Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğindeki Açık

Adem Helvacı

Everybody Lies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
19,771
Merhaba Dostlar;
Bilinçli Tüketici toplumu ve tüketici hakları konusunda ne kadar mücadele verdiğimizi, firmaların tüketicilere karşı takındıkları acımasız çıkar amaçlı tavırları deşifre ettiğimizi ve doğrusunun yapılması yönde Ticaret Bakanlığını elimizden geldiğince baskı altına almaya çalıştığımızı biliyorsunuz.

Bu anlamda Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğindeki bir açık ile ilgili sizlerin de görüşlerini almak ve organize olup ortak hareket etmek adına tartışabilmek üzere bu konuyu açmak istedim.

Bir çoğunuzun bildiği üzere he ne kadar ürün satın alma aşamasında çok başvurulan mecralar/kişiler olsak da bu işin bir de Satış Sonrası Hizmet kalitesi bölümü var ve ben bu konuda ürün satışından çok daha fazla takıntılıyım.

Hiç kimse dikkat etmiyor ama firmalar ürünleri satarken kazandıklarından çok daha fazlasını SSH aşamasında kazanıyor her ne kadar buldukları her fırsatta ağlıyor olsalar da.

Bizim konumuzda ise Yedek Parça satış ve listeleme konusunda uygulanan yönetmelik olan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinin Yedek Parça bölümünü müsaadeniz ile şuraya ekleyip size sonra bir şey sormak istiyorum.

Yedek parça ve fiyat listesi

MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.

(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermesi zorunludur.

Değiştirilen parçanın iadesi

MADDE 13 –
(1) Yetkili servis istasyonlarının, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermesi, garanti süresi dışında ise 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanunu hükümleri saklı kalmak üzere iade etmesi zorunludur.

Üretici, ithalatçı ve satıcının sorumluluğu

MADDE 14 –
(1) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.

(2) Satış sonrası hizmetler, malın niteliğine göre kullanıldığı yerlerde de sağlanabilir.

(3) (Değişik:RG-12/2/2020-31037)(1) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere üretici, ithalatçı veya satıcılar garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep edemez.

(4) Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının on iş günü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçının; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur. Benzer özelliklere sahip başka bir malın tüketici tarafından istenmemesi halinde üretici veya ithalatçılar bu yükümlülükten kurtulur. Buna ilişkin ispat yükümlülüğü üretici veya ithalatçıya aittir.

(5) İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi hâlinde mala ilişkin bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı müteselsilen sorumludur. Garanti süresi bittikten sonra ise kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini üretici veya yeni ithalatçının sunması zorunludur.

(6) Üretici veya ithalatçılar; satış sonrası hizmetlerin ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülmesini sağlamak, yetkili servis istasyonlarının çalışmalarını izlemek, kontrol etmek ve görülen eksiklikleri gidermekle yükümlüdür.

(7) Garanti süresi içerisinde arızalı malın satıcıya teslim edilmesi halinde satıcının, teslim edilen arızalı mallar ile ilgili olarak malın teslim alındığına dair bir belge düzenlemesi zorunludur. Bu belgede Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasındaki hususlar yer alır.

(8) (Ek:RG-12/2/2020-31037)(1) Üretici veya ithalatçıların internet sitesinin bulunması durumunda, tüm yetkili servis istasyonlarına ilişkin güncel iletişim bilgilerinin bu sitelerde yer alması zorunludur.

(9) (Ek:RG-12/2/2020-31037)(1) Üretici veya ithalatçıların, ekli listede belirlenenden daha fazla kurulan servisler dâhil olmak üzere tüm yetkili servis istasyonu bilgilerini Bakanlık tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemine ilişkin internet sitesine otuz gün içerisinde doğru ve eksiksiz bir şekilde girmesi ve servis bilgilerinde değişiklik olması durumunda bu bilgileri güncellemesi zorunludur.


Şimdi dostlar, siz yukarıdaki satırlarda veya SSHY içerisindeki başka bir alanda, yedek parçanın SIFIR OLMASI gerektiği gibi bir ibare, madde, bilgi veya bilgi kırıntısı gördünüz mü?

Yönetmelik diyor ki ''Kardeşim bu adama 10 yıl boyunca yedek parça bulmak zorundasın''

Haaa ne güzel Devletimiz bizi düşünüyor. Peki abi Ülkemizde severek kullanılan Philips markasının resmi sorumlusu olan TPV nin yaptığı gibi hurdaya çıkmak üzere olan televizyonlardan sökülen veya 40 kere tamir edilip 41 inci kez sizin televizyonunuza takılıp sizden SIFIR KART PARASI alan rezillerden bu vatandaşı hangi madde koruyacak?

Yönetmeliğe bakarsanız adam yükümlülüğünü yerine getirmiş konu kapanmış. Yine aynı yönetmelik takılan parça için diyor ki ''Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.'' Tamam abi adam verdi 6 ay garanti, zaten 4 yıl kullanılmış bir anakart olduğu için 8 inci ay arıza yaptı. Kim koruyacak vatandaşın hakkını?

Bu sadece bizim bildiğimiz kısmı. Ya bilmediklerimiz? Otomotiv sektöründe mesela @Abdullah Yasir Yılmaz ustamıza soralım, Renault araba satın aldık sıfır, 1 sene sonra marş motoru arıza yaptı, servise götürdük garantiden ücretsiz değiştirdiler, biz zannediyoruz ki sıfır marş motoru takıldı ama aslında meğerse geçen hafta kaza yapıp pert'e ayrılmış 3 yaşındaki başka bir arabadan çıkan marş motoru takılmış arabaya. Kabul edecek miyiz biz bunu? Haberimiz var mı her şeyden evvel?

Haaaa ücretli hizmettir veya garanti dışıdır, bana seçenek sunulur, Sıfırı 3bin, çıkması 1500 denir ve kararı ben veririm tamam. İyi ama bu TPV denen şirket hem tamirli veya çıkma parça takıp hem de sıfır parası tahsil ediyor vatandaştan.

Ticaret Bakanlığı denen muhteremlere durumu bildirince adamlar haklı olarak ''Evet bunu yapıyoruz ama yönetmeliğe aykırı değil'' diyorlar.

Doğru söylüyorlar abi adamlara ne diyelim ki biz?

Devlet bunları denetlemiyor, açık kapı bırakıyorsa bile bile, biz ne diyebiliriz bu yönetim anlayışına? O halde bu yönetmeliğin düzenlenmesi için baskı yapmalıyız. SIFIR YEDEK PARÇA ibaresinin sisteme işlenmesini sağlamalıyız.

Şimdi ben size soruyorum, NE YAPALIM?
 
Merhaba Dostlar;
Bilinçli Tüketici toplumu ve tüketici hakları konusunda ne kadar mücadele verdiğimizi, firmaların tüketicilere karşı takındıkları acımasız çıkar amaçlı tavırları deşifre ettiğimizi ve doğrusunun yapılması yönde Ticaret Bakanlığını elimizden geldiğince baskı altına almaya çalıştığımızı biliyorsunuz.

Bu anlamda Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğindeki bir açık ile ilgili sizlerin de görüşlerini almak ve organize olup ortak hareket etmek adına tartışabilmek üzere bu konuyu açmak istedim.

Bir çoğunuzun bildiği üzere he ne kadar ürün satın alma aşamasında çok başvurulan mecralar/kişiler olsak da bu işin bir de Satış Sonrası Hizmet kalitesi bölümü var ve ben bu konuda ürün satışından çok daha fazla takıntılıyım.

Hiç kimse dikkat etmiyor ama firmalar ürünleri satarken kazandıklarından çok daha fazlasını SSH aşamasında kazanıyor her ne kadar buldukları her fırsatta ağlıyor olsalar da.

Bizim konumuzda ise Yedek Parça satış ve listeleme konusunda uygulanan yönetmelik olan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinin Yedek Parça bölümünü müsaadeniz ile şuraya ekleyip size sonra bir şey sormak istiyorum.

Yedek parça ve fiyat listesi

MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.

(2) Servis istasyonlarının, yedek parça fiyat listesini, tüketicilerin görebileceği bir yere asması veya katalog halinde ya da elektronik ortamda tüketiciye göstermesi zorunludur.

Değiştirilen parçanın iadesi

MADDE 13 –
(1) Yetkili servis istasyonlarının, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermesi, garanti süresi dışında ise 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanunu hükümleri saklı kalmak üzere iade etmesi zorunludur.

Üretici, ithalatçı ve satıcının sorumluluğu

MADDE 14 –
(1) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.

(2) Satış sonrası hizmetler, malın niteliğine göre kullanıldığı yerlerde de sağlanabilir.

(3) (Değişik:RG-12/2/2020-31037)(1) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere üretici, ithalatçı veya satıcılar garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta, kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep edemez.

(4) Malın garanti süresi içerisinde yetkili servis istasyonuna veya satıcıya tesliminden itibaren arızasının on iş günü içerisinde giderilememesi halinde, üretici veya ithalatçının; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmesi zorunludur. Benzer özelliklere sahip başka bir malın tüketici tarafından istenmemesi halinde üretici veya ithalatçılar bu yükümlülükten kurtulur. Buna ilişkin ispat yükümlülüğü üretici veya ithalatçıya aittir.

(5) İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi hâlinde mala ilişkin bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı müteselsilen sorumludur. Garanti süresi bittikten sonra ise kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini üretici veya yeni ithalatçının sunması zorunludur.

(6) Üretici veya ithalatçılar; satış sonrası hizmetlerin ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülmesini sağlamak, yetkili servis istasyonlarının çalışmalarını izlemek, kontrol etmek ve görülen eksiklikleri gidermekle yükümlüdür.

(7) Garanti süresi içerisinde arızalı malın satıcıya teslim edilmesi halinde satıcının, teslim edilen arızalı mallar ile ilgili olarak malın teslim alındığına dair bir belge düzenlemesi zorunludur. Bu belgede Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasındaki hususlar yer alır.

(8) (Ek:RG-12/2/2020-31037)(1) Üretici veya ithalatçıların internet sitesinin bulunması durumunda, tüm yetkili servis istasyonlarına ilişkin güncel iletişim bilgilerinin bu sitelerde yer alması zorunludur.

(9) (Ek:RG-12/2/2020-31037)(1) Üretici veya ithalatçıların, ekli listede belirlenenden daha fazla kurulan servisler dâhil olmak üzere tüm yetkili servis istasyonu bilgilerini Bakanlık tarafından oluşturulan Servis Bilgi Sistemine ilişkin internet sitesine otuz gün içerisinde doğru ve eksiksiz bir şekilde girmesi ve servis bilgilerinde değişiklik olması durumunda bu bilgileri güncellemesi zorunludur.


Şimdi dostlar, siz yukarıdaki satırlarda veya SSHY içerisindeki başka bir alanda, yedek parçanın SIFIR OLMASI gerektiği gibi bir ibare, madde, bilgi veya bilgi kırıntısı gördünüz mü?

Yönetmelik diyor ki ''Kardeşim bu adama 10 yıl boyunca yedek parça bulmak zorundasın''

Haaa ne güzel Devletimiz bizi düşünüyor. Peki abi Ülkemizde severek kullanılan Philips markasının resmi sorumlusu olan TPV nin yaptığı gibi hurdaya çıkmak üzere olan televizyonlardan sökülen veya 40 kere tamir edilip 41 inci kez sizin televizyonunuza takılıp sizden SIFIR KART PARASI alan rezillerden bu vatandaşı hangi madde koruyacak?

Yönetmeliğe bakarsanız adam yükümlülüğünü yerine getirmiş konu kapanmış. Yine aynı yönetmelik takılan parça için diyor ki ''Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.'' Tamam abi adam verdi 6 ay garanti, zaten 4 yıl kullanılmış bir anakart olduğu için 8 inci ay arıza yaptı. Kim koruyacak vatandaşın hakkını?

Bu sadece bizim bildiğimiz kısmı. Ya bilmediklerimiz? Otomotiv sektöründe mesela @Abdullah Yasir Yılmaz ustamıza soralım, Renault araba satın aldık sıfır, 1 sene sonra marş motoru arıza yaptı, servise götürdük garantiden ücretsiz değiştirdiler, biz zannediyoruz ki sıfır marş motoru takıldı ama aslında meğerse geçen hafta kaza yapıp pert'e ayrılmış 3 yaşındaki başka bir arabadan çıkan marş motoru takılmış arabaya. Kabul edecek miyiz biz bunu? Haberimiz var mı her şeyden evvel?

Haaaa ücretli hizmettir veya garanti dışıdır, bana seçenek sunulur, Sıfırı 3bin, çıkması 1500 denir ve kararı ben veririm tamam. İyi ama bu TPV denen şirket hem tamirli veya çıkma parça takıp hem de sıfır parası tahsil ediyor vatandaştan.

Ticaret Bakanlığı denen muhteremlere durumu bildirince adamlar haklı olarak ''Evet bunu yapıyoruz ama yönetmeliğe aykırı değil'' diyorlar.

Doğru söylüyorlar abi adamlara ne diyelim ki biz?

Devlet bunları denetlemiyor, açık kapı bırakıyorsa bile bile, biz ne diyebiliriz bu yönetim anlayışına? O halde bu yönetmeliğin düzenlenmesi için baskı yapmalıyız. SIFIR YEDEK PARÇA ibaresinin sisteme işlenmesini sağlamalıyız.

Şimdi ben size soruyorum, NE YAPALIM?
Abi bu durumu anlayabilmek çok zor. Garanti adı altında eğer ikinci el bir parça kullanıldıysa ve biz bunu anlayabildiysek sıfır parça ile değişimini talep etmeliyiz.Ama bunu nasıl anlayacağız tekrar arıza çıkarsa ve garanti dışı kaldıysa cebimizden çıkacak bu parçanın tutarı.
 
Abi bu durumu anlayabilmek çok zor. Garanti adı altında eğer ikinci el bir parça kullanıldıysa ve biz bunu anlayabildiysek sıfır parça ile değişimini talep etmeliyiz.Ama bunu nasıl anlayacağız tekrar arıza çıkarsa ve garanti dışı kaldıysa cebimizden çıkacak bu parçanın tutarı.
İşte sorun zaten kimsenin bunu bilmemesinde, Hatta Devlet bile bundan habersiz. Çünkü yönetmeliği yazanlar bu yönetmeliği yazarken sektördeki kimseden bilgi almamış ki. Bugün birçok yasa yönetmelik çıkıyor ama bunları yazanlar Hukukçular, Bürokratlar vs.

İddia ediyorum ki Ticaret Bakanlığının sön dönem yaptığı değişikliklerin arkasında biz varız. Yani siz biz tüketiciler. Çünkü bu platformlarda geliştirdiğimiz fikirleri ve sistemde bulduğumuz açıkları ben STK kimliğimiz ile sürekli olarak Bakanlığa aktarıyorum. Hiç muhatap olup geri dönmüyorlar o ayrı konu ama aradan aylar geçiyor bakıyorum, istediğimiz şekilde olmasa da bazı ufak tefek şeyleri değiştiriyorlar.

Ben de diyorum ki BİZİM İSTEDİĞİMİZ GİBİ olması için bir baskı yöntemi bulmalıyız :)
 
Müşteri memnuniyetinin parasal bir değeri yok usta .Yanlış park yaptın parasal bir değeri cezası var kırmızı ışıkta geçtin parasal bir cezası değeri var .Bütün sıkıntı müşteri memnuniyetinin parasal bir değerinin olmaması benim fikrime göre
 
İşte sorun zaten kimsenin bunu bilmemesinde, Hatta Devlet bile bundan habersiz. Çünkü yönetmeliği yazanlar bu yönetmeliği yazarken sektördeki kimseden bilgi almamış ki. Bugün birçok yasa yönetmelik çıkıyor ama bunları yazanlar Hukukçular, Bürokratlar vs.

İddia ediyorum ki Ticaret Bakanlığının sön dönem yaptığı değişikliklerin arkasında biz varız. Yani siz biz tüketiciler. Çünkü bu platformlarda geliştirdiğimiz fikirleri ve sistemde bulduğumuz açıkları ben STK kimliğimiz ile sürekli olarak Bakanlığa aktarıyorum. Hiç muhatap olup geri dönmüyorlar o ayrı konu ama aradan aylar geçiyor bakıyorum, istediğimiz şekilde olmasa da bazı ufak tefek şeyleri değiştiriyorlar.

Ben de diyorum ki BİZİM İSTEDİĞİMİZ GİBİ olması için bir baskı yöntemi bulmalıyız :)
Süper fikir , gerekli olan neyse yapalım abi . İstedikleri noktaya çekiyorlar , mağdur olan tüketici oluyor. Bu arada tüketicileri bilinçlendirelim mevzuata vakıf olalım. Bu konuda bilgilerine ihtiyacımız var.
 
Müşteri memnuniyetinin parasal bir değeri yok usta .Yanlış park yaptın parasal bir değeri cezası var kırmızı ışıkta geçtin parasal bir cezası değeri var .Bütün sıkıntı müşteri memnuniyetinin parasal bir değerinin olmaması benim fikrime göre
Katılıyorum, bu nedenle TBMM Dilekçe komisyonuna sunduğumuz dilekçemizde Hukuki kararları uygulamayan firmalara yaptırım uygulanmasını talep ettik ve Dört Milletvekilinin imzası ile konu Ticaret Bakanlığına sevk edildi ama halen ses seda yok.
 
Süper fikir , gerekli olan neyse yapalım abi . İstedikleri noktaya çekiyorlar , mağdur olan tüketici oluyor. Bu arada tüketicileri bilinçlendirelim mevzuata vakıf olalım. Bu konuda bilgilerine ihtiyacımız var.
Var ol kardeşim, diğer dostlardan da katılım bekleyelim bir süre, sonra gerekli yasal adımları atarız :)
 
Hatırlatma diyelim, her ne kadar kafamda bir taslak olsa da belki alevlendiren öneriler gelir.
Daha şimdiden bazı telegram gruplarından destek sinyalleri geldi bile :ok
 
Yönetmelik revizyonu demişken ''Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.'' şeklinde Garanti Belgesi Yönetmeliğinde Hüküm olmasına rağmen Garabtili maldan doğan uyuşmazlıklarda hakem heyeti sürecinde geçen zamanın garantiye ekleneceğine dair bir hüküm bulunmamaktadır.
Yönetelik revize edilmeli diyorsak vardır sebepleri mutlaka :ok
 
Çok doğru bir konu bu yedek parça konusu ama servis zaten denetlemede bunu nasıl ibraz ediyor? Misal bir tost makinesi rezistansı değişecek, o parçanın faturasını kesiyor müşteriye (işçilik dahil). Devlet denetlemiyor mu sen bu malı kimden kaça aldın diye? Sonra o aldığı firmayı da kontrol etmiyorlar mı? Etmiyorlar olacaklar ki böyle rahat 40 kere arıza yapmış malı 41. kez takıp sıfır parası alabiliyorlar. Ciddi cezalar gerekli!
 
Çok elzem bir konu buna dair şöyle bir şey olabilir mi ikinci el parçaya servis fatrura düzenleyebilir mi böyle bir hakkı varsa bunu belirtmek zorunda mı yok eğer sıfır parça kullanımı hariç fatura düzenleyemiyorsa onarım için mutlaka fatura talep ederiz ama iş parçanın sıfır olup olmadığına kanaat getirmekte araba örneğinden gidersek durum daha net staj dönemlerimden hatırladığım kadarı ile değişen her parça için onayınız alınıp fatura ediliyor parçalar sıfır ambalajından açılarak değiştiriliyor ve müşteriye değişen parçalar yeni takılan parçalardan boşalan kutulara konularak müşteriye teslim ediliyor du müşteri isterse onları alıp götürebilir isterse serviste bırakabilir di servise bırakılan parçalar hurda bölümüne konulurdu. En azından benim çalıştığım yetkili serviste işleyiş bu şekilde idi.

Burada iş ticaret bakanlığından çok sanki maliye bakanlığının yetki sahasına giriyor gibi serviste yapılan her işlem, giren ve çıkan her parçanın resmi kaydı olmak zorunda bu bağlam da yetkili servisler kullanılmış parça satışı yapamaz büyük firmalar bunu denetliyordur arabayı sattığı gibi yedek parçayı da bize sattığı için kazanç kapısını korumak kollamak zorunda. Sıfır ibaresi de konuşabilir elbette ama bunun yerine ve veya bunun ile beraber eğer yok ise hurdaya ayrılan ürünler için bir değerlendirme yönetmeliği de hazırlanmalı satış olmasa bile imha ve geriş dönüşüm olarak ikiye ayırmak sureti ile bunu düzenleyip denetleyebilir.
 
Yönetmelikte saçma ve sakıncalı bir durum da şu aşağıdaki madde diye düşünüyorum.

Servis istasyonlarınca düzenlenecek belgeler
MADDE 11 – (1) Servis istasyonlarının, kendilerine kargo ile gönderilen arızalı mallar hariç olmak üzere, kendilerine teslim edilen veya kendileri tarafından teslim alınan arızalı mallar ile ilgili olarak malın teslim alındığına dair aşağıdaki bilgileri içeren bir belge düzenlemesi zorunludur.


Şimdi ben anlamadım, 60.000tl ye telefon satın alıp sorun yaşadığımda kargo ile servise göndereceğim ama servisin bu ürüne dair teslim alındı belgesi düzenlemesi zorunlu olmayacak? :oops:

Yahu bu Ülkenin kaç ilinde cep telefonu resmi yetkili servisi var ki?

Zaten herkes telefonunu kargo ile yolluyor.
 
Çok doğru bir konu bu yedek parça konusu ama servis zaten denetlemede bunu nasıl ibraz ediyor? Misal bir tost makinesi rezistansı değişecek, o parçanın faturasını kesiyor müşteriye (işçilik dahil). Devlet denetlemiyor mu sen bu malı kimden kaça aldın diye? Sonra o aldığı firmayı da kontrol etmiyorlar mı? Etmiyorlar olacaklar ki böyle rahat 40 kere arıza yapmış malı 41. kez takıp sıfır parası alabiliyorlar. Ciddi cezalar gerekli!
Hocam inanılmaz saçma açıklar var ve bu açıklar kapatılsa inanın Ülkemizde zerre kadar ekonomik sorun da kalmaz.
 
Çok elzem bir konu buna dair şöyle bir şey olabilir mi ikinci el parçaya servis fatrura düzenleyebilir mi böyle bir hakkı varsa bunu belirtmek zorunda mı yok eğer sıfır parça kullanımı hariç fatura düzenleyemiyorsa onarım için mutlaka fatura talep ederiz ama iş parçanın sıfır olup olmadığına kanaat getirmekte araba örneğinden gidersek durum daha net staj dönemlerimden hatırladığım kadarı ile değişen her parça için onayınız alınıp fatura ediliyor parçalar sıfır ambalajından açılarak değiştiriliyor ve müşteriye değişen parçalar yeni takılan parçalardan boşalan kutulara konularak müşteriye teslim ediliyor du müşteri isterse onları alıp götürebilir isterse serviste bırakabilir di servise bırakılan parçalar hurda bölümüne konulurdu. En azından benim çalıştığım yetkili serviste işleyiş bu şekilde idi.

Burada iş ticaret bakanlığından çok sanki maliye bakanlığının yetki sahasına giriyor gibi serviste yapılan her işlem, giren ve çıkan her parçanın resmi kaydı olmak zorunda bu bağlam da yetkili servisler kullanılmış parça satışı yapamaz büyük firmalar bunu denetliyordur arabayı sattığı gibi yedek parçayı da bize sattığı için kazanç kapısını korumak kollamak zorunda. Sıfır ibaresi de konuşabilir elbette ama bunun yerine ve veya bunun ile beraber eğer yok ise hurdaya ayrılan ürünler için bir değerlendirme yönetmeliği de hazırlanmalı satış olmasa bile imha ve geriş dönüşüm olarak ikiye ayırmak sureti ile bunu düzenleyip denetleyebilir.
Bu da yönetmelikte tüketiciye verilir diye yazılmış mesela.
Garanti dahilinde değişti ise firmay aiade edersin,
Garanti harici değişti ise tüketiciye teslim edersin.

Daha dün bir kardeşimizle buzdolabı arızasını konuşuyorduk, anakartı değiştiriyordu servis, kendisine dedim ki ''Eski kartı al, gerekirse çekiç ile parçala ama serviste bırakma lütfen''

Bunu demek zorundayım zira o kartlar daha sonra hep böyle art niyetli işlerde kullanılıyor.
 
Başvuru esnasında iddialarını ispat edecek belge eklemeyen tüketiciyi arayıp belge tamamlaması talep edilmesine rağmen dosyaı ile ilgilenmeyen tüketicilerin dosyadaki talepleri reddedildiğinde yargılama giderlerinin tüketiciye yükletilmesi gerektiği düşüncesindeyim.


Bunları aklıma geldikçe yazıyorum ki ileride yönetmelik revizyonuna gidileceği zaman bize sorulduğunda aklımızdakileri aktaralım.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri