işinden hiç anlamam,ancak bedava atın dişleri sayılmaz misali; klima yerine ücretsiz montajlanmış mı, ister 4, ister 6 metre olsun.
 
Kesinlikle emin değilim, değildim. Klima fiyatlarını araştırırken kimi marka 4, kimi marka 5 metreye kadar ücretsiz boru hakkı diye yazıyordu satıcılar. Şimdi baktım daikin satıcıları 5 metre bakır boru montaj dahil diyor. Benim sektörden anladığım 5 demişlerse her modelde 5 metredir. Hiç umursadığım bir konu değildi, klimayı almışım okyanusu geçip çayda mı boğulacağım eksikse; klimayı alan yarım metre, 1 metre ilave borusunu da öder diye düşünmüştüm.

Pencerereden sarkarak göz kararı ölçtüm; iç üniteden dış cepheye kadar ki kısım hariç en az 5 mete 20cm gibi. En az diyorum, boru kıvrılıyor, kavisli kısmı düz kabul ettim, tahta metre gibi düz olduğu yer ya hiç yok ya da pencerede fazla sarkmak gerekiyor daha net ölçü için. Metraj işinden hiç anlamam,ancak bedava atın dişleri sayılmaz misali; klima yerine ücretsiz montajlanmış mı, ister 4, ister 6 metre olsun.
Yok ben sadece iyi gözükmek yada farklı bir çıkar için için tatlı gözükmek için ortaya yalan atılmış olabilir mi diye düşündüm dürüstlerse ustalara helal olsun.
 
Evet artık iyi bir şey yapılsa bile insan şüpheleniyor bunlar gerçekten iyi mi yoksa bize olta mı atıyor diye:confused:
Düşünsenize, klimanızı vakumsuz takıyorlar, Yasal karar ile dış ünite değişikliği yaptırmayı başarıyorsunuz aylarca uğraşıp didinip, dış üniteyi değişim yapan servis yeni ürün ile eski ürünün seri numaralarını değiştiriyor size çaktırmadan mesela ;)
 
Güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Bu mesajınızı ayrı bir başlık olarak taşıyayım ki onlarca sayfa binlerce mesaj arasında kaynayıp gitmesin, Daikin Zeta Shira Plus Montaj ve Kullanıcı görüşleri şeklinde başlık açalım altında görüş paylaşılmaya devam edilsin hiç olmazsa :ok

Bu klimalar HENDEK'te üretilen klimalardı sanırım. 950 gram soğutucu akışkan gözlerden kaçmıyor :ok
@Adem Helvacı Hocam forumda imzanızın -panele kadar- aksi gibiyim :) Hem avukat, hem de hukukçuyum. Midea "ve klima meraklıları" konu başlığı olunca, biz meraklılar kısmından dahil oluyoruz diye düşünmüştüm :)

Hocam foruma mesaj yazıldığında yanlışlık veya düzeltme varsa nasıl yapılabiliyor. Diğer mesajlarda düzeltilse bile asıl mesajda kalınca yanlış bilgilendirme devam edebilir çünkü.

Kıymetli hocam alacağım klima marka ve modelinde karar kılana kadar, başta sizin forum ve youtube paylaşımlarınız ve bu paylaşımların altındaki aktif cevaplarınızın neredeyse tamamını okudum. Bir yerde; adeta "Mercedes E serisinden başlar S serisinde mercedestir" sözü gibi, daikin klima tavsiyesi isteyen bir takipçinize shira'dan itibaren demiştiniz. Bende ona odaklandım. Sektörde son kullanıcıların yaşadığı sıkıntıların paylaşılması, zararı görmeden tecrübe edinmemize vesile oluyor, çok kıymetli.

Evet, servisin dediğine göre ithal edilen parçalar Hendek'te montajlanıyormuş, üretim diyemesek te, montaj üssü Hendek gibi anlatıldı bana. Kendimde Sakarya'lı olduğum için toprak çekti demek ki :)
 
Yok ben sadece iyi gözükmek yada farklı bir çıkar için için tatlı gözükmek için ortaya yalan atılmış olabilir mi diye düşündüm dürüstlerse ustalara helal olsun.
İlginize çok teşekkür ederim. Süreci eksiksiz görselleriyle anlatmamın sebebi buydu zaten. Söylenen veya yapılan bir şey/işlem hatalıysa,yanıltma varsa forumda bilenler düzeltsin.Eğriyi düzeltelim, hep beraber yanlışı doğru bilmeyelim. İyi yapılan bir şey varsa,nadirse, hep beraber talep edelim.
 
@Adem Helvacı Hocam forumda imzanızın -panele kadar- aksi gibiyim :) Hem avukat, hem de hukukçuyum. Midea "ve klima meraklıları" konu başlığı olunca, biz meraklılar kısmından dahil oluyoruz diye düşünmüştüm :)

Hocam foruma mesaj yazıldığında yanlışlık veya düzeltme varsa nasıl yapılabiliyor. Diğer mesajlarda düzeltilse bile asıl mesajda kalınca yanlış bilgilendirme devam edebilir çünkü.

