Neler yeni

Hakem Heyeti Kararında Çelişki *MAHKEMEYE GİDİLDİ*

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Merhaba 65q80b tv için dikey gölgelenme sorununu belirterek hakem heyetine "ayıpsız misli ile değiştirilmesini" talep ederek başvuruda bulunmuştum.

Karar bugün sonuçlandı ancak karar metninde;
1) Başvuru sahibinin talebinin kabulüne
2) Tüketicinin firmaya ürünün iadesine firmanın ise ürün bedeli olan 25 bin tl nin tüketiciye iadesine

Şeklinde 2 farklı karar yer alıyor. Benim talebim malın ayıpsız misli ile değiştirilmesidir ancak burada iade olarak da karar çıkmış görünüyor. Bu durumda talebimi samsung a mi belirtmem gerekiyor. Tecrübeli arkadaşlarımdan mümkünse üstad Adem Bey den destek rica ediyorum. Teşekkür ederim
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Cevap için teşekkür ederim. Dediğiniz gibi Adem Bey i de bekleyelim. Eşdeğer tespiti için ilk başvuru dilekçemde yazmadım ama Adem Bey in youtube da paylaştığı bir örnek vardı sanırım karar çıktıktan sonra eş değer tespiti yaptırarak güncel bedel üzerinden iade alabilmisti. Tüm süreç tamamlandıktan sonra zaten Adem Bey e tüm belgeleri göndereceğim sorun yaşayan arkadaşlara yardımcı olabilmek adına
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Merhaba;

Mahkeme kararları veya hakem heyeti kararları net sonuç bildiren vasıfta olmalıdır
Aynı zamanda THH kararları da tüketicinin seçimlik hakkı çerçevesinde TALEP İLE DOĞRU ORANTILI olmalıdır
Yani siz değişim istemişsiniz ancak THH size ''Biz sana para vermeyi uygun gördük'' diyemez.
Ya talebinizi reddeder veya kabul eder. (Olması gereken bu)

Öte yandan KISMEN KABUL diye bir kavram vardır ki tüketici talebinin tamamının karşılanmasının uygun görülmediği durumlarda uygulanır ve bu da sizin durum ile örtüşmüyor.

Bir diğer hususu ise birçok raportör arkadaş karar yazarken tüketiciyi haklı çıkarttığını zannedip zora soktuğunun farkında değil. Şöyle ki;

Sizin kararda yazan metin ''Tüketicinin firmaya ürünün iadesine firmanın ise ürün bedeli olan 25 bin tl nin tüketiciye iadesine'' şeklinde olduğu zaman bu demek oluyor ki sen televizyonu toplayıp paketleyip yüklenip götürüp iade edeceksin ve sana paranı iade edecekler.

Birincisi tüketici talebi ile örtüşmeyen karar olması nedeniyle hatalı karar
İkincisi ise velev ki siz ücret iadesi talep etmiş olun, bu durumda oradaki ifade kesinlikle ''Tüketici ürününün firma tarafından iade ALINMASINA ve firmanın ise ürün bedeli olan 25 bin tl yi tüketiciye iadesine'' şeklinde olmalıydı.

Bence, öncelikle heyete gidin ve kararın hatalı çıktığını izah edin, düzeltme kararı çıkartmaları lazım aksi takdirde konuyu mahkemeye taşımanız lazım ki bu da yine aylarca bekleyip Mahkemede celseye katılıp derdinizi anlatmak zorunda kalmanız anlamına gelir.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Şimdi şöyle bir sorun var , eğer ''Yanlışlık olmuş canım, biz değiştirelim ürünü'' derlerse Devletin verdiği kararı uygulamamış oluyorlar ve yükümlülük altında kalırlar.
O nedenle düzeltme kararı çıkması lazım.
Kaldı ki bir görüşmesini ben de isterim ancak Samsung'un ne diyeceğini merak ettiğimden dolayı :)
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Adem Bey cevabınız için teşekkür ederim. Yarin ilk işim hakem heyetinin yanına gitmek. Telefonda dediğinize benzer şekilde 2 farklı kararın olduğunu söylediğimde firmaya tebliğ yapılsın ondan sonra bakarsınız gibi anlamsız bir açıklama yaptılar. Ek olarak talep ve karar metnini ekledim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230327_181952.jpg
    IMG_20230327_181952.jpg
    42.3 KB · Görüntüleme: 17
  • Screenshot_2023-03-27-18-17-11-897-edit_com.google.android.apps.docs.jpg
    Screenshot_2023-03-27-18-17-11-897-edit_com.google.android.apps.docs.jpg
    53.6 KB · Görüntüleme: 17

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Adem Bey cevabınız için teşekkür ederim. Yarin ilk işim hakem heyetinin yanına gitmek. Telefonda dediğinize benzer şekilde 2 farklı kararın olduğunu söylediğimde firmaya tebliğ yapılsın ondan sonra bakarsınız gibi anlamsız bir açıklama yaptılar. Ek olarak talep ve karar metnini ekledim.
Yarın yanlarına gidin, düzeltme kararı çıkartmazlarsa konuyu Ticaret İl Müdürlüğüne, o da olmazsa Ticaret Bakanlığına taşıyacağınızı belirtin.
Hata yapmışlar tamam işte niye uzatıyorlar ki ''bakarız ederiz '' vs ile.

Bir defa, tekrar ediyorum bakın ürünün iade ALINMASINA yazmaları lazım yoksa firmalar ürünü kapılarına kadar götürmenizi bekliyor, yolda paneli kırılsa hesabını kim verecek? Bu kararı yazan raportör ödeyecek mi bu televizyonu?

İşin uzmanı olan teknik ekip ürünü satın aldığınızda kurmaya nasıl geiyorsa Devletin kararı olduğunda da toplayıp götürmeye paşa paşa gelecek.

Haaaa sorun şu, onu da belirteyim, İlk kararı yollamışlar, Düzeltme kararı sıkıntı çıkartacak onlar atabi o nednele şimdi sizin işi yokuşa sürüyorlar. Eee firmaya bir karar gitti, sonr abir karar daha gidecek firma ne yapsın ;)
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Hukuk çerçevesinde mücadele etmeyi sizden öğrendik :) Sonuna kadar gideceğim. Yarın tekrar buradan güncel durumu yazacağım. Çok teşekkür ederim.
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Tekrar merhaba hakem heyeti ile görüştüm. Konuşma aşağıdaki gibi :)
1- Düzeltme karari yazılmasını rica ederim.
-Düzeltme kararını sadece maddi hatalar için yapabileceklerini (Tutar - Firma ismi) bunun dışında kararı metnini değiştirecek düzeltme yapamayacaklarıni belirttiler.
2- Kararda çelişki var talebimin kabul edilmiş ama iadeye karar verilmiş
-Tüketici talebinin kabulüne ifadesi genel olarak dosyanın kabulünun anlamına geldiğinin belirtmesi gibi bir şey söylediler.
3 - Hakem heyeti benim talebim dışında bir talebe karar verebiliyor mu ben değişim istedim siz hayır iade edilecek kararı verebiliyor musunuz?
-Tabi üyeler tarafından bu karar verilebilir. Sonuçta mal kullanıldı bu sürede vs gibi bir şey söylediler. Tüketici hakem heyeti firmayı savunmaya başladı bana :)
4) Ticaret il müdürlüğüne başvuru yapacağımı belirttim bir değişiklik olmayacağını tebliğ sonrası tüketici mahkemesinde karara itiraz edilebileceğini belirttiler.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Tekrar merhaba hakem heyeti ile görüştüm. Konuşma aşağıdaki gibi :)
1- Düzeltme karari yazılmasını rica ederim.
-Düzeltme kararını sadece maddi hatalar için yapabileceklerini (Tutar - Firma ismi) bunun dışında kararı metnini değiştirecek düzeltme yapamayacaklarıni belirttiler.
2- Kararda çelişki var talebimin kabul edilmiş ama iadeye karar verilmiş
-Tüketici talebinin kabulüne ifadesi genel olarak dosyanın kabulünun anlamına geldiğinin belirtmesi gibi bir şey söylediler.
3 - Hakem heyeti benim talebim dışında bir talebe karar verebiliyor mu ben değişim istedim siz hayır iade edilecek kararı verebiliyor musunuz?
-Tabi üyeler tarafından bu karar verilebilir. Sonuçta mal kullanıldı bu sürede vs gibi bir şey söylediler. Tüketici hakem heyeti firmayı savunmaya başladı bana :)
4) Ticaret il müdürlüğüne başvuru yapacağımı belirttim bir değişiklik olmayacağını tebliğ sonrası tüketici mahkemesinde karara itiraz edilebileceğini belirttiler.
Tüketici Hakem Heyeti üyesi olarak tüketici Hakem Heyetoleri ile de mücadele etmek zorunda kaldığımı daha önce de birçok kez açıklamştım.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Burada açık ve net şekilde o kararın HATALI yazıldığı ortada.

O işbilmezlere vatandaş olarak şunu söylediğimizde bizler ukala ve haddini bilmez kişiler oluyoruz onların gözünde.

Bakınız DEVLET burada ne demiş?

Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği’nin “Kararın niteliği ve kapsamı” başlıklı 22 nci maddesinde tüketici hakem heyetlerinin uyuşmazlık ile ilgili karar verirken tarafların talepleriyle bağlı oldukları hüküm altına alınmıştır.

Bakınız bunu ben cebimden yazmıyorum, DEVLET bunu hüküm altına almış ve yayınlamış, Bu kitaptan o muhteremlerin elinde de var.

Hakem Heyetleri Yönetmeliği.jpeg

Ne diyor DEVLET?


Diyor ki ''kardeşim sen kararı kafana göre alamazsın''

Daha önce de yazmıştım, Hukuki veya Teknik haklı gerekçeler ile KISMEN KABUL yapılabilir. Ancak tüketici değişim istediyse para, para istediyse tamir, tamir istediyse iade şeklinde karar alamazsın.

Kim uğraşacak şimdi bu hatalı yazılan kararın sonucu ile ilgili? Tabi ki tüketici uğraşacak nasılsa tüketicinin işi gücü yok, zaman ve yol parası da bol, sen işini adam gibi YAPMADIN diye vatandaş kapı kapı dolaşıp derdini anlatsın şimdi.

Bakın interneti açın. Bu kitapta yazanların aynısını metin olarak aratın internette de bulursunuz. Bu Hakem Heyetinin Başkanının kim olduğunu öğrenin ve ona gidin, internetten bulduğunuz bu metni de Başka'a gösterin, Raportörün bu kararı hatalı yazdığını, Devletin Yasa ve Yönetmeliklerinin ve hatta Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliğinin bile SEN HAKLISIN dediği konuda Raportörün yanlış yazmış olmasına rağmen halen gereksiz savunma yaptığını belirtin.

Eğer Başkan da konuya el atmıyorsa ciddiyim İl Ticaret Müdürlüğüne müracaat edin, O da olmuyorsa Cimer üzerinden şikayette bulunun hatta Cimer'e yazacağınız yazıyı dahi ben yazarım hiç önemli değil.

Ayıp yahu, Vallahi ayıp sinirden kuduruyorum böle durumlarda.

''beyefendi/Hanımefendi haklısınız, kararı yazarken bir hata yapılmış fakat.....'' diye başlayan bir cümle dahi yok yahu.

Sürekli biz cahil, biz beş para etmez tipleriz de onlar her haltı bilen, bulunmaz hint kumaşı edaları..
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Detaylı dönüş için teşekkür ederim Adem Bey. Bu konuşma başkan ile geçti aramızda. Diğer üyeler de yanındaydı. İki konuyu özellikle 2 defa teyit ettim. Söylenenler; düzeltme kararının yazilamayacagi sadece maddi hatalar için yazilabilecegi, diğer konu üyelerin "benim talebimin dışında bir karar verebilecegi". Belirttiğiniz yönetmeliği de göstererek tekrar konuşmayı düşünüyorum. Sonuç alamazsam heyet kararına karşı tüketici mahkemesine itirazda bulunacagim ve devamında ilgili hakem heyeti için de Cimer'e şikayette bulunacagim. Başvuru metinlerini başvuru öncesinde tarafınızca yapılacak ekleme / düzeltme işlemleri için de sizinle paylaşacağım. Desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Detaylı dönüş için teşekkür ederim Adem Bey. Bu konuşma başkan ile geçti aramızda. Diğer üyeler de yanındaydı. İki konuyu özellikle 2 defa teyit ettim. Söylenenler; düzeltme kararının yazilamayacagi sadece maddi hatalar için yazilabilecegi, diğer konu üyelerin "benim talebimin dışında bir karar verebilecegi". Belirttiğiniz yönetmeliği de göstererek tekrar konuşmayı düşünüyorum. Sonuç alamazsam heyet kararına karşı tüketici mahkemesine itirazda bulunacagim ve devamında ilgili hakem heyeti için de Cimer'e şikayette bulunacagim. Başvuru metinlerini başvuru öncesinde tarafınızca yapılacak ekleme / düzeltme işlemleri için de sizinle paylaşacağım. Desteğiniz için tekrar teşekkür ederim.
Ooooo Başkan ile dahi iş çözülmemişse vah ki ne vah.
Kendi hatalarını düzeltmek için bile vatandaşın koşturması gerekiyor, yazık.
En doğru ve zaten tek yol bu kalıyor geriye.
Onların dediği gibi ''Tüketici talebinin kabulüne'' diye yazmaları yetiyordu da madem, ne diye devamına yazmışlar ''para iadesi'' diye?

Şikayet ceza almalarına sebep olmayacak olsa da en azından uyarılmalarına vesğile olacaktır. Size faydası dokunmasa da sizlerden sonrakileri düşünerek peşini bırakmamanızı rica ederim.
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Ooooo Başkan ile dahi iş çözülmemişse vah ki ne vah.
Kendi hatalarını düzeltmek için bile vatandaşın koşturması gerekiyor, yazık.
En doğru ve zaten tek yol bu kalıyor geriye.
Onların dediği gibi ''Tüketici talebinin kabulüne'' diye yazmaları yetiyordu da madem, ne diye devamına yazmışlar ''para iadesi'' diye?

Şikayet ceza almalarına sebep olmayacak olsa da en azından uyarılmalarına vesğile olacaktır. Size faydası dokunmasa da sizlerden sonrakileri düşünerek peşini bırakmamanızı rica ederim.
Tekrar Merhaba Adem Bey

Hakem Heyeti ile ilgili Cimer ve İl Ticaret müdürlüğüne şikayet olarak ilettim. BUGÜN de karara itiraz ederek tüketici mahkemesinden dava açtım. Aşağıdaki dilekçeyi örnek olarak ekliyorum. Aynı konu için ihtiyacı olan arkadaşlara örnek olabilir. Hatalı, yanlış olduğunu düşündüğünüz yerleri de duzeltirseniz daha faydalı olabilir. Desteğiniz için teşekkür ederim.

Ek olarak dava masrafı : 710 TL :)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230412_150149.jpg
    IMG_20230412_150149.jpg
    101.8 KB · Görüntüleme: 20

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Tekrar Merhaba Adem Bey

Hakem Heyeti ile ilgili Cimer ve İl Ticaret müdürlüğüne şikayet olarak ilettim. BUGÜN de karara itiraz ederek tüketici mahkemesinden dava açtım. Aşağıdaki dilekçeyi örnek olarak ekliyorum. Aynı konu için ihtiyacı olan arkadaşlara örnek olabilir. Hatalı, yanlış olduğunu düşündüğünüz yerleri de duzeltirseniz daha faydalı olabilir. Desteğiniz için teşekkür ederim.

Ek olarak dava masrafı : 710 TL :)
Yani ne kadar acı değil mi?
Bir işgüzarın, aldığı maaşın hakkını VERMEMESİ nedeniyle yine vatandaşın ceinden para çıkıyor.

Yani şurada vatandaş %100 haklı, çıkan karar da vatandaşın haklı olduğunu belirtmesine rağmen işgüzarlık devreye girmiş, olan yine vatandaşa olmuş.

Şimdi ben bu davayı siz kazandıktan sonraki süreçte cebinizden çıkan parayı kimden tahsil edebileceğinize takılıp kalıyorum ister istemez.
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Dava masrafını, davayı kazanmam durumunda genel olarak hakimin karşı firmaya yüklediği bilgisini aldım adliyedeki arkadaşlardan ama net bir bilgi değil maalesef. Gelişmeleri buradan paylaşacağım :)
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
15,881
Çözümler
82
Tepki puanı
44,811
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Dava masrafını, davayı kazanmam durumunda genel olarak hakimin karşı firmaya yüklediği bilgisini aldım adliyedeki arkadaşlardan ama net bir bilgi değil maalesef. Gelişmeleri buradan paylaşacağım :)
Kazanmanız durumunda evet. Bu kesin bilgi. Kaybetmeniz durumunda Hakim takdir kullanıyor genelde. (Avukatlık vekalet ücreti konusunda)
 

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Uzun bir aradan sonra merhaba. Dava sonuçlandı ve hakem heyeti kararı iptal edildi ürünün ayıpsız misli ile değiştirilmesi kararı çıktı. Dava masrafları samsung a yüklendi. Bugün tebliğ edildi. Artık Samsung tarafından telefon bekliyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20230608_195725.jpg
    IMG_20230608_195725.jpg
    36.9 KB · Görüntüleme: 8

Erdi2541

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Mar 2023
Mesajlar
11
Tepki puanı
12
Puanları
3
Bugün aradilar mahkeme kararını istediler ilginç bir şekilde. Size de tebliğ edilmiş olması gerekiyor vs dedim ama sonrasında uzatmadan gönderdim. Tekrar beklemedeyiz :)
 
Üst