Günaydın. Almayın abi. Ciddi söylüyorum almayın.
FG Europe kendi içerisinde bu işi çözmeli zira internet satışlarında insanlar güvenerek ürün satın alamıyorlar.
Burada aslında konu şu bana göre. Mesela vestel de klima satın alıyorsunuz diyelim ki, cam macununa varana kadar her bir vidası dübeli borusu ayağı bacağı kolu kafası ne varsa kutu içerisinden çıkar. Fakat LG Midea Arçelik vs gibi markalarda siz klimayı satın alıyorsunuz, montaj için gerekli tüm donanımı yetkili servis yanında getiriyor.
LG de daha beter bir uygulama var, diyelim ki Nişanlısınız, klimayı aldınız ama evi bulup yerleşmeye başlamanız 6 ay sürdü, 7 inci ay servisi çağırıp montaj talep ettiniz diyelim. Öncelikle ücretsiz montaj hakkınızı kaybetmiş oluyorsunuz çünkü 6 ay içerisinde montaj yaptırmazsanız sonraki hizmetler maalese fücretli oluyor. Daha beteri ise boruların da parasını size ödetiyorlar. Hayatımda böyle saçmalık görmedim zira o klimayı satın alırken ben o boruların parasını da ödedim aslında.
Yani borusu ayağı kolu bacağı içinden çıkmayan ürünlerde uygulamalar hep böyle oluyor.
Şimdi internet satışı Midea klimalarda da durum farklı değil çünkü satıcı Kars'ta diyelim, malı da Yozgat'a satmış olsun, iki seçenek ile karşılaşıyorsunuz.
Kars Satıcısı Yozgat bölge bayisi ile irtibat kurup ''Kardeş senin bölgeye klima sattım, desteğini rica ederim' diyor ve kendi aralarında size hiç yansıtmadan işi çözüyorlar. Veya adam montaj boru vs parasını düşerek sadece malı satıp geçiyor ama bana göre o iş öyle olmuyor. Yozgat bayisi haklı olarak malı da kendisi satmak istiyor. Sonra bu tarz durumlarda kargo kaynaklı malda sorun çıktığında Yozgat bayisi size diyor ki ''Abi konunun benimle ilgisi yok, satın aldığın yerle görüş''
O nedenle ya bölgenizdeki bayiden ürün almak ya da internet satışlarında size montaj güvencesi veren yerden ürün almak bana göre en mantıklı olanıdır.