Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Soru Cevap Sahibinden'in Sorumsuzluğu - Param Güvende İle Yaşadığım Sorun

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Keskin

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
5 Eki 2024
Mesajlar
13
Öncelikle herkese iyi forumlar. 1 hafta önce Sahibinden üzerinden Param Güvende sistemiyle 3 adet bilgisayar fanı sattım. Ürünleri 5-6 kat patpata sarıp Yurtiçi Kargo ile gönderdim. Kargo hızlıca karşı tarafa ulaştı ve ertesi gün bana alıcıdan bir fotoğraf gönderildi. O fotoğraf ekte gözüküyor, gözüktüğü üzere fanların ikisinin pervane kısmı yerinden çıkmış. Dikkat ederseniz fanların kasasında veya pervane arkasında bulunan 4 adet çıtada herhangi bir hasar yok. Bu noktada o kadar patpata sarıp yolladığım fanların kasalarının hasar almayıp bu duruma gelmesi bende bir şüphe uyandırdı ama alıcının günahını almak istemiyorum. Karşı tarafa mesaj yazdım ve bu durumla ilgili bir tutatanak tutturup tutturmadığını sordum. Cevap gelmedi ve 1 saat sonra kargo yola çıktı diye bilgi aldım. Hemen Sahibinden müşteri hizmetlerini aradım ve bir hanfendi kendince yardımcı olmaya çalıştı. Bana paranın havuzda olduğunu ve endişe etmemem gerektiğini, incelemeler yapıldıktan sonra durumun karara bağlanacağını söyledi. Ayrıca iade gelen kargoyu kesinlikle teslim almamam gerektiğini de söyledi. Ben de gelen kargoyu teslim almadım. Konuşma 5 Ekim Cuma günü oldu ve kargo da ertesi gün geldi, az önce saat 18:30'da da tekrar müşteri hizmetlerinden arandım. Konuşan beyfendinin en az 10 kere tekrarladığı üzere 5651 sayılı kanun uyarınca kendileri hiçbir şekilde bu durumdan sorumlu değilmiş. Ben de en az 10 kere dedim ki karşı taraf tutanak tutturmamış, kargoyu açarken videoya çekmemiş, paket hasarlıysa direk iade edebilirdi ama onu da yapmamış. Bu durumda ben kendimi Yurtiçi Kargo'ya karşı nasıl savunacağım. Elimde bu kargonun karşı tarafa kırık gittiğine dair hiçbir belge yok. En sonunda müşteri hizmetlerindeki beyfendi bana kendimin tutanak tutturması gerektiğini ve karşı tarafa karşı yasal işlem başlatmam gerektiğini söyledi. Yani satmış olduğum ve karşı tarafa bir şekilde kırık ulaşan ürün hakkında ben tutanak tutturacakmışım. Kargo şubesine gidip ne diyeceğim de tutanank tutturacağım veya ne kadar ciddiye alınıp da hakkımı alabileceğim bilmiyorum. Sahibinden kendini direk aradan çekti ve beni bu şekilde ortada bıraktı. Bir gün arayla aynı müşteri hizmetlerinde çalışan iki farklı çalışanın bana taban tabana zıt bilgiler vermesi de oldukça kötü oldu. Bu durum hakkında nasıl bir yol izlemem gerektiğini söyleyebilirseniz sevinirim.

- Ekte bulunan ilk 4 fotoğraf direk göndermiş olduğum fanlara ait. Son fotoğraf da karşı tarafın "kırık" diyerek bana gönderdiği fotoğraf. Takdir sizin.
 

Ekli dosyalar

  • FB_IMG_1728045189993.jpg
    FB_IMG_1728045189993.jpg
    198.8 KB · Görüntüleme: 71
  • FB_IMG_1728045192455.jpg
    FB_IMG_1728045192455.jpg
    219.6 KB · Görüntüleme: 41
  • FB_IMG_1728045201681.jpg
    FB_IMG_1728045201681.jpg
    183.2 KB · Görüntüleme: 36
  • FB_IMG_1728045204815.jpg
    FB_IMG_1728045204815.jpg
    207.6 KB · Görüntüleme: 66
  • WhatsApp Görsel 2024-10-04 saat 12.13.00_fd7a1840.jpg
    WhatsApp Görsel 2024-10-04 saat 12.13.00_fd7a1840.jpg
    265.7 KB · Görüntüleme: 77
Alıcıysanız sahibinden.com da ki param güvende sistemi süper bir sistem. Bakın trendyol işte hepsiburada n11 falan burada iade bile yüzde yüz sorunsuz değilken sahibinden de yüzde yüz iade sorunsuz. Mükemmel bir olay, böyle bir sistem internette yok. Satıcıya taş koyup geri yollasa dahi parasını geri alıyor hiçbir şekilde sorgu sual vs yok. Bu şekilde dolandırılan işte gönderdiği mal yerine başka mal gelenler oldu mahkeme şu bu vs dahi verenler oldu ama hiçbirisinden ben mağduriyetini giderdiğini duymadım görmedim.
 
- Ekte bulunan ilk 4 fotoğraf direk göndermiş olduğum fanlara ait. Son fotoğraf da karşı tarafın "kırık" diyerek bana gönderdiği fotoğraf. Takdir sizin.

Anlamadım kusura bakmayın.

Sonuçta sattığınız ürünü mü yolladı

Son fotoğrafta kendiniz parçalamışsınız gibi duruyor. Kırık yer gözükmüyor. Sadece yuvasından mı çıkmış

Tekrardan satışa koymanıza engel bir durum yok gibi, duruyor.
 
Anlamadım kusura bakmayın.

Sonuçta sattığınız ürünü mü yolladı

Son fotoğrafta kendiniz parçalamışsınız gibi duruyor. Kırık yer gözükmüyor. Sadece yuvasından mı çıkmış

Tekrardan satışa koymanıza engel bir durum yok gibi, duruyor.
Aslında yazımda ve son notta açıkça yazmıştım ama bir daha yazayım. İlk 4 fotoğrafta benim sattığım ve sağlam olan fanlar var. Ben satıştan önce sağlam hallerini bu şekilde belgeledim. Son fotoğraf ise karşı tarafın bana gönderdiği fotoğraf. Yani alıcının dediğine göre paketi açmış ve fanlar o şekilde kırıkmış. Bu durum benim aklıma yatmıyor çünkü kasada hiçbir kırır-çatlak yok ama ne hikmetse pervaneler lego söker gibi yerinden ayrılmış.
 
Anlamadım kusura bakmayın.

Sonuçta sattığınız ürünü mü yolladı

Son fotoğrafta kendiniz parçalamışsınız gibi duruyor. Kırık yer gözükmüyor. Sadece yuvasından mı çıkmış

Tekrardan satışa koymanıza engel bir durum yok gibi, duruyor.
Son foto da görünüyor aslında pervanelerde mil yok, normalde ortasında mil olur ama bunda yok. Mil kısmı gövdede kalmış kırılmış. Tahminimce bu da nasıl oldu derse eğer 2 tarafı da ayrı bir yere koyuyorum kargo da üstüne biri bastı yada ağırlık konuldu esnedi milden fanı kırarak çıktılar.
 
Ben de en az 10 kere dedim ki karşı taraf tutanak tutturmamış, kargoyu açarken videoya çekmemiş, paket hasarlıysa direk iade edebilirdi ama onu da yapmamış.
Karşı taraf kutuda inanılmaz bir hasar yoksa tutanak tutturmamış olabilir. Kurye kargoyu güvenliğe vs. bırakıp gitmiş olabilir. Alıcı kargoyu açarken videoya çekmek zorunda değil. Ayrıca alıcı ürünü iade ettiği zaman Param Güvende'ye verdiği komisyonu geri alamıyor diye biliyorum, o yüzden burada bir suistimal olduğunu da düşünmüyorum.

Bu fanlara tam ortasından bastırıp esnetirseniz aynı son fotoğraftaki gibi kırılıyorlar. Muhtemelen kargoda kırılmışlar. Yurtiçi Kargo hemen hemen her ürün için "BU ÜRÜN DÜZGÜN PAKETLENMEMİŞTİR" diye etiket basıp kendini yasal yükümlülüklerden kurtarıyor sanırım, ne zaman kargo göndersem bununla karşılaşıyorum.

Pazaryeri satıcılarından aldığım ve kırık gelen ürünler oldu, hiçbirine video çekmedim, hepsini de iade edebildim. Param Güvende ile hiçbir şey almamış olmakla birlikte birçok ürün sattım, herhangi bir sorun yaşamadım.
 
Son foto da görünüyor aslında pervanelerde mil yok, normalde ortasında mil olur ama bunda yok. Mil kısmı gövdede kalmış kırılmış. Tahminimce bu da nasıl oldu derse eğer 2 tarafı da ayrı bir yere koyuyorum kargo da üstüne biri bastı yada ağırlık konuldu esnedi milden fanı kırarak çıktılar.
Haklısınız, kargoda veya kargo sonrasında her türlü şey olmuş olabilir. Bu noktada ne yapacağımı bilemiyorum. Sahibinden sorumluluk almıyor ve alıcı zaten mesajlarıma cevap vermiyor. Kargo elime geçtiği zaman alabilirsem tutanağı alacağım ama sonrası meçhul.
 
Haklısınız, kargoda veya kargo sonrasında her türlü şey olmuş olabilir. Bu noktada ne yapacağımı bilemiyorum. Sahibinden sorumluluk almıyor ve alıcı zaten mesajlarıma cevap vermiyor. Kargo elime geçtiği zaman alabilirsem tutanağı alacağım ama sonrası meçhul.
Şimdi ürün bu şekilde kırık şekilde adama kargo da oluşan hasardan dolayı gittiyse mesela adamın direkt iade hakkı var site adamı koruyor. Ha kendisi de kırmış olabilir ? bilemezsin bilemeyiz ama sahibinden direkt alıcıyı koruyor. Adam sistemden onay vermeden iade edeceğim diyor yasal hakkım iade ediyor bitti. Ha sonra sana geliyor aynı ürün veya aynısı değil boş kutu bile olabilir o durumda bütün sorumluluk sana ait. Param güvende sistemiyle alıcı alırken bir sözleşme var onu bulup oku derim içinde çok değişik bilgiler var. Şu durumda tutanak tutup ürünü açarken video kaydı alsan bile şube içinden bunu ispat etsen dahi sana kargo firması bunun bedelini ödeyebilir ancak ürünün faturası var mı ? kargo firmasına dava açabilirsin vs ? sahibinden de açabilirsin ancak dediğim gibi bu adamlar bunu çok ince eleyip sık dokuyor ve sözleşmede her şeyi harfi harfine belirtiyorlar ve bunu kabul etmeden de alışveriş yapılamıyor. Benim şahsi önerim, al kargoyu ürünlere bak dendiği gibiyse kargoda oluştuysa tamiri belki olabiliyor bu türde mili yeniden yerine yapıştırılabilir vs. o şekilde kullanabilirsin veya çöpe atarsın sana da bu ders olur. Dersin ki birdaha çöpümü dahi satmam bu param güvendeyle vs.
 
Şimdi ürün bu şekilde kırık şekilde adama kargo da oluşan hasardan dolayı gittiyse mesela adamın direkt iade hakkı var site adamı koruyor. Ha kendisi de kırmış olabilir ? bilemezsin bilemeyiz ama sahibinden direkt alıcıyı koruyor. Adam sistemden onay vermeden iade edeceğim diyor yasal hakkım iade ediyor bitti. Ha sonra sana geliyor aynı ürün veya aynısı değil boş kutu bile olabilir o durumda bütün sorumluluk sana ait. Param güvende sistemiyle alıcı alırken bir sözleşme var onu bulup oku derim içinde çok değişik bilgiler var. Şu durumda tutanak tutup ürünü açarken video kaydı alsan bile şube içinden bunu ispat etsen dahi sana kargo firması bunun bedelini ödeyebilir ancak ürünün faturası var mı ? kargo firmasına dava açabilirsin vs ? sahibinden de açabilirsin ancak dediğim gibi bu adamlar bunu çok ince eleyip sık dokuyor ve sözleşmede her şeyi harfi harfine belirtiyorlar ve bunu kabul etmeden de alışveriş yapılamıyor. Benim şahsi önerim, al kargoyu ürünlere bak dendiği gibiyse kargoda oluştuysa tamiri belki olabiliyor bu türde mili yeniden yerine yapıştırılabilir vs. o şekilde kullanabilirsin veya çöpe atarsın sana da bu ders olur. Dersin ki birdaha çöpümü dahi satmam bu param güvendeyle vs.
Sanırım en mantıklısı dediğiniz gibi yapmak. Ben yine kargo firmasından bir yol yapmaya çalışacağım ama ürünü tamir edip kullanmak daha akla yatkın. Bir daha o sistemle hayatta bir şey satmam, satıcıyı koruma adına hiçbir şey yapmıyorlar.
 
Ben alıcıda. Kötü niyet sezdim. Sistem nasıl işliyor tam bilmiyorum ama fan sekmanları sökülerek (sadece fotoğraf ve kanıt için) para iadesi alıp fanlari elinde tutmak için veya aynı marka fan elimde bozuk şekilde vardı ve onun resmini attı. Çok düzgün şekilde sökülmüş gibi duruyor. Ne kargo ne başka bir şey. Alıcı kötü niyetli diye düşünüyorum. Site ve sistem hakkında tam bilgim yok ama fikrim bu yönde
 
Sanırım en mantıklısı dediğiniz gibi yapmak. Ben yine kargo firmasından bir yol yapmaya çalışacağım ama ürünü tamir edip kullanmak daha akla yatkın. Bir daha o sistemle hayatta bir şey satmam, satıcıyı koruma adına hiçbir şey yapmıyorlar.
2008 üyeliğim vardı, kimseye küfür hakaret etmedim ilanlarımı verip insanlarla iletişime geçiyordum. Bir anda ağustos ayında bu üyeliğim sebepsiz yere banlandı. Müşteri hizmetlerine ulaşıyorum işte efendim şüpheli hesap hareketi olmuş sistem banlamış sistem banladığını da açamıyoruz siz yeni üyelik alın dedi. E iyi de sms doğrulaması mail doğrulaması edevlet doğrulaması falan yapıyorsunuz nasıl alacağım ? başka hat ile alın vs. iyi dedim tamam. Yeni hesap aldım 1 hafta güzel sorun yok. Birine param güvende ile yalvar yakar istedi diye bir ürün sattım. Adam aldığı gibi iade etti. Niye ettin diyorum ? cevap yok adam gibi sallıyor. Mal geldi bir baktım üyeliğim anında banlandı. Sistem banlıyor sebep belirsiz birtane sayfa atıyorlar link oradan diyor bakın bunlardan biridir vs ya diyorum bunlarla alakası yok niye banlanıyorum ? sebep yok. Adamlar tekel olmuşlar bu 2. el alışveriş otomobil ve emlakta o yüzden istediklerini yapıyorlar. Dediğim gibi mil kısmına bakalım güzelce resmini detaylı at olmadı onu yapabiliriz çok kötü değilse düzgünce yapıştırırız.
 
Ben alıcıda. Kötü niyet sezdim. Sistem nasıl işliyor tam bilmiyorum ama fan sekmanları sökülerek (sadece fotoğraf ve kanıt için) para iadesi alıp fanlari elinde tutmak için veya aynı marka fan elimde bozuk şekilde vardı ve onun resmini attı. Çok düzgün şekilde sökülmüş gibi duruyor. Ne kargo ne başka bir şey. Alıcı kötü niyetli diye düşünüyorum. Site ve sistem hakkında tam bilgim yok ama fikrim bu yönde
Karşı tarafın günahını almak istemiyorum ama ben de dediğiniz gibi bir ihtimalin yüksek olduğunu düşünüyorum. Çünkü kargoda patpatı geçip bu şekilde pervaneyi çıkarabilecek bir şey olamaz. Biri çıksa diğeri çıkmazdı çünkü kırık gözüken fanları zıt şekilde paketlemiştim. Yönleri bile aynı değil. Bir de dikkatimi çeken şey ben fanları temiz bir şekilde, tozsuz olarak gönderdim. Fotoğraflarda sanki haftalardır duruyormuş gibi bir toz var. Artık amacı neydi bilmiyorum fakat bu duruma gelmiş.
 
2008 üyeliğim vardı, kimseye küfür hakaret etmedim ilanlarımı verip insanlarla iletişime geçiyordum. Bir anda ağustos ayında bu üyeliğim sebepsiz yere banlandı. Müşteri hizmetlerine ulaşıyorum işte efendim şüpheli hesap hareketi olmuş sistem banlamış sistem banladığını da açamıyoruz siz yeni üyelik alın dedi. E iyi de sms doğrulaması mail doğrulaması edevlet doğrulaması falan yapıyorsunuz nasıl alacağım ? başka hat ile alın vs. iyi dedim tamam. Yeni hesap aldım 1 hafta güzel sorun yok. Birine param güvende ile yalvar yakar istedi diye bir ürün sattım. Adam aldığı gibi iade etti. Niye ettin diyorum ? cevap yok adam gibi sallıyor. Mal geldi bir baktım üyeliğim anında banlandı. Sistem banlıyor sebep belirsiz birtane sayfa atıyorlar link oradan diyor bakın bunlardan biridir vs ya diyorum bunlarla alakası yok niye banlanıyorum ? sebep yok. Adamlar tekel olmuşlar bu 2. el alışveriş otomobil ve emlakta o yüzden istediklerini yapıyorlar. Dediğim gibi mil kısmına bakalım güzelce resmini detaylı at olmadı onu yapabiliriz çok kötü değilse düzgünce yapıştırırız.
Benim de yıllar önce bir hesabım dediğiniz gibi sebepsiz banlanmıştı ama o zamanlar e-devlet olayları yoktu. Ben de yeni maille şimdiki hesabımı açmıştım ve bu olaya kadar sorunsuz hem ürün aldım hem de ürün sattım. Bu olayla birlikte bir daha asla param güvende ile alış-veriş yapmam.
 
..... Bir de dikkatimi çeken şey ben fanları temiz bir şekilde, tozsuz olarak gönderdim. Fotoğraflarda sanki haftalardır duruyormuş gibi bir toz var. Artık amacı neydi bilmiyorum fakat bu duruma gelmiş.

O toz olunca ilginç fotoğrafa dönüştüğünden anlamamıştım. Sabırlar dilerim.
 
Öncelikle herkese iyi forumlar. 1 hafta önce Sahibinden üzerinden Param Güvende sistemiyle 3 adet bilgisayar fanı sattım. Ürünleri 5-6 kat patpata sarıp Yurtiçi Kargo ile gönderdim. Kargo hızlıca karşı tarafa ulaştı ve ertesi gün bana alıcıdan bir fotoğraf gönderildi. O fotoğraf ekte gözüküyor, gözüktüğü üzere fanların ikisinin pervane kısmı yerinden çıkmış. Dikkat ederseniz fanların kasasında veya pervane arkasında bulunan 4 adet çıtada herhangi bir hasar yok. Bu noktada o kadar patpata sarıp yolladığım fanların kasalarının hasar almayıp bu duruma gelmesi bende bir şüphe uyandırdı ama alıcının günahını almak istemiyorum. Karşı tarafa mesaj yazdım ve bu durumla ilgili bir tutatanak tutturup tutturmadığını sordum. Cevap gelmedi ve 1 saat sonra kargo yola çıktı diye bilgi aldım. Hemen Sahibinden müşteri hizmetlerini aradım ve bir hanfendi kendince yardımcı olmaya çalıştı. Bana paranın havuzda olduğunu ve endişe etmemem gerektiğini, incelemeler yapıldıktan sonra durumun karara bağlanacağını söyledi. Ayrıca iade gelen kargoyu kesinlikle teslim almamam gerektiğini de söyledi. Ben de gelen kargoyu teslim almadım. Konuşma 5 Ekim Cuma günü oldu ve kargo da ertesi gün geldi, az önce saat 18:30'da da tekrar müşteri hizmetlerinden arandım. Konuşan beyfendinin en az 10 kere tekrarladığı üzere 5651 sayılı kanun uyarınca kendileri hiçbir şekilde bu durumdan sorumlu değilmiş. Ben de en az 10 kere dedim ki karşı taraf tutanak tutturmamış, kargoyu açarken videoya çekmemiş, paket hasarlıysa direk iade edebilirdi ama onu da yapmamış. Bu durumda ben kendimi Yurtiçi Kargo'ya karşı nasıl savunacağım. Elimde bu kargonun karşı tarafa kırık gittiğine dair hiçbir belge yok. En sonunda müşteri hizmetlerindeki beyfendi bana kendimin tutanak tutturması gerektiğini ve karşı tarafa karşı yasal işlem başlatmam gerektiğini söyledi. Yani satmış olduğum ve karşı tarafa bir şekilde kırık ulaşan ürün hakkında ben tutanak tutturacakmışım. Kargo şubesine gidip ne diyeceğim de tutanank tutturacağım veya ne kadar ciddiye alınıp da hakkımı alabileceğim bilmiyorum. Sahibinden kendini direk aradan çekti ve beni bu şekilde ortada bıraktı. Bir gün arayla aynı müşteri hizmetlerinde çalışan iki farklı çalışanın bana taban tabana zıt bilgiler vermesi de oldukça kötü oldu. Bu durum hakkında nasıl bir yol izlemem gerektiğini söyleyebilirseniz sevinirim.

- Ekte bulunan ilk 4 fotoğraf direk göndermiş olduğum fanlara ait. Son fotoğraf da karşı tarafın "kırık" diyerek bana gönderdiği fotoğraf. Takdir sizin.
İnternet satışlarında kötü niyetli satıcı ve alıcılar artarsa, bizler için çok tehlikeli bir yol açılıyor. Satıcının sattığı maldan başkasını veya hasarlısını, alıcının aldığı maldan başkasını veya kendi kusuruyla hasarlanmış olanı sağlam gibi iade ettiği veya satıcının iade edilen mal sağlam/kutusu açılmamış geldiği halde hasarlanmış/kutusu açılmış veya başka mal/ürün yollanmış diyebileceği...
 
Karşı tarafın günahını almak istemiyorum ama ben de dediğiniz gibi bir ihtimalin yüksek olduğunu düşünüyorum. Çünkü kargoda patpatı geçip bu şekilde pervaneyi çıkarabilecek bir şey olamaz. Biri çıksa diğeri çıkmazdı çünkü kırık gözüken fanları zıt şekilde paketlemiştim. Yönleri bile aynı değil. Bir de dikkatimi çeken şey ben fanları temiz bir şekilde, tozsuz olarak gönderdim. Fotoğraflarda sanki haftalardır duruyormuş gibi bir toz var. Artık amacı neydi bilmiyorum fakat bu duruma gelmiş.
Bizde marktplaats diye bir site var (Hollanda) güvenli alışveriş seçilirse, kargo barkotu geliyor, onu gösterip paketi direk gönderiyorsunuz (alıcı adresi vs hiçbirsey yazmaya gerek yok). Alan kişi ok verdiği zaman para hesabınıza geçiyor. Alıcı beğenmez, sorun görürse aynı şekilde ona gönderilen barkot ile ürünü iade ettiği zaman, ürün geri döndüğü zaman para iadesini alıyor. Böyle bir sisteme geçmesi lazım sitenin. İki tarafı da kötü niyetten korumak istiyorsa. Sizin durumda ben alıcıda bir numara döndüğüne yüksek ihtimal veriyorum. Geçmiş olsun umarım hakkınızı alırsınız.
 
Bizde marktplaats diye bir site var (Hollanda) güvenli alışveriş seçilirse, kargo barkotu geliyor, onu gösterip paketi direk gönderiyorsunuz (alıcı adresi vs hiçbirsey yazmaya gerek yok). Alan kişi ok verdiği zaman para hesabınıza geçiyor. Alıcı beğenmez, sorun görürse aynı şekilde ona gönderilen barkot ile ürünü iade ettiği zaman, ürün geri döndüğü zaman para iadesini alıyor. Böyle bir sisteme geçmesi lazım sitenin. İki tarafı da kötü niyetten korumak istiyorsa. Sizin durumda ben alıcıda bir numara döndüğüne yüksek ihtimal veriyorum. Geçmiş olsun umarım hakkınızı alırsınız.
Satıcının sattığı maldan başkasını veya hasarlısını,
alıcının aldığı maldan başkasını veya kendi kusuruyla hasarlanmış olanı sağlam gibi iade etmesini veya
satıcının iade edilen mal sağlam/kutusu açılmamış geldiği halde, "hasarlanmış/kutusu açılmış veya başka mal/ürün yollanmış" dememesini, bertaraf etmez ki bu sistem.
 
Bizde marktplaats diye bir site var (Hollanda) güvenli alışveriş seçilirse, kargo barkotu geliyor, onu gösterip paketi direk gönderiyorsunuz (alıcı adresi vs hiçbirsey yazmaya gerek yok). Alan kişi ok verdiği zaman para hesabınıza geçiyor. Alıcı beğenmez, sorun görürse aynı şekilde ona gönderilen barkot ile ürünü iade ettiği zaman, ürün geri döndüğü zaman para iadesini alıyor. Böyle bir sisteme geçmesi lazım sitenin. İki tarafı da kötü niyetten korumak istiyorsa. Sizin durumda ben alıcıda bir numara döndüğüne yüksek ihtimal veriyorum. Geçmiş olsun umarım hakkınızı alırsınız.
Marktplaats'taki sistem bizdeki Dolap uygulamasında var aslında ama onun da suistimal edildiğini çok gördüm. Örneğin siz bir ürün aldınız ve iade etmek istiyorsunuz. Ürünü geri gönderdiğiniz zaman satıcı eğer kötü niyetliyse onayı vermiyor. Bu durumda mecbur istemediğiniz bir ürüne sahip olmuş oluyorsunuz. Hatta direk ilanlarında "Bu üründe iade kabul etmiyorum" yazanlar var. Kanunen yaptıkları yasal olmasa da çok sayıda böyle satıcı var. Yani aslında Hollanda'daki sistemi de getirsek Japonya'daki sistemi de getirsek çözüm olacağını sanmıyorum. Başka bir şeylerin değişmesi lazım.
 
Bizde marktplaats diye bir site var (Hollanda) güvenli alışveriş seçilirse, kargo barkotu geliyor, onu gösterip paketi direk gönderiyorsunuz (alıcı adresi vs hiçbirsey yazmaya gerek yok). Alan kişi ok verdiği zaman para hesabınıza geçiyor. Alıcı beğenmez, sorun görürse aynı şekilde ona gönderilen barkot ile ürünü iade ettiği zaman, ürün geri döndüğü zaman para iadesini alıyor. Böyle bir sisteme geçmesi lazım sitenin. İki tarafı da kötü niyetten korumak istiyorsa. Sizin durumda ben alıcıda bir numara döndüğüne yüksek ihtimal veriyorum. Geçmiş olsun umarım hakkınızı alırsınız.
Param güvende zaten öyle çalışıyor.

Ülkece Amazon ilk girdiğinde koşulsuz iadeden yararlanıp, açlış videosu çeken, ihtiyacı olmadığı halde denemek için açıp sonraki gün gönderenler.

Açık bulduk mu çok güzel menfaatimizi düşünüyoruz. Bu olayda da alıcının açıkgözlülüğü gözüküyor
 
Marktplaats'taki sistem bizdeki Dolap uygulamasında var aslında ama onun da suistimal edildiğini çok gördüm. Örneğin siz bir ürün aldınız ve iade etmek istiyorsunuz. Ürünü geri gönderdiğiniz zaman satıcı eğer kötü niyetliyse onayı vermiyor. Bu durumda mecbur istemediğiniz bir ürüne sahip olmuş oluyorsunuz. Hatta direk ilanlarında "Bu üründe iade kabul etmiyorum" yazanlar var. Kanunen yaptıkları yasal olmasa da çok sayıda böyle satıcı var. Yani aslında Hollanda'daki sistemi de getirsek Japonya'daki sistemi de getirsek çözüm olacağını sanmıyorum. Başka bir şeylerin değişmesi lazım.
Değişmesi gerekeni herkes biliyor ama kimse uygulamıyor. Bir uçuruma doğru son sürat gidiyor ülke.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri