Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Sıfır Bulaşık makinesi sigorta attırıyor.

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tarıkuzun

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
25 Eyl 2023
Mesajlar
59
Marka Model Bilgisi
BOS.SMS4IKW51T
Merhaba bosch dan bulaşık makinesi aldım. Kurulum olurken fişe takar takmaz sigorta attırıyor. Bazen de atmadan çalışıyor.
Servis önce elektrik tesisatına bakın dedi.
Baktırdım ama herhangi bir sorun yok, bina tesisatı da sıfır zaten. Başka makineleri aynı prize takınca atma sorunu da gerçekleşmiyor.
Değişim yaptırmayı düşünüyorum, herhangi bir belge falan da imzalamadım. Makine daha kurulmamış gibi gözüküyor diyebilirim.
Sizce makine arızalı olabilir mi? Nasıl bir yol izlemeliyim?
 
Merhaba bosch dan bulaşık makinesi aldım. Kurulum olurken fişe takar takmaz sigorta attırıyor. Bazen de atmadan çalışıyor.
Servis önce elektrik tesisatına bakın dedi.
Baktırdım ama herhangi bir sorun yok, bina tesisatı da sıfır zaten. Başka makineleri aynı prize takınca atma sorunu da gerçekleşmiyor.
Değişim yaptırmayı düşünüyorum, herhangi bir belge falan da imzalamadım. Makine daha kurulmamış gibi gözüküyor diyebilirim.
Sizce makine arızalı olabilir mi? Nasıl bir yol izlemeliyim?
Başka prizle deneme şansınız var mı
 
Muhtemelen sigorta değil de kaçak akım rolesi kapatıyordur yani teknik tabir ile toprak hattında sorun algılayıp devreyi açıyordur.
Buna birçok konu sebeğ olabilir. Sigorta atması ile kaşak akım role açması birbirinden farklı değerlendirilir.
Ben %99.9 Kaçak akım rolesi açıyordur diye düşünüyorum bu nedenle makinein nakliytesi aşamasında çok düşük bir olasılık da olsa hoyrat bir taşıma neticesi içerisinde kalan test suyu karta yürümüş olabilir, O prizde başka makineler çalışıyorsa bu makineyi diğer prizlerde ama o faz hattı değil diğer faz hatlarının olduğu prizlerde de denemeniz gerekir.

Aslında bütün bunlarla uğraşmanıza da gerek yok, ''Tesisatınıza baktırın'' diye yan çizen paşalar bir zahmet ellerine şu aygıttan alıp montaj öncesi prize takmadan önce kendileri zaten mecbur oldukları kontrolleri yapıversinler.

Bu servisler hep böyle arkadaş sütte leke var onların ürünlerde yok..

Su aletten elinde olup montaja giderken yanında götürmeyen de ''Ben servisim'' diye kasıla kasıla dolaşmasın ortalıkta.

1714372535099.png

Cem DT9052 sırf bu iş için üretilmiş üründür.
Montaj yapılacak ürünlerin takılacağı prizlere bu alet takılıp şu fotoğraf çekilmeden montaj yapılmaz.
 
Muhtemelen sigorta değil de kaçak akım rolesi kapatıyordur yani teknik tabir ile toprak hattında sorun algılayıp devreyi açıyordur.
Buna birçok konu sebeğ olabilir. Sigorta atması ile kaşak akım role açması birbirinden farklı değerlendirilir.
Ben %99.9 Kaçak akım rolesi açıyordur diye düşünüyorum bu nedenle makinein nakliytesi aşamasında çok düşük bir olasılık da olsa hoyrat bir taşıma neticesi içerisinde kalan test suyu karta yürümüş olabilir, O prizde başka makineler çalışıyorsa bu makineyi diğer prizlerde ama o faz hattı değil diğer faz hatlarının olduğu prizlerde de denemeniz gerekir.

Aslında bütün bunlarla uğraşmanıza da gerek yok, ''Tesisatınıza baktırın'' diye yan çizen paşalar bir zahmet ellerine şu aygıttan alıp montaj öncesi prize takmadan önce kendileri zaten mecbur oldukları kontrolleri yapıversinler.

Bu servisler hep böyle arkadaş sütte leke var onların ürünlerde yok..

Su aletten elinde olup montaja giderken yanında götürmeyen de ''Ben servisim'' diye kasıla kasıla dolaşmasın ortalıkta.

Ekli dosyayı görüntüle 15392

Cem DT9052 sırf bu iş için üretilmiş üründür.
Montaj yapılacak ürünlerin takılacağı prizlere bu alet takılıp şu fotoğraf çekilmeden montaj yapılmaz.
Sevgili hocam, ben de anlamadım ama değişim isteyeceğim. Sanırım en doğrusu budur diye düşünüyorum.
 
Muhtemelen sigorta değil de kaçak akım rolesi kapatıyordur yani teknik tabir ile toprak hattında sorun algılayıp devreyi açıyordur.
Buna birçok konu sebeğ olabilir. Sigorta atması ile kaşak akım role açması birbirinden farklı değerlendirilir.
Ben %99.9 Kaçak akım rolesi açıyordur diye düşünüyorum bu nedenle makinein nakliytesi aşamasında çok düşük bir olasılık da olsa hoyrat bir taşıma neticesi içerisinde kalan test suyu karta yürümüş olabilir, O prizde başka makineler çalışıyorsa bu makineyi diğer prizlerde ama o faz hattı değil diğer faz hatlarının olduğu prizlerde de denemeniz gerekir.

Aslında bütün bunlarla uğraşmanıza da gerek yok, ''Tesisatınıza baktırın'' diye yan çizen paşalar bir zahmet ellerine şu aygıttan alıp montaj öncesi prize takmadan önce kendileri zaten mecbur oldukları kontrolleri yapıversinler.

Bu servisler hep böyle arkadaş sütte leke var onların ürünlerde yok..

Su aletten elinde olup montaja giderken yanında götürmeyen de ''Ben servisim'' diye kasıla kasıla dolaşmasın ortalıkta.

Ekli dosyayı görüntüle 15392

Cem DT9052 sırf bu iş için üretilmiş üründür.
Montaj yapılacak ürünlerin takılacağı prizlere bu alet takılıp şu fotoğraf çekilmeden montaj yapılmaz.
Üstelik bana 18 yıldır bu işi yapıyorum hiç bozuk ürün yok diyor. Çünkü yok 3 gün boyunca test ediliyormuş bilmem ne diye eveleyip geveledi.
Ben de bir şey imzalamadım zaten, tekrar kayıt oluşturdum. Değişim için uğrayacağım. Netleşince haber vereceğim.
 
Üstelik bana 18 yıldır bu işi yapıyorum hiç bozuk ürün yok diyor. Çünkü yok 3 gün boyunca test ediliyormuş bilmem ne diye eveleyip geveledi.
Ben de bir şey imzalamadım zaten, tekrar kayıt oluşturdum. Değişim için uğrayacağım. Netleşince haber vereceğim.
Hah bu ''18 yıldır bu işi yapıyorum'' kısmı da yeni, moda zaten.
18 Yıl önce bir yerden toplu usta ithalatı mı yapıldı ne yapıldı ise tüketiciler bana ne zaman geri dönce ''Abi 18 yıldır bu işi yapıyormuş'' diyor :D

Hmm 1979 dan bu güne hesaplarsak ben de 45 senedir sektörün içerisindeymişim elektronik tabanlı olarak. Tüketici elektroniği anlamında 1991 de olaya el amışım yani o da 33 sene ediyor.

O halde benim de ''Ben ne sıfır makineler gördüm sigorta attıran, ben ne sıfır televizyonlar gördüm içinden EHT çıkmayan'' deme hakkım vardır bu durumda. (EHT dediğim eski tüplü tv lerin yüksek voltaj trafosudur, Bekı sıfır tv de yaşamıştım bunu ki o zamanlar benim abim yetkili serviste çalışıyordu ona denk gelmişti)

Yani şu ''ben şu kadar zamanlık ustayım'' cümlesinin arkasına marka savunması yapanların sözlerine gereksiz yüksek anlamlar yüklemeyin lütfen.

18 senelik ustamız madem elinde yeterli teknik donanım yok, o zaman multimetreyi alıp faz/nötr - faz/toprak - nötr/toprak üçlüsünün sapma değerlerine neden bakmamış? 18 senelik ustalık hayatında bunu öğrenememiş mi? :kiskis

Tesisattandır yeaaaahhh :kop
 
Aklıma gelmişken, ben illa makine değişsin demiyorum zira sorunu bulamazlarsa makine değişimi de netice vermez.
Benim en sevdiğim şeydir biliyor musunuz sorun aramak?
İnsan zihnini ve bilgi birikimini, dağarcığını geliştirir.
Tecrübeniz artar, o aramalar esnasınd ageçtiğiniz yolları unutmazsınız ve yıllar sonra önünüze bir sorun çıktığında bu yollardan referans alırsınız ancak ve ancak o zaman o 18 sene bir anlam kazanır.
 
Zamanında şöyle bir sıkıntı yaşadık. Rahmetli babam Telefunken marka 72 ekran tüplü TV almıştı. TV ara ara arızalar verdi. Evde başka hiç bir cihaz arıza vermezken sadece TV arıza veriyordu. Kaç kere tamire gitti. Geldi. Bir süre sonra içinde bir yer yanıyordu. Tekrar tamir filan derken, ben kendimize LCD TV aldım. Benim BEKO marka 72 ekran TV'yi babamlara verdim. Uğraşmayın Telefunken ile. Taş gibi TV verdim size. Bunu kullanın dedim.

Bir süre sonra verdiğim BEKO da arıza yaptı. Tamire gitti. Geldi. Çalıştı. Bir süre sonra tekrar aynı arıza. TV tamircisi de evinizin elektrik tesisatını değiştirin demiyor hiç.

Elektrikçi çağırdık. Tesisatı test ettirdik filan. Kablolar yetersiz çıktı. Yeniden tesisat döşetti babam. Arıza veren TV arıza vermez oldu.

Siz evin tesisatı sıfır dediniz ama ben yine de bunu anlatmak istedim.
 
Aklıma gelmişken, ben illa makine değişsin demiyorum zira sorunu bulamazlarsa makine değişimi de netice vermez.
Benim en sevdiğim şeydir biliyor musunuz sorun aramak?
İnsan zihnini ve bilgi birikimini, dağarcığını geliştirir.
Tecrübeniz artar, o aramalar esnasınd ageçtiğiniz yolları unutmazsınız ve yıllar sonra önünüze bir sorun çıktığında bu yollardan referans alırsınız ancak ve ancak o zaman o 18 sene bir anlam kazanır.
Ben de şöyle düşündüm; Makine yenilenirse ve aynı sorun yaparsa, makine de problem yokmuş diye düşünüyorum. Şimdi önlemlerimi aldım, servis gelince değişimin en doğrusu olduğunu düşünüyorum.
Problem yaşamam umarım
 
Zamanında şöyle bir sıkıntı yaşadık. Rahmetli babam Telefunken marka 72 ekran tüplü TV almıştı. TV ara ara arızalar verdi. Evde başka hiç bir cihaz arıza vermezken sadece TV arıza veriyordu. Kaç kere tamire gitti. Geldi. Bir süre sonra içinde bir yer yanıyordu. Tekrar tamir filan derken, ben kendimize LCD TV aldım. Benim BEKO marka 72 ekran TV'yi babamlara verdim. Uğraşmayın Telefunken ile. Taş gibi TV verdim size. Bunu kullanın dedim.

Bir süre sonra verdiğim BEKO da arıza yaptı. Tamire gitti. Geldi. Çalıştı. Bir süre sonra tekrar aynı arıza. TV tamircisi de evinizin elektrik tesisatını değiştirin demiyor hiç.

Elektrikçi çağırdık. Tesisatı test ettirdik filan. Kablolar yetersiz çıktı. Yeniden tesisat döşetti babam. Arıza veren TV arıza vermez oldu.

Siz evin tesisatı sıfır dediniz ama ben yine de bunu anlatmak istedim.
Söylemek istediğinizi anladım. Makine değişince daha iyi belli olur diye düşünüyorum
 
@Adem Helvacı Adem Bey, hala yetkililer gelmedi sürekli randevu günü erteleniyor gibi. Sizce değişim için nasıl bir yol izlemeliyim?
Hukuki yol açık fakat süreci başlatsanız dahi aylar süreceği için bu yol onların işine geliyor.

Bence onları sıkıştırmanın en kolay yolu sosyal mecra.
Bana 1 dakikalık bir video çekin ve [email protected] adresime atın, bu videoda size yaşatılanları anlatın.
Ben bu videoyu sosyalde firmayı etiketleyip yayınlayayım.
Bakın görün nasıl onlar sizin peşinize düşüyor, o ertelemeler nasıl birdenbire öne çekiliyor görün :kiskis


Bu dümbüklerin anladığı dil bu neticede ;)

Video dikey formatta olsun, kamerayı çok sallamayın lütfen, makineyi çekerek anlatmanız yeterli :ok
 
Hukuki yol açık fakat süreci başlatsanız dahi aylar süreceği için bu yol onların işine geliyor.

Bence onları sıkıştırmanın en kolay yolu sosyal mecra.
Bana 1 dakikalık bir video çekin ve [email protected] adresime atın, bu videoda size yaşatılanları anlatın.
Ben bu videoyu sosyalde firmayı etiketleyip yayınlayayım.
Bakın görün nasıl onlar sizin peşinize düşüyor, o ertelemeler nasıl birdenbire öne çekiliyor görün :kiskis


Bu dümbüklerin anladığı dil bu neticede ;)

Video dikey formatta olsun, kamerayı çok sallamayın lütfen, makineyi çekerek anlatmanız yeterli :ok
Tamamdır sevgili hocam 🙏
 
Hah bu ''18 yıldır bu işi yapıyorum'' kısmı da yeni, moda zaten.
18 Yıl önce bir yerden toplu usta ithalatı mı yapıldı ne yapıldı ise tüketiciler bana ne zaman geri dönce ''Abi 18 yıldır bu işi yapıyormuş'' diyor :D

Hmm 1979 dan bu güne hesaplarsak ben de 45 senedir sektörün içerisindeymişim elektronik tabanlı olarak. Tüketici elektroniği anlamında 1991 de olaya el amışım yani o da 33 sene ediyor.

O halde benim de ''Ben ne sıfır makineler gördüm sigorta attıran, ben ne sıfır televizyonlar gördüm içinden EHT çıkmayan'' deme hakkım vardır bu durumda. (EHT dediğim eski tüplü tv lerin yüksek voltaj trafosudur, Bekı sıfır tv de yaşamıştım bunu ki o zamanlar benim abim yetkili serviste çalışıyordu ona denk gelmişti)

Yani şu ''ben şu kadar zamanlık ustayım'' cümlesinin arkasına marka savunması yapanların sözlerine gereksiz yüksek anlamlar yüklemeyin lütfen.

18 senelik ustamız madem elinde yeterli teknik donanım yok, o zaman multimetreyi alıp faz/nötr - faz/toprak - nötr/toprak üçlüsünün sapma değerlerine neden bakmamış? 18 senelik ustalık hayatında bunu öğrenememiş mi? :kiskis

Tesisattandır yeaaaahhh :kop
Şu mesajı okumuşken bir anımı paylaşayım.
2021 sonu buderus gb022i kombi aldım güzelce kuruldu gaz açıldı bitti hiç sorun yok.
bunada honeywell t3r kablosuz termostat aldım büyük kolaylık diye.termostat kurulum ücretsizdi yani kendi servisi geldi.termostatı kuruluma iki kişi geldi eve girerlerken işte biz 25 senelik kombiciyiz görmediğimiz kombi yok falan.bunlar termostatı görünce bi afalladılar ilk kez görüyorlar çok belli.hemen anladım kardeşim montajı yapabilecekmisiniz dedim bunlar yine 25 senelik kombiciyiz falan.öncelikle siz kombi montajı değil ufak bir termostat montajlayacaksınız nedir bu afra tafra neyse açtılar kombinin ön panelini bakıyolar öyle.telefonla birini aradılar tarif alıyolar falan şurayıda sökelim burayıda sökelim bir saat geçti nerdeyse derken durun dedim,kombi yeni,olmayacak yerleri söküp garanti dışı bırakacaksınız,bir termostatı bağlamak bu kadar teferruatlı olamaz.kapatın açtığınız yerleri ve gidin dedim.aradım buderusu yaparmısınız,yaparız abi dediler geldiler arı gibi 5 dakikada montajı yapıp gittiler.ve montaj yaparlarken seyrettim o 25 senelik kombiciyiz diye gelenlerin söktüğü alakasız yerlerle hiç işleri olmadı.buda küçük bir anı olsun diye yazayım dedim.
 
Şu mesajı okumuşken bir anımı paylaşayım.
2021 sonu buderus gb022i kombi aldım güzelce kuruldu gaz açıldı bitti hiç sorun yok.
bunada honeywell t3r kablosuz termostat aldım büyük kolaylık diye.termostat kurulum ücretsizdi yani kendi servisi geldi.termostatı kuruluma iki kişi geldi eve girerlerken işte biz 25 senelik kombiciyiz görmediğimiz kombi yok falan.bunlar termostatı görünce bi afalladılar ilk kez görüyorlar çok belli.hemen anladım kardeşim montajı yapabilecekmisiniz dedim bunlar yine 25 senelik kombiciyiz falan.öncelikle siz kombi montajı değil ufak bir termostat montajlayacaksınız nedir bu afra tafra neyse açtılar kombinin ön panelini bakıyolar öyle.telefonla birini aradılar tarif alıyolar falan şurayıda sökelim burayıda sökelim bir saat geçti nerdeyse derken durun dedim,kombi yeni,olmayacak yerleri söküp garanti dışı bırakacaksınız,bir termostatı bağlamak bu kadar teferruatlı olamaz.kapatın açtığınız yerleri ve gidin dedim.aradım buderusu yaparmısınız,yaparız abi dediler geldiler arı gibi 5 dakikada montajı yapıp gittiler.ve montaj yaparlarken seyrettim o 25 senelik kombiciyiz diye gelenlerin söktüğü alakasız yerlerle hiç işleri olmadı.buda küçük bir anı olsun diye yazayım dedim.
2005 senesinden bir anı videom var benim de, O zamanlar bir markanın servisinde teknisyenim. Bizim çok cevval genç dostlarıızdan birisi vardı kulakları çınlasın, sürekli bana takılırdı ''İhtiyar Thomas'' diye :D
Ben bir ekibin lideriydim o da başka bir ekibin lideri, Bölgelerimiz ayrı olsa da nadiren acil durumlarda (Bayi baskısı vs) birbirimizin bölgesine giderdik. Bir gün benim bölgede bir sehpalı tv montajı yap(ama)mışlar, şikayet konusu olmuş, o zamanlar MİM diye bir şirket bakıyordu müşteri hizmetlerine vs ve marka yönetimi bu şikayetlere çok önem veriyordu vs.
Konu bana geldi, zaten benim bölgemdeydi, başıma geleceği de tahmin ettiğim için o zamanlar yeni de olsa sanırım bir 6610 telefon kamerasının kaydını açıp eve öyle girdim bilerek zira bu konu sürekli tekrarlanıyordu ama ispat önemli bir detaydır.

Video kaydı ve hanımefendinin söyledikleri bugün halen bende durur. Konuyu sadece ben ve bizim ekipteki diğer iki arkadaş bilir halen başka kimse bilmez. Ben az önce bir Kaira klima montajında USTA ve ustalık kavramı ile ilgili bazı detaylar yazdım ve halen sözlerimin arkasındayım, inanın bana ortalıkta caka satıp gezen ve ''usta'' sıfatı almış binler ve hatta onbinlerce boş beleş insan var ortalıkta açık ve net. O evde o televizyonun, o sehpanın, o uydu alıcısının nasıl montajlanamadığını ve tüketiciye neler söylendiği yine de bizde kalsın :)
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri