Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Çözüldü 3,5 Dakika Vakum Süresi (Midea)

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan nerutal
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

nerutal

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
21 Şub 2025
Mesajlar
19
Merhaba,

Midea'nin yetkili saticisindan Midea Xtreme Save 12.000 btu klima satin aldim. Alirken vakum konusunu sordum. Yapiyoruz dediler. Kesif icin gelen ustaya da sordum. O da en az 15 dk civari yapiyoruz dedi.

Bugun ayni usta geldi montaji yapti. Fakat vakum cihazini yaklasik 3-3,5 dakika calistirdi. Devam edecekler diye beklerken gazı saldi. Vakum suresinin yeterli olmadigini dusundugumu soyledim ama vakum yaparken fotograf cekmisler ve bir deger - 66 gorunuyordu. Biz 20 dk da yapsak bu deger dusmeyecekti dediler.

Klimanin hemen arkasindaki duvarda ve eş hizada (yaklasik 13-15 cm duvar kalinligi) klimanin dis unitesi montajli. Aralarindaki mesafede bu kadar kisa oldugu icin vakum suresi yeterli dendi.

Sizlerin yorumu nedir? O kadar ustune basa basa soyledigim konu tamamen gostermelik yapildi gibi gorunuyor.

Edit: Simdi klima ile gelen kurulum talimatini okudum. Asagida gorsel olarak paylastim. Ya en az 15 dk, ya da - 76cmHG degerini okuyana kadar vakum yapilmasi yazmislar. Ne guzel, ne guzel...

Screenshot_20250308-202546_Gallery.webp
 
Son düzenleme:
45 dakika ile 1,5 saat arasında montaj için yık dök kır tak çak her şeyi yap, kıytırık bir vakum için 5 dakika bekleme.
E güzel gerçekten.
Hangi satıcı ve servis bu?
Merhaba Adem Bey,

Uzun olacak ama;

Fg europe'un sayfasinda yer alan AKKA TEK.İKL.HAV.İNŞ.SAN. VE TİC.LTD.ŞTİ. isimli satıcı. Servisi de kendileri gönderdiler.

Ayni servis yukarida da belirttigim gibi once kesif icin gelmisti. O zaman bu forumdan ve sizlerden de bahsederek (ucunun nereye gidecegini bilsinler diye) vakum konusunu cok onemsedigimi soyledim. (Usta bu formu biliyormus ve "-oradakileri taniyorum, arkadaslarim var" bile dedi)

Ek olarak bu saticidan once yine fg'nin sayfasinda yer alan baska bir saticidan kesif icin gelmislerdi ve vakum islemini sorunca "5 saniye sururuyor vakum" dedikleri icin o saticidan almaktan vazgecmistim. Bu durumuda acik acik soyleyince son kesif icin gelen usta sasirdi ve "ben en az 15 dakika vakum yapiyorum" demisti. Bunu soyleyen ayni usta bugun geldi ve 3-3,5 dk vakum yapti. Ben daha onceden 15 dk vakum yapacagim dedigi icin rahat rahat takilirken gazi verdigini gordum. 3 dk vakum yeterli mi diye sorunca yeterli ama istersen yine yapayim dedi. Tabi gazi saldiktan sonra 1 saat vakum yapsa ne yazar.

Benim anlamadigim vakum yaparken fotograf cekti. Fg, vakum fotografini zorunlu tutmus. Fotograf olmazsa garantiyi baslatmalarina fg musaade etmiyormus. Fg boyle bir zorunluluk getirmese demek ki gostermelik vakumu bile yapmayacaklar. Nasil bir zul geliyor anlamiyorum.

Adem hocam ben bir yandan da fg'nin [email protected] adresine faturami, ic ve dis unitenin seri no ve barkodlarini ekleyerek mail attim. Baska nasil bir yol izlemeliyim? Degerli yonlendirmelerinizi rica ederim.

Not: Vakumu tabi o kadar kisa yaptiktan sonra kacak var mi diye de bakmamistir. Yani gazi verdikten sonra vakum cihazini cikardi hemen. Boylede bir eksik bulunuyor.
 
Son düzenleme:
Yani vakum pompasını zahmet edip getirmişsin, bırak da 15 - 20 dk çalışsın. (Böyle yazdığıma şaşırmayın, sırf ağır diye üşenip getirmeyen sözüm ona ustalar var.) Zaten vakum işlemi devam ederken alet edevatı toplarsın, son dokunuşları yaparsın, montaj evrakını doldurursun. Şu işi en başından düzgün yapıp da kimseyi uğraştırmasalar ölecekler sanki. 😒
 
Ben bu gelişmeyi okuduktan sonra firmanın marka danışmanına açık ve net şekilde şunları yazdım.

Biz artık eski biz değiliz zira etki alanımız çok daha geniş
Tüketici de artık eski tüketici değil zira eskiye oranla çok daha bilinçli
Dolayısı ile markanızı temsil eden işletmeler bu şekilde hareket ettikçe, bu şikayetleri paylaşan bir tüketici bir kısa video çekip şikayetini yayınlamamı isterse ŞAK diye basarım yayına, o zaman hiçbiriniz bana ''Bize de mi lö lö'' demeyin çünkü tüketici şikayeti söz konusu olduğunda bayi servis ayırmam kardeşim, vatandaşı üzeni üzerim. Bunu yöneticilerine söyle, sonra kimse kimseye gönül koymasın.
 
Ben bu gelişmeyi okuduktan sonra firmanın marka danışmanına açık ve net şekilde şunları yazdım.

Biz artık eski biz değiliz zira etki alanımız çok daha geniş
Tüketici de artık eski tüketici değil zira eskiye oranla çok daha bilinçli
Dolayısı ile markanızı temsil eden işletmeler bu şekilde hareket ettikçe, bu şikayetleri paylaşan bir tüketici bir kısa video çekip şikayetini yayınlamamı isterse ŞAK diye basarım yayına, o zaman hiçbiriniz bana ''Bize de mi lö lö'' demeyin çünkü tüketici şikayeti söz konusu olduğunda bayi servis ayırmam kardeşim, vatandaşı üzeni üzerim. Bunu yöneticilerine söyle, sonra kimse kimseye gönül koymasın.

@Adem Helvacı hocam bu yaklasiminiz sebebiyle size tesekkur ederim. Zira ben bu forumu ve sizleri bilmeseydim alacagim klima farkli olacakti. Olaya duz mantik yaklasip 25 bin tl civarina "12.000 btu" yerli marka klima alacakken, 10 bin tl fazla vererek Midea Xtreme Save aldim. Keske bu marka, sizin yaklastiginiz hassasiyette markasinin imajini koruyabilse.

Bu arada cok ilginctir ki yukarida @M.Faraday 'in yazdigi sekilde bir montaj evragi doldurulmadi, bana birsey imzalatilmadi ve teslim edilmedi. Elimde simdilik sadece e-faturam var.

Bir onceki mailde belirttigim gibi fg' nin mail adresine mail attim. Ek olarak yine fg'nin sitesi uzerinden sikayet kaydi olusturdum. Son olarakta Pazartesi gunu satin aldigim yeri arayip, durumi aktaracagim. Haftasonu aradim acmadilar.

Not: Carsamba gunu evde olacagim. Her ihtimale karsin kisa bir video cekip, size iletilecegim Adem hocam.
 
Son düzenleme:
Bu arada cok ilginctir ki yukarida @M.Faraday 'in yazdigi sekilde bir montaj evragi doldurulmadi, bana birsey imzalatilmadi ve teslim edilmedi. Elimde simdilik sadece e-faturam var.
Benzer durumu Gree servisi ile yaşamıştım. Sorduğumda ise montaj evrakının önemi olmadığını, iç ve dış ünitenin seri numaralarının sisteme işlendiğini söylemişlerdi. Belki Midea'da da sistem bu şekildedir.
 
@Adem Helvacı hocam bu yaklasiminiz sebebiyle size tesekkur ederim. Zira ben bu forumu ve sizleri bilmeseydim alacagim klima farkli olacakti. Olaya duz mantik yaklasip 25 bin tl civarina "12.000 btu" yerli marka klima alacakken, 10 bin tl fazla vererek Midea Xtreme Save aldim. Keske bu marka, sizin yaklastiginiz hassasiyette markasinin imajini koruyabilse.

Bu arada cok ilginctir ki yukarida @M.Faraday 'in yazdigi sekilde bir montaj evragi doldurulmadi, bana birsey imzalatilmadi ve teslim edilmedi. Elimde simdilik sadece e-faturam var.

Bir onceki mailde belirttigim gibi fg' nin mail adresine mail attim. Ek olarak yine fg'nin sitesi uzerinden sikayet kaydi olusturdum. Son olarakta Pazartesi gunu satin aldigim yeri arayip, durumi aktaracagim. Haftasonu aradim acmadilar.

Not: Carsamba gunu evde olacagim. Her ihtimale karsin kisa bir video cekip, size iletilecegim Ahmet hocam.
Bazı bilgilendirmelerde bulunayım ki objektif bakış açımızdan sapmış olmayalım zira malumunuz marka ne olursa olsun ben kitabın ortasından konuşup yazmayı seviyorum.

Senelerdir eleştirdiğim bir konu olmakla birlikte FG Europe yazın göbeğinde dahi olsa Cumartesi Pazar çalışmıyor o nedenle size kimsenin dönmemesi de telefonları açmamaları da normal.

Halbuki ben firma yetkililerine ''Ya çok pardon da, bari Haziran Temmuz Ağustos olmak üzere bu kuralı esnetin, koca yaz mevsiminde 3 ay insanların Cumartesi Pazar ana distribütör firmaya ulaşamaması hoş değil'' dedim, gerisi kendilerinin takdirindedir. Yani personel istihdam etmek maliyetli eyvallah ama yani , YANİ..

Şu vakum konusunda da ben bazı teknik detayları vereyim orada da takdir tamamen sizindir. Ben bu testleri senelerce çok yaptım, 4 metrelik 1/4 - 3/8 standart boru takımı ve 12000btu evaparatörünün içerisindeki havanın boşalma süresi Rothenberger 6cfm (Cubic Feet per Minute) vakum motoru ile 1 dakika 7 saniye dolayında sürmüştü. 1,5 dakika deyin siz buna, hatta 2 dakika deyin farketmez.

Şimdi bu işe rakamsal bakacak olursak eğer, 1CFM= 28,3 litre, 6CFM ise 170 litre anlamına gelir. (Hava ölçü birimi de litre olarak ele alınmıştır) yani benim kullandığım motor 1 dakikada 170 litre havayı tahliye edebiliyor diyelim (ki öyle) değerler küçük olduğu için m3 üzerinden ilerlemiyorum.

Kullanılan boru 3/8 ve 1/4 olmasına rağmen ben tüm mesafeyi 3/8 boru olarak hesaplayıp daha önce de bunun açıklamalarını yapmıştım. diyelim ki 5 metrelik boru kullandılar, 5 gidiş ve 5 geliş 10 metre yapar. iç ünitedeki borunun 30 sıra olduğu ve 60cm den 30x60=1800cm burada da 18 metre boru var diyelim.

Toplamda 28 metre boru içerisindeki havanın dışarı atılmasından bahsediyoruz.

1 metre uzunluğundaki 3/8” bakır borunun içinde yaklaşık 0.035 litre (35.24 mL) hava bulunur.
Bu durumda 28 metre toplam boru mesafemizin içerisinde 35.24x28 dersek bu durumda karşımıza 28 metre uzunluğundaki 3/8” bakır borunun içinde yaklaşık 0.987 litre (yaklaşık 987 mL) hava bulunur gibi bir sonuç çıkar.

Şimdi hiç haybeden sallamayayım ben 3/8 bir borunun dijital kumpas ile ölçtüğüm değerlerini ve istediği diğer bilgileri paylaşıp chatgpt ye hesaplattım bunları yoksa bende öyle oturup 1741544584876.webpdiye sonuca ulaşabilecek kafa yok.

Ben temel mantık üzerinden ilerleyip ulaşmak istediğim sonucu izah ediyorum kendisine. Sizler de deneyebilirsiniz.
Bunu ben Chat gpt olmayan yıllarda da farklı formüllerle hesaplamıştım her şekilde bu boruların içerisinde kaç litre hava olduğu bilgisi bizler için önemli olan taraf.

Elinizde kesin olan hangi bilgi var? Rothenberger 6 CFM vakum pompası, 1 dakikada 6 kübik fit (yaklaşık 170 litre) hava transfer edebilir.

Tamamdır bu durumda kesin olmayan bilgiye de kendimiz hesap yaparak ulaşıyoruz.

Size izah etmek istediğim kısmı şu; İstediğimiz kadar matematik fen kimya üzerinden tartışalım, rakamlara boğulalım, en önemlisi elimizde gerçek koşullar altında yapılmış test ile alınmış olan 1 dakika 7 saniye sonucu var.

Yani o 28 metre boru içerisindeki hava zaten 1-2 dakika içerisinde dışarı atılabiliyor ona sorun yok.

Senelerdir ısrarla üstüne basa basa diyorum ki ''Zaman değil kafamızı takmamız gereken''
Evet değil çünkü biz her şeye olduğu gibi buna da MANTIK ile yaklaşıyoruz. Sistemdeki hava dışarı atıldıktan sonra atmosferik basınç düştüğü için kaynama noktası da düşer dolayısı ile kaynama oranı artar böylece arta kalan nem de dışarı atılmış olur. Çünkü bizler 1 atmosferik basınç altında yaşıyoruz. O nedenle borunun içerisini 1 atmosferik basınç altına düşürüyoruz ki nem faktörünü de ortadan kaldıralım.

İşte hava zaten o standart tesisatta 1 dakikada (bendeki motordan örnekle) boşalıyorsa biz neden süreyi uzatmayı tercih ediyoruz?
Çünkü hava faktörünün ölçüm sonucunu görebiliyoruz ancak nem faktörünün göremiyoruz o nedenle o BİLİNMEYEN kısım için diyoruz ki ''ya kardeşim şu vakum motorunu, iç ünite ile dış ünite rekorlarını bağladığınızda takıp çalıştırın, siz kalan işlerinizi yaparken geçecek olan 10 15 dakika içerisinde o zaten orada tıngır mıngır çalışsın.

Şöyle bir gerçek de var onu da gözardı edemeyiz, ilk okulda bizlere yağ tenekelerinde deney yapıp anlatırlardı hatırlarsanız. o 20 litrelik yağ tenekesinin içerisindeki havayı vakumladığınızda atmosfer basıncı tenekeyi içine doğru çökertirdi. Yani vakum makinesini, içerideki hava ve nem boşaldıktan sonra fazladan 45 gün de çalıştırsanız hiçbir etkisi olmaz çünkü o boruların dayanım gücü o deneylerdeki yağ tenekesi gibi değil. Yüksek basınç altında çalışmak üzere tasarlanmış borular onlar.

Yani ''vakumun süresi değil göstergesi olur'' diye bu nedenle sürekli belirtiyoruz ancak o NEM faktörü sebebi ile TEDBİR amaçlı olarak diyoruz ki ''kardeşim bırakın çalışsın biraz''.

Peki şu NEM konusunu da izah edelim.

Kolay olanı havayı atmaktır, hava ile birlikte büyük oranda nem de zaten atılır zira nem havaya tutunmuş vaziyettedir ancak daha ağırdır o nedenle geride kaln o minnak miktar için biz yine de bir miktar fazladan çalışsın isteriz. Zaten bilinen kaynaklara baktığınızda ~500 mikron altında nemin tamamen buharlaşıp sistemin kuruduğu belirtilir.

Tüm bunları size şu sebeple anlattım.

Benim tepemin attığı nokta, ''Vay hırtolar zebil ziyan ettiler güzelim dış üniteyi'' anlamında değil, ''Zebil ziyan ettiler markanın imajını'' anlamında çünkü bu konuda çok hassas davranan bir marka olduğunu bu forumda yazan birçok kullanıcının da geri bildiriminden dolayı zaten biliyoruz, aynı hassasi,yeti Gree markasının da, Daikin markasının da gösterdiğini biliyoruz mesela. Bugüne kadar bir tane ME müşterisinden vakum şikayeti almadım örneğin. Bu nedenle size ''Kardeşim 1,5 saat amelelik yapıp kırıp dökerken üşenmiyorsun da şu vakum motorunu 5 dakika fazladan beklemeye mi üşeniyorsun?'' diye yazmıştım daha önce de.

Gelelim kullanma kılavuzunda yazana.

Tabi ki dikkate alacağız ve doğru kabul edeceğiz ancak biz her şeyi sorguladığımız gibi onu da sorgularız.

Mesela;
Biz hiç katalog değerlerini dikkate alıyor muyuz? Almıyoruz. En azından biz forum kitlesi olarak almıyoruz çünkü testlerin yapıldığı koşullar ile saha koşulları birbirinden çooook farklı o nedenle biz gerçek kullanıcı verilerini genel geçer bilgi olarak kabul etmeyi tercih ediyoruz. Ama üretici firmanın verdiği değerler bunlar mı? Hee vallah bunlar.

Şimdi KK üzerinde ''En az 15 dakika'' yazması kolay. Peki verdikleri bu değer %70 nem oranına sahip Rize için mi geçerli yoksa Türkiye'nin en kuru havasına sahip Cizre için mi geçerli?

Peki bu verdikleri değer 1cfm motor için mi geçerli yoksa 9cfm motor için mi geçerli?

Bas 1 tane kullanım kılavuzu, yaz üstüne kafana göre bir değer sonra da 85 milyonluk, 7 coğrafi bölgeye ve 40 ayrı iklime sahip koca Ülkeye ver küsküyü :D

Laf kalabalığına gerek yok, bence burada sizin ölçütünüz, o servisin kullandığı motorun ne olduğudur. Mesela 0,4cfm bir motor takıp 15 dakika beklediklerini düşünün, ''Sizin bakış açınıza göre ''Oooo adamlar 10 numara vallahi, kitabına göre yaptılar her şeyi'' derdiniz ve içiniz rahat ederdi. Peki 0,4cfm lik bir motor sizce 28 metre boru içerisindeki havayı 15 dakikada tahliye edebilir miydi? Edemezdi ama olsun, kitapta yazan 15 dakikayı bekledikleri için servis işini düzgün yapmış olurdu :D
Benim her servise ısrarla ''Takın bekleyin'' demenin en önemli nedeni aslında klimanın değil, kaba olacak kusura bakmayın ancak TÜKETİCİNİN gazını almak içindir. Bakın mesela 3,5 yerine 15 dakika beklemiş olsalar sizin için hiçbir sorun yoktu. Yani aslında klimanın havası o 3,5 dakikada alınmış ancak tüketicinin gazı alınmamış oluyor sorunlar çıkıyor benim anlatmak istediğim kısım bu. :)

Siz yine dış ünite değiştirtmek istiyorsanız değiştirtin benim derdim o değil, sadece o dış ünitenin değişmesini gerektirecek bir durum olmadığına dair ben BİLDİĞİM kadarını yazayım, doğru bilgiler ile hareket etmeniz için gerekenleri size aktarayım, gerisi tamamen firma ile sizin aranızdaki konudur :ok
 
Benzer durumu Gree servisi ile yaşamıştım. Sorduğumda ise montaj evrakının önemi olmadığını, iç ve dış ünitenin seri numaralarının sisteme işlendiğini söylemişlerdi. Belki Midea'da da sistem bu şekildedir.
Firmaların büyük bölümü halen matbu evrak üzerinden çalışıyor.
Valla ben buna da karşıyım. Koskoca Haier Group yani Candy Hoover ne varsa sahibi olan grup halen matbu evrak ile servis yolluyor düşünün. Koskoca FG Europe da matbu evrak ile çalışıyor. ''Geçin abi dijitale, milyonlarca lira yatırım yapan bayi ve servisleriniz bir zahmet iki tane motorola el terminali alıversin.''

Derdim burada tabi ki, ama demiyorum. Neden?
Çünkü bir sistemleri zaten var ama kullandırtamıyorlar ne yazık ki.
CRM sistemini kullanıyorlar hatta sistemlerini kontrol etmek için bana da bir test kullanıcı hesabı açmışlardı ben de girip kontrol etmiştim, barkod girebilirler, seri numarası işleyebilriler, çektikleri fotoları sisteme oradan yükleyebilirler, basit bir entegrasyon ile yanlarına alacakları bir mobil printer ile tüketiciye cızzzzt hemen servis fişini de verebilirler.

Ama kullandırtamıyorlar bayilerine ne yazık ki..

Halen önce montajlar yapılıyor, sonra ofiste sisteme ürün bilgileri giriliyor, sonra tüketiciye mail ile yollanıyor vs vs peeehh


Gerçi benim Haier kurutma makinesinin faturası da bana gelmedi ama işte bu internet satışlarında 1 hafta süre veriyorlar falan malumunuz.
 
Bazı bilgilendirmelerde bulunayım ki objektif bakış açımızdan sapmış olmayalım zira malumunuz marka ne olursa olsun ben kitabın ortasından konuşup yazmayı seviyorum.

Senelerdir eleştirdiğim bir konu olmakla birlikte FG Europe yazın göbeğinde dahi olsa Cumartesi Pazar çalışmıyor o nedenle size kimsenin dönmemesi de telefonları açmamaları da normal.

Halbuki ben firma yetkililerine ''Ya çok pardon da, bari Haziran Temmuz Ağustos olmak üzere bu kuralı esnetin, koca yaz mevsiminde 3 ay insanların Cumartesi Pazar ana distribütör firmaya ulaşamaması hoş değil'' dedim, gerisi kendilerinin takdirindedir. Yani personel istihdam etmek maliyetli eyvallah ama yani , YANİ..

Şu vakum konusunda da ben bazı teknik detayları vereyim orada da takdir tamamen sizindir. Ben bu testleri senelerce çok yaptım, 4 metrelik 1/4 - 3/8 standart boru takımı ve 12000btu evaparatörünün içerisindeki havanın boşalma süresi Rothenberger 6cfm (Cubic Feet per Minute) vakum motoru ile 1 dakika 7 saniye dolayında sürmüştü. 1,5 dakika deyin siz buna, hatta 2 dakika deyin farketmez.

Şimdi bu işe rakamsal bakacak olursak eğer, 1CFM= 28,3 litre, 6CFM ise 170 litre anlamına gelir. (Hava ölçü birimi de litre olarak ele alınmıştır) yani benim kullandığım motor 1 dakikada 170 litre havayı tahliye edebiliyor diyelim (ki öyle) değerler küçük olduğu için m3 üzerinden ilerlemiyorum.

Kullanılan boru 3/8 ve 1/4 olmasına rağmen ben tüm mesafeyi 3/8 boru olarak hesaplayıp daha önce de bunun açıklamalarını yapmıştım. diyelim ki 5 metrelik boru kullandılar, 5 gidiş ve 5 geliş 10 metre yapar. iç ünitedeki borunun 30 sıra olduğu ve 60cm den 30x60=1800cm burada da 18 metre boru var diyelim.

Toplamda 28 metre boru içerisindeki havanın dışarı atılmasından bahsediyoruz.

1 metre uzunluğundaki 3/8” bakır borunun içinde yaklaşık 0.035 litre (35.24 mL) hava bulunur.
Bu durumda 28 metre toplam boru mesafemizin içerisinde 35.24x28 dersek bu durumda karşımıza 28 metre uzunluğundaki 3/8” bakır borunun içinde yaklaşık 0.987 litre (yaklaşık 987 mL) hava bulunur gibi bir sonuç çıkar.

Şimdi hiç haybeden sallamayayım ben 3/8 bir borunun dijital kumpas ile ölçtüğüm değerlerini ve istediği diğer bilgileri paylaşıp chatgpt ye hesaplattım bunları yoksa bende öyle oturup Ekli dosyayı görüntüle 24737diye sonuca ulaşabilecek kafa yok.

Ben temel mantık üzerinden ilerleyip ulaşmak istediğim sonucu izah ediyorum kendisine. Sizler de deneyebilirsiniz.
Bunu ben Chat gpt olmayan yıllarda da farklı formüllerle hesaplamıştım her şekilde bu boruların içerisinde kaç litre hava olduğu bilgisi bizler için önemli olan taraf.

Elinizde kesin olan hangi bilgi var? Rothenberger 6 CFM vakum pompası, 1 dakikada 6 kübik fit (yaklaşık 170 litre) hava transfer edebilir.

Tamamdır bu durumda kesin olmayan bilgiye de kendimiz hesap yaparak ulaşıyoruz.

Size izah etmek istediğim kısmı şu; İstediğimiz kadar matematik fen kimya üzerinden tartışalım, rakamlara boğulalım, en önemlisi elimizde gerçek koşullar altında yapılmış test ile alınmış olan 1 dakika 7 saniye sonucu var.

Yani o 28 metre boru içerisindeki hava zaten 1-2 dakika içerisinde dışarı atılabiliyor ona sorun yok.

Senelerdir ısrarla üstüne basa basa diyorum ki ''Zaman değil kafamızı takmamız gereken''
Evet değil çünkü biz her şeye olduğu gibi buna da MANTIK ile yaklaşıyoruz. Sistemdeki hava dışarı atıldıktan sonra atmosferik basınç düştüğü için kaynama noktası da düşer dolayısı ile kaynama oranı artar böylece arta kalan nem de dışarı atılmış olur. Çünkü bizler 1 atmosferik basınç altında yaşıyoruz. O nedenle borunun içerisini 1 atmosferik basınç altına düşürüyoruz ki nem faktörünü de ortadan kaldıralım.

İşte hava zaten o standart tesisatta 1 dakikada (bendeki motordan örnekle) boşalıyorsa biz neden süreyi uzatmayı tercih ediyoruz?
Çünkü hava faktörünün ölçüm sonucunu görebiliyoruz ancak nem faktörünün göremiyoruz o nedenle o BİLİNMEYEN kısım için diyoruz ki ''ya kardeşim şu vakum motorunu, iç ünite ile dış ünite rekorlarını bağladığınızda takıp çalıştırın, siz kalan işlerinizi yaparken geçecek olan 10 15 dakika içerisinde o zaten orada tıngır mıngır çalışsın.

Şöyle bir gerçek de var onu da gözardı edemeyiz, ilk okulda bizlere yağ tenekelerinde deney yapıp anlatırlardı hatırlarsanız. o 20 litrelik yağ tenekesinin içerisindeki havayı vakumladığınızda atmosfer basıncı tenekeyi içine doğru çökertirdi. Yani vakum makinesini, içerideki hava ve nem boşaldıktan sonra fazladan 45 gün de çalıştırsanız hiçbir etkisi olmaz çünkü o boruların dayanım gücü o deneylerdeki yağ tenekesi gibi değil. Yüksek basınç altında çalışmak üzere tasarlanmış borular onlar.

Yani ''vakumun süresi değil göstergesi olur'' diye bu nedenle sürekli belirtiyoruz ancak o NEM faktörü sebebi ile TEDBİR amaçlı olarak diyoruz ki ''kardeşim bırakın çalışsın biraz''.

Peki şu NEM konusunu da izah edelim.

Kolay olanı havayı atmaktır, hava ile birlikte büyük oranda nem de zaten atılır zira nem havaya tutunmuş vaziyettedir ancak daha ağırdır o nedenle geride kaln o minnak miktar için biz yine de bir miktar fazladan çalışsın isteriz. Zaten bilinen kaynaklara baktığınızda ~500 mikron altında nemin tamamen buharlaşıp sistemin kuruduğu belirtilir.

Tüm bunları size şu sebeple anlattım.

Benim tepemin attığı nokta, ''Vay hırtolar zebil ziyan ettiler güzelim dış üniteyi'' anlamında değil, ''Zebil ziyan ettiler markanın imajını'' anlamında çünkü bu konuda çok hassas davranan bir marka olduğunu bu forumda yazan birçok kullanıcının da geri bildiriminden dolayı zaten biliyoruz, aynı hassasi,yeti Gree markasının da, Daikin markasının da gösterdiğini biliyoruz mesela. Bugüne kadar bir tane ME müşterisinden vakum şikayeti almadım örneğin. Bu nedenle size ''Kardeşim 1,5 saat amelelik yapıp kırıp dökerken üşenmiyorsun da şu vakum motorunu 5 dakika fazladan beklemeye mi üşeniyorsun?'' diye yazmıştım daha önce de.

Gelelim kullanma kılavuzunda yazana.

Tabi ki dikkate alacağız ve doğru kabul edeceğiz ancak biz her şeyi sorguladığımız gibi onu da sorgularız.

Mesela;
Biz hiç katalog değerlerini dikkate alıyor muyuz? Almıyoruz. En azından biz forum kitlesi olarak almıyoruz çünkü testlerin yapıldığı koşullar ile saha koşulları birbirinden çooook farklı o nedenle biz gerçek kullanıcı verilerini genel geçer bilgi olarak kabul etmeyi tercih ediyoruz. Ama üretici firmanın verdiği değerler bunlar mı? Hee vallah bunlar.

Şimdi KK üzerinde ''En az 15 dakika'' yazması kolay. Peki verdikleri bu değer %70 nem oranına sahip Rize için mi geçerli yoksa Türkiye'nin en kuru havasına sahip Cizre için mi geçerli?

Peki bu verdikleri değer 1cfm motor için mi geçerli yoksa 9cfm motor için mi geçerli?

Bas 1 tane kullanım kılavuzu, yaz üstüne kafana göre bir değer sonra da 85 milyonluk, 7 coğrafi bölgeye ve 40 ayrı iklime sahip koca Ülkeye ver küsküyü :D

Laf kalabalığına gerek yok, bence burada sizin ölçütünüz, o servisin kullandığı motorun ne olduğudur. Mesela 0,4cfm bir motor takıp 15 dakika beklediklerini düşünün, ''Sizin bakış açınıza göre ''Oooo adamlar 10 numara vallahi, kitabına göre yaptılar her şeyi'' derdiniz ve içiniz rahat ederdi. Peki 0,4cfm lik bir motor sizce 28 metre boru içerisindeki havayı 15 dakikada tahliye edebilir miydi? Edemezdi ama olsun, kitapta yazan 15 dakikayı bekledikleri için servis işini düzgün yapmış olurdu :D
Benim her servise ısrarla ''Takın bekleyin'' demenin en önemli nedeni aslında klimanın değil, kaba olacak kusura bakmayın ancak TÜKETİCİNİN gazını almak içindir. Bakın mesela 3,5 yerine 15 dakika beklemiş olsalar sizin için hiçbir sorun yoktu. Yani aslında klimanın havası o 3,5 dakikada alınmış ancak tüketicinin gazı alınmamış oluyor sorunlar çıkıyor benim anlatmak istediğim kısım bu. :)

Siz yine dış ünite değiştirtmek istiyorsanız değiştirtin benim derdim o değil, sadece o dış ünitenin değişmesini gerektirecek bir durum olmadığına dair ben BİLDİĞİM kadarını yazayım, doğru bilgiler ile hareket etmeniz için gerekenleri size aktarayım, gerisi tamamen firma ile sizin aranızdaki konudur :ok
Sabah sabah bilgiler derya.. Duayensin abi gerçekten <3
 
Sabah sabah bilgiler derya.. Duayensin abi gerçekten <3
Abi biz her daim doğrusunu anlatalım, takdiri de dostlarımıza bırakalım.
Tüketicilerin bu konularda dik durması, baskın davranması sayesinde firmalara karşı ''Ben size dememedim mi?'' deme hakkım doğduğu için işime geliyor değişim talep etmeleri yalan değil. Yani bir yanım bu şekilde tüketiciyi üzenlerin ders almasını isterken bir yanım da ''Milli servet yahu, değişmesi gerekse ben tepelerine binerim de, bunun değişmesi ziyan'' diyor. Başka bir yanım ise ''İşgüzar servis çeksin ceremesini'' diyor yani hakikaten ben de arafta kalmıyor değilim.
 
Abi biz her daim doğrusunu anlatalım, takdiri de dostlarımıza bırakalım.
Tüketicilerin bu konularda dik durması, baskın davranması sayesinde firmalara karşı ''Ben size dememedim mi?'' deme hakkım doğduğu için işime geliyor değişim talep etmeleri yalan değil. Yani bir yanım bu şekilde tüketiciyi üzenlerin ders almasını isterken bir yanım da ''Milli servet yahu, değişmesi gerekse ben tepelerine binerim de, bunun değişmesi ziyan'' diyor. Başka bir yanım ise ''İşgüzar servis çeksin ceremesini'' diyor yani hakikaten ben de arafta kalmıyor değilim.
Saydıkların arasında müsrifliğe savaş açan biri olmama rağmen sonucu, müşteri memnuniyetini seve seve olmazsa öpe öpe sağlayacağı için servis çeksin ceremesini duygusu daha baskın. Çünkü gerçekten tacirlerin ciddi bir hukuk baskısı altında yaptırımlarla çalışmasını savunuyorum. Zira önünde sonunda tüm sorunların başlangıcı burada başlıyor. Burada caydırıcılık olırsa toplumumuz güzelleşir.
 
Saydıkların arasında müsrifliğe savaş açan biri olmama rağmen sonucu, müşteri memnuniyetini seve seve olmazsa öpe öpe sağlayacağı için servis çeksin ceremesini duygusu daha baskın. Çünkü gerçekten tacirlerin ciddi bir hukuk baskısı altında yaptırımlarla çalışmasını savunuyorum. Zira önünde sonunda tüm sorunların başlangıcı burada başlıyor. Burada caydırıcılık olırsa toplumumuz güzelleşir.
Ukalalık etmek istemem fakat Ülkedeki işi bilmeyen Hakem Heyetlerine dahi, DOĞRU gerekçeli kararları yazıp yayınlayarak iş öğrettiğimizi biliyorum.

Bu klima sektörüne de ''Tüketicisini mutlu edemeyen ayakta kalamaz'' mottosunu öğreteceğiz :ok
 
Bu esasen tüm üretim yapan herkes tüm markalar için geçerli değil mi?
Olması gerekir ama değil ne yazık ki.

O kadar uzun yıllardır Philips markasının tükleticilere yaşattığı mağduriyetleri anlatıyorum ve halen o kadar çok ürün satabiliyorlar ki MARKA algısından dolayı inanamazsınız. O nedenle olması gerekir ama bence değil diye düşünüyorum.
 
Bazı bilgilendirmelerde bulunayım ki objektif bakış açımızdan sapmış olmayalım zira malumunuz marka ne olursa olsun ben kitabın ortasından konuşup yazmayı seviyorum.

Senelerdir eleştirdiğim bir konu olmakla birlikte FG Europe yazın göbeğinde dahi olsa Cumartesi Pazar çalışmıyor o nedenle size kimsenin dönmemesi de telefonları açmamaları da normal.

Halbuki ben firma yetkililerine ''Ya çok pardon da, bari Haziran Temmuz Ağustos olmak üzere bu kuralı esnetin, koca yaz mevsiminde 3 ay insanların Cumartesi Pazar ana distribütör firmaya ulaşamaması hoş değil'' dedim, gerisi kendilerinin takdirindedir. Yani personel istihdam etmek maliyetli eyvallah ama yani , YANİ..

Şu vakum konusunda da ben bazı teknik detayları vereyim orada da takdir tamamen sizindir. Ben bu testleri senelerce çok yaptım, 4 metrelik 1/4 - 3/8 standart boru takımı ve 12000btu evaparatörünün içerisindeki havanın boşalma süresi Rothenberger 6cfm (Cubic Feet per Minute) vakum motoru ile 1 dakika 7 saniye dolayında sürmüştü. 1,5 dakika deyin siz buna, hatta 2 dakika deyin farketmez.

Şimdi bu işe rakamsal bakacak olursak eğer, 1CFM= 28,3 litre, 6CFM ise 170 litre anlamına gelir. (Hava ölçü birimi de litre olarak ele alınmıştır) yani benim kullandığım motor 1 dakikada 170 litre havayı tahliye edebiliyor diyelim (ki öyle) değerler küçük olduğu için m3 üzerinden ilerlemiyorum.

Kullanılan boru 3/8 ve 1/4 olmasına rağmen ben tüm mesafeyi 3/8 boru olarak hesaplayıp daha önce de bunun açıklamalarını yapmıştım. diyelim ki 5 metrelik boru kullandılar, 5 gidiş ve 5 geliş 10 metre yapar. iç ünitedeki borunun 30 sıra olduğu ve 60cm den 30x60=1800cm burada da 18 metre boru var diyelim.

Toplamda 28 metre boru içerisindeki havanın dışarı atılmasından bahsediyoruz.

1 metre uzunluğundaki 3/8” bakır borunun içinde yaklaşık 0.035 litre (35.24 mL) hava bulunur.
Bu durumda 28 metre toplam boru mesafemizin içerisinde 35.24x28 dersek bu durumda karşımıza 28 metre uzunluğundaki 3/8” bakır borunun içinde yaklaşık 0.987 litre (yaklaşık 987 mL) hava bulunur gibi bir sonuç çıkar.

Şimdi hiç haybeden sallamayayım ben 3/8 bir borunun dijital kumpas ile ölçtüğüm değerlerini ve istediği diğer bilgileri paylaşıp chatgpt ye hesaplattım bunları yoksa bende öyle oturup Ekli dosyayı görüntüle 24737diye sonuca ulaşabilecek kafa yok.

Ben temel mantık üzerinden ilerleyip ulaşmak istediğim sonucu izah ediyorum kendisine. Sizler de deneyebilirsiniz.
Bunu ben Chat gpt olmayan yıllarda da farklı formüllerle hesaplamıştım her şekilde bu boruların içerisinde kaç litre hava olduğu bilgisi bizler için önemli olan taraf.

Elinizde kesin olan hangi bilgi var? Rothenberger 6 CFM vakum pompası, 1 dakikada 6 kübik fit (yaklaşık 170 litre) hava transfer edebilir.

Tamamdır bu durumda kesin olmayan bilgiye de kendimiz hesap yaparak ulaşıyoruz.

Size izah etmek istediğim kısmı şu; İstediğimiz kadar matematik fen kimya üzerinden tartışalım, rakamlara boğulalım, en önemlisi elimizde gerçek koşullar altında yapılmış test ile alınmış olan 1 dakika 7 saniye sonucu var.

Yani o 28 metre boru içerisindeki hava zaten 1-2 dakika içerisinde dışarı atılabiliyor ona sorun yok.

Senelerdir ısrarla üstüne basa basa diyorum ki ''Zaman değil kafamızı takmamız gereken''
Evet değil çünkü biz her şeye olduğu gibi buna da MANTIK ile yaklaşıyoruz. Sistemdeki hava dışarı atıldıktan sonra atmosferik basınç düştüğü için kaynama noktası da düşer dolayısı ile kaynama oranı artar böylece arta kalan nem de dışarı atılmış olur. Çünkü bizler 1 atmosferik basınç altında yaşıyoruz. O nedenle borunun içerisini 1 atmosferik basınç altına düşürüyoruz ki nem faktörünü de ortadan kaldıralım.

İşte hava zaten o standart tesisatta 1 dakikada (bendeki motordan örnekle) boşalıyorsa biz neden süreyi uzatmayı tercih ediyoruz?
Çünkü hava faktörünün ölçüm sonucunu görebiliyoruz ancak nem faktörünün göremiyoruz o nedenle o BİLİNMEYEN kısım için diyoruz ki ''ya kardeşim şu vakum motorunu, iç ünite ile dış ünite rekorlarını bağladığınızda takıp çalıştırın, siz kalan işlerinizi yaparken geçecek olan 10 15 dakika içerisinde o zaten orada tıngır mıngır çalışsın.

Şöyle bir gerçek de var onu da gözardı edemeyiz, ilk okulda bizlere yağ tenekelerinde deney yapıp anlatırlardı hatırlarsanız. o 20 litrelik yağ tenekesinin içerisindeki havayı vakumladığınızda atmosfer basıncı tenekeyi içine doğru çökertirdi. Yani vakum makinesini, içerideki hava ve nem boşaldıktan sonra fazladan 45 gün de çalıştırsanız hiçbir etkisi olmaz çünkü o boruların dayanım gücü o deneylerdeki yağ tenekesi gibi değil. Yüksek basınç altında çalışmak üzere tasarlanmış borular onlar.

Yani ''vakumun süresi değil göstergesi olur'' diye bu nedenle sürekli belirtiyoruz ancak o NEM faktörü sebebi ile TEDBİR amaçlı olarak diyoruz ki ''kardeşim bırakın çalışsın biraz''.

Peki şu NEM konusunu da izah edelim.

Kolay olanı havayı atmaktır, hava ile birlikte büyük oranda nem de zaten atılır zira nem havaya tutunmuş vaziyettedir ancak daha ağırdır o nedenle geride kaln o minnak miktar için biz yine de bir miktar fazladan çalışsın isteriz. Zaten bilinen kaynaklara baktığınızda ~500 mikron altında nemin tamamen buharlaşıp sistemin kuruduğu belirtilir.

Tüm bunları size şu sebeple anlattım.

Benim tepemin attığı nokta, ''Vay hırtolar zebil ziyan ettiler güzelim dış üniteyi'' anlamında değil, ''Zebil ziyan ettiler markanın imajını'' anlamında çünkü bu konuda çok hassas davranan bir marka olduğunu bu forumda yazan birçok kullanıcının da geri bildiriminden dolayı zaten biliyoruz, aynı hassasi,yeti Gree markasının da, Daikin markasının da gösterdiğini biliyoruz mesela. Bugüne kadar bir tane ME müşterisinden vakum şikayeti almadım örneğin. Bu nedenle size ''Kardeşim 1,5 saat amelelik yapıp kırıp dökerken üşenmiyorsun da şu vakum motorunu 5 dakika fazladan beklemeye mi üşeniyorsun?'' diye yazmıştım daha önce de.

Gelelim kullanma kılavuzunda yazana.

Tabi ki dikkate alacağız ve doğru kabul edeceğiz ancak biz her şeyi sorguladığımız gibi onu da sorgularız.

Mesela;
Biz hiç katalog değerlerini dikkate alıyor muyuz? Almıyoruz. En azından biz forum kitlesi olarak almıyoruz çünkü testlerin yapıldığı koşullar ile saha koşulları birbirinden çooook farklı o nedenle biz gerçek kullanıcı verilerini genel geçer bilgi olarak kabul etmeyi tercih ediyoruz. Ama üretici firmanın verdiği değerler bunlar mı? Hee vallah bunlar.

Şimdi KK üzerinde ''En az 15 dakika'' yazması kolay. Peki verdikleri bu değer %70 nem oranına sahip Rize için mi geçerli yoksa Türkiye'nin en kuru havasına sahip Cizre için mi geçerli?

Peki bu verdikleri değer 1cfm motor için mi geçerli yoksa 9cfm motor için mi geçerli?

Bas 1 tane kullanım kılavuzu, yaz üstüne kafana göre bir değer sonra da 85 milyonluk, 7 coğrafi bölgeye ve 40 ayrı iklime sahip koca Ülkeye ver küsküyü :D

Laf kalabalığına gerek yok, bence burada sizin ölçütünüz, o servisin kullandığı motorun ne olduğudur. Mesela 0,4cfm bir motor takıp 15 dakika beklediklerini düşünün, ''Sizin bakış açınıza göre ''Oooo adamlar 10 numara vallahi, kitabına göre yaptılar her şeyi'' derdiniz ve içiniz rahat ederdi. Peki 0,4cfm lik bir motor sizce 28 metre boru içerisindeki havayı 15 dakikada tahliye edebilir miydi? Edemezdi ama olsun, kitapta yazan 15 dakikayı bekledikleri için servis işini düzgün yapmış olurdu :D
Benim her servise ısrarla ''Takın bekleyin'' demenin en önemli nedeni aslında klimanın değil, kaba olacak kusura bakmayın ancak TÜKETİCİNİN gazını almak içindir. Bakın mesela 3,5 yerine 15 dakika beklemiş olsalar sizin için hiçbir sorun yoktu. Yani aslında klimanın havası o 3,5 dakikada alınmış ancak tüketicinin gazı alınmamış oluyor sorunlar çıkıyor benim anlatmak istediğim kısım bu. :)

Siz yine dış ünite değiştirtmek istiyorsanız değiştirtin benim derdim o değil, sadece o dış ünitenin değişmesini gerektirecek bir durum olmadığına dair ben BİLDİĞİM kadarını yazayım, doğru bilgiler ile hareket etmeniz için gerekenleri size aktarayım, gerisi tamamen firma ile sizin aranızdaki konudur :ok
@Adem Helvacı hocam yazdıklarini dikkatle okudum. Benim ve bundan sonra "midea vakum, midea vakum süresi, midea klima vakum az yapıldı, midea servisi vakumu az yaptı" vb aramasi yapacak kisiler icin "bence" gercekten iç ferahlatıcı bir kaynak olmus. Fakat ben dış unite degisimi icin talepte bulundum. FG Europe bu asamada bana marka imaji kapsaminda destek olursa cok mutlu olacagim. Tabi olmazsa da tüketici hakem heyetine basvurumu da yapacagim. Peki sen o kadar guzel aciklamisken bunu neden yapiyorum? Cunku yukarida belirttim (belirtmedigim kisimlarda mevcut) ama madde madde siralamak isterim. Sizin icin degil ama belki bir Midea yetkilisi de okur.

*Vakum konusunda sizler sayesinde bilinc kazanmistim ve klima alirken listemde fiyattan bile oncelikli bu konu geliyordu. Bir FG Europe bayisi evime kesif icin geldi ve sirf vakum konusunda gecistirme cevap verdi diye oradan almaktan vazgecmistim. Sonra iletisime gectigim Akka Teknik Klima Sistemleri bana vakum konusuna cok onem verdiklerini, midea yetkilileri tarafindan cok yakin zamanda toplanti yapildigini ve bu konu ozelinde cok duruldugunu vb soylediler. Bunun uzerine satin alimi yaptim.

*Evime kesif icin gelen ustaya da yine vakum konusunu onemsedigimi bildirdim. Bana "-en az 15 dk vakum yapiyorum" dedi. Bakin "en az" :) Bunun uzerine montaj icin geldiginde ve vakuma basladiginda kafam rahatti. Sonra gazi saldigini gorunce basimdan asagi kaynar sular dokuldu.

*Ustaya vakum yeterli mi dedigimde "-tabi yeterli" dedi. 3 dk vakum yaptiniz bu yeterli olmayabilir dedim. Bu seferde "ben en az 10 dk vakum yaptim zaten" dedi. Yani eger usta agziyla vakum yapmadiysa ben vakum makinasinin calismasi ile birlikte kronometre tutmustum. O yuzden 3 dkdan fazla yapmadigini biliyorum. Kendisine de kronometreyi gosterince "isterseniz biraz daha yapayim" teklifini iletti :)

*Aklimca vakum konusunu kafamda halletmis ve icim rahat sekilde klimami kullanacakken bu sekilde olaylar dizisi yasamam beni amiyane tabirle enayi gibi hissetirdi. Parasini odedigim montaj hizmeti icin "-Ben neden vakum surecini bilmeliyim, ben neden ustayi takip etmeliyim, ben neden klima montaj surecini bilmeliyim? " diye kendimi cokca sorguladim.

Uzun lafin kisasi size tekrardan tesekkur ederim. Ben bu yola cikiyorum:) Gelismeler oldukca bu konu uzerinden siz ve degerli uyelerle paylasacagim.
 
@Adem Helvacı hocam yazdıklarini dikkatle okudum. Benim ve bundan sonra "midea vakum, midea vakum süresi, midea klima vakum az yapıldı, midea servisi vakumu az yaptı" vb aramasi yapacak kisiler icin "bence" gercekten iç ferahlatıcı bir kaynak olmus. Fakat ben dış unite degisimi icin talepte bulundum. FG Europe bu asamada bana marka imaji kapsaminda destek olursa cok mutlu olacagim. Tabi olmazsa da tüketici hakem heyetine basvurumu da yapacagim. Peki sen o kadar guzel aciklamisken bunu neden yapiyorum? Cunku yukarida belirttim (belirtmedigim kisimlarda mevcut) ama madde madde siralamak isterim. Sizin icin degil ama belki bir Midea yetkilisi de okur.

*Vakum konusunda sizler sayesinde bilinc kazanmistim ve klima alirken listemde fiyattan bile oncelikli bu konu geliyordu. Bir FG Europe bayisi evime kesif icin geldi ve sirf vakum konusunda gecistirme cevap verdi diye oradan almaktan vazgecmistim. Sonra iletisime gectigim Akka Teknik Klima Sistemleri bana vakum konusuna cok onem verdiklerini, midea yetkilileri tarafindan cok yakin zamanda toplanti yapildigini ve bu konu ozelinde cok duruldugunu vb soylediler. Bunun uzerine satin alimi yaptim.

*Evime kesif icin gelen ustaya da yine vakum konusunu onemsedigimi bildirdim. Bana "-en az 15 dk vakum yapiyorum" dedi. Bakin "en az" :) Bunun uzerine montaj icin geldiginde ve vakuma basladiginda kafam rahatti. Sonra gazi saldigini gorunce basimdan asagi kaynar sular dokuldu.

*Ustaya vakum yeterli mi dedigimde "-tabi yeterli" dedi. 3 dk vakum yaptiniz bu yeterli olmayabilir dedim. Bu seferde "ben en az 10 dk vakum yaptim zaten" dedi. Yani eger usta agziyla vakum yapmadiysa ben vakum makinasinin calismasi ile birlikte kronometre tutmustum. O yuzden 3 dkdan fazla yapmadigini biliyorum. Kendisine de kronometreyi gosterince "isterseniz biraz daha yapayim" teklifini iletti :)

*Aklimca vakum konusunu kafamda halletmis ve icim rahat sekilde klimami kullanacakken bu sekilde olaylar dizisi yasamam beni amiyane tabirle enayi gibi hissetirdi. Parasini odedigim montaj hizmeti icin "-Ben neden vakum surecini bilmeliyim, ben neden ustayi takip etmeliyim, ben neden klima montaj surecini bilmeliyim? " diye kendimi cokca sorguladim.

Uzun lafin kisasi size tekrardan tesekkur ederim. Ben bu yola cikiyorum:) Gelismeler oldukca bu konu uzerinden siz ve degerli uyelerle paylasacagim.
Süreci dikkatle takip edeceğim :ok
 
Firma size olumlu olumsuz cevabı sonrasında bir uyarıda bulunacağım.
THH işleyişi ile alakalı olacak.
Fg Europe ile telefonda gorustum. Derdimi anlattim. Acik acik "-Bazi durumlarda 10 dk vakum yapilan senaryolari bile kabul edebiliyoruz ama 3dk civari gercekten az olmus, kabul edilebilir durmuyor" dediler.

Kontrol ettiklerinde garantimin de henuz baslatilmadigini gorduler. Satin aldigim bayileri ile konusup, montaj fotograflarini vb isteyecek ve sonrasinda beni bilgilendireceklermis. En gec yarin arariz dediler. Yarin ola hayrola. Tabi umudum THH'ye gitmeden degisimin yapilmasi ama olurda is oralara giderse degerli yönlendirmelerinizi almayi cok isterim.

Tesekkurler ederim.
 
Fg Europe ile telefonda gorustum. Derdimi anlattim. Acik acik "-Bazi durumlarda 10 dk vakum yapilan senaryolari bile kabul edebiliyoruz ama 3dk civari gercekten az olmus, kabul edilebilir durmuyor" dediler.

Kontrol ettiklerinde garantimin de henuz baslatilmadigini gorduler. Satin aldigim bayileri ile konusup, montaj fotograflarini vb isteyecek ve sonrasinda beni bilgilendireceklermis. En gec yarin arariz dediler. Yarin ola hayrola. Tabi umudum THH'ye gitmeden degisimin yapilmasi ama olurda is oralara giderse degerli yönlendirmelerinizi almayi cok isterim.

Tesekkurler ederim.
Ne gerekiyorsa biz buradayız :ok
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri