Merhaba arkadaşlar. 2021 Yılında 5900 tlye aldığım oppo reno 4 pro telefonum geçtiğimiz ay arıza yaptı. Ürünü yetkili servis olan KVK teknik servise verdim. İlk başta 11600Tl lik bir onarım bedeli çıkardılar. Ücreti kabul edip, ödetikten sonra parça tedarik edemiyoruz fatura tutarını iade edeceğiz dediler. Kutu ve şarj aleti olmadığı için bu ürünlerin ücretleri iade edilecek tutardan düşülecek dendi. (Bu ürünler için ne kadar düşecekleri belli değil. Taleb açtılar haber bekliyorum.) Açıkcası ürün iadesinden çok yapılmasını istiyorum. Lakin parça olmadığı için böyle bir secenek malesef mevcut değil. İade edecekleri tutarla telefon almanın mümkün olmadığı zaten ortada. Bu durumda ne gibi kanuni haklarım var? Bu ücretin enflasyon farkı vs gibi farkları almam mümkün mü?
Bir defa seçimlik hakkı size aittir, onlar ''Biz buna karar verdik'' diyemezler.
Eğer ürün onarımı yerine getirilemiyorsa 6502 Madde 11 kapsamında seçimlik haklarınızı kullanmanız söz konusu olur.
Burada ücret iadesi kısmında bir tüketici hatası bulunmamasının da etkisi ile bilirkişi görüşü talep edilir ve kıymet takdiri istenir.
Hem size 3 sene öncenin ücretini ödeyecekler, o yetmez gibi kıytırık bir şarj aletinin muhabbetini yapıyorlarsa siz de elinizi korkak alıştırmayın, Ücret iadesi talepli başvurunuzu yapın. Siz burada ayıplı maldan değil ayıplı hizmetten talepte bulunduğunuz için 2 yıl konusu sorun teşkil etmemeli. THH sizin lehinize karar verdiğinde bu kararı alıp bölgenizde varsa tüketici mahkemesine, yoksa tüketici mahkemesi sıfatı ile asliye hukuk mahkemesine gider bir dilekçe verir ve kıymet takdiri talep eder güncel fiyat üzerinden amortisman hesabı yapılıp size iade yapılması sağlanır.