Tabi doğrudur. Yalnız ötv siz alınan araçlar sıfır ve garantili olacaktır aynı şekilde bakımları eksiksiz yapılırsa sorun çıkarmaz diye düşünüyorum
Marka bazlı maliyetlerden bahsetmek istemiştim aslında. Bu araçların sıfır ve garantili olması zaten avantaj. Fabrikasyon bir arıza veya kaza durumu olmadığı sürece en az 5 yıl sorunsuz götürür. Bu süreçte periyodik bakımları ihmal etmemek gerekir tabi. Haricinde oluşabilecek maliyet kalemlerinde Fiat ve Renault çok avantajlı.
Fiat Grubu'nda dizel motorlar çok uzun ömürlüdür. Bakımları aksatılmadığı ve doğru kullanıldığı zaman milyon kilometre yapabilen motorlar. Piyasada örnekleri oldukça fazla. Sadece Euro 5 ve üzeri motorlarda EGR, DPF ve AdBlue gibi arızalar yaşanabiliyor. Bu durum da zaten günümüz dizel motorlarının baş belası. Araç garantili ise parçalar sıfırı ile değiştiriliyor, garanti bittiyse de çoğunlukla iptal yoluna gidiliyor.
Renault Grubu'nda ise hem benzinli hem de dizel motorlar oldukça başarılı. Sadece 1.3 TCe motorların termostat sıkıntısı var. Termostat gövdesi plastik malzemeden yapıldığı için zamanla çatlıyor ya da birleşme noktasından sızıntı yapabiliyor. Buradan sızan soğutma sıvısı da motora kadar gidebiliyor ve hararete sebep oluyor. Bu duruma dikkat etmek ve her bakımda mutlaka kontrol ettirmek lazım. Ortalama 35 - 40 binde bir de termostatı değiştirmek iyi bir önlem olacaktır. Bu motorlar hararet gördükten sonra kurtarılma şansı pek yok maalesef. Alüminyum blok oldukları için tek çözüm sandık motor getirip taktırmak oluyor genelde. Onun dışında çok keyifli motordur.
Dizelleri ise yine Euro 5 ve üstü dizellerde yaşanabilecek durumlardan muzdarip olabilir. Onun dışında yürütme maliyetleri bakımından en uygun dizel motorların başında gelir. Oldukça sağlam ve verimli bir motordur. Milyon kilometre yapabilecek potansiyele sahiptir.
Hyundai'de üç silindir, küçük hacim turbo beslemeli 1.0 motor ve 1.2 atmosferik motor seçenekleri mevcut. Koreliler düşük hacim turbo beslemeli motorlar konusunda oldukça başarılı. Hatta piyasadaki en sağlam ve sorunsuz 1.0 motor da desek yanlış olmaz. 1.2 motor da zaten atmosferik, sorunsuz, bakım maliyetleri düşük bir motordur. Genel olarak bakım ve parça maliyetleri konusunda Renault ve Fiat'a göre biraz daha pahalıdır.
Toyota zaten klasik Japon sorunsuzluğunun karşılığını sonuna kadar alabileceğiniz bir marka. 1.5 atmosferik ve 1.8 hibrit motor seçenekleri mevcut. Ne güldürür ne öldürür. Performans beklentisi olan adamı üzer. Amaç da zaten performans değil, ekonomi ve sorunsuzluktur. Bunu da hakkıyla verecektir. Bakım ve parça maliyetleri konusunda en pahalı marka budur bence. Arıza yaşama ihtimali en düşük olan marka da budur ama olası bir kaza durumunda diğer markalara nazaran maliyetler biraz daha fazla olacaktır.
Genel olarak toparlamak gerekirse; maliyet sıralamasını düşükten yükseğe doğru şöyle yapabilirim: Fiat - Renault, Hyundai, Toyota. Sorunsuzluk sıralaması ise şöyle olacaktır: Toyota, Hyundai, Renault - Fiat.