Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Ürün Karşılaştırma TCL TV değişimi için muadil TV önerisi?

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

obukcuoglu

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2023
Mesajlar
24
Adem hocam merhaba.
Hatırlarsanız tavsiyenizle 5 ay önce TCL 55c728 almıştım.
Daha sonra hayalet ekran sorunu ile karşılaşmış ve bir türlü kalitesiz servislerine değişimi kabul ettiremediğimi yazmıştım. Şu an fiyatı 21.000 TL olan televizyon için bana satın aldığım fiyat olan 15.000 TL'den ücret iadesi önermişlerdi.
Konu linki burada
Konu açılmışken yine söyleyeyim gerçekten son derece kalitesiz bir servis anlayışları var.

Konu hakkında değişim kararını tüketici hakem heyetinden aldım. Satıcı firma olan vatan Bilgisayar öncelikle ürünü onlara götürmem ve ibraname imzalamamı istedi.
Ürünü internetten satın almış olduğumu ve mağazalarının bana çok uzak olduğunu tüketici kanununa göre nakliye işlemini de onların yapmalarını gerektiğini iletip itiraz etmem sonrasında bugün arayarak yarın horoz lojistiğin eski televizyonu evimden alıp, 5 iş günü içerisinde yeni televizyonun kargolanacağı bilgisini aldım.
Yani eski televizyon kargo ile gitti incelendi yeni televizyon kargoya verildi horoz lojistik buraya teslimat günü getirdi derken 15 gün televizyonsuz kalacağım.
Fakat bu ürün şu an vatan bilgisayarın stoklarında olmadığı için direkt hesabıma parayı iadeleri yapma durumları var.
Bu konu ile alakalı müşteri hizmetlerini aradığımda, net bilgisi olmasa da, "Para iadesi yapmazlar;
Ya üretici firmadan ürünü göndermeleri istenir ya da muadil bir model veya üst model teklif edilir" cevabını aldım.
Burada sormak istediğim soru şu: Bana bu televizyonun alternatifi olarak hangi modeller teklif edilirse kabul edeyim?
Yani bu modelle aynı veya daha iyi özelliklere sahip hangi TCL modelleri var?
 
Son düzenleme:
Adem hocam merhaba.
Hatırlarsanız tavsiyenizle 5 ay önce TCL 55c728 almıştım.
Daha sonra hayalet ekran sorunu ile karşılaşmış ve bir türlü kalitesiz servislerine değişimi kabul ettiremediğimi yazmıştım. Şu an fiyatı 21.000 TL olan televizyon için bana satın aldığım fiyat olan 15.000 TL'den ücret iadesi önermişlerdi.
Konu linki burada
Konu açılmışken yine söyleyeyim gerçekten son derece kalitesiz bir servis anlayışları var.

Konu hakkında değişim kararını tüketici hakem heyetinden aldım. Satıcı firma olan vatan Bilgisayar öncelikle ürünü onlara götürmem ve ibraname imzalamamı istedi.
Ürünü internetten satın almış olduğumu ve mağazalarının bana çok uzak olduğunu tüketici kanununa göre nakliye işlemini de onların yapmalarını gerektiğini iletip itiraz etmem sonrasında bugün arayarak yarın horoz lojistiğin eski televizyonu evimden alıp, 5 iş günü içerisinde yeni televizyonun kargolanacağı bilgisini aldım.
Yani eski televizyon kargo ile gitti incelendi yeni televizyon kargoya verildi horoz lojistik buraya teslimat günü getirdi derken 15 gün televizyonsuz kalacağım.
Fakat bu ürün şu an vatan bilgisayarın stoklarında olmadığı için direkt hesabıma parayı iadeleri yapma durumları var.
Bu konu ile alakalı müşteri hizmetlerini aradığımda, net bilgisi olmasa da, "Para iadesi yapmazlar;
Ya üretici firmadan ürünü göndermeleri istenir ya da muadil bir model veya üst model teklif edilir" cevabını aldım.
Burada sormak istediğim soru şu: Bana bu televizyonun alternatifi olarak hangi modeller teklif edilirse kabul edeyim?
Yani bu modelle aynı veya daha iyi özelliklere sahip hangi TCL modelleri var?
Merhaba; Bu soruların cevabı Arçelik vestel vs gibi markalarda çok kolay zira alternatif çok.
TCL markasında zaten toplasanız model sayılar iki elin on parmağı ya var ya yok.
C728 in muadili bir ürün TCL grubunda yok açık ve net. Ona en yakın ürün ise C735.
Devletin Resmi kararı ''ayıpsız MİSLİ ile değişimi'' olduğunda yükümlülük firmanın, ya size aynı malı vermek ya da aynı malın özelliklerini kapsayan farklı bir model vermek zorunda.

Burada hemen şu notları 6502 den şuraya aktaralım.

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.
 
Merhaba; Bu soruların cevabı Arçelik vestel vs gibi markalarda çok kolay zira alternatif çok.
TCL markasında zaten toplasanız model sayılar iki elin on parmağı ya var ya yok.
C728 in muadili bir ürün TCL grubunda yok açık ve net. Ona en yakın ürün ise C735.
Devletin Resmi kararı ''ayıpsız MİSLİ ile değişimi'' olduğunda yükümlülük firmanın, ya size aynı malı vermek ya da aynı malın özelliklerini kapsayan farklı bir model vermek zorunda.

Burada hemen şu notları 6502 den şuraya aktaralım.

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.
Benim de aklımdan c735 geçiyordu.
Teşekkürler. Verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkür ederim. Kendimde tüketici hukuku uzmanı olduğum için işin hukuki kısmını biliyorum.
Hatta ezbere biliyorum ?
Bu konuda para iadesi olayına girerler diye aynı anda bir başvuru da Bilkomu'u muhatap olarak yapmıştım.
Hakem heyeti o başvuruma karar vermedi daha bilerek bekletiyor. Vatan bilgisayar'dan ücret iadesi kararı çıkarsa BİLKOM aleyhine yeni bir karar veririz demişlerdi en son görüştüğümde.
Bakalım, vatan bilgisayar'ın yapacağı dönüşe göre önerdiği TV konusunda sizi tekrar bu konudan rahatsız ederim.
İlteriş bey ile ınstagram'dan görüşüyorduk sürekli ama kendisi sanırım hala deprem bölgesinde. O yüzden onu bu tip konularda rahatsız etmek istemiyorum
 
Benim de aklımdan c735 geçiyordu.
Teşekkürler. Verdiğiniz güzel bilgiler için teşekkür ederim. Kendimde tüketici hukuku uzmanı olduğum için işin hukuki kısmını biliyorum.
Hatta ezbere biliyorum ?
Bu konuda para iadesi olayına girerler diye aynı anda bir başvuru da Bilkomu'u muhatap olarak yapmıştım.
Hakem heyeti o başvuruma karar vermedi daha bilerek bekletiyor. Vatan bilgisayar'dan ücret iadesi kararı çıkarsa BİLKOM aleyhine yeni bir karar veririz demişlerdi en son görüştüğümde.
Bakalım, vatan bilgisayar'ın yapacağı dönüşe göre önerdiği TV konusunda sizi tekrar bu konudan rahatsız ederim.
İlteriş bey ile ınstagram'dan görüşüyorduk sürekli ama kendisi sanırım hala deprem bölgesinde. O yüzden onu bu tip konularda rahatsız etmek istemiyorum
İlteriş geçen hafta Deprem bölgesinden döndü ancak 3-4 gündür İstanbul'da kendisi şu an. :ok
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri