Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Mercedes de TIRT Çıktı

En kral araba, sorun çıkartmayan arabadır dostlar. Kimin arabası sorunsuz çalışıyorsa ennkral araba o dur.

Demek ki neymiş? Ne Toyota, ne Bmw yaşasın Tofaş Palio :kop
Adem hocam. Şöyle söyleyeyim.

Ne kadar az donanım. O kadar az sıkıntı. 14 sene Dacia Logan 1.5 DCI kullandım. Hala da kullanıyorum. Satılmadı. Araba satılmak istemiyor. Arabada donanım namına bir şey yok. Klima bile yok. Sensör yok. Bişey yok. Doldurdum deposunu. Gayet güzel bindim. Sıfır sıkıntı.

Bunu satamadan 2018 Megane 4 aldık. O da dizel. Touch paket ama arabada bir sürü sensör var. Bazen ayda bir iki kere arıza lambası yakıp kafamı karıştırıyor. Bir anahtar resmi çıkıyor. Arka arkaya mesajlar geliyor. ESC kontrol ettirin. Yokuş kalkış kontrol ettirin. ABS kontrol ettirin. Fren sistemini kontrol ettirin. Stop start devre dışı. Ve bu donanımlar o anda gerçekten çalışmıyor. Ben bunu akünün gücüne bağlıyorum. Akünün gücü azalınca bu sistemleri desteklemekte aciz kalabiliyormuş.

O yüzden diyorum. Ne kadar az donanım. O kadar az sıkıntı. Sizin Palio da öyle olmalı. ☺️
 
Adem hocam. Şöyle söyleyeyim.

Ne kadar az donanım. O kadar az sıkıntı. 14 sene Dacia Logan 1.5 DCI kullandım. Hala da kullanıyorum. Satılmadı. Araba satılmak istemiyor. Arabada donanım namına bir şey yok. Klima bile yok. Sensör yok. Bişey yok. Doldurdum deposunu. Gayet güzel bindim. Sıfır sıkıntı.

Bunu satamadan 2018 Megane 4 aldık. O da dizel. Touch paket ama arabada bir sürü sensör var. Bazen ayda bir iki kere arıza lambası yakıp kafamı karıştırıyor. Bir anahtar resmi çıkıyor. Arka arkaya mesajlar geliyor. ESC kontrol ettirin. Yokuş kalkış kontrol ettirin. ABS kontrol ettirin. Fren sistemini kontrol ettirin. Stop start devre dışı. Ve bu donanımlar o anda gerçekten çalışmıyor. Ben bunu akünün gücüne bağlıyorum. Akünün gücü azalınca bu sistemleri desteklemekte aciz kalabiliyormuş.

O yüzden diyorum. Ne kadar az donanım. O kadar az sıkıntı. Sizin Palio da öyle olmalı. ☺️
Valla arabada konfor adına olan tek şey klima ki biz zaten klimasız arabada ölürüz sanırım karı koca :D
Gerisi bildiğin teneke işte, koy mazotu, bak suyuna yağına bin senelerce :kiskis
 
Adem hocam. Ben sabırlı bir adamım. Uzun yolda müthiş sabırlıyımdır. Bu değerleri yakalarken arabayı hep 100-120 km hızlarında kullandım. Hız sabitleme kullanmadım. Motor devri sürekli 2000-2400 devirler arasında gidip geldi. Sürekli otomatik vites seçeneğinde kullanıldı.

Renault Megane 4 arabanın otomatik vitesi manuel vitesinden daha az yaktırır diye bir söz bile var. Hadi len demiştim ilk duyduğumda. Ama doğruymuş. EDC şanzıman az yaktırıyor maşallah.
Otomatik şanzıman candır. Yakıtı artırmasın, az arızalansın, arızalanırsa tamiri ucuz olsun denilirse, "vites geçişlerini hissettirse de"; tek kavramalı robotize şanzıman, mükemmel çözümdür.

Ancak robotize şanzıman eğim sensörüyle desteklenmemişse, dik rampalarda devir artışlarında gereksiz vites büyültme veya keskin ve birdenbire dikleşen virajlarda vites küçültememe gibi sorunlara neden olur. Biraz ustalaşmak, varsa F1 vitesten destek alarak yoksa manuel kullanıma alıp vites küçülterek bunlarda olmuyor ve o anda tercih edilemiyorsa, gaz pedalından ayağı çekip tekrar basmak şeklinde çözümler üretmeyi gerektirir.

Biraz tebessüm olsun otomatik şanzıman mı düz vites mi diye düşünenlere :)
 
Son düzenleme:
Otomatik şanzıman candır. Yakıtı artırmasın, az arızalansın, arızalanırsa tamiri ucuz olsun denilirse de, vites geçişlerini hissettirse de; tek kavramalı robotize şanzıman mükemmel çözümdür.

Ancak robotize şanzıman eğim sensörüyle desteklenmemişse, dik rampalarda devir artışlarında gereksiz vites büyültme veya keskin ve birdenbire dikleşen virajlarda vites küçültememe gibi sorunlara neden olur. Biraz ustalaşmak, varsa F1 vitesten destek alarak yoksa manuel kullanıma alıp vites küçülterek bunlarda olmuyor ve o anda tercih edilemiyorsa, gaz pedalından ayağı çekip tekrar basmak şeklinde çözümler üretmeyi gerektirir.

Biraz tebessüm olsun otomatik şanzıman mı düz vites mi diye düşünenlere :)
2 ayağımız var ama neyse ki bir de beynimiz var bizim :)
 
Otomatik şanzıman candır. Yakıtı artırmasın, az arızalansın, arızalanırsa tamiri ucuz olsun denilirse de, vites geçişlerini hissettirse de; tek kavramalı robotize şanzıman mükemmel çözümdür.

Ancak robotize şanzıman eğim sensörüyle desteklenmemişse, dik rampalarda devir artışlarında gereksiz vites büyültme veya keskin ve birdenbire dikleşen virajlarda vites küçültememe gibi sorunlara neden olur. Biraz ustalaşmak, varsa F1 vitesten destek alarak yoksa manuel kullanıma alıp vites küçülterek bunlarda olmuyor ve o anda tercih edilemiyorsa, gaz pedalından ayağı çekip tekrar basmak şeklinde çözümler üretmeyi gerektirir.

Biraz tebessüm olsun otomatik şanzıman mı düz vites mi diye düşünenlere :)
Otomatik araba aldıktan sonra otomatik şanzımanlara merak sardım. Bende de böyle bir tuhaf durum var. Önce alıyorum. Sonra o ürün hakkında bilgi almaya çalışıyorum.

Neyse. Konuya dönersek.

Seyrettiğim tüm videolarda çift kavramalı şanzımanın tek kavramalıya göre daha iyi olduğunu söylüyorlar. Sebebine gelince. Kavramanın biri 1-3-5. viteslere hükmederken diğeri 2-4-6. viteslere hükmediyor. Bu sayede vites geçişleri daha hızlı oluyormuş. Yani siz mesela 2. viteste giderken 3. vitesin kavraması tetikte bekliyormuş. Tek kavramada vites geçiş hızları biraz daha düşükmüş.

Benim bu EDC şanzıman konusunda ilk başlarda yaşadığım tek bir sıkıntı vardı. Mesela bir tümseğe geldiniz. Yavaşlayıp tümsekten geçip öbür tarafa indiğinizde gaz verdiğiniz zaman şanzıman tutarsız davranıp araba bir saniyeliğine boşluğa düşüyor. Motor devri bir anda 2500 devire çıkıyor ama araba gitmiyor. Sonra hareketleniyor. Buna EDC şanzımanın kararsızlığı deniyor. Aynı sıkıntı çift kavramalı olan DSG şanzımanda da oluyormuş ama DSG'nin geçiş hızı EDC'den daha hızlı olduğu için sürücüsüne pek hissettirmiyormuş.

Renault güncellenen vites yazılımında kararsızlığı minimum süreye indirmiş. Fakat memnun olan var. Olmayan da var. Giderilmemiş diyenler var.

Ben kendimce çözüm buldum. Kararsızlığı büyük oranda hallettim. Şöyle ki: Tümseğin öbür tarafına indiğim zaman gaza biraz fazla basınca kararsızlığa düşmüyor.

İkinci bir durum da şöyle: Tümseğe gelince arabayı çok fazla yavaşlatmadan tümsekten geçerseniz yine kararsızlık göstermiyor. Gayet doğal geçiyor. Yani kararsızlık biraz da sürücüden kaynaklanıyor.

Dik rampaları genelde manuel viteste çıkıyorum. Otomatik viteste de çıktığım oluyor. Bir sıkıntı yaşamıyorum ama kavramanın uzun ömürlü olması için manuel viteste çıkmayı tavsiye eden videolar gördüm. Mesela dik bir rampada kırmızı ışıkta durdum. Kalkarken manuel viteste kalkıyorum. Sağolsun. Yokuş kalkış desteği de gerekeni yapıyor.
 
Malesef artık hiçbir tüketim ürününde beyazeşyası arabası osu busu vs. kalite uzun ömür kullanım ve sorunsuzluk diye birşey yok. Bakın bugün çoğu hala babannelerimizin anneannelerimiz evinde olan aeg sonrası siemens arçelik de dahildir bunların buzdolabına çamaşır makinelerine bakın, işte dış saç kısmı metali iç motoru kazanı ıvırı zıvırı herşeyi olabildiğinde ne kalitelisi ve en az sorun çıkartabilen ama kullanım ömrü uzun olan ürünler bunlar. 1970 1980 model işte aeg siemens vs. buzdolabı bugün hala daha çalışıyordur. İşte sağında solunda çürüme pas hala yoktur. Ondan sonra motoru daha 1 kere bile bozulmamıştır gazı bitmemiş gaz kaçırmamıştır vs. iç rafı tel raftır ama gram pas yoktur o dış kaplamasından dolayı falan. iç raflarının o raf oturma yeri falan hala aşınmamıştır sağlamdır vs. vs. vs.

E ama bakıyoruz 2024 model buzdolabı süper teknolojik işte lcd ekranlar fışkırıyor bilmemne frostlar içinde fanlar havayı devirdaim eden sistemler zartlar zurtlar vs. teknoloji akıyordur ama ürün adidir. Dış gövdesinde paslanma başlar mesela ? geçen burada vardı profile xxl buzdolabında raflar yamulmuş falan çökmüş aletin rafları. Keza bulaşık makinesinde bakıyoruz iç kazanlar plastik paslanmaz çelik yok gibi birşey. Yani malesef artık dayanıklı tüketim malı değiller bunlar 2 senede bir bozulsun da yenisini alın diye size verdikleri ürünler bunlar.

Arabalarda aynı, bugün bakın mesela 1980 1990 model mercedeslere volvolara vs. çürüğü çağırı vardır ama motorları hala sağlamdır neden ? e çünkü 3000 4000 cc sıralı 6 silindir 100 150 beygir max işte su soğutmalı ondan sonra turbosu yok vs. 100 km de 20 litre yakar ama yağını suyunu koy 5 milyon km bin dedikleri motor bunlar. İşte kalın yağ koy devam et falan su gibi yağ koyma yağı dandik koydun çalışmam etmem demez vs. filtreyi çıkart üstüne hava vur geri tak yenisi de takma gene okeydir kalender motor dayanıklıdır çelik demir dökümdür üstünde alüminyum veya yenilerdeki gibi plastik malzeme yoktur falan fistan. Sensör yok malzemesi az ama sağlam vs haliyle çok nadir sorun çıkartırlar ve hala daha sağlamdırlar.

E birde mercedes gibi firmanın biz artık satamıyoruz deyip A B C serisi yapıp kaliteyi öldürüp kafam kadar logo yapıp satıp rezilleşmesi de cabası yani. Mercedes dediğiniz araba e serisinden başlar. Sıralı 6 silindir olur V6 V8 olur vs. turbo günün şartlarında gene vardır ama C bilmemnedeki gibi toplama bilgisayar gibi dandik değildir vs. e şimdi 3 kuruşa mercedeste olmaz olmamalıdır. Apple mesela teknoloji dünyasında afedersiniz ama salak mı yani bu adamların standardı var niye 200 dolara telefon satmıyorlar ? niye iphone'un en ölüsü minimum 700 800 1000 dolar vs. samsung gibi yapsın a05 bilmemne telefon satsın ? yapamaz mı ? yapmıyor niye ? e çünkü belirli kaliteyi kendince tututturmuş alan var veren memnun ucuz iphone yapmıyorlar. Mercedes bence ucuz araba yapmamalıydı.
 
E birde mercedes gibi firmanın biz artık satamıyoruz deyip A B C serisi yapıp kaliteyi öldürüp kafam kadar logo yapıp satıp rezilleşmesi de cabası yani. Mercedes dediğiniz araba e serisinden başlar. Sıralı 6 silindir olur V6 V8 olur vs. turbo günün şartlarında gene vardır ama C bilmemnedeki gibi toplama bilgisayar gibi dandik değildir vs. e şimdi 3 kuruşa mercedeste olmaz olmamalıdır. Apple mesela teknoloji dünyasında afedersiniz ama salak mı yani bu adamların standardı var niye 200 dolara telefon satmıyorlar ? niye iphone'un en ölüsü minimum 700 800 1000 dolar vs. samsung gibi yapsın a05 bilmemne telefon satsın ? yapamaz mı ? yapmıyor niye ? e çünkü belirli kaliteyi kendince tututturmuş alan var veren memnun ucuz iphone yapmıyorlar. Mercedes bence ucuz araba yapmamalıydı.
Mercedes seri üretim yapan bir firma. Her kitleden müşteriye hitap etmek istiyor. Ucuz araba yapmak ta bunların başında geliyor. Pahalı araba da yapıyor. Kaliteden zerre kadar ödün vermeyen modelleri de var. 2 milyona da arabası var. 10 milyona da arabası var. Hatta özel yapım isterseniz 20 milyona bile arabası var.

Fakat bazı markalar vardır. Sürekli üretim yapmaz. Senede 300 tane sipariş alır. Tanesi de 10 milyon dolar olur. Seneyi 3 milyar dolarla kapatır. Bu markalar hiç bir arabasında kaliteden ödün vermez. Ucuz araba yapmaz.

Bu şekilde çalışan markalar ile Mercedesi karıştırmayın.
 
Mercedes seri üretim yapan bir firma. Her kitleden müşteriye hitap etmek istiyor. Ucuz araba yapmak ta bunların başında geliyor. Pahalı araba da yapıyor. Kaliteden zerre kadar ödün vermeyen modelleri de var. 2 milyona da arabası var. 10 milyona da arabası var. Hatta özel yapım isterseniz 20 milyona bile arabası var.

Fakat bazı markalar vardır. Sürekli üretim yapmaz. Senede 300 tane sipariş alır. Tanesi de 10 milyon dolar olur. Seneyi 3 milyar dolarla kapatır. Bu markalar hiç bir arabasında kaliteden ödün vermez. Ucuz araba yapmaz.

Bu şekilde çalışan markalar ile Mercedesi karıştırmayın.
Onlar tabi ki apayrı ama mercedes diye de millet afedersiniz ama reno clio işte sümbülden hallice arabaya bir zahmet 2-3 milyon vermesinler, veripte aaa mercedesmiş ya kaliteye bak ah ah içinde reno motoru varmış, ya içi heryeri plastik nasıl mercedes ya bu diye de demesinler. Bunlar mercedes logolu reno sümbülden hallice arabalar o kadar. Biraz daha düzgün mercedes isteyen zaten e serisinin altına inmez.
 
Onlar tabi ki apayrı ama mercedes diye de millet afedersiniz ama reno clio işte sümbülden hallice arabaya bir zahmet 2-3 milyon vermesinler, veripte aaa mercedesmiş ya kaliteye bak ah ah içinde reno motoru varmış, ya içi heryeri plastik nasıl mercedes ya bu diye de demesinler. Bunlar mercedes logolu reno sümbülden hallice arabalar o kadar. Biraz daha düzgün mercedes isteyen zaten e serisinin altına inmez.
Hollanda ya yeni gelen bir arkadaş hemen ben Mercedes alacağım dedi bir dünya borca girdi, yapma etme burası Hollanda değer kazanmaz vs desemde aldı ama motoru reno. Dedim ki onca para verdin seni götüren reno sadece Mercedes yazsın diye. işin yoksa borç öde 😁birde şöyle bir savunması vardı. Mercedes mühendislerin yoğunmuş, böyle motor tasarımına zaman harcamak istemiyormus🤣yahu mühendis dediğin ne için var vs. Yazdığını okuyunca aklıma geldi 😁
 
Hollanda ya yeni gelen bir arkadaş hemen ben Mercedes alacağım dedi bir dünya borca girdi, yapma etme burası Hollanda değer kazanmaz vs desemde aldı ama motoru reno. Dedim ki onca para verdin seni götüren reno sadece Mercedes yazsın diye. işin yoksa borç öde 😁birde şöyle bir savunması vardı. Mercedes mühendislerin yoğunmuş, böyle motor tasarımına zaman harcamak istemiyormus🤣yahu mühendis dediğin ne için var vs. Yazdığını okuyunca aklıma geldi 😁
Hollanda da niye mercedes alınır ki ya mis gibi memleket paranı kazan işini kur takıl sonra al iyisini. :D Birton borca girmeye hiç gerek yok bence. Alsın birtane uyduruk ayağını yerden kesen 3 5 bin euro'u araba tamamdır. :D Ha parayı kazanır sonra s klasse mi işte e klasse mi neyse kafasına göre alır birtane. :D
 
Kim ne derse desin. Mercedes Renault motoru kullanıyormuş. Beş para etmez. Bla bla bla desin. Mercedes bunları duymazdan geliyor ve Renault ile ortaklığa çok önem veriyor. Bir zamanlar söylenti çıkardılar. Mercedes Renault'tan motor almayı artık bıraktı şeklinde. Asparagas çıktı. Aksine kafa kafaya gelip aşağıda bahsettiğim motoru ortaya çıkardılar.

Renault'un Megane 4, Clio 5 ve yeni Kango arabalarda kullandığı 1.3 Tce (aslında 1.33) motor Renault-Mercedes-Nissan ortaklığı ile geliştirilen bir motor. Renault'un arabalarında 140 beygir olan bu motor Mercedes arabalarda 160 beygir olarak kullanılıyor. Renault yanılmıyorsam sadece Talisman arabalarda bu motoru 160 beygir olarak kullanıyor. Test videolarını seyrediyorum. Çok üstün performanslı. Agresif kullanımda şehir içinde 8-9 litrelere çıkarken sakin kullanımlarda 6, 6 buçuk litrelerde gezdiriyor. Uzun yol verisi 5, 5 buçuk litre arasında. Clio 5 test videosunu seyrettim. Gaza dokunduğunuzda arabayı zaptetmek güçleşiyor.

Fabrika verisi değildir. Test videolarındaki yakıt değerleridir.
 
Mercedes seri üretim yapan bir firma. Her kitleden müşteriye hitap etmek istiyor. Ucuz araba yapmak ta bunların başında geliyor. Pahalı araba da yapıyor. Kaliteden zerre kadar ödün vermeyen modelleri de var. 2 milyona da arabası var. 10 milyona da arabası var. Hatta özel yapım isterseniz 20 milyona bile arabası var.

Fakat bazı markalar vardır. Sürekli üretim yapmaz. Senede 300 tane sipariş alır. Tanesi de 10 milyon dolar olur. Seneyi 3 milyar dolarla kapatır. Bu markalar hiç bir arabasında kaliteden ödün vermez. Ucuz araba yapmaz.

Bu şekilde çalışan markalar ile Mercedesi karıştırmayın.
Klima dünyasındna örnek verecek olursak Mitsubishi Electric Legendera ve Krigaminezen ile Hare Noviro neviro serileri gibi mesela.

Önünde ME yazsın Japon mühendislerin eli değmiş ürün olsun diyenler için Noviro Enviro Hare Manisada montajlanıyor ama adamlar Krigaminezen ile Legendera serilerini burada toplattırmıyor, ''isteyen onu alır, isteyen bunu, bende tamamını üretebilecek kapasite var.'' diyor sanırım.

Aynı konuyu VESTEL efendi için de yazıyorum sürekli, 1 tane yahu bakın 1 tane amiral gemisi ve harika bir klima yapsın ve desin ki ''kardeşim parayı9 bastırana o da var''

Demiyor nımıssız :kiskis
 
Mercedes ve bmw nin bizdeki önemi. Bende 2000 otomatik Toyota yaris verso var 260 binde otomatik. Burada bu araca alışan satmaz (Türkiye'de bu model yok) her neyse. 3000 ile 7000 euro arasi arama yapıp ilk çıkanları ekledim. 2000 model Toyota fiyatına 2014 model Alman aracı alınabilir. Bunlar aptalmi diyeceksiniz ki bende onların içindeyim. Kimse yolda kalacağı arabayı istemiyor. Performansı bir yere kadar 120 üzeri zaten süremezsin canini okurlar. Arabayla hava atmak sadece bizde var vs. Piyasayıda. Arabaları çocuğumuz gibi görerek şişiren yine bizim halk. Herkes özgür dilediği markayı seçer ama şu Alman arabalarını gözünde büyüten sadece bizim ülke. 🙃
 

Ekli dosyalar

  • Screenshot_2024-10-04-19-57-28-173_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2024-10-04-19-57-28-173_nl.marktplaats.android.jpg
    106.5 KB · Görüntüleme: 4
  • Screenshot_2024-10-04-20-00-05-663_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2024-10-04-20-00-05-663_nl.marktplaats.android.jpg
    102.9 KB · Görüntüleme: 4
  • Screenshot_2024-10-04-19-59-20-038_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2024-10-04-19-59-20-038_nl.marktplaats.android.jpg
    117.7 KB · Görüntüleme: 5
  • Screenshot_2024-10-05-07-43-16-850_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_2024-10-05-07-43-16-850_nl.marktplaats.android.jpg
    109.8 KB · Görüntüleme: 6
Mercedes ve bmw nin bizdeki önemi. Bende 2000 otomatik Toyota yaris verso var 260 binde otomatik. Burada bu araca alışan satmaz (Türkiye'de bu model yok) her neyse. 3000 ile 7000 euro arasi arama yapıp ilk çıkanları ekledim. 2000 model Toyota fiyatına 2014 model Alman aracı alınabilir. Bunlar aptalmi diyeceksiniz ki bende onların içindeyim. Kimse yolda kalacağı arabayı istemiyor. Performansı bir yere kadar 120 üzeri zaten süremezsin canini okurlar. Arabayla hava atmak sadece bizde var vs. Piyasayıda. Arabaları çocuğumuz gibi görerek şişiren yine bizim halk. Herkes özgür dilediği markayı seçer ama şu Alman arabalarını gözünde büyüten sadece bizim ülke. 🙃
Valla araba merakım yoktur ama herkes gibi ben de janjanlı arabaları severim mesela şu Peugeot 2008 tasarımını sevmiştim ne yalan söyleyeyim.
Yani benim arabadan beklentim 300 bassın, 2 saniyede 100e çıksın falan asla olmadı olmaz da, ben şekline özelliklerine ve beni ustalarla akraba yapıp apmayacağına bakarım :)

Haaa bugün Egea Cross arabaya binsem onu da beğenirim ben mesela ''Bu da olur'' derim hemen o derece bende bitiktir araba kültürü :kiskis
 
Valla araba merakım yoktur ama herkes gibi ben de janjanlı arabaları severim mesela şu Peugeot 2008 tasarımını sevmiştim ne yalan söyleyeyim.
Yani benim arabadan beklentim 300 bassın, 2 saniyede 100e çıksın falan asla olmadı olmaz da, ben şekline özelliklerine ve beni ustalarla akraba yapıp apmayacağına bakarım :)

Haaa bugün Egea Cross arabaya binsem onu da beğenirim ben mesela ''Bu da olur'' derim hemen o derece bende bitiktir araba kültürü :kiskis
Benim içinde en iyi araç bagajında yedek lastiği olan.

ovanın ortasında dağın başında lastik yarıldığında

"arabaya o kadar para vermişsin" yol yardımıyla halledeceksin mantığını anlamam

Sanırım şuanki 2 milyondan fazlaya satılan otomobillerde yedek lastik yok. Hep lastik yardım kiti - sprey hava var.

Hele elektriklilerde ön arka jant farklı diye hiçbirinde yok. Olan modelleri seçmeyi tercih ederdim.
 
Benim içinde en iyi araç bagajında yedek lastiği olan.

ovanın ortasında dağın başında lastik yarıldığında

"arabaya o kadar para vermişsin" yol yardımıyla halledeceksin mantığını anlamam

Sanırım şuanki 2 milyondan fazlaya satılan otomobillerde yedek lastik yok. Hep lastik yardım kiti - sprey hava var.

Hele elektriklilerde ön arka jant farklı diye hiçbirinde yok. Olan modelleri seçmeyi tercih ederdim.
Hayatımda 1 kere kişisel sıfır araç aldım hocam o da çok sevdiğim bir arabaydı serseri.

1728315794106.jpeg


Ben yedek lastiği olmayan sıfır araba ilk bunu görmüştüm 2011 senesinde.
Stepne olması gereken yerde bir tüp solüsyon ve bir de pompa vardı, dedim ''Allah belanızı..'' :kop
 
Mercedes kalitesi ürezine
Renault motoru kullanılmayanlarında ömrü 10 yıl dayansın
2000de yuvarlak farlıllar çıktıktan sonra hangisi yollarda kaldı

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Birde 2000 senesinden öncesi lüks üretim

Alt üst segmendeki kalite farketmemeye başlıyor

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Sanıyorum dizel teknolojisi bu konuda başarılı zira ben de Fiat'ın Multijetlerini çok başarılı görüyorum hakikaten.
45 litre deposu olan 2007 model Palio aracımla 1 depo ile 1000km yol yapıyorum şehirlerarası.
En son denemesini, oğlumun yemin törenine Çerkezköye giderken 5 ay önce yaptım.

"Memnun kalmadıklarından" ballandıra ballandıra 1 milyon km kutluyorlar
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 

Trend içerikler

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri