Neler yeni

Yolculuklarda Uçak Mı, Otobüs Mü, Tren Mi Tercih Ediyorsunuz ?

Yolculuklarda Uçak Mı, Otobüs Mü, Tren Mi Tercih Ediyorsunuz ?

  • Uçak

    Oy: 4 57.1%
  • Otobüs

    Oy: 3 42.9%
  • Tren

    Oy: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    7

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,754
Çözümler
25
Tepki puanı
4,813
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Malum havalar ısındı, şehirlerarası yolculuklar da arttı. Kış turizmi denen şeyi saymazsak hemen hemen her sektör havaların ısınmasıyla birlikte canlanır. Bunlardan önemli bir kısım ise yolculuklar.

Uçak
Ülkemizde havayolu sektörü bana göre hem ilerliyor hem geriliyor. Şöyle ki Havayolu konusundaki firmalar tekelleşmeye doğru gidiyor. Yolcu taşımacılığı konusunda, yurt içinde ülkemizde faaliyet gösteren sadece 4 marka (2 Firma var) Bunlar da THY ve Pegasus firmaları. Marka olarak sayacak olursak da Türk Hava Yolları (THY) ile yine THY'nin alt markası olan AJet (eski AnadoluJet)'i ve SunExpress'i sayabiliriz, bir de Pegasus var tabi. Yani yurt içi bir uçuş yapacaksanız bunlardan birini seçmek zorundasınız. İşte geriliyor dediğim kısım tam olarak da bu, THY ve Pegasus'a mahkumsunuz yurt içi seyahatlerde. Halbuki yakın sayılabilecek zamana kadar Atlasjet, İzAir, Borajet, OnurAir, Turkuaz Airlines gibi firmalar da yurt içi uçuş pazarında vardı.

Elbette ki herkesin bildiği üzere bir pazarda küçük ya da büyük fark etmez pasta diliminde bir rekabetçi firma varsa bu her zaman tüketicinin yararına olmuştur. Gerek fiyat indirimi, gerek ilave avantajlar hep tüketiciye yarar sağlamıştır. Şimdi bakınca da bunların azalmaya başladığını hatta gerçekten yok olma noktasına gelip bu firmalar ne derse onları yapacak kıvama gelindiğini görüyoruz. iç hatlar olarak baktığımızda THY'nin THY markasıyla İstanbul Havalimanı'ından diğer şehirlere, SunExpress markası ile İzmir'den Yurt içi uçuş düzenleniyor, Ajet ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı dahil Anadolu illeri arasında seferler düzenliyor. Başlığın amacı Türkiye'deki İç Hat Havayolu şirketlerini uzun uzadıya tartışmak değil elbette ama, SunExpress'le ilgili şu detayı da aktarayım. AJet markası tamamıyla THY'ye ait olup THY'nin daha çok Yurt Dışı ve İstanbul Havalimanı merkezli, Ajet'in ise Yurt içi ve Sabiha Gökçen Havalimanı merkezli olmaya başlamasıyla fark oluşmuştur. SunExpress "Güneş Ekspres Havacılık AŞ" şirketi ise %50 Türk Hava Yolları, %50 de Lufthansa Airlines ortaklığındadır. Aralarındaki fark budur. Yine de THY kontrolünde olduğunu ve söz konusu iç hatlar olduğunda İzmir ile sınırlı kaldığını söyleyebiliriz.


Otobüs
Ülkemizde kısa uzun mesafe fark etmez en yaygın kullanılan ve ulaşılması en basit toplu taşıma aracı otobüslerdir. Otobüs sektöründe de ülkemizin hem ilerleyen hem de gerileyen bir yanı olduğunu söyleyebiliriz. Aslında bu konuda söylenecek çok şey var, fakat ülkemizde Tren yolculuğunun zor ve kısıtlı olması, Uçak seferlerinin yine kısıtlı ve pahalı olması (talep yok o yüzden az demeye gerek yok, ucuz olsa elbette tercih edilir ve seferler artar) insanları severek ya da sevmeyerek Otobüs kullanımına itiyor. Otobüsün rahatlığı şuradan geliyor, Çoğu büyük şehirlerde belirlenen Terminal dışında yolcu indirme bindirme olayı çok az ya da hiç olmasa da, Anadolu'da şehirlerde terminal dışındaki yerlerde de indi-bindi imkanı ilçelerde ya da köylerde neredeyse evinin önünden binme imkanı, bagaj konusunda daha esnek olması, fiyatının havayoluna göre nispeten daha ucuz olabilmesi gibi faktörler etkili oluyor. Diğer seçeneklerde olduğu gibi bu sektörde de en çok seçenek İstanbul'da. İstanbul'un Avrupa yakasında bulunan ve halk arasında Esenler Otogarı olarak bilinen Büyük İstanbul Otogarı, Avrupa'nın en büyük, Dünya'nın ise 3. büyük karayolu terminali konumunda. Yine İstanbul'dan Anadolu'daki Devlet Ana Karayollarının geçtiği hemen her ilçeye otobüs seferi bulunuyor. Havayolu yapılanmasında büyük şehirlerden küçük şehirlere doğru bir yapılanma varken karayolunda tam tersine küçük yerleşim yerlerinden çevre ilçe ve illere doğru, küçük şehirlerden büyük şehirlere doğru bir yapılanma var. Aynı havayolunda bahsettiğim durum gibi son zamanlarda küçük il-ilçe firmalarını adeta yiyip yutan ve tekelleşme yolunda giden büyük firmalar da var. En uzun otobüs seferi ise Kamil Koç tarafından işletilen Marmaris-Van hattı, 33 saat, Altınoluk-Van hattı 32 saat, Öz Erciş Seyahat ile Patnos İtimat'ın Bodrum-Van hattı ise 32 saat civarında sürüyor. En uzun hattın güzergahı ise şu şekilde, Marmaris Muğla Aydın Denizli Dinar Konya Aksaray Nevşehir Kayseri Sivas Erzincan Erzurum Ağrı Patnos Van. Fazlasıyla yorucu bir yolculuk olur gibi. Yine Van'dan örnek vermek gerekirse dün gece baktığımızda İzmir-Van arası otobüs bileti gelecek hafta için 1700 TL ve 26 saat sürüyor, yine 1700-1800 TL arasına uçak bileti var, 2 saat sürüyor. Böyle bir durumda uçak ömrünüze 1 gün katıyor diyebiliriz.

Tren
Ülkemizde Tren seferleri üçe ayrılıyor. YHT (Yüksek Hızlı Tren), Ana Hat Trenleri, Bölgesel Trenler. YHT'nin İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Eskişehir-Ankara, İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Eskişehir-Konya-Karaman hatları üzerinde seferleri var. Bunun dışında maksimum hızı 80 km/h olan 15 adet ana hat, 33 adet bölgesel tren hattı bulunmaktadır. Ayrıca Ağrı, Aksaray, Antalya, Ardahan, Artvin, Bartın, Bayburt, Bolu, Bursa, Çanakkale, Çorum, Düzce, Giresun, Hakkari, Iğdır, Kastamonu, Muğla, Nevşehir, Ordu, Rize, Sinop, Şırnak, Trabzon, Yalova şehirlerinde Tren yolu bulunmamaktadır. YHT seferleri dışındaki seferler genellikle kullanıcılar tarafından fiyatı uygun olduğu düzeyde tercih ediliyor. Çünkü birkaç istisna hariç çoğu Anahat ve Bölgesel Trenler, otobüsten daha yavaş ve daha uzun sürelerde gidiyor. Otobüs firmalarının rekabetçi durumlarından dolayı yoğun zamanlar haricinde aynı güzergahlarda daha uyguna otobüs imkanı da bulunduğu için Tren seferleri biraz sönük kalabiliyor. Örnek olarak İzmir-Ankara hattını düşünürsek 13 saat 30 dakika gibi bir sürede tamamlanabilirken rötarlarla bu süre 14 saati geçebiliyor. Otobüs ile ortalama yolculuk süresi ise 8 saat.



Sizin bu konulardaki yorum ve görüşleriniz, paylaşmak istedikleriniz nelerdir? Yolculuklarınızda hangi güzergahlarda hangi araçları tercih edersiniz?
 

janavar

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
204
Tepki puanı
201
Puanları
43
Şuan mesafe ve rota farketmeksizin 3-4 kişilik bir aile için hatta neredeyse tek başına yolculuk için bile en hesaplı ve hızlı yöntem (bulunduğunuz konuma göre) şahsi araç olarak gözüküyor.

Bu yolculuk şahsi araç ile yapılınca, aile için de güzel bir anı olmuş oluyor.


Buna ek olarak Kıbrıs'a bile giderken mecbur gemi yi kullanıyorum. Onda da yine aracımı yanıma alıyorum. Çünkü araç fiyatı ile yolcu fiyatı fark etmiyor. araç girişi yapıyorsanız sürücü bedava olayı mevcut. Kıbrıs'ta araç kiralamak zorunda kalmıyoruz. üstüne 7-8 lira ucuza depoyu doldurup geri dönüyoruz .

NOT : mevcut aracım ortalama uzun yol yakıt tüketimi (4,2lt/100km)
 

meeb

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
6 Kas 2023
Mesajlar
340
Çözümler
1
Tepki puanı
322
Puanları
63
Şahsi araç kullanan da çok fazla.
toplu taşıma özendirilmeli, Özellikle tatile giderken araçla gitmek çoğu kişiye göre amalelik.hiç unutmam amca oğluna sormuştum hanımla oğlan tatil yaptı ben şoförlük demişti.:)
 

meeb

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
6 Kas 2023
Mesajlar
340
Çözümler
1
Tepki puanı
322
Puanları
63
Malum havalar ısındı, şehirlerarası yolculuklar da arttı. Kış turizmi denen şeyi saymazsak hemen hemen her sektör havaların ısınmasıyla birlikte canlanır. Bunlardan önemli bir kısım ise yolculuklar.

Uçak
Ülkemizde havayolu sektörü bana göre hem ilerliyor hem geriliyor. Şöyle ki Havayolu konusundaki firmalar tekelleşmeye doğru gidiyor. Yolcu taşımacılığı konusunda, yurt içinde ülkemizde faaliyet gösteren sadece 4 marka (2 Firma var) Bunlar da THY ve Pegasus firmaları. Marka olarak sayacak olursak da Türk Hava Yolları (THY) ile yine THY'nin alt markası olan AJet (eski AnadoluJet)'i ve SunExpress'i sayabiliriz, bir de Pegasus var tabi. Yani yurt içi bir uçuş yapacaksanız bunlardan birini seçmek zorundasınız. İşte geriliyor dediğim kısım tam olarak da bu, THY ve Pegasus'a mahkumsunuz yurt içi seyahatlerde. Halbuki yakın sayılabilecek zamana kadar Atlasjet, İzAir, Borajet, OnurAir, Turkuaz Airlines gibi firmalar da yurt içi uçuş pazarında vardı.

Elbette ki herkesin bildiği üzere bir pazarda küçük ya da büyük fark etmez pasta diliminde bir rekabetçi firma varsa bu her zaman tüketicinin yararına olmuştur. Gerek fiyat indirimi, gerek ilave avantajlar hep tüketiciye yarar sağlamıştır. Şimdi bakınca da bunların azalmaya başladığını hatta gerçekten yok olma noktasına gelip bu firmalar ne derse onları yapacak kıvama gelindiğini görüyoruz. iç hatlar olarak baktığımızda THY'nin THY markasıyla İstanbul Havalimanı'ından diğer şehirlere, SunExpress markası ile İzmir'den Yurt içi uçuş düzenleniyor, Ajet ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı dahil Anadolu illeri arasında seferler düzenliyor. Başlığın amacı Türkiye'deki İç Hat Havayolu şirketlerini uzun uzadıya tartışmak değil elbette ama, SunExpress'le ilgili şu detayı da aktarayım. AJet markası tamamıyla THY'ye ait olup THY'nin daha çok Yurt Dışı ve İstanbul Havalimanı merkezli, Ajet'in ise Yurt içi ve Sabiha Gökçen Havalimanı merkezli olmaya başlamasıyla fark oluşmuştur. SunExpress "Güneş Ekspres Havacılık AŞ" şirketi ise %50 Türk Hava Yolları, %50 de Lufthansa Airlines ortaklığındadır. Aralarındaki fark budur. Yine de THY kontrolünde olduğunu ve söz konusu iç hatlar olduğunda İzmir ile sınırlı kaldığını söyleyebiliriz.


Otobüs
Ülkemizde kısa uzun mesafe fark etmez en yaygın kullanılan ve ulaşılması en basit toplu taşıma aracı otobüslerdir. Otobüs sektöründe de ülkemizin hem ilerleyen hem de gerileyen bir yanı olduğunu söyleyebiliriz. Aslında bu konuda söylenecek çok şey var, fakat ülkemizde Tren yolculuğunun zor ve kısıtlı olması, Uçak seferlerinin yine kısıtlı ve pahalı olması (talep yok o yüzden az demeye gerek yok, ucuz olsa elbette tercih edilir ve seferler artar) insanları severek ya da sevmeyerek Otobüs kullanımına itiyor. Otobüsün rahatlığı şuradan geliyor, Çoğu büyük şehirlerde belirlenen Terminal dışında yolcu indirme bindirme olayı çok az ya da hiç olmasa da, Anadolu'da şehirlerde terminal dışındaki yerlerde de indi-bindi imkanı ilçelerde ya da köylerde neredeyse evinin önünden binme imkanı, bagaj konusunda daha esnek olması, fiyatının havayoluna göre nispeten daha ucuz olabilmesi gibi faktörler etkili oluyor. Diğer seçeneklerde olduğu gibi bu sektörde de en çok seçenek İstanbul'da. İstanbul'un Avrupa yakasında bulunan ve halk arasında Esenler Otogarı olarak bilinen Büyük İstanbul Otogarı, Avrupa'nın en büyük, Dünya'nın ise 3. büyük karayolu terminali konumunda. Yine İstanbul'dan Anadolu'daki Devlet Ana Karayollarının geçtiği hemen her ilçeye otobüs seferi bulunuyor. Havayolu yapılanmasında büyük şehirlerden küçük şehirlere doğru bir yapılanma varken karayolunda tam tersine küçük yerleşim yerlerinden çevre ilçe ve illere doğru, küçük şehirlerden büyük şehirlere doğru bir yapılanma var. Aynı havayolunda bahsettiğim durum gibi son zamanlarda küçük il-ilçe firmalarını adeta yiyip yutan ve tekelleşme yolunda giden büyük firmalar da var. En uzun otobüs seferi ise Kamil Koç tarafından işletilen Marmaris-Van hattı, 33 saat, Altınoluk-Van hattı 32 saat, Öz Erciş Seyahat ile Patnos İtimat'ın Bodrum-Van hattı ise 32 saat civarında sürüyor. En uzun hattın güzergahı ise şu şekilde, Marmaris Muğla Aydın Denizli Dinar Konya Aksaray Nevşehir Kayseri Sivas Erzincan Erzurum Ağrı Patnos Van. Fazlasıyla yorucu bir yolculuk olur gibi. Yine Van'dan örnek vermek gerekirse dün gece baktığımızda İzmir-Van arası otobüs bileti gelecek hafta için 1700 TL ve 26 saat sürüyor, yine 1700-1800 TL arasına uçak bileti var, 2 saat sürüyor. Böyle bir durumda uçak ömrünüze 1 gün katıyor diyebiliriz.

Tren
Ülkemizde Tren seferleri üçe ayrılıyor. YHT (Yüksek Hızlı Tren), Ana Hat Trenleri, Bölgesel Trenler. YHT'nin İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Eskişehir-Ankara, İstanbul-İzmit-Sakarya-Bilecik-Eskişehir-Konya-Karaman hatları üzerinde seferleri var. Bunun dışında maksimum hızı 80 km/h olan 15 adet ana hat, 33 adet bölgesel tren hattı bulunmaktadır. Ayrıca Ağrı, Aksaray, Antalya, Ardahan, Artvin, Bartın, Bayburt, Bolu, Bursa, Çanakkale, Çorum, Düzce, Giresun, Hakkari, Iğdır, Kastamonu, Muğla, Nevşehir, Ordu, Rize, Sinop, Şırnak, Trabzon, Yalova şehirlerinde Tren yolu bulunmamaktadır. YHT seferleri dışındaki seferler genellikle kullanıcılar tarafından fiyatı uygun olduğu düzeyde tercih ediliyor. Çünkü birkaç istisna hariç çoğu Anahat ve Bölgesel Trenler, otobüsten daha yavaş ve daha uzun sürelerde gidiyor. Otobüs firmalarının rekabetçi durumlarından dolayı yoğun zamanlar haricinde aynı güzergahlarda daha uyguna otobüs imkanı da bulunduğu için Tren seferleri biraz sönük kalabiliyor. Örnek olarak İzmir-Ankara hattını düşünürsek 13 saat 30 dakika gibi bir sürede tamamlanabilirken rötarlarla bu süre 14 saati geçebiliyor. Otobüs ile ortalama yolculuk süresi ise 8 saat.



Sizin bu konulardaki yorum ve görüşleriniz, paylaşmak istedikleriniz nelerdir? Yolculuklarınızda hangi güzergahlarda hangi araçları tercih edersiniz?
Şahsen eşimle görerek gezmeyi severiz , bu anlamda otobüs yolculuğunu severiz(memleketin dört tarafını turla gezdik , en uzun 35 saat otobüs yolculuğu yaptık :) )

Trenle yolculukta çok güzel konforlu ,tuvalet ve gezinme ,yemek yeme imkanı var.

Uçak bize göre son tercih, çünkü zaman kısıdımız yok ,üzerine gereksiz stres ve gerginlik yaratıyor biz de. Tabi zevkli ve hızlı yolculuk buna itiraz yok.
 

Hakan

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
15 Nis 2023
Mesajlar
722
Çözümler
1
Tepki puanı
628
Puanları
93
Tek başıma yolculuk yapıyorsam otobüsü tercih ediyorum. Ailecek yolculuk ediyorsak kendi arabamızı kullanıyoruz. Daha hesaplı oluyor.

Kendi arabanızla gidince istediğiniz yerde duruyorsunuz. Evde hazırladığınız şeyleri istediğiniz yerde durup yiyebiliyorsunuz. Bagajınız geniş ise ne isterseniz götürebiliyorsunuz.

Treni de severim. YHT ile bir kere İstanbul-Konya seyahatim oldu. Otobüsten daha çok keyifli oldu ama ben yolculuğun uzun sürenini seviyorum.

Uçak mı. Aman aman. Benden uzak, göklere yakın olsun. İnşallah hiç bir zaman binmek zorunda kalmam.

Bu arada şunu da belirteyim. Bu çeşit konular benim yumuşak karnım. Konuyu başlatan NBKpro'ya teşekkür ederim.
 

Faruk KATI

Forumun Dinamik Yüzü 😉
Kadim Üye
Katılım
30 Nis 2023
Mesajlar
3,089
Çözümler
2
Tepki puanı
4,577
Puanları
113
Konum
Samsun-Atakum
Web sitesi
atakumtesisat.net
toplu taşıma özendirilmeli, Özellikle tatile giderken araçla gitmek çoğu kişiye göre amalelik.hiç unutmam amca oğluna sormuştum hanımla oğlan tatil yaptı ben şoförlük demişti.:)
Samsun Ankara hızlı treni yılan hikayesine döndü, bir türlü hayata geçirilmedi. Seyahatlerde tek kişi gitmediğimiz için hususi araç tercih ediyoruz.
 

janavar

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
24 Ağu 2023
Mesajlar
204
Tepki puanı
201
Puanları
43
maliyet kurtarıyorsa tabi ki bireysel mantıklı olur.
Burada konum çok önemli bir kriter.

örneğin Mersin-İstanbul arası yolculuk

Otobüs :1200 TL (13 saat)... 2 saat önceden evden çıkıyorsunuz+1 saat varacağınız noktaya toplamda 16 saat yol

Uçak : 1700TL + Havalimanı ulaşım 300 TL ( 3,5 saat önce servise biniyorsunuz +1.5 saat yolculuk + 1 saat havalimanında çıkış + minumum varacağınız yer 1,5 saat toplam 7,5-8 saat yolda geçiyor.)

Araba : 950km için (4,2lt/100km) 40-45 litre yakıt demek. 1600 TL ye gidiliyor. geçiş ücretleri de ortalama 300-400 desek 2000 TL ye gidilir. toplamda 10-11 saat

Bu durumda 1 kişiden fazla yolcukların hepsi için araba en kârlı alternatif oluyor. hem zaman, hem maddi anlamda.


Aynı işi ANKARA için yaptığımda, tüm alternatifler için şahsi araç en hızlı ve en hesaplı oluyor :)
 

Hakan

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
15 Nis 2023
Mesajlar
722
Çözümler
1
Tepki puanı
628
Puanları
93
Tüm seyahatlerimi kamera ile kesintisiz kaydederim. Aksiyon kamerası aldım. Arabanın ön camına vantuz ile tutturuyorum. İçine 64 GB Class10 sınıfı kartı takıyorum. Seyahat evin önünden başladığı anda kaydı başlatıyorum. 750 km yolu hiç bir kesintiye uğratmadan kaydediyorum. Konya'da, evin önünde bitiriyorum. Bu şekilde 10'larca seyahat videolarım var. Seyahati çok sevdiğimden dolayı ara sıra TV'ye bağlayıp saatlerce seyrediyorum. 2016'dan beri yaptığım tüm seyahatler kayıtlıdır.

Bilgi vereyim. Kamera gücünü araç çakmaklığından alıyor. Kendi piline kalsa 1 buçuk saatten fazla kayıt yapamıyor. 64 GB kart 1280x720 ve 50 Hz seçeneğinde 14 buçuk saatlik kayıt alabiliyor.

YHT ile yaptığım seyahatten görüntü. Tren'in camından çektim. 9. saniyedeki iki rayın birleşme noktasındaki görüntü beni benden alır her zaman.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Son düzenleme:

meeb

İnce Eleyen
Kadim Üye
Katılım
6 Kas 2023
Mesajlar
340
Çözümler
1
Tepki puanı
322
Puanları
63
Burada konum çok önemli bir kriter.

örneğin Mersin-İstanbul arası yolculuk

Otobüs :1200 TL (13 saat)... 2 saat önceden evden çıkıyorsunuz+1 saat varacağınız noktaya toplamda 16 saat yol

Uçak : 1700TL + Havalimanı ulaşım 300 TL ( 3,5 saat önce servise biniyorsunuz +1.5 saat yolculuk + 1 saat havalimanında çıkış + minumum varacağınız yer 1,5 saat toplam 7,5-8 saat yolda geçiyor.)

Araba : 950km için (4,2lt/100km) 40-45 litre yakıt demek. 1600 TL ye gidiliyor. geçiş ücretleri de ortalama 300-400 desek 2000 TL ye gidilir. toplamda 10-11 saat

Bu durumda 1 kişiden fazla yolcukların hepsi için araba en kârlı alternatif oluyor. hem zaman, hem maddi anlamda.


Aynı işi ANKARA için yaptığımda, tüm alternatifler için şahsi araç en hızlı ve en hesaplı oluyor :)
uçak dediğim gibi ama fiyat ama zaman olarak son tercihimiz.Çünkü beklemesi ,stresi vs. bize göre değil.

araba evet ancak yorgunluğu,kaza riski, araç bakım ve lastik ,km eskimesi maliyeti,var.
 

NBKpro

Moderatör
Moderator
Katılım
26 Ocak 2023
Mesajlar
2,754
Çözümler
25
Tepki puanı
4,813
Puanları
213
Konum
𝓔𝓖𝓔 𝓚𝓘𝓨𝓘𝓛𝓐𝓡𝓘
Web sitesi
inceleriz.com
Evet mantıklı cevaplar gelmiş, neden böyle olmuş diye tekrar baktığımda özel araç dışında diye belirtmeyi unutmuşum :kiskis Arabası olan için 2 kişi bazen, 3 kişi her zaman avantajlı hale geliyor.

uçak dediğim gibi ama fiyat ama zaman olarak son tercihimiz.Çünkü beklemesi ,stresi vs. bize göre değil.

araba evet ancak yorgunluğu,kaza riski, araç bakım ve lastik eskimesi var.
Uçak konusu biraz değişik, firmaların bana göre "mecbur binecekler o yüzden fiyatı yükselt" mantığı var. Ha aynısı otobüste yok mu, onda da kralı var. Tek bir iki firmanın gittiği ilçelerde daha uzak mesafeye göre çok yüksek fiyatlar var. Hatırladığım kadarıyla 2020 yılında bir İstanbul-Ardahan rekabeti vardı, 100 TL'ye İstanbul-Ardahan bileti satıyorlardı. Bahsettiğim aynı dönemde İstanbul-İzmir de 100 TL idi, kıyaslamayı siz yapın. Yine geçtiğimiz yıllarda Kahramanmaraş-Adana ve Ankara-Zonguldak hatlarında çok ciddi rekabetler vardı, 20-30 TL'lerden bahsediyorum bakın.

İzmir'de okuyan Gaziantepli arkadaşlar da İzmir-Gaziantep uçaklarının çok pahalı olduğundan, İzmir-Adana uçaklarının ise yarı fiyat olduğundan bahsetmişti. Bu nedenle İzmir-Adana arası uçakla Adana-Gaziantep arasını ise Otobüs veya Trenle geçtiklerini söylemişti.
 

Hakan

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
15 Nis 2023
Mesajlar
722
Çözümler
1
Tepki puanı
628
Puanları
93
Bir haber okumuştum bundan 1 ay önce.

Emeklilere yıl sonuna kadar YHT %10 indirimli şeklinde. Bilginiz olsun.

 

BerkTas

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
5 Nis 2023
Mesajlar
180
Çözümler
2
Tepki puanı
162
Puanları
43
Tren demek isterdim ama Devlette memuriyet, liyakat yerine sadakat olduğu sürece canımı bu iş bilmezlere emanet etmem edemem. Mesafe müsaitse şahsi aracım değilse Uçak tercih ederim. Son tercihim otobüs oluyor.
 

Hakan

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
15 Nis 2023
Mesajlar
722
Çözümler
1
Tepki puanı
628
Puanları
93
Tren demek isterdim ama Devlette memuriyet, liyakat yerine sadakat olduğu sürece canımı bu iş bilmezlere emanet etmem edemem. Mesafe müsaitse şahsi aracım değilse Uçak tercih ederim. Son tercihim otobüs oluyor.
Şimdi küçük bir araştırma yaptım. 15 adet tren kazası var. Bunlardan sadece bir tanesi YHT kazası. Ankara'da Marşandiz istasyonunda kılavuz trenin hızlı trene çarpması ile oluşan kaza. Diğerleri eski trenlerin ve bazı yük trenlerinin yaptığı kazalar.

YHT'yi devlet işletiyor. Güvenmiyorsunuz. Anladım. THY'yi de devlet işletiyor. Ona neden güveniyorsunuz.

Bakın. Bu da Almanya'dan. Eschede hızlı tren kazası. 101 ölü var.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

BerkTas

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
5 Nis 2023
Mesajlar
180
Çözümler
2
Tepki puanı
162
Puanları
43
Laf atışmasına girmek istemem ama THY nin işlettiği hava yolları da dahil bütün hava ulaşımı uluslararası regülasyonlarla çok sıkı kontrol edilen ehliyeti önceliyen bir yapı. Ankara daki kazayı incelerseniz işretçilerin hiçbir eğitim verilmeden oraya konduğunu görürsünüz. Yht hatlarını ilk zamanlarında gerekli elektronik altyapı olmadan çalıştırıldığını görürsünüz. Çorlu tren kazasında ihmalleri görürsünüz, Hızlandırılmış denilen trenlerin ilk yılında tüm uyarılara karşı çalıştırılması sonucu oluşan kaza gibi birçok örnek hatırlıyorum.
 

Hakan

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
15 Nis 2023
Mesajlar
722
Çözümler
1
Tepki puanı
628
Puanları
93
Laf atışmasına girmek istemem ama THY nin işlettiği hava yolları da dahil bütün hava ulaşımı uluslararası regülasyonlarla çok sıkı kontrol edilen ehliyeti önceliyen bir yapı. Ankara daki kazayı incelerseniz işretçilerin hiçbir eğitim verilmeden oraya konduğunu görürsünüz. Yht hatlarını ilk zamanlarında gerekli elektronik altyapı olmadan çalıştırıldığını görürsünüz. Çorlu tren kazasında ihmalleri görürsünüz, Hızlandırılmış denilen trenlerin ilk yılında tüm uyarılara karşı çalıştırılması sonucu oluşan kaza gibi birçok örnek hatırlıyorum.
Atışma olsun diye yazmadım zaten. YHT'yi de, THY'yi de devlet işletiyor. Birine güven varken diğerine neden yok. Onu merak etmiştim. İzah ettiniz.

Ben kendi adıma ülkemizdeki en güvenilir seyahat şeklinin YHT olduğuna inanıyorum. Ama otobüs ile seyahati daha çok seviyorum. Uçak korkum olduğu için THY benim için güvenli değil. Rahmetli Kemal Sunal'ın başına gelen şeyin benim de başıma gelmesini istemem.
 

H.YILDIRIM

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
17 Şub 2023
Mesajlar
687
Çözümler
2
Tepki puanı
2,018
Puanları
93
Yaş
62
Konum
T.C.İZMİR
Ben mecbur olmadıkça tren yolculuğunu tercih etmem.Nedenine gelince genellikle İzmir-Ankara,İzmir-İstanbul gidiş-dönüş yolculuğu yaparız.Şu an İzmir'den İstanbul'a direkt tren yok ancak aktarmalı gidilebiliyor.Trenle İzmir-Ankara yolculuğu ortalama 14 saat'i geçiyor.İnsan belli bir süreden sonra sıkılıyor.Bu sebeplerle genellikle otobüs yolculuğunu tercih ediyoruz.Onu da acil bir durum olmazsa gündüz yolculuğu olarak yapıyorum.Daha önceleri uçak yolculuğu uygun fiyatlı iken uçakla da yolculuk yaptım.Bana göre gideceğim yere en kısa zamanda gittiği için favorim ama fiyatların pahalı olmasından dolayı mecburen otobüs yolculuğunu tercih ediyorum.Bir kaç sefer ailecek özel araçla da Ankara'ya gittik,acil olmadığı için o da güzeldi.İstediğin yerde duruyorsun,yiyip içip biraz dinlenip etrafı seyrederek yola devam ediyorsun.Tabii renkler ve zevkler tartışılmaz,herkesin tercihi farklı olabilir.
 

Puzik

Süper Üye
Kadim Üye
Katılım
11 Şub 2023
Mesajlar
932
Çözümler
1
Tepki puanı
1,835
Puanları
93
Uzun yolculuklarda ne kadar sevmesemde uçak.

Kısa-Orta (0-800km) şahsi araba.

Otobüs asla güvenli ve konforlu değil.

Tren candır :)

Cruise gemi seyahati hayalim !
 
Üst