ECA klimalarla ilgili çok fazla inceleme yok. Bu başlığı görünce memnun oldum. Şikayetvar sitesinde genellikle dış ünite ses sorunu sıkıntısı yazılmış. Bu sesin montaj hatasından kaynaklı olduğu başka servisin sorunu çözdüğü şikayette var. Dış ünitesi ses problemi yapmayacak 18.000 BTU klima arayışındayım. Forumlarda genelde kullanıcı memnuniyeti olan bir klima gibi. Araştırmalarım şimdilik devam ediyor. ECA klimaları da inceleme imkanınız olur inşallah. Kağıt üzerindeki verilerle kullanım verileri farklı olabiliyor çünkü. Bütçe imkanına göre 30.000 35. 000 TL aralığında LG, ECA, Kaira vb alternatifleri inceliyorum. Gönlüm Midea All Easy Pro' da ama bütçe nedeniyle alternatif klimalara yöneliyoruz maalesef.
Midea klimalar alternatifsiz değil bu konuda toplumda yanlış bir algı oluşmasını istemediğim için buna da ayrıca efor sarfediyorum.
Midea klimaları seviyorum ama fiyat politikalarında haklılar haksızlar tartışılır olsa da tüketici tarafında ciddi bir sapma var bunu da görmezden gelemeyiz. Devletin antidamping uygulamasının getirdiği %28 ek yük dahil olmak üzere birçok etken olsa da biz haticeye değil neticeye bakmak istiyoruz. O nedenle ECA gibi Gree gibi ürünleri de gündemde tutmak için gayret ediyoruz.
ECA henüz bir bayi yapılanmasına sahip değil, merkezden satıp bölgesel olarak anlaştıkları küçük işletmelere servislik verip işi götürüyorlar ama benim blgemdeki yetkili servisin mesela 2 klima montajında da vakum yapmaması nedeniyle yasal şikayete döndü konu.
Dosyası bana geldi, firmanın savunmasını da okudum ve ne yazık ki klima konusunda olaya hakim olmadıklarını görmek beni üzdü.
Firma savunmasında vakum yapılıp yapılmadığına hiç değinmeyip ''Bölge müdürümüze sorduk üründe bir arıza veya performans sorunu yok, ama biz yine de ek 3 yıl garanti verelim memnuniyet adına'' cevabı verdi.
Gerekçeli kararı kendi ellerimle yazdım ve iki klimayı da değiştirttim komple takım olarak.
Beni üzen nokta şu oldu. Madem ki klima konusuna hakim değilsiniz, bari tüketicinin şikayet dilekçesinde yazanları okuyup bir araştırsaydınız. Araştırsalar sizi beni bulacaklar, konunun ciddiyetini anlayacaklardı mesela.
Bunu şu sebeple yazdım, işte sırf bu nedenle ürünler ile satış sonrasını ayrı kulvarlarda değerlendiriyoruz.
Bu konuda çok hassas davranan markalar var mesela, buna LG yi örnek verebiliriz ama gelin görün ki LG de yine ülke genelinde vakumsuz klima şikayetleri geliyor. Benim bölgemde sevgili Muzaffer kardeşim var LG servisi. Ekibinden birisi vakumsuz klima yapacak olsun, sizi tein ederim vakum motorunu o ekibe bağlar onları vakumlar o derece hassas çocuk ama 81 vilayet 973 ilçede aynı özen ve düzen yok.
Midea için de durum farklı değil. Bırakın vakumu, Gaizantep servisinin tüketicinin bakır boru hakkına çöküp alüminyum boru ile montaj yaptığını bizzat kendim tespit ettim.
Bu nedenle montajlardan sonra tüketicilerden hep ürünlerin değişik açılardan fotolarını istiyorum ben.
İşin özeti şu. Bu frumda bu konuda hakikaten ciddi bir mücadele veriyoruz sizlerle birlikte. Zaten hakkımız olan düzeyde yani yüksek kalitede hizmet alabilmek için ek bir çaba sarfetmek bizi üzüyor olsa da sap ile samanı ayırmaya yönelik eylemlerimiz devam ediyor.