Neler yeni

TTNET'in Yalan Söyleyerek Bağlantı Kopması Sorununu Çözümsüz Bırakması Hakkında

ONUROVSKI

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Mar 2023
Mesajlar
13
Tepki puanı
9
Puanları
3
Merhaba arkadaşlar, 2006'dan beri Türk Telekom abonesiyim. Günümüze gelene kadar geçen sürede çok sorun yaşadım. Sürekli bağlantı kopmaları bunların en başında geliyor. Türk Telekom, bina içindeki kabloların problemli olduğunu söylüyordu. 2023'ün sonlarında ise DSL ışığım tamamen sönüp hiç yanmamaya başlayınca saha ekibi eve geldi. Modeminden splitterine ve duvardaki telefon kablosuna kadar herşeyi kontrol ettiler. Sonuç olarak yine binaiçindeki hattın sorunlu olduğunu söylediler. En son bu söylenenlere kulak verip 2023'ün son aylarında bize tarif ettikleri şekilde bina dışından ekstra kablo döşedik ankastre kutusuna kadar. Kutu bağlantısını Türk Telekom ekibi gelerek kendisi halletti. Fakat bağlantı sorunları çözülmedi. Hatta 50mbps hız yerine 30 mbps hız almaya başladık. Tekrar ekip geldi ve bağlantı hızı sorununu ortadan kaldırdı. Fakat sorunun ankastre kutusunda olduğunu söylediler. Bu kutunun değişmesi gerektiğini ve değişmezse eğer bağlantı kopmaları devam edeceğini belirttiler. Sizlerle ankastre kutusunun halini paylaşıyorum.

GCwWfydW4AE25Dt.jpgGCwWfygXwAA4ix-.jpg

Türk telekom'a bu fotoğraflarla hem CİMER üzerinden hem de sosyal medya destek hesaplarından iletişim kurmaya çalıştım. Sosyal medya ekibi ilgileneceğiz dedi ve salladı geçti. CİMER'deki şikayetim ise BTK tarafından "Başvurunuzun 5809 sayılı Kanun hükümleri uyarınca Elektronik Haberleşme Sektöründe faaliyet gösteren ve Kurumumuzca yetkilendirilen işletmecilerin neden olduğu tüketici şikâyeti kapsamında olduğu değerlendirilmiştir. Başvurunuzda belirtmiş olduğunuz hususların daha detaylı olarak, Kurumumuzca tüketici şikâyetlerinin elektronik ortamda kayıt altına alınarak daha hızlı çözümlenmesi ve şikâyet başvurularının tüketiciler tarafından elektronik ortamda takip edilebilmesi amacıyla kurulan Tüketici Şikâyeti Başvuru ve Analiz Yazılım Sistemine https://www.turkiye.gov.tr/btk-tuketici-sikayet-bildirim-sistemi-4764 adresinden elektronik ortamda gönderilmesi halinde şikâyetiniz değerlendirilebilecektir." denildi.

Dedikleri siteden şikayet oluşturdum. Yaptığım tüm yazışmalar çok uzun ama ekran görüntülerini buradan paylaşıyorum.

Not: Yazışmaları paylaşacağım için siteye yüklerken çözünürlük düşüyordu ve okunmaz hale geliyordu. Bu yüzden farklı yere yükledim çözünürlük düşmesin diye.

1. İlk şikayetim
https://i.hizliresim.com/b9jpe90.png
2. Güya sonuca bağlandığını sandığım şikayetim.
https://i.hizliresim.com/761r4pb.png
3. Sonuçlanmadığını anlayınca tekrar şikayet oluşturdum ve buna son derece komik bir cevapla dönüş sağladılar.
https://i.hizliresim.com/hmeo3os.png

Gördüğünüz üzere beni oyalamaktan başka hiçbir şey yapmadılar. Tek dertleri faturaya zam yapmak..

BTK, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvur demiş ama nasıl bir yol izlemem gerek? Sizler yaşadığım duruma benzer bir durumla karşı karşıya kaldınız mı hiç acaba?

Çok uzun oldu ama üşenmeden okuyan herkese çok teşekkürler.
 
Son düzenleme:

brsdoruk

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
15
Tepki puanı
10
Puanları
3
Konum
izmir
Ne yazık ki ülkede sorun olunca çözmeye çalışan firma yok. Değişim şart gibi duruyor. Kablonet kullanıyorum epeydir ve en azından arıza vs olunca bir şekilde çözüyorlar. Türknet gibi taahhüt istemeyen firmalara yönelmekte fayda var bence. Telefon operatörü olarak vodafone kullanıyordum. İzmir Bornova'da oturuyorum. Merkezi bir yerde bile çekmiyordu. Defalarca şikayet ettim. Ekiplerimiz bölgenizde bir sorun tespit etmedi diye yanıtladılar. (müşteri hizmetleriyle telefonda konuşurken 2-3 kere hat gitti :) )
 

ONUROVSKI

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Mar 2023
Mesajlar
13
Tepki puanı
9
Puanları
3
Diğer internet sağlayıcılarının yaşadığım yer olan Kuşadası'nda(merkeze uzak bir mahallesi) altyapısı yok. Her koşulda Türk Telekom'un dandik altyapısına muhtacım.. Son yaşadığım olaylardan sonra Türk Telekom'dan iyice soğudum. Mobilde de bu operatörü kullanıyordum ve fahiş fiyatlar uygulamaya kalktılar. Sonuç olarak Vodafone'ye geçmek zorunda kaldım. Bu operatörlerden kurtuluşumuz yok ne yazık ki :D
 
Son düzenleme:

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
Türk Telekom'un sorumluluğu santraldan apartmandaki o regletlere (Ankastre kutusu) kadardır. O regletlerden tutun apartman içi tesisat, müşteri evi içindeki herhangi bir sorun, modem sorunları falan tüketici sorumluluğunda. Tesisatı yenilediyseniz apartmanda para toplayarak elektrik tesisatçısına o ankastreyi yenileteceksiniz.
 

ONUROVSKI

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
30 Mar 2023
Mesajlar
13
Tepki puanı
9
Puanları
3
Hocam bu ankastre kutusu dışarıda ve 2 binaya hizmet veriyor. Fotoğraftaki kutudan da 2 binanın merdiven girişindeki küçük kutucuğa(artık adı neyse.) kablolar geçiyor. Benim zaten bina girişindeki o küçük kutuyla alakam kalmadı. Çünkü doğrudan evden bu fotoğraftaki kutuya kablo çekildi. Bilmeden iş yapmıyorum kesinlikle yanlış bir intiba bırakmış olmayı istemem.

Türk Telekomdan gelen saha ekibine sorduğumda bu kutunun sorumluluğunun kendilerinde olduğunu belirttiler. Gelen arkadaşlar işinde gücünde insanlar ama tabii kendi kafalarına göre iş yapamıyorlar bu işi yapmaları için birilerinin yönlendirmesi gerekiyor. İş bu noktada çıkmaza giriyor zaten. Ayrıca yazışmaları gösterdim sizlere. Yazışmalardan anlaşılacağı üzere başlangıçta sorumluluğu alarak benden beklememi istediler. Daha sonra ise işi yokuşa sürdüler..
 

Murat ALA

Moderator
Moderator
Katılım
21 Şub 2023
Mesajlar
8,921
Çözümler
45
Tepki puanı
10,307
Puanları
213
Konum
Ankara
Hocam bu ankastre kutusu dışarıda ve 2 binaya hizmet veriyor. Fotoğraftaki kutudan da 2 binanın merdiven girişindeki küçük kutucuğa(artık adı neyse.) kablolar geçiyor. Benim zaten bina girişindeki o küçük kutuyla alakam kalmadı. Çünkü doğrudan evden bu fotoğraftaki kutuya kablo çekildi. Bilmeden iş yapmıyorum kesinlikle yanlış bir intiba bırakmış olmayı istemem.

Türk Telekomdan gelen saha ekibine sorduğumda bu kutunun sorumluluğunun kendilerinde olduğunu belirttiler. Gelen arkadaşlar işinde gücünde insanlar ama tabii kendi kafalarına göre iş yapamıyorlar bu işi yapmaları için birilerinin yönlendirmesi gerekiyor. İş bu noktada çıkmaza giriyor zaten. Ayrıca yazışmaları gösterdim sizlere. Yazışmalardan anlaşılacağı üzere başlangıçta sorumluluğu alarak benden beklememi istediler. Daha sonra ise işi yokuşa sürdüler..
Sorumluluk madem onlarda kutu kaç apartmana hizmet veriyorsa dilekçe hazırlıyorsunuz o apartmanda ikamet eden herkese (daire başı 1 kişi hizmet alıp almaması önemli değil) imzalatıyorsunuz. Sorunu detaylıca belirtin dilekçede sonra İl Telekom Müdürlüğü'ne teslim edin. Altyapı planlama birimi olması lazım oraya vereceksiniz.
 

portakalhalil

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
23 Haz 2023
Mesajlar
142
Tepki puanı
152
Puanları
43
Kuşadası Devlet Hastanesi yanında Telekom Altyapı Planlama Erişim Birimi var oraya haftaiçi giderseniz en iyi yanıtı onlar verir
 

portakalhalil

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
23 Haz 2023
Mesajlar
142
Tepki puanı
152
Puanları
43
Türknet altyapı sorgulama birebir doğru sonucu veriyor altyapı için, orada ne yazıyorsa büyük ihtimal aynı hızı alcaksınız
 
Üst