Vay vay vayBir zamanlar pistlerdeEkli dosyayı görüntüle 20575
Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.
Vay vay vayBir zamanlar pistlerdeEkli dosyayı görüntüle 20575
Adem hocam. Şöyle söyleyeyim.En kral araba, sorun çıkartmayan arabadır dostlar. Kimin arabası sorunsuz çalışıyorsa ennkral araba o dur.
Demek ki neymiş? Ne Toyota, ne Bmw yaşasın Tofaş Palio![]()
Valla arabada konfor adına olan tek şey klima ki biz zaten klimasız arabada ölürüz sanırım karı kocaAdem hocam. Şöyle söyleyeyim.
Ne kadar az donanım. O kadar az sıkıntı. 14 sene Dacia Logan 1.5 DCI kullandım. Hala da kullanıyorum. Satılmadı. Araba satılmak istemiyor. Arabada donanım namına bir şey yok. Klima bile yok. Sensör yok. Bişey yok. Doldurdum deposunu. Gayet güzel bindim. Sıfır sıkıntı.
Bunu satamadan 2018 Megane 4 aldık. O da dizel. Touch paket ama arabada bir sürü sensör var. Bazen ayda bir iki kere arıza lambası yakıp kafamı karıştırıyor. Bir anahtar resmi çıkıyor. Arka arkaya mesajlar geliyor. ESC kontrol ettirin. Yokuş kalkış kontrol ettirin. ABS kontrol ettirin. Fren sistemini kontrol ettirin. Stop start devre dışı. Ve bu donanımlar o anda gerçekten çalışmıyor. Ben bunu akünün gücüne bağlıyorum. Akünün gücü azalınca bu sistemleri desteklemekte aciz kalabiliyormuş.
O yüzden diyorum. Ne kadar az donanım. O kadar az sıkıntı. Sizin Palio da öyle olmalı.![]()
Otomatik şanzıman candır. Yakıtı artırmasın, az arızalansın, arızalanırsa tamiri ucuz olsun denilirse, "vites geçişlerini hissettirse de"; tek kavramalı robotize şanzıman, mükemmel çözümdür.Adem hocam. Ben sabırlı bir adamım. Uzun yolda müthiş sabırlıyımdır. Bu değerleri yakalarken arabayı hep 100-120 km hızlarında kullandım. Hız sabitleme kullanmadım. Motor devri sürekli 2000-2400 devirler arasında gidip geldi. Sürekli otomatik vites seçeneğinde kullanıldı.
Renault Megane 4 arabanın otomatik vitesi manuel vitesinden daha az yaktırır diye bir söz bile var. Hadi len demiştim ilk duyduğumda. Ama doğruymuş. EDC şanzıman az yaktırıyor maşallah.
2 ayağımız var ama neyse ki bir de beynimiz var bizimOtomatik şanzıman candır. Yakıtı artırmasın, az arızalansın, arızalanırsa tamiri ucuz olsun denilirse de, vites geçişlerini hissettirse de; tek kavramalı robotize şanzıman mükemmel çözümdür.
Ancak robotize şanzıman eğim sensörüyle desteklenmemişse, dik rampalarda devir artışlarında gereksiz vites büyültme veya keskin ve birdenbire dikleşen virajlarda vites küçültememe gibi sorunlara neden olur. Biraz ustalaşmak, varsa F1 vitesten destek alarak yoksa manuel kullanıma alıp vites küçülterek bunlarda olmuyor ve o anda tercih edilemiyorsa, gaz pedalından ayağı çekip tekrar basmak şeklinde çözümler üretmeyi gerektirir.
Biraz tebessüm olsun otomatik şanzıman mı düz vites mi diye düşünenlere
![]()
2,4 Mio. Aufrufe · 7.581 Reaktionen | Arabanın mucidine seslenerek düşüncelerini belirten sosyal medya kullanıcısı: "Neden iki tane ayağımız varken üç tane pedal var ve sağ tarafta saçma sapan işleyen bir vites var?" #araba #kadın #sosyalmedya #vit
Arabanın mucidine seslenerek düşüncelerini belirten sosyal medya kullanıcısı: "Neden iki tane ayağımız varken üç tane pedal var ve sağ tarafta saçma sapan işleyen bir vites var?" #araba #kadın...www.facebook.com
Otomatik araba aldıktan sonra otomatik şanzımanlara merak sardım. Bende de böyle bir tuhaf durum var. Önce alıyorum. Sonra o ürün hakkında bilgi almaya çalışıyorum.Otomatik şanzıman candır. Yakıtı artırmasın, az arızalansın, arızalanırsa tamiri ucuz olsun denilirse de, vites geçişlerini hissettirse de; tek kavramalı robotize şanzıman mükemmel çözümdür.
Ancak robotize şanzıman eğim sensörüyle desteklenmemişse, dik rampalarda devir artışlarında gereksiz vites büyültme veya keskin ve birdenbire dikleşen virajlarda vites küçültememe gibi sorunlara neden olur. Biraz ustalaşmak, varsa F1 vitesten destek alarak yoksa manuel kullanıma alıp vites küçülterek bunlarda olmuyor ve o anda tercih edilemiyorsa, gaz pedalından ayağı çekip tekrar basmak şeklinde çözümler üretmeyi gerektirir.
Biraz tebessüm olsun otomatik şanzıman mı düz vites mi diye düşünenlere
![]()
2,4 Mio. Aufrufe · 7.581 Reaktionen | Arabanın mucidine seslenerek düşüncelerini belirten sosyal medya kullanıcısı: "Neden iki tane ayağımız varken üç tane pedal var ve sağ tarafta saçma sapan işleyen bir vites var?" #araba #kadın #sosyalmedya #vit
Arabanın mucidine seslenerek düşüncelerini belirten sosyal medya kullanıcısı: "Neden iki tane ayağımız varken üç tane pedal var ve sağ tarafta saçma sapan işleyen bir vites var?" #araba #kadın...www.facebook.com
Mercedes seri üretim yapan bir firma. Her kitleden müşteriye hitap etmek istiyor. Ucuz araba yapmak ta bunların başında geliyor. Pahalı araba da yapıyor. Kaliteden zerre kadar ödün vermeyen modelleri de var. 2 milyona da arabası var. 10 milyona da arabası var. Hatta özel yapım isterseniz 20 milyona bile arabası var.E birde mercedes gibi firmanın biz artık satamıyoruz deyip A B C serisi yapıp kaliteyi öldürüp kafam kadar logo yapıp satıp rezilleşmesi de cabası yani. Mercedes dediğiniz araba e serisinden başlar. Sıralı 6 silindir olur V6 V8 olur vs. turbo günün şartlarında gene vardır ama C bilmemnedeki gibi toplama bilgisayar gibi dandik değildir vs. e şimdi 3 kuruşa mercedeste olmaz olmamalıdır. Apple mesela teknoloji dünyasında afedersiniz ama salak mı yani bu adamların standardı var niye 200 dolara telefon satmıyorlar ? niye iphone'un en ölüsü minimum 700 800 1000 dolar vs. samsung gibi yapsın a05 bilmemne telefon satsın ? yapamaz mı ? yapmıyor niye ? e çünkü belirli kaliteyi kendince tututturmuş alan var veren memnun ucuz iphone yapmıyorlar. Mercedes bence ucuz araba yapmamalıydı.
Onlar tabi ki apayrı ama mercedes diye de millet afedersiniz ama reno clio işte sümbülden hallice arabaya bir zahmet 2-3 milyon vermesinler, veripte aaa mercedesmiş ya kaliteye bak ah ah içinde reno motoru varmış, ya içi heryeri plastik nasıl mercedes ya bu diye de demesinler. Bunlar mercedes logolu reno sümbülden hallice arabalar o kadar. Biraz daha düzgün mercedes isteyen zaten e serisinin altına inmez.Mercedes seri üretim yapan bir firma. Her kitleden müşteriye hitap etmek istiyor. Ucuz araba yapmak ta bunların başında geliyor. Pahalı araba da yapıyor. Kaliteden zerre kadar ödün vermeyen modelleri de var. 2 milyona da arabası var. 10 milyona da arabası var. Hatta özel yapım isterseniz 20 milyona bile arabası var.
Fakat bazı markalar vardır. Sürekli üretim yapmaz. Senede 300 tane sipariş alır. Tanesi de 10 milyon dolar olur. Seneyi 3 milyar dolarla kapatır. Bu markalar hiç bir arabasında kaliteden ödün vermez. Ucuz araba yapmaz.
Bu şekilde çalışan markalar ile Mercedesi karıştırmayın.
Hollanda ya yeni gelen bir arkadaş hemen ben Mercedes alacağım dedi bir dünya borca girdi, yapma etme burası Hollanda değer kazanmaz vs desemde aldı ama motoru reno. Dedim ki onca para verdin seni götüren reno sadece Mercedes yazsın diye. işin yoksa borç ödeOnlar tabi ki apayrı ama mercedes diye de millet afedersiniz ama reno clio işte sümbülden hallice arabaya bir zahmet 2-3 milyon vermesinler, veripte aaa mercedesmiş ya kaliteye bak ah ah içinde reno motoru varmış, ya içi heryeri plastik nasıl mercedes ya bu diye de demesinler. Bunlar mercedes logolu reno sümbülden hallice arabalar o kadar. Biraz daha düzgün mercedes isteyen zaten e serisinin altına inmez.
Hollanda da niye mercedes alınır ki ya mis gibi memleket paranı kazan işini kur takıl sonra al iyisini.Hollanda ya yeni gelen bir arkadaş hemen ben Mercedes alacağım dedi bir dünya borca girdi, yapma etme burası Hollanda değer kazanmaz vs desemde aldı ama motoru reno. Dedim ki onca para verdin seni götüren reno sadece Mercedes yazsın diye. işin yoksa borç ödebirde şöyle bir savunması vardı. Mercedes mühendislerin yoğunmuş, böyle motor tasarımına zaman harcamak istemiyormus
yahu mühendis dediğin ne için var vs. Yazdığını okuyunca aklıma geldi
![]()
Klima dünyasındna örnek verecek olursak Mitsubishi Electric Legendera ve Krigaminezen ile Hare Noviro neviro serileri gibi mesela.Mercedes seri üretim yapan bir firma. Her kitleden müşteriye hitap etmek istiyor. Ucuz araba yapmak ta bunların başında geliyor. Pahalı araba da yapıyor. Kaliteden zerre kadar ödün vermeyen modelleri de var. 2 milyona da arabası var. 10 milyona da arabası var. Hatta özel yapım isterseniz 20 milyona bile arabası var.
Fakat bazı markalar vardır. Sürekli üretim yapmaz. Senede 300 tane sipariş alır. Tanesi de 10 milyon dolar olur. Seneyi 3 milyar dolarla kapatır. Bu markalar hiç bir arabasında kaliteden ödün vermez. Ucuz araba yapmaz.
Bu şekilde çalışan markalar ile Mercedesi karıştırmayın.
Valla araba merakım yoktur ama herkes gibi ben de janjanlı arabaları severim mesela şu Peugeot 2008 tasarımını sevmiştim ne yalan söyleyeyim.Mercedes ve bmw nin bizdeki önemi. Bende 2000 otomatik Toyota yaris verso var 260 binde otomatik. Burada bu araca alışan satmaz (Türkiye'de bu model yok) her neyse. 3000 ile 7000 euro arasi arama yapıp ilk çıkanları ekledim. 2000 model Toyota fiyatına 2014 model Alman aracı alınabilir. Bunlar aptalmi diyeceksiniz ki bende onların içindeyim. Kimse yolda kalacağı arabayı istemiyor. Performansı bir yere kadar 120 üzeri zaten süremezsin canini okurlar. Arabayla hava atmak sadece bizde var vs. Piyasayıda. Arabaları çocuğumuz gibi görerek şişiren yine bizim halk. Herkes özgür dilediği markayı seçer ama şu Alman arabalarını gözünde büyüten sadece bizim ülke.![]()
Benim içinde en iyi araç bagajında yedek lastiği olan.Valla araba merakım yoktur ama herkes gibi ben de janjanlı arabaları severim mesela şu Peugeot 2008 tasarımını sevmiştim ne yalan söyleyeyim.
Yani benim arabadan beklentim 300 bassın, 2 saniyede 100e çıksın falan asla olmadı olmaz da, ben şekline özelliklerine ve beni ustalarla akraba yapıp apmayacağına bakarım
Haaa bugün Egea Cross arabaya binsem onu da beğenirim ben mesela ''Bu da olur'' derim hemen o derece bende bitiktir araba kültürü![]()
Hayatımda 1 kere kişisel sıfır araç aldım hocam o da çok sevdiğim bir arabaydı serseri.Benim içinde en iyi araç bagajında yedek lastiği olan.
ovanın ortasında dağın başında lastik yarıldığında
"arabaya o kadar para vermişsin" yol yardımıyla halledeceksin mantığını anlamam
Sanırım şuanki 2 milyondan fazlaya satılan otomobillerde yedek lastik yok. Hep lastik yardım kiti - sprey hava var.
Hele elektriklilerde ön arka jant farklı diye hiçbirinde yok. Olan modelleri seçmeyi tercih ederdim.
Sanıyorum dizel teknolojisi bu konuda başarılı zira ben de Fiat'ın Multijetlerini çok başarılı görüyorum hakikaten.
45 litre deposu olan 2007 model Palio aracımla 1 depo ile 1000km yol yapıyorum şehirlerarası.
En son denemesini, oğlumun yemin törenine Çerkezköye giderken 5 ay önce yaptım.
Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.
Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.
Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.
Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat
Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.
Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.
Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.
Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.
Bu sitenin çalışmasını sağlamak için temel çerezleri ve deneyiminizi geliştirmek için isteğe bağlı çerezleri kullanıyoruz.