Yağı komple vakumlanamıyor mu hocamEkovat yağı
Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.
Yağı komple vakumlanamıyor mu hocamEkovat yağı
İç ünitenin değişmesine gerek yok vakumdan dolayı değişim isteyecekseniz. Dış ünite değişimi yeterli.
Yok abi o iş sıkıntılı. Kompresör yağlarını değiştirmek için kapalıdevre sistemi açmak gerekir.Yağı komple vakumlanamıyor mu hocam
Günaydın abi, @Adem Helvacı dün twitter yanıtı gördüm. Ben de tahmin ettim sana nasıl mesajlar yağdığını ve o yüzden herkese yetişemediğini ama durum biraz acildi işte, şimdi daha çetrefilli bir hale geldi sanıyorum.Hala anlamadığım, neden ısrarla dış ünite değişimi?
Bozulan-Kirlenen mevcut gazın tamamen deşarj edilip, bunun üstüne yarım saat vakumlama yapılıp, sonunda da temiz sisteme yeni sıfır gaz yüklenmesi (içinden çekilen değil) neden çözüm olmuyor?
Kaza sonucu iki üne arası borularda bir deformasyon oldu ve sistem atmosfere açıldı veya yarın bir gün klimanın gazı azaldı veya bitti, aynı işlem yapılmayacak mı?
Dış ünite değişiminin net gerekçesi nedir?
THH'ye sağlam destekli başvuru yaptım, kurulumu yapan elemanın vakumlama yapmadığını anlattığı videoya kadar destek var yani.
Yürüsem, değişim talebimin gerçekleşmesi garanti. Hemen arayıp kabul etmediğim halde eleman yolladılar.
Karakterli, dürüst, işinin ehli bir arkadaş geldi. (Hatta burdan yazayım Bursa'da yaşayan varsa ATİLLA MİNTAŞ isimli servis teknisyeni dışında kimseyi asla kabul etmeyin.) Bu arkadaş yukarıda bahsettiğim uygulamayı yaptı.
THH'den başvurumu çekeyim mi çekmeyeyim mi ben şimdi, iş buraya gelmeden defalarca yazdım burada ama kimseden yanıt alamadım servis tekrar gelene kadar.
THH Başvurum şöyleydi;
ŞİKAYETİN KONUSU
Şikayetime ekli satış faturasında bilgileri bulunan VESTEL YETKİLİ BAYİ'den, faturada model bilgileri yazan klimayı satın aldım. Satış işleminin gerçekleşmesinin hemen üzerine VESTEL'den, montaj ve kurulumun 30 Temmuz 2024 Salı günü yapılacağına dair SMS mesajı aldım. Belirtilen tarihte, şikayetime ekli servis hizmet fişinde bilgileri bulunan VESTEL YETKİLİ SERVİSİ'nin 0553 xxx xx xx numaralı cep telefonu hattını kullanan elemanı tarafından 09:52'de adresimde olup olmadığımın teyidi için arandım, aynı numaradan aynı kişi 10:51'de adresime ulaştığında site kapısını açmam için aradı. Gün içinde montaj ve kurulum hizmeti gerçekleştirilirken defalarca sormama ve hatırlatmama rağmen , bağlantı borularını bağladıktan sonra soğutucu gazı sisteme salmadan önce vakumlama işlemini yapmadılar. Kendilerine özellikle vakum yapıp yapmayacaklarını sordum, vakum motoru sordum fakat "vakuma gerek yok, gazı salıp içindeki havayı boşaltıyoruz" dediler. "olsun, yine de vakum yapın ileride problem çıkarır" dediğimde "biz vakum yapmıyoruz abi, bu şekilde yapıyoruz, hiç bir problem yaşamazsın için rahat olsun" dediler. Bu şekilde çalıştırılmaması gerektiği halde klimayı çalıştırıp, "kliman hazır abi" diyip evden ayrıldılar. Hazırladıkları servis raporuna imzamı koymadım ve bana herhangi bir sorumluluk yüklenmemesi için saat 15:57'de yetkili servisi arayıp, 19:02'de Vestel Müşteri Hizmetleri'ne mail atıp vakumlama işleminin yapılmadığına dair bildirim ve şikayette bulundum.
ŞİKAYETİN DAYANAĞI
Klima montaj ve kurulum aşamasında yapılması gereken vakumlama işleminin ehemniyeti ve yapılmamasının ciddi sonuçları bir çok akademik yayında, bir çok teknik mühendislik dökümantasyonunda ve dahi bir çok ana akım klima üreticisinin kendi kaynaklarında yazılı ve videolu materyaller ile açıkça anlatılmıştır. Aynı kaynaklar, vakumlama işlemi yapılmaksızın soğutucu gazın sisteme salınıp klima bu halde çalıştırıldıktan daha sonra yapılacak bir vakumlama işleminin de bir şey ifade etmediğini açıklamaktadır.
Dahası, vakumlama işleminin özellikle klima çalıştırılmadan önce "MONTAJ/KURULUM AŞAMASINDA" yapılmasının bir "ZORUNLULUK" olduğu devletin resmi kaynaklarınca da ifade edilmiştir. 29.11.2013 tarihinde 28836 sayılı resmi gazetede yayınlanan ULUSAL MESLEK STANDARDI BİREYSEL VE TİCARİ KLİMA SİSTEMLERİ konulu metin, bu konunun çerçevesini net bir biçimde çizmektedir.
AYIPLI MAL
Bu dayanaklara istinaden, yetkili servis zorunlu olan vakumlama işlemini yapmayarak sistemdeki soğutucu gazın atmosfere, borular içindeki oksijene, neme ve toz partiküllerine maruz kalmasına neden olmuştur. Her ne kadar sistem bu gazla çalışabiliyor olsa da istenilen verimlilikte olmayacaktır. Klimanın soğutma ve ısıtma verimliliğini bozacak bu durum klima sistemlerinde istenmeyen en önemli problemdir. Arkasından gelecek zincirleme sonuçlar olarak tüm kaynaklarda belirtildiği üzere sistemdeki basınç artar, çalışma akımı yükselir, enerji tüketimi artar, aylık fatura yükselir, soğutma veya ısıtma performansı düşer. Vakum yapılmaması kaynaklı borular içerisinde kalan nem suya dönüşür, sistemde dolaşan bu su donabilir ve kılcal boru tıkanabilir. Su, sistemdeki parçaların paslanmasına yol açabilir. Sıfır satın aldığım bir ürünün montajının "AYIPLI HİZMET" olarak sunulması nedeniyle artık ürünüm de "AYIPLI MAL" olmuştur.
TALEP
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 11'inci maddesinde biz tüketicilere tanınan opsiyonlardan seçimlik hakkımı kullanarak artık kusurlu olan malımın "AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ" talebimi yukarıdaki gerekçelerle heyetinize sunarım. Bu şartlarda klimayı kullanarak geçen her gün maddi olarak aleyhime işleyeceğinden ve bunun tazmininin ölçümü kolay olmayacağından sürecin ivedilikle çözüme bağlanması konusunda hassasiyetinizi rica ederim.
EK BİLGİ
Yaşamak zorunda kaldığım bu problem sürecinde, vestel yetkili servislerin bir çok tüketiciyi bu şekilde mağdur ederek, kendilerine yöneltilen iddiaları bertaraf etmek için, ortada vakum pompası olmaksızın, vakum hattı boruları klima ünitesine bağlı olmaksızın sadece klima seri numarasının yazılı olduğu etiket ile beraber sanki vakumlama işlemi yapılmış gibi değer gösteren bir basınç göstergesini, müşteriden su veya bir şey isteyerek bir anlık montaj alanından uzaklaştırarak fotoğrafladıklarını, bunu yapamadıkları durumda bu tip resimleri ürettiklerini bir çok mağdurun anlatımıyla ve büyük şaşkınlıkla öğrendim. Hemen bunun üzerine, kuruluma gelen ve bizzat vakumlama işlemini yapmayan 0553 xxx xx xx numaralı cep telefonunu kullanan servis elemanını 5 Ağustos 2024 Pazartesi günü 14:51'de arayarak, bazı teknik şeyleri merak ediyormuş gibi sorular sorarak, kurulum günü vakumlama işleminin yapılmadığını net olarak ifade ettiği görüşmemizi videoya kaydettim. Heyetinizce talep olunması halinde paylaşmaya hazırım. Gelip bizzat teslim edebilirim.
Eğer bunun olacağına ikna edilmek istiyorsanız bunun için yanlış foruma gelmişsiniz demektir.Hala anlamadığım, neden ısrarla dış ünite değişimi?
Bozulan-Kirlenen mevcut gazın tamamen deşarj edilip, bunun üstüne yarım saat vakumlama yapılıp, sonunda da temiz sisteme yeni sıfır gaz yüklenmesi (içinden çekilen değil) neden çözüm olmuyor?
Kaza sonucu iki üne arası borularda bir deformasyon oldu ve sistem atmosfere açıldı veya yarın bir gün klimanın gazı azaldı veya bitti, aynı işlem yapılmayacak mı?
Dış ünite değişiminin net gerekçesi nedir?
THH'ye sağlam destekli başvuru yaptım, kurulumu yapan elemanın vakumlama yapmadığını anlattığı videoya kadar destek var yani.
Yürüsem, değişim talebimin gerçekleşmesi garanti. Hemen arayıp kabul etmediğim halde eleman yolladılar.
Karakterli, dürüst, işinin ehli bir arkadaş geldi. (Hatta burdan yazayım Bursa'da yaşayan varsa ATİLLA MİNTAŞ isimli servis teknisyeni dışında kimseyi asla kabul etmeyin.) Bu arkadaş yukarıda bahsettiğim uygulamayı yaptı.
THH'den başvurumu çekeyim mi çekmeyeyim mi ben şimdi, iş buraya gelmeden defalarca yazdım burada ama kimseden yanıt alamadım servis tekrar gelene kadar.
THH Başvurum şöyleydi;
ŞİKAYETİN KONUSU
Şikayetime ekli satış faturasında bilgileri bulunan VESTEL YETKİLİ BAYİ'den, faturada model bilgileri yazan klimayı satın aldım. Satış işleminin gerçekleşmesinin hemen üzerine VESTEL'den, montaj ve kurulumun 30 Temmuz 2024 Salı günü yapılacağına dair SMS mesajı aldım. Belirtilen tarihte, şikayetime ekli servis hizmet fişinde bilgileri bulunan VESTEL YETKİLİ SERVİSİ'nin 0553 xxx xx xx numaralı cep telefonu hattını kullanan elemanı tarafından 09:52'de adresimde olup olmadığımın teyidi için arandım, aynı numaradan aynı kişi 10:51'de adresime ulaştığında site kapısını açmam için aradı. Gün içinde montaj ve kurulum hizmeti gerçekleştirilirken defalarca sormama ve hatırlatmama rağmen , bağlantı borularını bağladıktan sonra soğutucu gazı sisteme salmadan önce vakumlama işlemini yapmadılar. Kendilerine özellikle vakum yapıp yapmayacaklarını sordum, vakum motoru sordum fakat "vakuma gerek yok, gazı salıp içindeki havayı boşaltıyoruz" dediler. "olsun, yine de vakum yapın ileride problem çıkarır" dediğimde "biz vakum yapmıyoruz abi, bu şekilde yapıyoruz, hiç bir problem yaşamazsın için rahat olsun" dediler. Bu şekilde çalıştırılmaması gerektiği halde klimayı çalıştırıp, "kliman hazır abi" diyip evden ayrıldılar. Hazırladıkları servis raporuna imzamı koymadım ve bana herhangi bir sorumluluk yüklenmemesi için saat 15:57'de yetkili servisi arayıp, 19:02'de Vestel Müşteri Hizmetleri'ne mail atıp vakumlama işleminin yapılmadığına dair bildirim ve şikayette bulundum.
ŞİKAYETİN DAYANAĞI
Klima montaj ve kurulum aşamasında yapılması gereken vakumlama işleminin ehemniyeti ve yapılmamasının ciddi sonuçları bir çok akademik yayında, bir çok teknik mühendislik dökümantasyonunda ve dahi bir çok ana akım klima üreticisinin kendi kaynaklarında yazılı ve videolu materyaller ile açıkça anlatılmıştır. Aynı kaynaklar, vakumlama işlemi yapılmaksızın soğutucu gazın sisteme salınıp klima bu halde çalıştırıldıktan daha sonra yapılacak bir vakumlama işleminin de bir şey ifade etmediğini açıklamaktadır.
Dahası, vakumlama işleminin özellikle klima çalıştırılmadan önce "MONTAJ/KURULUM AŞAMASINDA" yapılmasının bir "ZORUNLULUK" olduğu devletin resmi kaynaklarınca da ifade edilmiştir. 29.11.2013 tarihinde 28836 sayılı resmi gazetede yayınlanan ULUSAL MESLEK STANDARDI BİREYSEL VE TİCARİ KLİMA SİSTEMLERİ konulu metin, bu konunun çerçevesini net bir biçimde çizmektedir.
AYIPLI MAL
Bu dayanaklara istinaden, yetkili servis zorunlu olan vakumlama işlemini yapmayarak sistemdeki soğutucu gazın atmosfere, borular içindeki oksijene, neme ve toz partiküllerine maruz kalmasına neden olmuştur. Her ne kadar sistem bu gazla çalışabiliyor olsa da istenilen verimlilikte olmayacaktır. Klimanın soğutma ve ısıtma verimliliğini bozacak bu durum klima sistemlerinde istenmeyen en önemli problemdir. Arkasından gelecek zincirleme sonuçlar olarak tüm kaynaklarda belirtildiği üzere sistemdeki basınç artar, çalışma akımı yükselir, enerji tüketimi artar, aylık fatura yükselir, soğutma veya ısıtma performansı düşer. Vakum yapılmaması kaynaklı borular içerisinde kalan nem suya dönüşür, sistemde dolaşan bu su donabilir ve kılcal boru tıkanabilir. Su, sistemdeki parçaların paslanmasına yol açabilir. Sıfır satın aldığım bir ürünün montajının "AYIPLI HİZMET" olarak sunulması nedeniyle artık ürünüm de "AYIPLI MAL" olmuştur.
TALEP
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'un 11'inci maddesinde biz tüketicilere tanınan opsiyonlardan seçimlik hakkımı kullanarak artık kusurlu olan malımın "AYIPSIZ MİSLİ İLE DEĞİŞİMİ" talebimi yukarıdaki gerekçelerle heyetinize sunarım. Bu şartlarda klimayı kullanarak geçen her gün maddi olarak aleyhime işleyeceğinden ve bunun tazmininin ölçümü kolay olmayacağından sürecin ivedilikle çözüme bağlanması konusunda hassasiyetinizi rica ederim.
EK BİLGİ
Yaşamak zorunda kaldığım bu problem sürecinde, vestel yetkili servislerin bir çok tüketiciyi bu şekilde mağdur ederek, kendilerine yöneltilen iddiaları bertaraf etmek için, ortada vakum pompası olmaksızın, vakum hattı boruları klima ünitesine bağlı olmaksızın sadece klima seri numarasının yazılı olduğu etiket ile beraber sanki vakumlama işlemi yapılmış gibi değer gösteren bir basınç göstergesini, müşteriden su veya bir şey isteyerek bir anlık montaj alanından uzaklaştırarak fotoğrafladıklarını, bunu yapamadıkları durumda bu tip resimleri ürettiklerini bir çok mağdurun anlatımıyla ve büyük şaşkınlıkla öğrendim. Hemen bunun üzerine, kuruluma gelen ve bizzat vakumlama işlemini yapmayan 0553 xxx xx xx numaralı cep telefonunu kullanan servis elemanını 5 Ağustos 2024 Pazartesi günü 14:51'de arayarak, bazı teknik şeyleri merak ediyormuş gibi sorular sorarak, kurulum günü vakumlama işleminin yapılmadığını net olarak ifade ettiği görüşmemizi videoya kaydettim. Heyetinizce talep olunması halinde paylaşmaya hazırım. Gelip bizzat teslim edebilirim.
@Adem Helvacı abi işte onca yazını okudum, onca videonu izledim, bir bu kalmış görmediğim. İşi bu noktaya kadar taşıyabilmemin bile dayanağı senin kaynakların zaten. Yani mevzu ikna olma-olmama meselesi değil, ben de bir mühendisim, sorguluyorum ve bu sayede öğrenip bir sonraki adıma hazır hale geliyorum. Dış ünite değişiminin nedenini sormamdaki amaç da bu. Bunu öğrenmek, bunun nedenini bilmek, karşı argüman üretildiğinde hazırlıklı olmak. Seninle şurda 14-15 saat önce iletişime geçebilmiş olsak, dün apar topar gönderdikleri arkadaşı daha sağlam bir duruşla geri çevirirdim, o noktada bir gol yedik şu an malesef. Dün akşam 8'di yani teknisyenin gelişi.Eğer bunun olacağına ikna edilmek istiyorsanız bunun için yanlış foruma gelmişsiniz demektir.
Bizim işimiz sizi bir konuya ikna etmek değil, biz teknik ve yasal olarak doğrusunu, olması gerekeni yazar geçeriz gerisi sizin kararınız.
Bununla ilgili bugüne kadar yazılmış binlerce yazı olmasına rağmen halen kendinize özel cevap ile ikna eidlmek çabası içerisinde görüyorum sizi.
Mesela google da arama bölümüne ''ekovat yağı, adem helvacı'' yazdım şu çıktı karşıma.
Vakumsuz takılan klimalarda tüketicinin ürün değişim talepleri karşısında sorunu çözecekleri iddiası ile gazı boşaltıp yeni gaz şarj etmeyi teklif edip ikna yoluna gitmeye kalkan firmalara hatırlatmak gerekir.
Soğutucu akışkanı değiştirseniz de, Ester Oil yani farklı bir tabir ile Ekovat yağını değiştiremezsiniz. O halde bu konu için yazımıza göz atmanız gerekir.
![]()
ESTER YAĞI ''Ester Oil'' Ekovat Yağı Nedir? | İnceleriz
İşte vakum konusunda sıklıkla değindiğimiz ''Gazı boşaltsalar ve yeniden yükleseler dahi ekovat yağı ne olacak?'' diye sorduğumuz konu temelde yeni nesilwww.inceleriz.com
@aeronics senin bu konudaki görüşlerini merak ettiğimi de belirtmek isterim.
- Adem Helvacı
- ekovat yağı nedir estr oil nedir
- Cevaplar: 5
- Forum: Klima
Ben bir başka konudaki mesajında bilerek bazı detaylar yazdım size.@Adem Helvacı abi işte onca yazını okudum, onca videonu izledim, bir bu kalmış görmediğim. İşi bu noktaya kadar taşıyabilmemin bile dayanağı senin kaynakların zaten. Yani mevzu ikna olma-olmama meselesi değil, ben de bir mühendisim, sorguluyorum ve bu sayede öğrenip bir sonraki adıma hazır hale geliyorum. Dış ünite değişiminin nedenini sormamdaki amaç da bu. Bunu öğrenmek, bunun nedenini bilmek, karşı argüman üretildiğinde hazırlıklı olmak. Seninle şurda 14-15 saat önce iletişime geçebilmiş olsak, dün apar topar gönderdikleri arkadaşı daha sağlam bir duruşla geri çevirirdim, o noktada bir gol yedik şu an malesef. Dün akşam 8'di yani teknisyenin gelişi.![]()
Yok abi o iş sıkıntılı. Kompresör yağlarını değiştirmek için kapalıdevre sistemi açmak gerekir.
Bu da ürüne müdahale anlamına gelir ki sıfır bir üründe Hukuken bu durumu tüketici kabullenmek zorunda değil o nedenle değişime zorluyoruz.
Ayrıca şöyle bir gerçek var insanların bunu da anlaması lazım.
Eğer gazı sal vakumla ve yeniden gaz bas sistemini kabullenirsek bu durumu da suistimal ediyorlar.
Neticede bu soğutucu akışkan zararlı bir gaz ve İŞİNİ YAPMAYAN, İŞGÜZAR bir servis yüzünden her seferinde atmosfere bu zehirli gazlar salınıyor, o eve yeniden gitmek için mazot tüketiliyor, gereksiz zaman, gereksiz gaz, gereksiz işçilik, gereksiz çevre kirliliği, gereksiz insan gücü, gereksiz gecikilen bir başka müşteri, gereksiz gereksiz gereksiz bir sürü gereksiz devrey egiriyor. Ne için? Bir servis işgüzarlık edip GÖREVİNİ yerine getirmediği için. Bu dış ünite değişimlerinin, o işlemi eksik yapan servise fatura edilmesi için uğraşıyorum ben. Fakat fatura edildi diye ürün de servise verilmeyecek. Eğitimlerde kullanılmak üzere meslek liselerine gönderilecek, diledikleri gibi söksün taksın ve çalışma prensibini öğrensinler ki bu sahtekâr tayfası gibi olmasın, işlerine sayı duyarak büyüsün çocuklar.
Bu işin sadece tek bir yönü yok ne yazık ki, birçok yönü var ve teknik anlamda da hukuki anlamda da vakum yapılmamış klimaya gaz değişimi kesin çözüm değildir.
Bu durum ileride tolere edilebilir onu da belirteyim. Yağın karakteristik özelliği değiştirilip sorun ortadan kaldırılabilir ancak diğer yandan bunu bir nevi sopa olarak da kullanmıyor değiliz.
Yani servislerin bilincine şu yerleşmeli, ''Ben bu vakumu yapmazsam, bu klimayı bana fatura ederler, klimayı da elimden alırlar, 2000tl işçilik alayım derken 20.000tl cepteki paradan olmayalım.
Normalde meslek ahlakı olan bir ustanın zaten yapması gereken işlem için biz sopa gösteriyoruz açık ve net.
Haaaaa fabrika ortamında çözülür o işler çünkü altyapı müsait.Yok haklısın o konuda aslında merakım şuradan geldi söküp götürdüler bence sonra o üniteyi başka müşteriye iteliyorlar ama
farz edelim itelemiyorlar onu çöpe atmayacaklarına göre tekrar nasıl normal hale getiriyorlar onu merak ettim.
Şimdi konuyu THH'ye taşıdığım 6 Ağustos Salı günki gidişatı tekrar özetleyip sürece dönecek olursak;Ben bir başka konudaki mesajında bilerek bazı detaylar yazdım size.
Bizim hep KAYBEDEN taraf olma nedenimiz karşımızdakilerin ahlaksızlık seviyesini kabul edemeyişimizden oluyor zaten.
Hep efendi, hep müalim taraf biz oluyyorz fakat karşımızdaki sadece şahıs değil GÜRUH olduğu gibi ahlaksız.
Onların dilinden konuşmadığınız sürece istediğinizi elde edemezsiniz bu ülkede.
Sizin HAKKINIZI koruyacağını düşündüğünüz hakem heyeti bu konuya ne kadar vakıf zannediyorsunuz mesela?
Onlar anlamaz öyle ekovat mekovat gaz tuz biber vs. Onlar malın ayıplı olup olmadığına bakar ve der ki '''Kardeşim çalışıyor mu?'' Çalışıyor. Soğutuyor mu? Soğutuyor. Yaz, RET''
Bu sisteme yüklenen görseller neden halka kapalı mesela? Madem çok masumlar, madem sizin klimanıza vakum yapıldığına inanıyorlar, madem o manometrenin doğru olduğundan eminler, meslekle uzaktan yakından alakası olmayan o çakma saha müdürlerinden birisini yollayıp kontrol ettirsinler bakalım o manometre kapağı sökülüp takılmış mı? İbre el ile oynatılıp eksi basınca getirilmiş mi?
Yaparlar mı zannediyorsunuz? Yapmazlar.
Neden yapmazlar? E zaten bunun yapıldığını biliyorlar da ondan..
Açmış olduğunuz konuda cevapladım.Tüketici hakem hayetine Daikin klimanın vakumsuz montajlanmasından dolayı vermiş olduğum dilekçenin sonucu 23 ocak tarihinde sonuçlanmıştır.Kararda ürünün misli ile değişimi kararı verilmiştir.Firmadan henüz bana ulaşan olmadı.Bundan sonra nasıl bir yol izlemem gerekir.
Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.
Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.
Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.
Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat
Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.
Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.
Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.
Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için temel çerezleri ve deneyiminizi geliştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.