Kıymetli hocam alacağım klima marka ve modelinde karar kılana kadar, başta sizin forum ve youtube paylaşımlarınız ve bu paylaşımların altındaki aktif cevaplarınızın neredeyse tamamını okudum. Bir yerde; adeta "Mercedes E serisinden başlar S serisinde mercedestir" sözü gibi, daikin klima tavsiyesi isteyen bir takipçinize shira'dan itibaren demiştiniz. Bende ona odaklandım. Sektörde son kullanıcıların yaşadığı sıkıntıların paylaşılması, zararı görmeden tecrübe edinmemize vesile oluyor, çok kıymetli.

Evet, servisin dediğine göre ithal edilen parçalar Hendek'te montajlanıyormuş, üretim diyemesek te, montaj üssü Hendek gibi anlatıldı bana. Kendimde Sakarya'lı olduğum için toprak çekti demek ki :)
Halen dahilsiniz, sadece bu önemli bir konu başlığı ve kimse kaçırsın istemedim zira Midea ve Klima Meraklıları konusuna dışarıdan bakınca genelde içeride sadece Midea muhabbeti döner algısı ile bakmayan dostlar sizin bu detaylı paylaşımınızı kaçırsınlar istemedim :)

Forumlardaki genel yaklaşımın haricinde ben istiyorum ki son kullanıcı aradığı bilgiye şak diye ulaşsın, yani forumda daha fazla vakit geçirsinler diye sayfalarca konu okumaya zorlamak istemiyorum çünkü hiç öyle dertlerimiz olmadı :)

Evet ''Üretim'' konusu dile pelesenk, aslında bakmayın siz Vestel efendininki de bence üretim değil de aynı pelesenk ile biz ''üretim'' demeye devam ediyoruz.

Evet şu Daikin ve Shira konusu da hassas zira yaptığım yorumlarda üretici ithalatçı satıcı ve daha da önemlisi ALICI olan son kullanıcı dahil kimse üzülmesin diye gayret ediyorum.

Neden? E malum her malın bir kullanıcısı var o malı satın almış dostlarımızı üzmeye gerek yok fakat diğer yandan bir de gerçekler var. Şimdi Siesta Sensira ile Shira'yı veya Shira ile Emura'yı hatta Emura ile Ururu Sarara modelini bir tutamayız.

Daikin markasında en çok bunu sevmiştim biliyor musunuz?

Adamlar hiç çekinmeden kendi ürettikleri +++ ve + klimayı eşit koşullarda yan yana iki test alanına montaj yapıp aktif kullanım ile deneyim merkezinde isteyen herkese sunabiliyorlar.

Bakın kardeşim bizim böyle bir klimamız var, böyle bir klimamız da var.

Yani pazarlama stratejisi oynayıp her ürünlerine ''Dünyanın en iyisi'' muamelesi yapmıyorlar.

Bunu onlar bile yapmıyorsa marka fanı gibi biz neden yapalım ki? :)

İnanıyorum ki son kullanıcı sizin bu konu başlığınızdan çok istifade edecektir. Tekrar iyi günlerde kullanmanızı dilerim :ok
 
Halen dahilsiniz, sadece bu önemli bir konu başlığı ve kimse kaçırsın istemedim zira Midea ve Klima Meraklıları konusuna dışarıdan bakınca genelde içeride sadece Midea muhabbeti döner algısı ile bakmayan dostlar sizin bu detaylı paylaşımınızı kaçırsınlar istemedim :)

Forumlardaki genel yaklaşımın haricinde ben istiyorum ki son kullanıcı aradığı bilgiye şak diye ulaşsın, yani forumda daha fazla vakit geçirsinler diye sayfalarca konu okumaya zorlamak istemiyorum çünkü hiç öyle dertlerimiz olmadı :)

Evet ''Üretim'' konusu dile pelesenk, aslında bakmayın siz Vestel efendininki de bence üretim değil de aynı pelesenk ile biz ''üretim'' demeye devam ediyoruz.

Evet şu Daikin ve Shira konusu da hassas zira yaptığım yorumlarda üretici ithalatçı satıcı ve daha da önemlisi ALICI olan son kullanıcı dahil kimse üzülmesin diye gayret ediyorum.

Neden? E malum her malın bir kullanıcısı var o malı satın almış dostlarımızı üzmeye gerek yok fakat diğer yandan bir de gerçekler var. Şimdi Siesta Sensira ile Shira'yı veya Shira ile Emura'yı hatta Emura ile Ururu Sarara modelini bir tutamayız.

Daikin markasında en çok bunu sevmiştim biliyor musunuz?

Adamlar hiç çekinmeden kendi ürettikleri +++ ve + klimayı eşit koşullarda yan yana iki test alanına montaj yapıp aktif kullanım ile deneyim merkezinde isteyen herkese sunabiliyorlar.

Bakın kardeşim bizim böyle bir klimamız var, böyle bir klimamız da var.

Yani pazarlama stratejisi oynayıp her ürünlerine ''Dünyanın en iyisi'' muamelesi yapmıyorlar.

Bunu onlar bile yapmıyorsa marka fanı gibi biz neden yapalım ki? :)

İnanıyorum ki son kullanıcı sizin bu konu başlığınızdan çok istifade edecektir. Tekrar iyi günlerde kullanmanızı dilerim :ok
Hocam; "Markanın ürünlerinin tanıtımı, bayilere, servis/bayilere bırakılamayacak en değerli konu".

Markaların müşteri hizmetlerini aradığınızda, neredeyse ne sorarsanız sorun "bu konuda yetkili bayi ve servislerimizle görüşünüz" cevabı veriliyor. Bayi ve/veya servis, münhasır bir markanın ürünlerini satan/bakan bayi ve servis değilse, -ki öyleyken bile- müşteri adayına ne diyeceğinden tam emin olunamaz.

Aradığım bayiler çoğu zaman;
ellerinde stoğu olan modeli,
yıl sonu satış teşvik primi yüksek olan ve/veya kar marjı daha cazip olan diğer markaların modellerini önerdiler.
Diğer yandan eldeki ürünü satabilmek için üst model ile alt modeli eşdeğer, sorduğum üst modeli para tuzağı diye lanse edenlerde oldu.

Bu yanlışlıklardan bazılarını anonimleştirerek firma genel merkezlerine yazılı olarak ilettim, dönüş bile olmadı.

Demek ki, biliyor ve göz yumuyorlar veya değiştiremiyorlar. Misal; her yıl bakım yaptırmak koşuluyla 6,8 yıl garanti veren markaların yetkili servisleri "buna gerek yok, biz 2 yılda bir bakım yaparız, arıza olursa garantiye sokarız biz buradayız" dediler.
"Servisi kapatır veya bırakırsanız, distribütöre biz derdimizi nasıl anlatacağız, "ek garanti dışı kaldınız, nerede her yıl bakım yaptırdığınız servis formları,sistem kaydı" deseler haklı olurlar dediğimde tınmadılar bile.
Durumu e-posta ile ilettim; bakınız bayi ve servislerinizde bu şekilde sıkıntılı söylem ve belli ki yönlendirmeler var, tedbir alın genelge yayınlayın, müşteri bu noktadan mağdur olursa itibar kaybınız çok büyük olur diye, tık yok.
Firmalarımızda, menfaatsiz yardımcı olmaya çalışan öneriler sunan ve yanlışlıkları bildiren müşteri veya müşteri adayı da, hoş karşılanmıyor. Cem Yılmaz'ın dediği gibi "işgüzarı, milletçe sevmiyoruz".
Demek ki varsa yoksa satış, sattığımız sürece ayaktayız, işgal ettiğimiz pozisyondayız.

Bu nedenle Türkiye'de yazılı verilmeyen her söz veya kural esnetme, yok hükmündedir. Önceki misale dönersek; 2 yılda bir bakım diyorsunuz, boş geçtiğiniz yıla ilişkin sistemde mümkünse bakım yapılmıştır girişi veya bana bu yönde servis formu verir misiniz dediğimde tık yok. :)

X TL ürün ile X+Y TL ürün bir olamaz. Aralarında illa veya (inşallah) anlamlı bir fark vardır. Çözüme kavuşturulması gereken husus; ilave özellik/fark, o ilave ücreti ödememize değecek mi, gereksinimimiz var mı? Yoksa dediğiniz gibi, en alt modeli alıp en üst modeldeki verim/kalite vb. performansı beklemek te, hiç adil olmaz. Bu ve benzer konulardaki forumlar ve siz başta ufuk açan insanlar, iyi ki varlar...
 
Son düzenleme:
12 BTU Breselles ve Penrose XT ile neredeyse aynı fiyata olunca (sadece bir bayi de, yeni seri ama eski stok uygun iskontoyla denk geldi; 54.900 TL k.kartına 9 taksit) satın almış olduğum 12 BTU Daikin Zeta Shira Plus klimanın bu sabah montajı yapıldı.

Servis ekibi (3 kişiydiler) ilgili ve güler yüzlüydü. Eski klimayı demontaj bedeli karşılığı ücretsiz verdim.
Sanırım 4 metre ücretsiz bakır boru hakkım varmış. Klimayı başka yere taşıma ihtimaline karşılık 4 metre boruyu kısaltmayın dış ünitenin arkasına dolayın diye rica ettim; 4 metre yerine ücret almadan, 6 metre bakır boru kesip, fazlasını dış ünitenin arkasına doladılar.

Eskl klima da elektrik hattı çekilmişti. Bu hattın uygun olduğunu, sadece dış üniteye elektrik kablosuyla erişim sağlanması gerektiğini, bunu da kara kaşıma kara gözüme (tatlı sohbetin var, seni elektrikçilerle yormayalım, neticede hat çekili biz sadece dış üniteye elektrik kablosuyla uzatma yapacağız diyerek) bila bedel yaptılar.

Vakumlama yapıldı.

Eski klimanın konduğu dış ünitenin yerini beğenmediler, jaluzili çift cam olan pencerenin orta sabit kısmını hiç üşenmeden söküp, rahat çalışma alanı kazanarak dış üniteyi bu boşluktan geçirerek eskisine göre dış üniteyi sağa kaydırdılar. Bu arada 18 BTU demirdöküm klima dış ünitesinden daha büyüktü, daikin 12 btu klimanın dış ünitesi.

Sadece bakır borunun geçtiği duvarda iç ortamla dış ortam arasında yalıtım sağlayacak köpük vb. kapatma yapmamaları ilginç geldi. Çok estetik mükemmel bir çözüm sağlayamasalar hiç değilse arçelik servisleri kadar bir gayret gösterseler iyiydi. Yetkili servis rutin uygulama bu şekilde deyince; servisten değil uygulamadan memnuniyetsizliğimi daikin müşteri hizmetlerine web sayfalarından form doldurarak ilettim. 1 saat içinde geri dönüş sağlayarak; verdikleri e-posta adresine durumu gösterir görselleri iletmemi istediler. Bakalım ne olacak?..

Bu arada mevcut filtrelere ek 2 tane ilave (ince uzun) filtreyi (titanyum apatit koku giderici ve gümüş alerjen giderici diye adlandırdıkları) takmayı unutmuşlar. servisi aradım, yarın gelip takacaklar.

Daikinin'ın wifi ile klimaya erişim uygulaması ONECTA'yı telefona kurdum ve cihaza bağlandım. Cep uygulamasından aile bireylerime de bağlantı/davet yollayarak, onlarında uygulamayı kolayca indirip klimaya internet üzerinden erişim imkanlarını sağladım. Cep uygulamasının ara yüzü ve kullanımı, kumandaya nazaran çok basit.

Kurulum gününün/ilk günün anıları/detayları bunlar...
Hayırlı olsun biz de zeta alacaktık mediamarketten 52 ye ama stok bitmişti.
 
Hocam "Markanın ürünlerinin tanıtımı, bayilere, servis/bayilere bırakılamayacak en değerli konu".

Markaların öüşteri hizmetlerini aradığınızda, neredeyse ne sorarsanız sorun "bu konuda yetkili bayi ve servislerimizle görüşünüz" cevabı veriliyor. Bayi ve servisiniz, münhasır bir markanın ürünlerini satan/bakan bayi ve servis değilse, -ki öyleyken bile- müşteri adayınıza ne denileceğinden tam emin olamazsınız.

Aradığım bayiler çoğu zaman ellerinde stoğu olan modeli, yıl sonu satış teşvik primi yüksek olan ve/veya kar marjı daha cazip olan diğer markaların modellerini önerdiler. Diğer yandan eldeki ürünü satabilmek için üst model ile alt modeli eşdeğer, sorduğunuz üst modeli para tuzağı diye lanse edenlerde oldu.

Bu yanlışlıklardan bazılarını anonimleştirerek firma genel merkezlerine ilettim, dönüş bile olmadı. Demek ki, biliyor ve göz yumuyorlar veya değiştiremiyorlar. Misal; her yıl bakım yaptırmak koşuluyla 6,8 yıl garanti veren markaların yetkili servisleri "buna gerek yok, biz 2 yılda bir bakım yaparız, arıza olursa garantiye sokarız biz buradayız" dediler.
"Servisi kapatır veya bırakırsanız, distribütöre biz derdimizi nasıl anlatacağız, ilk 2-3 yıllık yasal garanti sonrası için, ek garanti dışı kaldınız, nerede her yıl bakım yaptırdığınız servis formları deseler haklı olurlar" dediğimde tınmadılar bile. Durumu e-posta ile ilettim; bakınız bayi ve servislerinizde bu şekilde sıkıntılı söylem ve belli ki yönlendirmeler var, tedbir alın genelge yayınlayın,müşteri bunoktadan mağdur olursa itibar kaybınız çok büyük olur diye, tık yok. Firmalarımızda, menfaatsiz yardımcı olmaya çalışan öneriler sunan ve yanlışlıkları bildiren müşteri veya müşteri adayı da, hoş karşılanmıyor. Demek ki varsa yoksa satış, sattığımız sürece ayaktayız, işgal ettiğimiz pozisyondayız. Bu nedenle Türkiye'de yazılı verilmeyen hiç bir söz veya kural esnetme yok hükmündedir. Önceki misale dönersek; 2 yılda bir bakım diyorsunuz, boş geçtiğiniz yıla ilişkin sistemde mümkünse bakım yapılmıştır girişi veya bana bu yönde servis formu verir misiniz dediğimde tık yok :)

X TL ürün ile X+Y TL ürün bir olamaz. Aralarında illa veya (inşallah) anlamlı bir fark vardır. Çözüme kavuşturulması gereken husus; ilave özellik/fark, o ilave ücreti ödememize değecek mi, gereksinimimiz var mı? Yoksa dediğiniz gibi, en alt modeli alıp en üst modeldeki verim/kalite vb. performansı beklemek hiç te adil olmaz. Bu ve benzer konularda forumlar ve siz başta ufuk açan insanlar iyi ki varlar...
Size ilginç bir örnek vereyim bu firmaların kurumsallık(!) anlayışları ile ilgili.

Bizim işbirliği yaptığımız markalar oluyor sınırlı sayıda. Neden sınırlı sayıda olduğunu yazının devamında anlarsınız.

Elbette ki biz de işbirliği ağımızı ve etkimizi büyütmek istiyoruz. Bu doğrultuda sevgili İlteriş belli zamanlarda markalara, firmalra önerilerle gider.
Bu doğrultuda ''Benim Ricamla'' @İlteriş Yılmaz sevgili(!) HAIER yetkililerine ulaştı ve bir işbirliği teklifinde daha doğrusu görüşülebiliriz yönde bir öneri sundu.

Tabi bizim işbirlik anlayışımız malum, öncelik tüketici odaklı bir SSH ve koşulsuz her şekilde yorumlama özgürlüğü.

Bakın aşırı kurumsal(!) HAIER yetkilileri İlteriş dostumuza cevap olarak ''Bizim Adem Helvacı ile işbirliği yapmamız mümkün değil çünkü bizimle ilgili olumsuz içerikler üretiyor'' beyanı geldi.

Bakınız kurumsallıktan o kadar uzak ki bu kişiler, bu beyanı bir de yazılı kanaldan yapıyorlar o derece kurumsallar :kiskis

Ben de sevgili İlteriş'e ister istemez ''E tabi bunlar alıştı parayı bastırıp yuları geçirdikleri influencer mantığına, biz elbette işlerine gelmeyiz''

Şu gerçek var ki bizim (Benim) yaklaşım tarzımız nedeniyle çok işbirliğimiz yok ve öyle rahat bir bütçemiz de yok dolayısı ile. Bu nedenle her kafamıza koyduğumuz ürünü gidip satın alıp inceleyemiyoruz ancak bu gibi durumlarda ben daha çok şevke geliyor bu sefer bi rşekilde parasını verip ürünü satın alıp ÖZGÜR YORUM hakkımı dilediğim gibi kullanıyorum.

Şimdi;

Benim bahsettiğim işbirliğinin mantığı şu'dur. Bana ürünlerini yollarsın, ben incelerim, sana da geri bildirimde bulunurum sen sonra ürünlerini yine al ben onlara el koyayım demiyorum. Yeter ki materyali göreyim, inceleyeyim, belli bir süre bu ürünleri kullanayım bir kullanıcı deneyimimiz olsun ve tüketici ile interaktif şekilde bu ürün veya ürünler üzerinden istişare ile devam edelim ki sen de bu geri bildirimlerden pozitif çıkarım elde et.

Markanın adı sürekli sosyal medyada dönsün, ürünlerinle ilgili bedava saha testi yapmış ol vs vs

Siz her ne kadar HAKLI gerekçelerle anlaşamamış olsanız da ben FG Grubunu bu nedenle seviyorum, adamların halen 4 senedir üstünde tepindiğim klimaları bile var bende bakın tek bir gün olsun, tek bir cümle dahi kurmadılar ''Bizimle ilgili neden bunu dedin'' veya ''ürünü neden kötüledin'' şeklinde.

Ürünü gönderdiler, bir daha da bana en ufak bir yorumda bulunmadılar ben özgürce canım ne istediyse ve ürünlerinde ne gördüysem onu söyledim. Breezeless ürünleri ile ilgili bakın sosyal medyada rüzgarsız üfleme özelliğine dair ''aman da aman , kraaal , harikaaa bla bla'' hiçbir cümlemi bulamazsınız çünkü beğenmedim ve hatta kusur buldum, bulduğum kusurun da kaynağını bulup firmaya ilettim, üretim kanadına bu bilgiyi geçtiler, eğer bu kış düzenlenecek topalntılarına son senelerde olduğu gibi yine beni çağırırlarsa Çin'den gelen mühendislere de direkt olarak ispatları ile aktaracağım konuyu.

Kafası çalışan firma bu şekilde çalışır bana göre fakat bizde firmaları mantık değil insanlar yönettiği için halen duygusal yaklaşıyor ve duygusal tepkiler veriyorlar.

Vestel de buna bir örnektir mesela. Vestel beni Persona Non Grata ilan etmiştir mesela, git vestel'in kapısından içeri gir ve ''Adem Helvacı'' de, küfür etmeyecek yönetici yoktur çünkü hep canlarını sıkarım beceriksizliklerini yüzlerine vurduğum için.

Arçelik desen keza aynı şekilde, halbuki benim derdim markalara düşmanlık etmek değil, sadece ''vatandaşı aptal yerine koyarsanız aklınızı alırım, yular mular da vermem kimseye'' diyorum o kadar :D

Bakın Şımart Teknoloji mesela. Rahatlıkla eleştirilerimi kendilerine iletebiliyorum.
Düşünsenize Daikin geçmiş dönemde beni mahkemeye vermiş markadır, (teknik ekibi) ama ben bugün halen ''Daikin 10 Numara'' demeye devam ediyorum çünkü duygusal veya kişisel hırs ile değil akıl ve mantık ile yaklaşıyorum konuya.

Dün önermediğim Mitsubishi Heavy klimaları bugün öneriyorum, dün bahsetmediğim Toshiba klimalardan bugün halen bahsetmiyorum.

Neden?

Çünkü bilmediğim ürünlerdi ve dün bilmediğim Mitsubishi Heavy Klimaları, firma yetkilileri ''Size kendimizi tanıtmak istiyoruz'' diyerek irtibat kurup eksikleri giderdikleri için bugün artık biliyorum, dün bilmediğim Toshiba klimaları bugün halen bilmiyorum olay bu kadar basit benim cephemde.

Ben bilmediğim hiçbir ürünü son kullanıcıya önermedim bugüne kadar ve bilmediğim konularda ''Bilmiyorum'' demekten de hiç çekinmedim. :)

Beni Donanımhaber klima önerileri videosunda yorumlarda eleştirenler olmuş ''Toshiba'dan neden bahsetmedin'' diye, bahsetmedim çünkü ürünleri ile ilgili bir tecrübem yok. Yoksa ben de biliyorum Toshiba nedir neyin nesidir ama ben popülist yaklaşımların insanı değilim, sırf ego kasmak için biliyormuş gibi yapmadım hiç, yapmam da.

Son olarak bir de şunu yazayım Donanımhaber demişken.

Bizim yayın sonrası Toshiba dan bir yetkili bir ARACI aracılığıyla bana ulaşıp ''Çok merak ediyorum Adem bey neden bizden hiç bahsetmediniz?'' diye sordu. Kendisine yukarıda size yazdıklarımdan farklı tek bir cümle kurmadım ve dedim ki ''Çünkü ürünlerinizi bilmiyorum''

Peki biz bu görüşmeyi yapalı aylar oldu, sizce Toshiba yetkilileri ürünlerini bana tanıtmak, anlatmak için ne gibi bir girişimde bulunmuşlardır veya yukarıda ben ''Halen bilmiyorum'' dediysem sizce bir girişimde bulunmuşlar mıdır?

Yani bu işler bizim TÜRK KAFASI şirket yöneticileri ile ilerlediği sürece bu çatışmalar bitmez.
 
Hayırlı olsun biz de zeta alacaktık mediamarketten 52 ye ama stok bitmişti.
Shira Plus eski seri. Zeta Shira PLus son serisi. Bazı bayilerde eski seri hala var ve daikin web sayfasında iki seri arasında 5 bin TL fark var. Satın alırken shira plus mı, zeta shira plus mı diye ısrarla sormak lazım. Israr edip her iki linki paylaşınca; "bilmiyordum, size söylediğim ürün zeta değil sadece shira plus "mış" diyen oldu.
 
Size ilginç bir örnek vereyim bu firmaların kurumsallık(!) anlayışları ile ilgili.

Bizim işbirliği yaptığımız markalar oluyor sınırlı sayıda. Neden sınırlı sayıda olduğunu yazının devamında anlarsınız.

Elbette ki biz de işbirliği ağımızı ve etkimizi büyütmek istiyoruz. Bu doğrultuda sevgili İlteriş belli zamanlarda markalara, firmalra önerilerle gider.
Bu doğrultuda ''Benim Ricamla'' @İlteriş Yılmaz sevgili(!) HAIER yetkililerine ulaştı ve bir işbirliği teklifinde daha doğrusu görüşülebiliriz yönde bir öneri sundu.

Tabi bizim işbirlik anlayışımız malum, öncelik tüketici odaklı bir SSH ve koşulsuz her şekilde yorumlama özgürlüğü.

Bakın aşırı kurumsal(!) HAIER yetkilileri İlteriş dostumuza cevap olarak ''Bizim Adem Helvacı ile işbirliği yapmamız mümkün değil çünkü bizimle ilgili olumsuz içerikler üretiyor'' beyanı geldi.

Bakınız kurumsallıktan o kadar uzak ki bu kişiler, bu beyanı bir de yazılı kanaldan yapıyorlar o derece kurumsallar :kiskis

Ben de sevgili İlteriş'e ister istemez ''E tabi bunlar alıştı parayı bastırıp yuları geçirdikleri influencer mantığına, biz elbette işlerine gelmeyiz''

Şu gerçek var ki bizim (Benim) yaklaşım tarzımız nedeniyle çok işbirliğimiz yok ve öyle rahat bir bütçemiz de yok dolayısı ile. Bu nedenle her kafamıza koyduğumuz ürünü gidip satın alıp inceleyemiyoruz ancak bu gibi durumlarda ben daha çok şevke geliyor bu sefer bi rşekilde parasını verip ürünü satın alıp ÖZGÜR YORUM hakkımı dilediğim gibi kullanıyorum.

Şimdi;

Benim bahsettiğim işbirliğinin mantığı şu'dur. Bana ürünlerini yollarsın, ben incelerim, sana da geri bildirimde bulunurum sen sonra ürünlerini yine al ben onlara el koyayım demiyorum. Yeter ki materyali göreyim, inceleyeyim, belli bir süre bu ürünleri kullanayım bir kullanıcı deneyimimiz olsun ve tüketici ile interaktif şekilde bu ürün veya ürünler üzerinden istişare ile devam edelim ki sen de bu geri bildirimlerden pozitif çıkarım elde et.

Markanın adı sürekli sosyal medyada dönsün, ürünlerinle ilgili bedava saha testi yapmış ol vs vs

Siz her ne kadar HAKLI gerekçelerle anlaşamamış olsanız da ben FG Grubunu bu nedenle seviyorum, adamların halen 4 senedir üstünde tepindiğim klimaları bile var bende bakın tek bir gün olsun, tek bir cümle dahi kurmadılar ''Bizimle ilgili neden bunu dedin'' veya ''ürünü neden kötüledin'' şeklinde.

Ürünü gönderdiler, bir daha da bana en ufak bir yorumda bulunmadılar ben özgürce canım ne istediyse ve ürünlerinde ne gördüysem onu söyledim. Breezeless ürünleri ile ilgili bakın sosyal medyada rüzgarsız üfleme özelliğine dair ''aman da aman , kraaal , harikaaa bla bla'' hiçbir cümlemi bulamazsınız çünkü beğenmedim ve hatta kusur buldum, bulduğum kusurun da kaynağını bulup firmaya ilettim, üretim kanadına bu bilgiyi geçtiler, eğer bu kış düzenlenecek topalntılarına son senelerde olduğu gibi yine beni çağırırlarsa Çin'den gelen mühendislere de direkt olarak ispatları ile aktaracağım konuyu.

Kafası çalışan firma bu şekilde çalışır bana göre fakat bizde firmaları mantık değil insanlar yönettiği için halen duygusal yaklaşıyor ve duygusal tepkiler veriyorlar.

Vestel de buna bir örnektir mesela. Vestel beni Persona Non Grata ilan etmiştir mesela, git vestel'in kapısından içeri gir ve ''Adem Helvacı'' de, küfür etmeyecek yönetici yoktur çünkü hep canlarını sıkarım beceriksizliklerini yüzlerine vurduğum için.

Arçelik desen keza aynı şekilde, halbuki benim derdim markalara düşmanlık etmek değil, sadece ''vatandaşı aptal yerine koyarsanız aklınızı alırım, yular mular da vermem kimseye'' diyorum o kadar :D

Bakın Şımart Teknoloji mesela. Rahatlıkla eleştirilerimi kendilerine iletebiliyorum.
Düşünsenize Daikin geçmiş dönemde beni mahkemeye vermiş markadır, (teknik ekibi) ama ben bugün halen ''Daikin 10 Numara'' demeye devam ediyorum çünkü duygusal veya kişisel hırs ile değil akıl ve mantık ile yaklaşıyorum konuya.

Dün önermediğim Mitsubishi Heavy klimaları bugün öneriyorum, dün bahsetmediğim Toshiba klimalardan bugün halen bahsetmiyorum.

Neden?

Çünkü bilmediğim ürünlerdi ve dün bilmediğim Mitsubishi Heavy Klimaları, firma yetkilileri ''Size kendimizi tanıtmak istiyoruz'' diyerek irtibat kurup eksikleri giderdikleri için bugün artık biliyorum, dün bilmediğim Toshiba klimaları bugün halen bilmiyorum olay bu kadar basit benim cephemde.

Ben bilmediğim hiçbir ürünü son kullanıcıya önermedim bugüne kadar ve bilmediğim konularda ''Bilmiyorum'' demekten de hiç çekinmedim. :)

Beni Donanımhaber klima önerileri videosunda yorumlarda eleştirenler olmuş ''Toshiba'dan neden bahsetmedin'' diye, bahsetmedim çünkü ürünleri ile ilgili bir tecrübem yok. Yoksa ben de biliyorum Toshiba nedir neyin nesidir ama ben popülist yaklaşımların insanı değilim, sırf ego kasmak için biliyormuş gibi yapmadım hiç, yapmam da.

Son olarak bir de şunu yazayım Donanımhaber demişken.

Bizim yayın sonrası Toshiba dan bir yetkili bir ARACI aracılığıyla bana ulaşıp ''Çok merak ediyorum Adem bey neden bizden hiç bahsetmediniz?'' diye sordu. Kendisine yukarıda size yazdıklarımdan farklı tek bir cümle kurmadım ve dedim ki ''Çünkü ürünlerinizi bilmiyorum''

Peki biz bu görüşmeyi yapalı aylar oldu, sizce Toshiba yetkilileri ürünlerini bana tanıtmak, anlatmak için ne gibi bir girişimde bulunmuşlardır veya yukarıda ben ''Halen bilmiyorum'' dediysem sizce bir girişimde bulunmuşlar mıdır?

Yani bu işler bizim TÜRK KAFASI şirket yöneticileri ile ilerlediği sürece bu çatışmalar bitmez.
Kimi influencer'larda; "bize ürün hediye edilmedi, barter şeklinde ürünü satın aldık" diyorlar. Bu durumda, bu olayda, barter; ürün veya ürünler vereyim sende bu ürünlerin tanıtımını yap demek oluyor, para vermedin ama para kadar mal verdin, anlamazlar diye işleme kürk giydirmeye gerek yok. (Hocam hani bir fıkra var ya; iki kız babası konuşuyorlar biri diğerine diyor ki; bizim kızda sizinki gibi kötü yola düştü ama biz sizin gibi bu durumu methederek anlatamıyoruz.)

Eskiden yabancı şirketler Türkiye'deki şirketlerinin kilit noktalarına Türk vatandaşı olmayan bölüm veya kısım yönetcileri koyarlardı,kızardım. Haklılarmış. Biz duygusalız, ortadoğu kafasıyla bakıyoruz. İşe alımlarımız, bayilik ve servis verirken, personele, bayi ve servislere yaptırım uygulanması gerektiğinde...

Ben yorumlarınızda o samimiyet ve içtenliği aldım. Piyasa bizde çok acımasızdır. Göründüğünüzün birazıcık bile daha azı (içtenlikte ve samimiyette) olsanız, pire deve yapılır bu sevgi seli olmazdı.

Sizinle ilgili tek merak ettiğim (bu merak, forumu da ilgilendirmez, sizde cevaplamayabilirsiniz, vakitlerini de alıyorum okuyucuların ve sizin, bireysel dikkat mesleki algılama farkı diyelim); youtube videolarınızın altında benzer sorulardan bazılarına inanılmaz uzun, tekrar tekrar cevaplar verirken bazılarına hiç cevap vermemeniz :)
Özel ilgi alanı olarak inceledim; saygı, sevgi, hitap, içerik, uzun veya kısa anlatım eşdeğer olanlarda bazılarına şans gülmüş, bazılarına hiç gülmemiş (Bana sorarsanız beklenenin çok çok üzerinde vakit ayırıp cevaplar vermişsiniz, onu da belirteyim). Sakarya'da analizlerine çok güvendiğim bir mühendis kardeşime bu durumu sordum; abi derin analize, kafa yormaya gerek yok, o ara müsaittir cevaplamıştır dedi. Çok severim mühendis bakış açısını :)
 
Yok ben sadece iyi gözükmek yada farklı bir çıkar için için tatlı gözükmek için ortaya yalan atılmış olabilir mi diye düşündüm dürüstlerse ustalara helal olsun.
Üşenmedim, lisan-ı münasiple, kırmadan, montajı yapan servise sordum:

Daikin servisleri olarak, daylux marka ve modellerine de bakıyoruz, daylux'te 4 metre, daikin'da 5 metre kablo ücretsiz montaja dahil. Size gelen usta/ekip başı, daha çok proje/taahhüt işlerinde bina/site bazında montajlarda çalışıyor, müsaitlik vardı, Onu yönlendirdik, karıştırmış olabilir. Daikin klima ürünlerinde 5 Metre hakkınız var, 5 metreden az kablo bırakılmışsa gelelim,mevcut kabloyu söküp 5 metre kablo bırakalım, hatamızı derhal düzeltelim dediler. Ayakta alkışlayasım geldi.
 
Kimi influencer'larda; "bize ürün hediye edilmedi, barter şeklinde ürünü satın aldık" diyorlar. Bu durumda, bu olayda, barter; ürün veya ürünler vereyim sende bu ürünlerin tanıtımını yap demek oluyor, para vermedin ama para kadar mal verdin, anlamazlar diye işleme kürk giydirmeye gerek yok. (Hocam hani bir fıkra var ya; iki kız babası konuşuyorlar biri diğerine diyor ki; bizim kızda sizinki gibi kötü yola düştü ama biz sizin gibi bu durumu methederek anlatamıyoruz.)

Eskiden yabancı şirketler Türkiye'deki şirketlerinin kilit noktalarına Türk vatandaşı olmayan bölüm veya kısım yönetcileri koyarlardı,kızardım. Haklılarmış. Biz duygusalız, ortadoğu kafasıyla bakıyoruz. İşe alımlarımız, bayilik ve servis verirken, personele, bayi ve servislere yaptırım uygulanması gerektiğinde...

Ben yorumlarınızda o samimiyet ve içtenliği aldım. Piyasa bizde çok acımasızdır. Göründüğünüzün birazıcık bile daha azı (içtenlikte ve samimiyette) olsanız, pire deve yapılır bu sevgi seli olmazdı.

Sizinle ilgili tek merak ettiğim (bu merak, forumu da ilgilendirmez, sizde cevaplamayabilirsiniz, vakitlerini de alıyorum okuyucuların ve sizin, bireysel dikkat mesleki algılama farkı diyelim); youtube videolarınızın altında benzer sorulardan bazılarına inanılmaz uzun, tekrar tekrar cevaplar verirken bazılarına hiç cevap vermemeniz :)
Özel ilgi alanı olarak inceledim; saygı, sevgi, hitap, içerik, uzun veya kısa anlatım eşdeğer olanlarda bazılarına şans gülmüş, bazılarına hiç gülmemiş (Bana sorarsanız beklenenin çok çok üzerinde vakit ayırıp cevaplar vermişsiniz, onu da belirteyim). Sakarya'da analizlerine çok güvendiğim bir mühendis kardeşime bu durumu sordum; abi derin analize, kafa yormaya gerek yok, o ara müsaittir cevaplamıştır dedi. Çok severim mühendis bakış açısını :)
GÖRDÜĞÜMÜ cevaplıyorum abi :kiskis

Yani haksızlık ben de farkındayım fakat o an eğer buna ''şans'' denirse (ki biraz ukalaca olabilir) o arkadaşa şans gülmüştür, ben görmüşüm ve uzun uzun oturup yazmışımdır zira ben cevap vermiş olmak için cevap yazmaı da sevmiyorum. Hiç yazmamak bana göre daha mantıklı diğer türlüsü bence yine popülizm. ''Bakın sizin için kendimi nasıl paralayıp herkese cevap veriyorum'' reklamı olur o.

Ben şunu öğrendim yaşımın izin verdiği ölçüde, bilinen laftır.

1727965074602.png

Sen bir de benim instagram DM leri görsen.

Orada da Şans faktörü var çünkü instagram DM leri sevgili eşim @Yelda Helvacı organize ediyor ve o filtreliyor. Yeldoğun filtresine takılan şanssız kesim oluyor çünkü ben Yeldoşun bana yönlendirdiklerini cevaplayabiliyorum başka türlü zaman yetmiyor.

Ajans - Blog - Forum alanlarında teknik detaylara varana kadar yazdıklarımın dışında Linkedin gibi mecralarda da sıklıkla yine uzun uzun yazarım ben.

Kimisine sıkıcı geliyor okumuyor ama en azından ben DOĞRUSUNU anlatmış oluyorum. :)

Bu işi çözmek için @İlteriş Yılmaz ile düşünüyoruz bazı şeyler.
Olmadı Danışmanlık paketleri sunalım ve sadece bu paketler üzerinden ulaşanlara uzun uzun detaylandıralım, ki bari bir karşılığı olsun,dedik kendimizce :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri