Merhabalar öncelikle, özellikle Adem beye selamlar olsun, kendileri sayesinde tüketici olarak oldukça bilinçlendik. Keşke bundan servislerde nasibini alsalar. Yaşadıklarımı detaylarıyla tepkilerinizi merak ederek paylaşıyorum gülmeniz garanti diyebilirim. Umarım konuyu doğru yere açmışımdır ve ayriyeten tüm detaylarıyla yazacağım konu uzunca olabilir törpülemeye çalışacağım şimdiden iyi okumalar ve iyi forumlar dilerim
Düşüncelerinizi, önerilerinizi ve yanlış doğru yaptıklarımı eleştirmenizi bekliyorum.
Çok fazla vaktinizi almakla beraber konuya geçiyorum.
-Adem bey sayesinde TV almak konusunda kararımı vererek tcl marka 55c645 TV almaya karar verdim ve 12 Kasım gecesi indirime giren modeli son stoktaki son ürün olarak sipariş verdim, 8 gün geçmesinin ardından ismini cismini bile duymadığım "Ceva Lojistikten" kargomu teslim aldım, daha teslim alırken problemlerimiz başladı, kargocu geldiği andan itibaren tüketici olarak kargo teslimi kontrolü ve kargocudan sonra kutuyu da açarak panelde kırık çatlak kontrolü yaptım tümüyle aralıksız da 2 saat süren video kaydı mevcut. Kargo kuryesi de teslim anında kontrolü yapacağım dediğimde "tabi yapın lakin bir durum olsa bile iade alamam " diyerek beni şaşırtmayı başardı, sebebi de prosedürün bu şekilde işlediğini sorun olursa şahsi aradığı numaradan ve Trendyol dan iade süreci başlatarak iade edebileceğini söyledi tabi ki de şaşırmıyoruz artık. Türkiye burası. Kargoda minimum düzeyde hasar vardı taşınma sırasında sanıyorum kutunun en üstünde siyah lekelenme vardı geriye bütünlüğü düzgün olduğu için üstelemeyerek kargoyu aldım evimde kutuyu açtım panel kontrol ettim her şey yolunda görünüyordu sadece kutunun taşıma esnasında en üstünde ufak bir sürtme vardı onun dışında kutu sağlamdı.
-Daha sonra TCL müşteri hizmetlerini de arayarak kutuyu açıp kurulum yapmadığımı söyledim servis beklemek istemiyorum kendim kuracağım, ücret talep edilmesi vs. konuları ve garanti dışı kalacağı konusunda kanun ve düzenleme olmadığını vs konuşup 10 gerçektende 10 dakika dil dökmüş olsamda aynı dalaverelere dayanarak "servis kurmazsa ve kurulum sonrası arıza çıkarsa sorun yaşarsınız garanti dışı karlı (halbuki garanti belgesinde bile müşteri numarası velev ki internet vs. teknolojiden uzak olsa BU NUMARAYI ARAYIN diye gözümüze numara sokuluyor haliyle kurulum niye yapılmasın?)" vs sonucunda servis oluşturduk yine üstelemek istemedim inada binince çözülmeyip işler daha da zora giriyor bilirsiniz.
-2 gün sonra sorumsuz Ateş elektronik (Edirne/merkez) servis evime geldi, bomba geliyor hazırlayın kendinizi buradan sonrası oldukça gülünç insanları ne gözle bakıldığının bariz örneği. Servis geldiği gibi video kaydına alacağıma söyledim birde ne duyayım "bizde video kaydı alınması yasak" yani özetle ben bir b.. afedersiniz kabahat yersem kanıtlayacak bir şeyin olmasın
. Allem kullem etse de o video kaydını alacağımı söyledim ve videoyu başlattım. Kutudan çıkardı koltuğa koydu allahtan en azından sadece bu konuda hassas davrandı daha sonra kurulum bitince ölü piksel, bulutlanma, ışık kontrolleri ve life time test yapmanızı istiyorum dedim nazikçe, 2. Bomba geliyor, verdiği cevap aynen şu şekilde "bizim sadece tek sorumluluğumuz tv yi açıp kontrol edip kurulumunu yapmak, sizin istediğinizi yapmak için -SERVİS KUMANDASI - gerekiyor ve arıza kaydı olmadan da kullanmamız yasak" dedi evet bunu dedi arkadaşlar tüm Tv lerin servis menüsüne ulaştıran tek bir mucizevi sihirli değnek misali kumanda varmış haberiniz olsun adem bey, yıllarca bilir kişiyim dediniz öyle böyleyim dediniz daha bunu bilmiyormuşsunuz adem beeey bizlere de söylemediniz bunun olduğunu Adem beey
. Dedim ki beyefendi kumandası diye bir şey yok ne diyorsunuz siz? böyle diyince bilinçli kullanıcı olduğumu anladı herhalde biraz daha üstüne gidince şu cevabı verdi "biz sadece kurulum yapmakla sorumluyuz, sizin gibi her TV kurulumda bu talebi yapsak benim gece 22.00 a kadar mesai yapmam gerekir, daha 20 TV kurulumu yapacağım, bugün sabahta araç sanayideydi geç kalındı vs vs," bunların hepsi video kaydında var açtıkça gülüyorum. Sonrasında youtubeden beyaz ekran açarım öyle kontrol edersiniz dedi hani kontrol ederiz de değil, ben gideyim sen et demek. Rezalet resmen. Neyse kurdu sorumsuzca çekti gitti Youtube'den de videoyu da açmadı zaten o kadar ısrarcı olmama rağmen. Videoyu ara vermeden 2 saat video daha çektim. Pixel kontrol yaptım birde ne göreyim arkadaşlar, ölü pixcel, ama sıkı durun 1 değil, 2 de değil, 3 hiç değil, 4 te değil 5 te 6 da toplamdan en az 7 tane ölü piksel. Bunlarda artık gözlerim dipten bakmaktan yorulup bırakıncaya kadar sayabildiklerim daha hassas incelersem eminim 15-16 lara çıkacağının garantisini verebilirim. Life time testinde sorun yok geldiğinden beri çakıştığı 10 dakikalık süre yazıyordu. En azından sıfır gönderilmiş bari.
-Durum böyle olunca yapıştım telefonlara, birinden ilk öncelikle TCL numarasını aradım servisten önce, diğer telefondan kayıt almaya başlayarak konuştum ve özellikle konuşma esnasında 2 kez, bünyenizdeki kurulum yapan saha elemanının kurum sonrası ölü pixcel, bulutlanma vs kontrollerinin yapması zorunda değil mi? demem üzerine "evet kırık ve hasar dışında bunlarında kontrollerini yapmak zorundalar" cevabını aldım. Ardından da şikayetimizi oluştururken ki söylediklerini de söyleyip attıkları yalanlarla şikayet TCL sanıyorum ki Bölge sorumlusuna iletildi. Ve tarafından servise hasar tespiti için talep açıldı.
-Ardından önemsiz bir Trendyol konuşması yapıldı oda TCL firmasını arayın diyerek üstünden attılar. Muhtemelen kargo sonrası sorumluluklarında değil. Ardından servisi aradım, hiçbir şey belirtmeden hasar tespiti için kontrole gelinecekti zamanım sıkışık vs araya haftasonu giriyor yarın gönderir misiniz dememe rağmen talebiniz Pazartesi-Salı gününe kayıt yapılmış o gün servis gelecek diye baştan savdı, sıkıştırdım tekrardan sıkıştıracağım pazartesi. Laf arasında da konuştuğum kişiye TCL ile görüştüğümü ve ölü piksel kontrolünün yapılması zorunlu olduğunu kurulumu yapanın kontrol etmeden gittiğini söylemem üzerine de aldığım yanıt: "ben yıllardan beri burada çalışıyorum yanlış anlamayın ama bugüne kadar bizim sorumululuğumuz TV kırık hasar kontrolü yapıp ardından kurulumunu yapmaktı . Bunun hakkında kanun ve düzenlemede değişiklik varsa bilgim yok" diyerek yan yollardan yine kaçıldı.
Ardından kuruluma dair PDF içeriği aldım, içerikte ise "Kutu açılmış" notuna ek olarak teknisyen notuna da "TV Kurulum yapıldı, ÜRÜN ÇALIŞIR ve SORUNSUZ TESLİM EDİLDİ" notu düşülmüş. Yine TCL' yi aradım durumu söyledim kayıt altına da alarak elbette, "prosedür gereği bu şekilde not düşülmüş herhangi bir sorun teşkil etmez" yanıtı üzerine "GARANTİ KAPSAMINDADIR şüpheniz olmasın" yanıtı aldım, haliyle sizinde bileceğiniz üzere kusurlu ürün neden garanti kapsamında olsun bunu kabul etmiyorum, bana değişimi yapılmış ürünün geldiği günden itibaren o ürünün teslim günüyle garanti başlaması gerektiği konusunda diller döktüm.
-Özetle TCL firmasıyla görünürde bir problem yok sorunu halledeceklerini söylüyorlar burada tek problem SORUMSUZ OLAN ATEŞ ELEKTRONİK A.Ş'nin eline düşmeyip konuyu kapatabilmek. TV az çok kullandım herhangi bir sorun görmedim gayet F/P ürün beklentilerimi de karşılıyor sadece ses yüksekliği sanki az gibi geldi 80 ler 90 lara kadar çıkınca bile çok gürültü beklerken sanki komşuları çok rahatsız olmasın dercesine az. Onun dışında saydıklarım hariç bir problem yoktu.
Ve ayrıca aklıma takılan bir durum da var. Kurulum sonrası ne kuruluma ait bir belge ne de garantiye dair kaşe imza ve işletme bilgisinini belge üzerine yazdılar bunlar olması gereken mi? Yoksa belge ve garanti belgesi üzerine kaşe işletme bilgileri yazılmalı mıydı?
Şuan ki güncel durum ise;
22 Kasım çarşamba günü buna kurulum denirse ondan yapıldı, aynı gün TCL-Trendyol ve -sorumsuz servis- arandı talepler oluşturuldu yaşananlar anlatılıp bilgiler alındı. 25 Kasım 14.58 itibariyle servisin hala gelmesini bekliyorum, yarın Pazar bugün gelen olmazsa pazartesi mecburi aksayacak. Fotoğrafları da becerebilirsem ekliyorum.
Güncellemeler oldukça ekleme yapacağım imkan varsa. Adem Bey sizlere çok teşekkür ediyorum sayenizde bilinçlendik lütfen yaptığınızı yapmaya devam etmeniz dileklerimle saygılarımı sunuyorum
25.11.2023 15.42 güncelleme; Servisi aradım sıkıştırdım sözde 15.00 dan sonra gelecekleri söylendi arayan soran yok, TCL yi aradım yardımcı oluyorlar talebe acil notu düşüldü gün içerisinde beklemedeyim.

Çok fazla vaktinizi almakla beraber konuya geçiyorum.
-Adem bey sayesinde TV almak konusunda kararımı vererek tcl marka 55c645 TV almaya karar verdim ve 12 Kasım gecesi indirime giren modeli son stoktaki son ürün olarak sipariş verdim, 8 gün geçmesinin ardından ismini cismini bile duymadığım "Ceva Lojistikten" kargomu teslim aldım, daha teslim alırken problemlerimiz başladı, kargocu geldiği andan itibaren tüketici olarak kargo teslimi kontrolü ve kargocudan sonra kutuyu da açarak panelde kırık çatlak kontrolü yaptım tümüyle aralıksız da 2 saat süren video kaydı mevcut. Kargo kuryesi de teslim anında kontrolü yapacağım dediğimde "tabi yapın lakin bir durum olsa bile iade alamam " diyerek beni şaşırtmayı başardı, sebebi de prosedürün bu şekilde işlediğini sorun olursa şahsi aradığı numaradan ve Trendyol dan iade süreci başlatarak iade edebileceğini söyledi tabi ki de şaşırmıyoruz artık. Türkiye burası. Kargoda minimum düzeyde hasar vardı taşınma sırasında sanıyorum kutunun en üstünde siyah lekelenme vardı geriye bütünlüğü düzgün olduğu için üstelemeyerek kargoyu aldım evimde kutuyu açtım panel kontrol ettim her şey yolunda görünüyordu sadece kutunun taşıma esnasında en üstünde ufak bir sürtme vardı onun dışında kutu sağlamdı.
-Daha sonra TCL müşteri hizmetlerini de arayarak kutuyu açıp kurulum yapmadığımı söyledim servis beklemek istemiyorum kendim kuracağım, ücret talep edilmesi vs. konuları ve garanti dışı kalacağı konusunda kanun ve düzenleme olmadığını vs konuşup 10 gerçektende 10 dakika dil dökmüş olsamda aynı dalaverelere dayanarak "servis kurmazsa ve kurulum sonrası arıza çıkarsa sorun yaşarsınız garanti dışı karlı (halbuki garanti belgesinde bile müşteri numarası velev ki internet vs. teknolojiden uzak olsa BU NUMARAYI ARAYIN diye gözümüze numara sokuluyor haliyle kurulum niye yapılmasın?)" vs sonucunda servis oluşturduk yine üstelemek istemedim inada binince çözülmeyip işler daha da zora giriyor bilirsiniz.
-2 gün sonra sorumsuz Ateş elektronik (Edirne/merkez) servis evime geldi, bomba geliyor hazırlayın kendinizi buradan sonrası oldukça gülünç insanları ne gözle bakıldığının bariz örneği. Servis geldiği gibi video kaydına alacağıma söyledim birde ne duyayım "bizde video kaydı alınması yasak" yani özetle ben bir b.. afedersiniz kabahat yersem kanıtlayacak bir şeyin olmasın


-Durum böyle olunca yapıştım telefonlara, birinden ilk öncelikle TCL numarasını aradım servisten önce, diğer telefondan kayıt almaya başlayarak konuştum ve özellikle konuşma esnasında 2 kez, bünyenizdeki kurulum yapan saha elemanının kurum sonrası ölü pixcel, bulutlanma vs kontrollerinin yapması zorunda değil mi? demem üzerine "evet kırık ve hasar dışında bunlarında kontrollerini yapmak zorundalar" cevabını aldım. Ardından da şikayetimizi oluştururken ki söylediklerini de söyleyip attıkları yalanlarla şikayet TCL sanıyorum ki Bölge sorumlusuna iletildi. Ve tarafından servise hasar tespiti için talep açıldı.
-Ardından önemsiz bir Trendyol konuşması yapıldı oda TCL firmasını arayın diyerek üstünden attılar. Muhtemelen kargo sonrası sorumluluklarında değil. Ardından servisi aradım, hiçbir şey belirtmeden hasar tespiti için kontrole gelinecekti zamanım sıkışık vs araya haftasonu giriyor yarın gönderir misiniz dememe rağmen talebiniz Pazartesi-Salı gününe kayıt yapılmış o gün servis gelecek diye baştan savdı, sıkıştırdım tekrardan sıkıştıracağım pazartesi. Laf arasında da konuştuğum kişiye TCL ile görüştüğümü ve ölü piksel kontrolünün yapılması zorunlu olduğunu kurulumu yapanın kontrol etmeden gittiğini söylemem üzerine de aldığım yanıt: "ben yıllardan beri burada çalışıyorum yanlış anlamayın ama bugüne kadar bizim sorumululuğumuz TV kırık hasar kontrolü yapıp ardından kurulumunu yapmaktı . Bunun hakkında kanun ve düzenlemede değişiklik varsa bilgim yok" diyerek yan yollardan yine kaçıldı.
Ardından kuruluma dair PDF içeriği aldım, içerikte ise "Kutu açılmış" notuna ek olarak teknisyen notuna da "TV Kurulum yapıldı, ÜRÜN ÇALIŞIR ve SORUNSUZ TESLİM EDİLDİ" notu düşülmüş. Yine TCL' yi aradım durumu söyledim kayıt altına da alarak elbette, "prosedür gereği bu şekilde not düşülmüş herhangi bir sorun teşkil etmez" yanıtı üzerine "GARANTİ KAPSAMINDADIR şüpheniz olmasın" yanıtı aldım, haliyle sizinde bileceğiniz üzere kusurlu ürün neden garanti kapsamında olsun bunu kabul etmiyorum, bana değişimi yapılmış ürünün geldiği günden itibaren o ürünün teslim günüyle garanti başlaması gerektiği konusunda diller döktüm.
-Özetle TCL firmasıyla görünürde bir problem yok sorunu halledeceklerini söylüyorlar burada tek problem SORUMSUZ OLAN ATEŞ ELEKTRONİK A.Ş'nin eline düşmeyip konuyu kapatabilmek. TV az çok kullandım herhangi bir sorun görmedim gayet F/P ürün beklentilerimi de karşılıyor sadece ses yüksekliği sanki az gibi geldi 80 ler 90 lara kadar çıkınca bile çok gürültü beklerken sanki komşuları çok rahatsız olmasın dercesine az. Onun dışında saydıklarım hariç bir problem yoktu.
Ve ayrıca aklıma takılan bir durum da var. Kurulum sonrası ne kuruluma ait bir belge ne de garantiye dair kaşe imza ve işletme bilgisinini belge üzerine yazdılar bunlar olması gereken mi? Yoksa belge ve garanti belgesi üzerine kaşe işletme bilgileri yazılmalı mıydı?
Şuan ki güncel durum ise;
22 Kasım çarşamba günü buna kurulum denirse ondan yapıldı, aynı gün TCL-Trendyol ve -sorumsuz servis- arandı talepler oluşturuldu yaşananlar anlatılıp bilgiler alındı. 25 Kasım 14.58 itibariyle servisin hala gelmesini bekliyorum, yarın Pazar bugün gelen olmazsa pazartesi mecburi aksayacak. Fotoğrafları da becerebilirsem ekliyorum.
Güncellemeler oldukça ekleme yapacağım imkan varsa. Adem Bey sizlere çok teşekkür ediyorum sayenizde bilinçlendik lütfen yaptığınızı yapmaya devam etmeniz dileklerimle saygılarımı sunuyorum

25.11.2023 15.42 güncelleme; Servisi aradım sıkıştırdım sözde 15.00 dan sonra gelecekleri söylendi arayan soran yok, TCL yi aradım yardımcı oluyorlar talebe acil notu düşüldü gün içerisinde beklemedeyim.
Ekli dosyalar
Son düzenleme: