Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Sohbet ÖTV'siz Araçlar 2025

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Engraulis
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Yedek parça fiyatları, usta ve parça bolluğu, bakım maliyetleri gibi konularda Fiat ve Renault çok başarılı. Yakın zamanda bir arkadaşım için Egea 1.6 mjet araç aldık. Araç ikinci el olduğu için haliyle yapılması gerekenler vardı. Komple ağır bakım ve periyodik bakım dahil ortalama 50 - 55 bin TL civarı bir para ödedi. Şu piyasa koşullarında gayet uygun. Parçaların da %85 - 90'ı orijinal kullanıldı bu arada. Baktığı bir diğer araç ise 1.6 CDTI, Opel markaydı. Aracın sadece zincir değişimi sanayide 55 - 60 bin TL, yetkili serviste 120 bin TL idi. Yürütme maliyetlerinden dolayı kendisine bu aracı aldırdım ve memnun şekilde kullanıyor.
 
Yedek parça fiyatları, usta ve parça bolluğu, bakım maliyetleri gibi konularda Fiat ve Renault çok başarılı. Yakın zamanda bir arkadaşım için Egea 1.6 mjet araç aldık. Araç ikinci el olduğu için haliyle yapılması gerekenler vardı. Komple ağır bakım ve periyodik bakım dahil ortalama 50 - 55 bin TL civarı bir para ödedi. Şu piyasa koşullarında gayet uygun. Parçaların da %85 - 90'ı orijinal kullanıldı bu arada. Baktığı bir diğer araç ise 1.6 CDTI, Opel markaydı. Aracın sadece zincir değişimi sanayide 55 - 60 bin TL, yetkili serviste 120 bin TL idi. Yürütme maliyetlerinden dolayı kendisine bu aracı aldırdım ve memnun şekilde kullanıyor.
Tabi doğrudur. Yalnız ötv siz alınan araçlar sıfır ve garantili olacaktır aynı şekilde bakımları eksiksiz yapılırsa sorun çıkarmaz diye düşünüyorum
 
Tabi doğrudur. Yalnız ötv siz alınan araçlar sıfır ve garantili olacaktır aynı şekilde bakımları eksiksiz yapılırsa sorun çıkarmaz diye düşünüyorum
Marka bazlı maliyetlerden bahsetmek istemiştim aslında. Bu araçların sıfır ve garantili olması zaten avantaj. Fabrikasyon bir arıza veya kaza durumu olmadığı sürece en az 5 yıl sorunsuz götürür. Bu süreçte periyodik bakımları ihmal etmemek gerekir tabi. Haricinde oluşabilecek maliyet kalemlerinde Fiat ve Renault çok avantajlı.

Fiat Grubu'nda dizel motorlar çok uzun ömürlüdür. Bakımları aksatılmadığı ve doğru kullanıldığı zaman milyon kilometre yapabilen motorlar. Piyasada örnekleri oldukça fazla. Sadece Euro 5 ve üzeri motorlarda EGR, DPF ve AdBlue gibi arızalar yaşanabiliyor. Bu durum da zaten günümüz dizel motorlarının baş belası. Araç garantili ise parçalar sıfırı ile değiştiriliyor, garanti bittiyse de çoğunlukla iptal yoluna gidiliyor.

Renault Grubu'nda ise hem benzinli hem de dizel motorlar oldukça başarılı. Sadece 1.3 TCe motorların termostat sıkıntısı var. Termostat gövdesi plastik malzemeden yapıldığı için zamanla çatlıyor ya da birleşme noktasından sızıntı yapabiliyor. Buradan sızan soğutma sıvısı da motora kadar gidebiliyor ve hararete sebep oluyor. Bu duruma dikkat etmek ve her bakımda mutlaka kontrol ettirmek lazım. Ortalama 35 - 40 binde bir de termostatı değiştirmek iyi bir önlem olacaktır. Bu motorlar hararet gördükten sonra kurtarılma şansı pek yok maalesef. Alüminyum blok oldukları için tek çözüm sandık motor getirip taktırmak oluyor genelde. Onun dışında çok keyifli motordur.

Dizelleri ise yine Euro 5 ve üstü dizellerde yaşanabilecek durumlardan muzdarip olabilir. Onun dışında yürütme maliyetleri bakımından en uygun dizel motorların başında gelir. Oldukça sağlam ve verimli bir motordur. Milyon kilometre yapabilecek potansiyele sahiptir.

Hyundai'de üç silindir, küçük hacim turbo beslemeli 1.0 motor ve 1.2 atmosferik motor seçenekleri mevcut. Koreliler düşük hacim turbo beslemeli motorlar konusunda oldukça başarılı. Hatta piyasadaki en sağlam ve sorunsuz 1.0 motor da desek yanlış olmaz. 1.2 motor da zaten atmosferik, sorunsuz, bakım maliyetleri düşük bir motordur. Genel olarak bakım ve parça maliyetleri konusunda Renault ve Fiat'a göre biraz daha pahalıdır.

Toyota zaten klasik Japon sorunsuzluğunun karşılığını sonuna kadar alabileceğiniz bir marka. 1.5 atmosferik ve 1.8 hibrit motor seçenekleri mevcut. Ne güldürür ne öldürür. Performans beklentisi olan adamı üzer. Amaç da zaten performans değil, ekonomi ve sorunsuzluktur. Bunu da hakkıyla verecektir. Bakım ve parça maliyetleri konusunda en pahalı marka budur bence. Arıza yaşama ihtimali en düşük olan marka da budur ama olası bir kaza durumunda diğer markalara nazaran maliyetler biraz daha fazla olacaktır.

Genel olarak toparlamak gerekirse; maliyet sıralamasını düşükten yükseğe doğru şöyle yapabilirim: Fiat - Renault, Hyundai, Toyota. Sorunsuzluk sıralaması ise şöyle olacaktır: Toyota, Hyundai, Renault - Fiat.
 
Son düzenleme:
Marka bazlı maliyetlerden bahsetmek istemiştim aslında. Bu araçların sıfır ve garantili olması zaten avantaj. Fabrikasyon bir arıza veya kaza durumu olmadığı sürece en az 5 yıl sorunsuz götürür. Bu süreçte periyodik bakımları ihmal etmemek gerekir tabi. Haricinde oluşabilecek maliyet kalemlerinde Fiat ve Renault çok avantajlı.

Fiat Grubu'nda dizel motorlar çok uzun ömürlüdür. Bakımları aksatılmadığı ve doğru kullanıldığı zaman milyon kilometre yapabilen motorlar. Piyasada örnekleri oldukça fazla. Sadece Euro 5 ve üzeri motorlarda EGR, DPF ve AdBlue gibi arızalar yaşanabiliyor. Bu durum da zaten günümüz dizel motorlarının baş belası. Araç garantili ise parçalar sıfırı ile değiştiriliyor, garanti bittiyse de çoğunlukla iptal yoluna gidiliyor.

Renault Grubu'nda ise hem benzinli hem de dizel motorlar oldukça başarılı. Sadece 1.3 TCe motorların termostat sıkıntısı var. Termostat gövdesi plastik malzemeden yapıldığı için zamanla çatlıyor ya da birleşme noktasından sızıntı yapabiliyor. Buradan sızan soğutma sıvısı da motora kadar gidebiliyor ve hararete sebep oluyor. Bu duruma dikkat etmek ve her bakımda mutlaka kontrol ettirmek lazım. Ortalama 35 - 40 binde bir de termostatı değiştirmek iyi bir önlem olacaktır. Bu motorlar hararet gördükten sonra kurtarılma şansı pek yok maalesef. Alüminyum blok oldukları için tek çözüm sandık motor getirip taktırmak oluyor genelde. Onun dışında çok keyifli motordur.

Dizelleri ise yine Euro 5 ve üstü dizellerde yaşanabilecek durumlardan muzdarip olabilir. Onun dışında yürütme maliyetleri bakımından en uygun dizel motorların başında gelir. Oldukça sağlam ve verimli bir motordur. Milyon kilometre yapabilecek potansiyele sahiptir.

Hyundai'de üç silindir, küçük hacim turbo beslemeli 1.0 motor ve 1.2 atmosferik motor seçenekleri mevcut. Koreliler düşük hacim turbo beslemeli motorlar konusunda oldukça başarılı. Hatta piyasadaki en sağlam ve sorunsuz 1.0 motor da desek yanlış olmaz. 1.2 motor da zaten atmosferik, sorunsuz, bakım maliyetleri düşük bir motordur. Genel olarak bakım ve parça maliyetleri konusunda Renault ve Fiat'a göre biraz daha pahalıdır.

Toyota zaten klasik Japon sorunsuzluğunun karşılığını sonuna kadar alabileceğiniz bir marka. 1.5 atmosferik ve 1.8 hibrit motor seçenekleri mevcut. Ne güldürür ne öldürür. Performans beklentisi olan adamı üzer. Amaç da zaten performans değil, ekonomi ve sorunsuzluktur. Bunu da hakkıyla verecektir. Bakım ve parça maliyetleri konusunda en pahalı marka budur bence. Arıza yaşama ihtimali en düşük olan marka da budur ama olası bir kaza durumunda diğer markalara nazaran maliyetler biraz daha fazla olacaktır.

Genel olarak toparlamak gerekirse; maliyet sıralamasını düşükten yükseğe doğru şöyle yapabilirim: Fiat - Renault, Hyundai, Toyota. Sorunsuzluk sıralaması ise şöyle olacaktır: Toyota, Hyundai, Renault - Fiat.
Toyota nın yakıt nasıl acaba. Karadeniz bölgesinde genelde yokuş iniş yollar
 
Toyota corolla 1.8 hibrit izmirde ort yakıt tüketimi şehir içi 3.5 4 arası . Şehirler arası 110 120 ort saat hızlı 4.3 4.4 140 150 seyrederken 6.5 7leri buluyor
İşte burada yokuş çok o yüzden hibrite sıcak bakamıyorum. Bir de iç hacmi küçük geliyor bana
 
Toyota nın yakıt nasıl acaba. Karadeniz bölgesinde genelde yokuş iniş yollar
Atmosferik 1.5 motorlu versiyon için konuşursak; rampayı tırmanabilmek için sürekli olarak devir çevirmek gerekir ve bu da fazla yakıt tüketmenize sebep olur. Hibrit olan versiyonda ise elektrik desteğiyle bir yere kadar idare edilebilir ama pil tükendiği zaman yine bütün yükü içten yanmalı motor sırtlanmak durumunda kalır. Bu durumda yine yakıt tüketimi yükselir.

Hibrit otomobiller şehir içinde kullanıldığı zaman çok ekonomiktir. Uzun yola çıkıldığı zaman bu ekonomikliği kaybederler. Burada yine çoğunlukla içten yanmalı motor devreye girdiği için yakıt tüketimi, şehir içindeki kullanıma nazaran daha fazla olur.

Hibrit otomobillerin aslında en büyük avantajı, ciddi kütleye sahip olan otomobillerin, elektrik desteğiyle kalkıştaki ataletini atmasını sağlamaktır. Zaten bir aracın en çok yakıt yaktığı an da budur. Yol bilgisayarından anlık tüketimi takip ettiğimiz zaman, ilk kalkışta çok yüksek değerleri görmemiz mümkün. Araç ataletini atıp belli bir hıza ulaştıktan sonra tüketim değeri de olabildiğince aşağı iner. Araçların uzun yolda az yakmasının sebebi de budur.
 
Toyota nın yakıt nasıl acaba. Karadeniz bölgesinde genelde yokuş iniş yollar

İşte burada yokuş çok o yüzden hibrite sıcak bakamıyorum. Bir de iç hacmi küçük geliyor bana
Hacim lazımsa duster da olabilir...
Ama corolla yı i10 la kıyaslayan birisi için corolla nın yayla gibi gelmesi lazım)

Zaten corolla ile i10 baya farklı segment araçlar

Durum ciddiyse en güzeli galeriye gidip çıplak gözle içini inicelemek
 
Hacim lazımsa duster da olabilir...
Ama corolla yı i10 la kıyaslayan birisi için corolla nın yayla gibi gelmesi lazım)

Zaten corolla ile i10 baya farklı segment araçlar

Durum ciddiyse en güzeli galeriye gidip çıplak gözle içini inicelemek
I10 ile kiyaslamadım ki zaten alınabilecek araçlar belli. Bir de sadece fikir olsun diye açmıştım başlığı. Rapor alamazsak sadece fikir olarak kalacak 😀
 
I10 ile kiyaslamadım ki zaten alınabilecek araçlar belli. Bir de sadece fikir olsun diye açmıştım başlığı. Rapor alamazsak sadece fikir olarak kalacak 😀
Niyetine geldikten sonra alınır neden alınmasın ...

Toyata mitsubishi alman arabalarının çalışmadığı çöl ikliminde tozunda kullanılıyor...

Altını vurmadıktan sonra otomatik şanzımanı düzgün kullandıktan sonra yol olan her yerde yürür
 
@Engraulis müsait bir zamanında Tunalar Fiat'a gidip Egea Cross'la test sürüşü yap bence. Bizim oraların arabası belli. Duster, Egea Cross gibi araçlar. Haa para olsa ÖTV indirimi bela olmasa adam akıllı SUV'lara bakılır ama eldeki imkana göre Cross ve Duster mantıklı seçenek.
 
@Engraulis müsait bir zamanında Tunalar Fiat'a gidip Egea Cross'la test sürüşü yap bence. Bizim oraların arabası belli. Duster, Egea Cross gibi araçlar. Haa para olsa ÖTV indirimi bela olmasa adam akıllı SUV'lara bakılır ama eldeki imkana göre Cross ve Duster mantıklı seçenek.
Muafiyete giren duster lar 1.0 motor galiba
 
Corolla 1.5 dream kullanicisi olarak listeden corolla dream, chr veya eger otomatikse egea cross 1.6 dizel modellerinden birini tercih ederdim.
Corolla 1.5 dream hakkinda sorusu olan varsa yardimci olurum.
 
Son düzenleme:
Corolla 1.5 dream kullanicisi olarak listeden corolla dream, chr veya eger otomatikse egea cross 1.6 dizel modellerinden birini tercih ederdim.
Corolla 1.5 dream hakkinda sorusu olan varsa yardimci olurum.
Hangi koşullarda kullanıyorsun? Yakıtı sürüş keyfi nasıl. Fiyatlar öyle bir ayarlı ki hepsi birbirine yakın
 
Corolla 1.5 dream kullanicisi olarak listeden corolla dream, chr veya eger otomatikse egea cross 1.6 dizel modellerinden birini tercih ederdim.
Corolla 1.5 dream hakkinda sorusu olan varsa yardimci olurum.
Dik rampalarda kalış çekiş nasıl corolla nın ?
 
Eskisehirde genellikle sehirici kullaniyoruz. Surus olarak ne aradiginizi bilmiyorum ama bence yumusak kullanimi kolay konforlu bi arac. Yakit ortalamasi suan ekranda 6.9 gozukuyor bunun en az %80 i sehirici kullanim. Sehirler arasinda 110 130 km sabit hizda yolun durumuna gore 4.9 ile 5.5 litre arasi yakıyor. 4.9 un altina dusemedim daha yavas kullaniyorum derseniz düşer.
Motor lpg ile uyumlu BRC maestro kitini oneriyorlar ama ben taktirmadim yakit tuketimi cok yuksek degil bence.
Motor performansi olarak beni memnun ediyor sonuçta yarış arabasi degil bende pek hizli kullanmıyorum. 197 km/h da limitör var otoyol da o hiza kadar rahat bir sekilde ciktim bi daha denemedim. Ara hizlanmalari da tatmin edici sollama yaparken üzmüyor. Sadece cvt sanzimandan dolayi ani hizlanmak istediginizde 1 2 saniye kadar gec yepki veriyor sonra deviri yukseltip yürüyor. Yine sanzimandan dolayi dipgaz yaptiginizda deviri sona dayayip bagirarak hızlanıyor gazi biraz kesince normal devire dönüyor.
Ic malzeme kaliteside sınıfına gore guzel konsolda yumusak malzeme var gercek dikiş detaylari vs. Var benim hosuma gidiyor.
Benim aracim 2022 benimkin de yok ama suan satilanlarda serit takip adaptif hiz sabitleme carpisma onleme gibi yari otonom sürüş ozellikleri var izledigim incelemelere göre guzel calisiyormus.
Ayrica toyota araclarda bakimi serviste yaptirdiginiz surece 10 yil garanti var. Bu da cok iyi bence.
Genel olarak aileye ve sakin kullanıma uygun konforlu sorunsuz ve guvenli bir arac bence.
 
1.5 Corolla'nın uzun yolda yakıt tüketimi sakin kullanımda 5 litre, 140-150 civarı giderseniz 6.5 litre civarı. Yalnız hem CVT hem atmosferik olunca, bir de yokuş varsa bağırıyor. 110'a kadar çok iyi, şehir içinde de 6.5 litre civarı yakıyor. LPG uyumlu, fakat kitlerin fiyatı yüksek (direkt enjeksiyonlu olduğu için)
1.8 140 beygirlik hibrit model gerçekten iyi gidiyor. MTV'si yüksek diyecektim ama ÖTV'siz alındığı zaman MTV de ödenmiyor sanırım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Otoyoldaki diğer insanların hayatını tehlikeye atmaktan başka bir şey değil bu.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri