Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Boru İzolasyonu Denemeler 1. Bölüm

yhackup

blog.yakupulutas.com
Gold Üye
Katılım
24 Haz 2024
Mesajlar
430
Eve klima taktırınca aklıma bir soru geldi. Evin dışındaki klima hortumunu güzelce izole ediyorlar. Dış ortam sıcağından bu koşullardan korumak için.

Motor içi koşulları çok daha çetin araba kaput içi çok rahatlıkla 100c üzerine çıkıyor ve klima hortumları yalıtımsız bir şekilde motorun etrafından dolaşıyor. Soğutulan hava/gaz zaten motor tarafından ısıtılıyor kalan da içeriye veriliyor.

Bu şekilde bir uygulama yapmayı planlıyorum. bir kaç deneme yapacağım malzeme de ucuz zaten sizlerden de öneriler alayım şöyle yapsan daha iyi olur diyeceğiniz bir malzeme var mıdır.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Sanki bu tür ürün olabilir

birde yıkama sırasında kullanılan kimyasallara da dayanmalı. gri band yerine kablo bağımı daha iyi olur

Aa bence bu çok daha uygun, tam burası için. Ben motor yıkamam o yüzden ona gerek yok ama bu ürün tam benim istediğim şeymiş.

Sanayide bunu kimlerden alırım acaba bir soruşturayım.
 
Son düzenleme:
Bana kalırsa burada yanlış bir düşünce mevcut. Siz ev sistemi gibi düşüyorsunuz. Klima borularını yalıtmak mevcut sistemde sorunlara yol açabilir gibi geliyor.


Sonuç olarak sistem yalıtımsız olarak tasarlanmış kapalı bir sistem. Bu sistem içerisinde , radyatör, radyatör fanı, kurutucu filtre, evaporator, genelşme tankı gibi ..

Radyatöre belli bir sıcaklıkta gaz akışı olması gerekiyor. Bu gaz izolasyon sebebiyle daha soğuk olursa evaporator de donma çiğ, buzlanma gibi sorunlara yol açabilir. Hatta diğer elemanlarda da problemler oluşabilir.


Kısaca bir çok otomobil devi, en azından üst klasman araçlarında bile böyle bir uygulama yoluna gitmiyorsa AR-GE bölümünün vardır bir bildiği.
 

Ekli dosyalar

  • wjo9k.jpg
    wjo9k.jpg
    32.2 KB · Görüntüleme: 7
Bana kalırsa burada yanlış bir düşünce mevcut. Siz ev sistemi gibi düşüyorsunuz. Klima borularını yalıtmak mevcut sistemde sorunlara yol açabilir gibi geliyor.


Sonuç olarak sistem yalıtımsız olarak tasarlanmış kapalı bir sistem. Bu sistem içerisinde , radyatör, radyatör fanı, kurutucu filtre, evaporator, genelşme tankı gibi ..

Radyatöre belli bir sıcaklıkta gaz akışı olması gerekiyor. Bu gaz izolasyon sebebiyle daha soğuk olursa evaporator de donma çiğ, buzlanma gibi sorunlara yol açabilir. Hatta diğer elemanlarda da problemler oluşabilir.


Kısaca bir çok otomobil devi, en azından üst klasman araçlarında bile böyle bir uygulama yoluna gitmiyorsa AR-GE bölümünün vardır bir bildiği.

Abi araç bir alman D segment premium bir araç olsa sana katılırdım.

Ama fakir segment, maliyet nedeniyle yalıtımdan olabildiğince kaçan bir araçta bunun bu şekilde düşünüldüğünü sanmıyorum. Yalıtımdan kaçmalarının tek sebebi maliyettir.

Mesela bir çok premium araçta akü etrafında yalıtım malzemesi var audi de vw serisinde. Ama benimkinde yok maliyet odaklı yoksa piller aküler soğuktan sıcaktan etkilenir.
 
Bence bunla uğraşmaktansa aracın iç kısmındaki ufak radyatör ve de iç havalandırma fanının olduğu kutuya ve de havanın geçtiği borulara yoğunlaşsan daha çok verim elde edersin. Açıp mesela gögüslüğün altını hava geçen boruları kazanı bunları ses ve ısı izolasyonu ile kaplarsan çok daha iyi olur. Motor içinde yapacağın en mantıklı şey kaput izolasyonu olur o kadar. Motor içini o yüzden takma asıl önemli olan aracın içi yaşam alanı.
 
Bence bunla uğraşmaktansa aracın iç kısmındaki ufak radyatör ve de iç havalandırma fanının olduğu kutuya ve de havanın geçtiği borulara yoğunlaşsan daha çok verim elde edersin. Açıp mesela gögüslüğün altını hava geçen boruları kazanı bunları ses ve ısı izolasyonu ile kaplarsan çok daha iyi olur. Motor içinde yapacağın en mantıklı şey kaput izolasyonu olur o kadar. Motor içini o yüzden takma asıl önemli olan aracın içi yaşam alanı.

Benim klima ile ilgili bir sorunum yok ki. 38 derecelik havada araba içi 52 falan ölçmüştüm klima açtım bir kaç dakikada klima 6c kadar düştü üfürme soğukluğu

İçeride yalıtım yapmamı gerektirecek bir durum yok.

Ama bu soğumuş gaz sıcacık motor etrafında dolaşıyor.

Ek olarak bir günlük deneyimlerime göre çok net bu kadarın bile etkisi oldu uzun yolda bazen sanki soğukluk derecesi düşüyor gibiydi uzun yol sonunda bile kolum donuyordu cama verdim. Çok ciddi derecede fark yaracağına inanıyorum.
 
Abi araç bir alman D segment premium bir araç olsa sana katılırdım.

Ama fakir segment, maliyet nedeniyle yalıtımdan olabildiğince kaçan bir araçta bunun bu şekilde düşünüldüğünü sanmıyorum. Yalıtımdan kaçmalarının tek sebebi maliyettir.

Mesela bir çok premium araçta akü etrafında yalıtım malzemesi var audi de vw serisinde. Ama benimkinde yok maliyet odaklı yoksa piller aküler soğuktan sıcaktan etkilenir.
volvo xc90 a da baktım, mercedes e200 e de, lamborghini aventador a da fakat ekstra bir yalıtım söz konusu değil maalesef.

yine de siz bilirsiniz tabi ki :) umarım kısa vadede kompresör veya evaporatör üzerinde bir aksaklık yaşanmaz.
 
Benim klima ile ilgili bir sorunum yok ki. 38 derecelik havada araba içi 52 falan ölçmüştüm klima açtım bir kaç dakikada klima 6c kadar düştü üfürme soğukluğu

İçeride yalıtım yapmamı gerektirecek bir durum yok.

Ama bu soğumuş gaz sıcacık motor etrafında dolaşıyor.

Ek olarak bir günlük deneyimlerime göre çok net bu kadarın bile etkisi oldu uzun yolda bazen sanki soğukluk derecesi düşüyor gibiydi uzun yol sonunda bile kolum donuyordu cama verdim. Çok ciddi derecede fark yaracağına inanıyorum.
Sonuçta mevzu sadece sıcaklıksa o zaman bunlara da takılmaya gerek yok. Burada önemli olan ses ve ısı izolasyonunu kabin içinde sağlamak konforu arttırmak olması lazım. Ben poloya gögüslüğün altına ses izolasyonu yaptım kapılara gene aynı araba mercedes gibi oldu mesela, dışardan dizel traktör gibi içerden hiç öyle değil. Klimayı falan da yapmadım ama kazanı vs indirmek temizlemekte lazım ama açarsam birgün bütün hava geçen boruları hepsini de izolasyonu yaparım trim sesi boşluk sesi akustiği çok etkiliyor. Keza onun harici klimayı 1 veya 2. kademde çalıştırırım 3. kademedeki gibi hava üfler vs. benim için ekstra verim demek.
 
Ben bir ara Palio da ölçmüştüm meraktan, bu araba klimaları dengesiz manyaklar gibi 1-2 derece falan bile üflüyor :kiskis
Adem abi @yhackup bende de palio var araç uzun yolda ve boşta 2000 devir gaz verdiğimde 6 7 derece buz gibi üflüyor ama kırmızı ışıkta dursam bile yani rölantide 15 16 dereceleere çıkıyor. Fan sağlam 2 kademe açıyor, gaz yenilendi, nem tutucu filtre ve klima radyatörü değişti ama yine aynı. Klimacılar komprasörden diyor sizlerin yorumun nedir.
 
Adem abi @yhackup bende de palio var araç uzun yolda ve boşta 2000 devir gaz verdiğimde 6 7 derece buz gibi üflüyor ama kırmızı ışıkta dursam bile yani rölantide 15 16 dereceleere çıkıyor. Fan sağlam 2 kademe açıyor, gaz yenilendi, nem tutucu filtre ve klima radyatörü değişti ama yine aynı. Klimacılar komprasörden diyor sizlerin yorumun nedir.
Fan rezisdansı bizim araçlardaki gibi ise sık bozuluyor ona baktırdın mı ?
 
Fan rezisdansı bizim araçlardaki gibi ise sık bozuluyor ona baktırdın mı ?
Ona baktırmadım açıkcası kimse söylemedi çünkü 😅 tam olarak ne işe yarar bu parça aracın neresindedir
Klima radyatörü değişti
Nem tutucu filtre değişti
20 dk vakum yapılıp 480 g gaz basıldı
Fan kontrol edildi ( klima açıkken 2 fanda çalışıyor ve rölantide iken fan ikinci kademeye geçip hızı artıyor.
Bunlar yapıldı ama rölantide iken ılık üfleme düzelmedi.
 
Ona baktırmadım açıkcası kimse söylemedi çünkü 😅 tam olarak ne işe yarar bu parça aracın neresindedir
Klima radyatörü değişti
Nem tutucu filtre değişti
20 dk vakum yapılıp 480 g gaz basıldı
Fan kontrol edildi ( klima açıkken 2 fanda çalışıyor ve rölantide iken fan ikinci kademeye geçip hızı artıyor.
Bunlar yapıldı ama rölantide iken ılık üfleme düzelmedi.
Öndeki radyatörün üstünde resiztans var bizim klima fanı 2 seviye bu seviyeleri yöneten bir zımbırtı.

Bu düzgün çalışmayınca sürekli çalışmasak gereken fan çalışmıyor sadece 2. Seviye devreye girip çıkıyor bu sa bahsettiğin sorunlara yol açıyor.
Ama paliodaki de aynı sistem midir bilmiyorum
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri