KONFOR:
Konfor tarafının iyi olduğunu , süspansiyonların çok sert ayarlanmadığını söyleyebilirim. Ufak çaplı çukurları ,yolda oluşan dalgalanmaları sınıfının gerektirdiği kadar , yerine getirdiğini belirteyim.Rüzgar sesi 100 km/h hızdan sonra gelmeye başlıyordu ama test konuğumuz en baz versiyonu ve bu durumun ICON donanımında bu şekilde olmadığını ,bir çok kaynaktan öğrendim.Şunu belirtmeden konfor tarafını geçmeyeyim , CLIO IV tarafından fazlasıyla ayrılmış durumda.
DONANIM:
PureVision LED far,ön ve yan hava yastıkları,yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon,Bluetooth bağlantısı,otomatik yanan far, hız ayar ve sınırlayıcı, R&Go radyoya ve yüksek ayarlı sürücü koltuğuna sahip oluyor.Bu özellikler ICON donanımına geçildiğinde , 7 inçlik gösterge paneli, yağmur sensörü, otomatik klima, C şeklinde LED gündüz farları, eller serbest Renault Card sistemi gibi C segmentine yakın ,standart donanımlarla geliyor.
MOTOR:
Motor tarafı biraz karışık , incelediğimiz model de 1.0 65bg lik bir ünite varken ,aynı motorun 1.0 72 bg lik bir versiyonu da bulunuyor.Düz yoldaysanız ,yokuş çıkmıyorsanız,şehir içinde kullanacağım diyorsanız ve sık sık uzun yol yapmam diyorsanız bu motor size göre olabilir.Ancak ben performans tarafını önemserim diyorsanız ,sizi TCE ailesine alalım.
YAKIT:
Yakıt tüketimi , 6.5 litre şehiriçi ,5.0 litre şehirdışı sakin kullanım verisi elde ettik.Küçük hacimli bir motor olduğu için çok şıkıştırırsanız bu değerleri rahatlıkla yukarı taşıyabilirsiniz.
KULLANIŞLILIK:
Bagaj alanı c segmenti standartlarında 391 lt ,arka yaşam alanı CLIO IV tarafına benziyor ne çok geniş ne çok dar.Vites önünde bulunan alanı çok kullanışlı ve telefon için ideal bir alan oluşturuyor.Bardaklık hemen vitesin arkasına konumlandırılmış ve yeterli genişlikte olduğunu söyleyebilirim.Orta konsolun güncellemeyle birlikte hem daha kullanışlı olduğunu hemde istediğiniz ayarlara kolayca ulaşabildiğinizi söyleyebilirim ,özellikle tuşlara basma hissini, çok sevdim.Tabi ki 7 inçlik ekranın çok daha iyi hissetireceğini düşünüyorum .
SONUÇ:
CLIO V yeni platform ve yeni yüzüyle eski halinden çok daha güzel bir otomobil olmuş.Bagaj alanı çocuklu aileler için yeterli. Arka yaşam alanı çok geniş olmasada 4 kişilik bir aile için yeterli görünüyor.Motor tarafı biraz beni üzse de ,performans beklentisi olmayanlar için ekonomik bir çözüm olabilir.Genç ve aile arabası olarak kesinlikle önerebilirim.
Konfor tarafının iyi olduğunu , süspansiyonların çok sert ayarlanmadığını söyleyebilirim. Ufak çaplı çukurları ,yolda oluşan dalgalanmaları sınıfının gerektirdiği kadar , yerine getirdiğini belirteyim.Rüzgar sesi 100 km/h hızdan sonra gelmeye başlıyordu ama test konuğumuz en baz versiyonu ve bu durumun ICON donanımında bu şekilde olmadığını ,bir çok kaynaktan öğrendim.Şunu belirtmeden konfor tarafını geçmeyeyim , CLIO IV tarafından fazlasıyla ayrılmış durumda.
DONANIM:
PureVision LED far,ön ve yan hava yastıkları,yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon,Bluetooth bağlantısı,otomatik yanan far, hız ayar ve sınırlayıcı, R&Go radyoya ve yüksek ayarlı sürücü koltuğuna sahip oluyor.Bu özellikler ICON donanımına geçildiğinde , 7 inçlik gösterge paneli, yağmur sensörü, otomatik klima, C şeklinde LED gündüz farları, eller serbest Renault Card sistemi gibi C segmentine yakın ,standart donanımlarla geliyor.
MOTOR:
Motor tarafı biraz karışık , incelediğimiz model de 1.0 65bg lik bir ünite varken ,aynı motorun 1.0 72 bg lik bir versiyonu da bulunuyor.Düz yoldaysanız ,yokuş çıkmıyorsanız,şehir içinde kullanacağım diyorsanız ve sık sık uzun yol yapmam diyorsanız bu motor size göre olabilir.Ancak ben performans tarafını önemserim diyorsanız ,sizi TCE ailesine alalım.
Motor Tipi | Benzinli / 3 silindir |
Motor Hacmi | 999 cc |
Maksimum Güç | 65 hp (48 kw) / 6.250 rpm |
Maksimum Tork | 95 Nm / 3.600 rpm |
Hızlanma 0-100 km/saat | 17.1 sn |
Azami Sürat | 160 km/saat |
Yakıt tüketimi , 6.5 litre şehiriçi ,5.0 litre şehirdışı sakin kullanım verisi elde ettik.Küçük hacimli bir motor olduğu için çok şıkıştırırsanız bu değerleri rahatlıkla yukarı taşıyabilirsiniz.
Şehir içi (100 km’de) | 6.2 lt |
Şehir dışı (100 km’de) | 4.1 lt |
Ortalama (100 km’de) | 4.9 lt |
Bagaj alanı c segmenti standartlarında 391 lt ,arka yaşam alanı CLIO IV tarafına benziyor ne çok geniş ne çok dar.Vites önünde bulunan alanı çok kullanışlı ve telefon için ideal bir alan oluşturuyor.Bardaklık hemen vitesin arkasına konumlandırılmış ve yeterli genişlikte olduğunu söyleyebilirim.Orta konsolun güncellemeyle birlikte hem daha kullanışlı olduğunu hemde istediğiniz ayarlara kolayca ulaşabildiğinizi söyleyebilirim ,özellikle tuşlara basma hissini, çok sevdim.Tabi ki 7 inçlik ekranın çok daha iyi hissetireceğini düşünüyorum .
SONUÇ:
CLIO V yeni platform ve yeni yüzüyle eski halinden çok daha güzel bir otomobil olmuş.Bagaj alanı çocuklu aileler için yeterli. Arka yaşam alanı çok geniş olmasada 4 kişilik bir aile için yeterli görünüyor.Motor tarafı biraz beni üzse de ,performans beklentisi olmayanlar için ekonomik bir çözüm olabilir.Genç ve aile arabası olarak kesinlikle önerebilirim.
Son düzenleme: