Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Vestel Uzatılmış Garanti Hakkında

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

hakanbal

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
16 Şub 2023
Mesajlar
16
selamlar adem bey. bugün enteresanbir gelişme oldu bunu sizle ve forumla paylasayım dedim cünkü bu konuda sizinde tecrubelerinizden istifade etmek istiyorum.ben kastamonu ineboluda koyde ikamet ediyorum .2017 senesinde vestelden no frost olmayan iki kapılı buzdolabı aldım.akabinde vestel beni arayarak uzatılmıs garanti teklif etti bende bu opsiyonu iki kere kullanarak cihazımın garantisini 2024 senesine kadar uzattım
>>geçen hafta istanbuldan koye döndüügümde buzdolabımın buzluk kısmının eridigini hem alt hem ust tarafın asla sogutmadıgını anlayarak servis çagırdım gelen servis motor yag basmıs diyerek mevcut motoru fabrikadan isteyerek degisim yapacaklarını beyan etti
>> bugün telefonuma gelen vestel mesajında onarım hizmetinin incelendigini yeni bir ürün ile degişiklik teklifi ile bana ulasacaklarını ilettilervestelin gecmiştede televizyon tamirini es gecip yeni bir urunu bana vererek üste para talep etmesinden dolayı boyle bır mesaj ile buzdolabı degisimindede aynı davranısı sergileyeceklerini benden üste para talebinde bulunabıleceklerı endişesi var
>> vestelin sattıgı ürününün 10 sene parca tedarigi zorunlu bir işlem degilmi?
>> ben buzdolabımın hiç tamir görmemiş ve adeta yeni gibi oldugu halde degişmesini istemiyorum. vestel bunu tamir etmek zorunda degilmi?
>>üste para vererek yeni buzdolabı teklıfını kabul etmek zorundamıyım?
>>olay tüketici mahkemesine giderse ben bu süre zarfında buzdolapsız ne yaparım .bu konuda vestel beni köşeye sıkıştırmak istermi. kanuni hakkım nedir
>> sizinde tüketici mahkeme bilirkişisi oldugunuzu ve bunun gibi cok olayla karsılaştıgınızı bildigim için bana göstereceginiz yol ve tavsiyeler cok önemli
>> nasıl bir yol izlemem gerekir. şimdiden vereceginiz tavsiyeler için tesekkür ederim. saygılar. aydın balta
 
selamlar adem bey. bugün enteresanbir gelişme oldu bunu sizle ve forumla paylasayım dedim cünkü bu konuda sizinde tecrubelerinizden istifade etmek istiyorum.ben kastamonu ineboluda koyde ikamet ediyorum .2017 senesinde vestelden no frost olmayan iki kapılı buzdolabı aldım.akabinde vestel beni arayarak uzatılmıs garanti teklif etti bende bu opsiyonu iki kere kullanarak cihazımın garantisini 2024 senesine kadar uzattım
>>geçen hafta istanbuldan koye döndüügümde buzdolabımın buzluk kısmının eridigini hem alt hem ust tarafın asla sogutmadıgını anlayarak servis çagırdım gelen servis motor yag basmıs diyerek mevcut motoru fabrikadan isteyerek degisim yapacaklarını beyan etti
>> bugün telefonuma gelen vestel mesajında onarım hizmetinin incelendigini yeni bir ürün ile degişiklik teklifi ile bana ulasacaklarını ilettilervestelin gecmiştede televizyon tamirini es gecip yeni bir urunu bana vererek üste para talep etmesinden dolayı boyle bır mesaj ile buzdolabı degisimindede aynı davranısı sergileyeceklerini benden üste para talebinde bulunabıleceklerı endişesi var
>> vestelin sattıgı ürününün 10 sene parca tedarigi zorunlu bir işlem degilmi?
>> ben buzdolabımın hiç tamir görmemiş ve adeta yeni gibi oldugu halde degişmesini istemiyorum. vestel bunu tamir etmek zorunda degilmi?
>>üste para vererek yeni buzdolabı teklıfını kabul etmek zorundamıyım?
>>olay tüketici mahkemesine giderse ben bu süre zarfında buzdolapsız ne yaparım .bu konuda vestel beni köşeye sıkıştırmak istermi. kanuni hakkım nedir
>> sizinde tüketici mahkeme bilirkişisi oldugunuzu ve bunun gibi cok olayla karsılaştıgınızı bildigim için bana göstereceginiz yol ve tavsiyeler cok önemli
>> nasıl bir yol izlemem gerekir. şimdiden vereceginiz tavsiyeler için tesekkür ederim. saygılar. aydın balta
Merhaba, Ben vestelin bu yola tevessül edeceğini düşünmüyorum açıkçası, bakmayın siz, bizim yerden yere vurduğumuz çok konu olsa da vestel bu konuda birçok markadan çok daha hakkaniyetli yaklaşıyor fakat yine de olur ya işgüzarın teki amirine müdürüne şirin görünmek için bir hinlik yapmaya kalkar ise lütfen gelişmeleri burada bizimle paylaşın, haklı mücadelenizde adım adım nerede ne yapacağınızı belirtecek şekilde tüm detayları paylaşıırz.
 
selamlar adem bey . cevap hassasiyetinize teşekkür ederim. gelişme olursa sizlerle paylaşacagım. yukarıdaki alıntıda belirttiğim gibi talihsiz bir televizyon maceram oldu . servis anakart yanmiş bu parcadan stoklarda yok üste para verin size yeni televizyon verelim degince oldukça şaşırdım. istanbulda bir tamirci anakart degil cof hatası dedi ve 500 liraya tamir etti hala aynı televizyonu kullanıyorum
>> şimdi adeta diken üstündeyim. son derece zorlayıcı bir değişim sartı öne sürerlerse tüketici hakem seceneginde uzun süre buzdolapsız kalacagım. sizin yol göstericiliğinize ihtiyacım olacak. saygılar
 
Selamlar

Geçen gün bu videoyu seyrettim. Yağın sisteme girişi hakkında bilgi edinmiştim. Neden komple hurdaya çıkıyor cevabı mantıklı geldi

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
bu videoda izledigimle servisin söyledikleri eşleşmedi. servis motorun sisteme yag bastıgını dolayısıyla motor degişimi olması gerektigini söyledi. parca şiparişini fabrikaya ilettiklerini soyledikten bir gün sonra degişim teklifi için arayacaklarını yazdılar . bakalım ne olacak
 
bu videoda izledigimle servisin söyledikleri eşleşmedi. servis motorun sisteme yag bastıgını dolayısıyla motor degişimi olması gerektigini söyledi. parca şiparişini fabrikaya ilettiklerini soyledikten bir gün sonra degişim teklifi için arayacaklarını yazdılar . bakalım ne olacak
Eğer sistemsel sorun varsa (gövdede) kompresör ile çözülmez
 
10yıl yedek parça olayıda maalesef hatalı tedarikçi firma battı yada üretimi durdurdu parça temin edilemiyorsa kullanım süresine göre makul ücretle değişim ibaresi olmalı.Diyeceksinizki 10 yıllık parça stoklasın şuan en basitinden Vestel depolarında 1.5 milyon kalem parça mevcut 10yıllık stok yapmak çok zor Arçelik Bosch grubu da aynı uygulamayı yapıyor yasada iyileştirmeler yapmak gerekiyor
 
bu videoda izledigimle servisin söyledikleri eşleşmedi. servis motorun sisteme yag bastıgını dolayısıyla motor degişimi olması gerektigini söyledi. parca şiparişini fabrikaya ilettiklerini soyledikten bir gün sonra degişim teklifi için arayacaklarını yazdılar . bakalım ne olacak
Anladığım kadarıyla o kılcal borular tıkanıyor. Fabrikada ileride sanırım 6 ay sonra tekrar servis çağrılmasın diye yeni buzdolabı teklifte bulunuyorlar
bire bir değiştirmek için bu videodaki bilgi ile yağ kaçtıysa komple değişmesi benim sorumluğumda değil, fiyat farkı için pazarlık sürülebilir
 
10yıl yedek parça olayıda maalesef hatalı tedarikçi firma battı yada üretimi durdurdu parça temin edilemiyorsa kullanım süresine göre makul ücretle değişim ibaresi olmalı.Diyeceksinizki 10 yıllık parça stoklasın şuan en basitinden Vestel depolarında 1.5 milyon kalem parça mevcut 10yıllık stok yapmak çok zor Arçelik Bosch grubu da aynı uygulamayı yapıyor yasada iyileştirmeler yapmak gerekiyor
6502 nin güncel koşullara göre revize edilmesi ancak bürokratların oturduğu yerden de karar vermemesi gerekiyor.
Meslek örgütlerinden mutlaka teknik görüş alınmalı.
 
yorumlar icin cok tesekkur ediyorum .çok sıkıntılı bır tüketici hakem heyeti süreci beni bekliyor diye hissediyorum. hiç tamire gitmemiş bir cihazın tamir edilemeyecek ne sıkıntısı olabılırkı hattızatında cihazım adeta yeni gibi no frost degil adeta 70 ler 80 ler teknolojısı duz bir buzdolabı. buzdolabını adeta kullan at formuna soktular 6 senede buzdolabı ömrü bitermi. bu sekılde zorakı urun degisim teklifi bana sıkıntı yaratıyor. vestelin 2 sefer garanti uztma teklifi yapıp parasını aldıktan sonra ben tamir edemedim demesini sorumluluk ilkesiyle bagdastıramıyorum
 
yorumlar icin cok tesekkur ediyorum .çok sıkıntılı bır tüketici hakem heyeti süreci beni bekliyor diye hissediyorum. hiç tamire gitmemiş bir cihazın tamir edilemeyecek ne sıkıntısı olabılırkı hattızatında cihazım adeta yeni gibi no frost degil adeta 70 ler 80 ler teknolojısı duz bir buzdolabı. buzdolabını adeta kullan at formuna soktular 6 senede buzdolabı ömrü bitermi. bu sekılde zorakı urun degisim teklifi bana sıkıntı yaratıyor. vestelin 2 sefer garanti uztma teklifi yapıp parasını aldıktan sonra ben tamir edemedim demesini sorumluluk ilkesiyle bagdastıramıyorum
Yani aslında ne bileyim ben tam tersi sorumluluk almışlar diye düşündüm ben mi farklı bakıyorum acaba olaya?

Ek garantisi olmasaydı o buzdolabının, şiz şu an bize ''Hangi marka buzdolabı alayım'' diye soruyor olacaktınız diye düşünüyorum.

İyi ki aramışlar, iyi ki teklif etmişler ve daha da önemlisi iyi ki kabul etmişsiniz de dolaptaki sorunun sorumluluğu sizde değil.

Haklı olabileceğiniz husus şurası olabilir, EK GARANTİ SÜRESİ diye işi yokuşa sürebilirler düşünceniz olabilir, orada da sevgili @Tesla ve @Vesteloji daha iyi bilgi verecektir ama fonksiyonel diye bir kavram var uzatılmış garantide. Yani siz eğer ''Dolabımın kulpu sarardı'' deseniz o durum ek garanti sürecinde sorun veya arıza olarak kabul edilmez çünkü cihazın çalışma fonksiyonuna bir engel teşkil etmez.

Bu durumda ise buzdolabı çalışmıyor ve dolayısı ile ek garanti sürecinde olduğu için de garanti dahilinde değişim yaparlar diye düşünüyorum.

Sonuçta bu sizin için iyi bir şey değil mi ben nereye takıldığınızı tam anlayamadım :alala

Aklıma gelmişken belirteyim, tv lere 5, beyaz eşyalara 7 yıl ortalama ile ömür biçiyorum ben. İnsanlar benim bu görüşüme çok karşı çıksa da yeni nesil tüm üretimlerde benim tüketicilere ısrarla 7 yıl garantiyi mutlaka yaptırın dememin de sebebi bu.

Arçelik son yıllarda ürettiği buzdolaplarının o kadar büyük bölümünde aluminyum sargılı kompresör kullandı ve son 2 senedir Haziran Temmuz Ağustos ve Eylül aylarında arçelik buzdolapları aşırı sıcak iklimlerde öyle sukoyverdiler ki anlatamam size.

Keza vestel için de birçok üretimde durum çok farklı olmayacak önümüzdeki süreçte.
 
yorumlar icin cok tesekkur ediyorum .çok sıkıntılı bır tüketici hakem heyeti süreci beni bekliyor diye hissediyorum. hiç tamire gitmemiş bir cihazın tamir edilemeyecek ne sıkıntısı olabılırkı hattızatında cihazım adeta yeni gibi no frost degil adeta 70 ler 80 ler teknolojısı duz bir buzdolabı. buzdolabını adeta kullan at formuna soktular 6 senede buzdolabı ömrü bitermi. bu sekılde zorakı urun degisim teklifi bana sıkıntı yaratıyor. vestelin 2 sefer garanti uztma teklifi yapıp parasını aldıktan sonra ben tamir edemedim demesini sorumluluk ilkesiyle bagdastıramıyorum
Maalesef gövde içi gaz tesisatı aliminyum boru.Aliminyum yapısı gereği küçük gözenek şeklinde oksitlenir bu gözenekler zaman la küçük kılcal bir delik olur haliyle gövde içi gaz kaçağı olur .Aynı durum gövde içi eklerde kullanılan kaynak yada lokring yüzüklerinden de olur.Gaz gövde içine gider soğutma durur erime başlar zamanla kaçağa sebep olan deliklerden eriyen su kompresör e vakumla emilir yağ sıvı ve nemle karşılaştığında köpürür tekrar kılcal yolu ile gövdeye basılır artık bu dolaptan hayır gelmez .
@Adem Helvacı nın vakum yapılmayan klima montajları için gazın durumu nu anlatan videosu vardı onu eklerse nedemek istediğimi daha iyi anlarsınız
 
tesekkur ederim. bu anlattıgınız sonuç için firma bedelsiz degişim yapmak zorunda degilmi . netice itibarıyle her 6 senede bir buzdolabı almak biraz tutarsızlık gibi geliyor bana . hiç bir sekilde kullanım hatası olmayan cihaz adeta cöp oluyor. birde uzatılmış garanti deyip 2 sefer ücret aldılar
 
Yani aslında ne bileyim ben tam tersi sorumluluk almışlar diye düşündüm ben mi farklı bakıyorum acaba olaya?

Ek garantisi olmasaydı o buzdolabının, şiz şu an bize ''Hangi marka buzdolabı alayım'' diye soruyor olacaktınız diye düşünüyorum.

İyi ki aramışlar, iyi ki teklif etmişler ve daha da önemlisi iyi ki kabul etmişsiniz de dolaptaki sorunun sorumluluğu sizde değil.

Haklı olabileceğiniz husus şurası olabilir, EK GARANTİ SÜRESİ diye işi yokuşa sürebilirler düşünceniz olabilir, orada da sevgili @Tesla ve @Vesteloji daha iyi bilgi verecektir ama fonksiyonel diye bir kavram var uzatılmış garantide. Yani siz eğer ''Dolabımın kulpu sarardı'' deseniz o durum ek garanti sürecinde sorun veya arıza olarak kabul edilmez çünkü cihazın çalışma fonksiyonuna bir engel teşkil etmez.

Bu durumda ise buzdolabı çalışmıyor ve dolayısı ile ek garanti sürecinde olduğu için de garanti dahilinde değişim yaparlar diye düşünüyorum.

Sonuçta bu sizin için iyi bir şey değil mi ben nereye takıldığınızı tam anlayamadım :alala

Aklıma gelmişken belirteyim, tv lere 5, beyaz eşyalara 7 yıl ortalama ile ömür biçiyorum ben. İnsanlar benim bu görüşüme çok karşı çıksa da yeni nesil tüm üretimlerde benim tüketicilere ısrarla 7 yıl garantiyi mutlaka yaptırın dememin de sebebi bu.

Arçelik son yıllarda ürettiği buzdolaplarının o kadar büyük bölümünde aluminyum sargılı kompresör kullandı ve son 2 senedir Haziran Temmuz Ağustos ve Eylül aylarında arçelik buzdolapları aşırı sıcak iklimlerde öyle sukoyverdiler ki anlatamam size.

Keza vestel için de birçok üretimde durum çok farklı olmayacak önümüzdeki süreçte.
teşekkür ederim . konu vestel olunca adeta tamiri öteleyip bizi adeta yeni ürünü fark verip almaya zorlamak gibi aksiyoner oluyor .dediginiz gibi yeni tekif için beni arayacaklarına dair mesaj geldi bu güzel bir davranış bekleyip görecegiz. yardımcı olalım derken yeni buzdolabı tutarına yakın fiyat belirlemezler umarım. saygılar
 
Maalesef gövde içi gaz tesisatı aliminyum boru.Aliminyum yapısı gereği küçük gözenek şeklinde oksitlenir bu gözenekler zaman la küçük kılcal bir delik olur haliyle gövde içi gaz kaçağı olur .Aynı durum gövde içi eklerde kullanılan kaynak yada lokring yüzüklerinden de olur.Gaz gövde içine gider soğutma durur erime başlar zamanla kaçağa sebep olan deliklerden eriyen su kompresör e vakumla emilir yağ sıvı ve nemle karşılaştığında köpürür tekrar kılcal yolu ile gövdeye basılır artık bu dolaptan hayır gelmez .
@Adem Helvacı nın vakum yapılmayan klima montajları için gazın durumu nu anlatan videosu vardı onu eklerse nedemek istediğimi daha iyi anlarsınız
Ekleyelim ustacım.

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri