Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Her Bütçeye Göre Ses Sistemi

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan osmanke
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

osmanke

Müdavim
Kadim Üye
Katılım
27 Ocak 2023
Mesajlar
2,339
Bu videomuzda sizler için her bütçeye uygun ses sistemleri neye göre yapılır bunu deneyimledik. Sizler için denememizi istediğiniz konu ve ürünleri yorumlarda belirtmeyi unutmayın! Merak ettiğiniz soruları yorumlarda paylaşın, ScribaTV'de sizin için yanıtlayalım! Yorumlara fikirlerinizi ve düşüncelerinizi belirtmeyi unutmayın!

Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
 
Hey gibi beee, aldı götürdü beni 90 lı yıllara.

Oto Müzik Sistemleri kavramının olmadığı yıllarda ilk olarak 1987 de başladım ben oto teyp tamir ve montajına. 1991 yılında talep artışı nedeniyle işleri ilerlettik. 1992-93-94 benim adıma altın yılları oldu çok para kazandık bu işten. 94 de askere gidince yaklaşık 2 sene sonraki dönüşümde baktım ki Karşıyaka Girne caddesi Ghost vs isimli onlarca oto müzik sistemi işletmeleri ile dolmuş.

Biz yine kendimizce çalışmaya devam ettik. 18mm ham mdf den kendimiz pandizot yapmaya devam ettik el işçiliği ile.
Dekupaj, El planyası dahil her türlü teknik donanım ile yıllarca devam ettik, 2000 lerin başında Honda yeni kasa Cıvıc Mazda 323 lere hayatımda ilk defa DSP montajı yaptım.

Meslek hayatım boyunca bir kere araba geri çevirdim o da Grand Cherokee CD çalar arızasıydı. İstanbul plaka bir arabaydı, ''yok abi ben bunu ellemem servisine götürün'' demiştim. Cesaret edemedim :kop

O yıllarda hiç unutmam Aliağa Tapu müdürü bir beyefendi vardı, 2001 yılında 2000 model Honda arabasını getirip bırakmıştı, arabanın sökülmüş halini görünce ''Toplayabilecek misin'' diye sormuştu bana :kop

Hey gidi diyelim ne diyelim, 20 seneden fazla zaman geçmiş üstünden.
 
Hey gibi beee, aldı götürdü beni 90 lı yıllara.

Oto Müzik Sistemleri kavramının olmadığı yıllarda ilk olarak 1987 de başladım ben oto teyp tamir ve montajına. 1991 yılında talep artışı nedeniyle işleri ilerlettik. 1992-93-94 benim adıma altın yılları oldu çok para kazandık bu işten. 94 de askere gidince yaklaşık 2 sene sonraki dönüşümde baktım ki Karşıyaka Girne caddesi Ghost vs isimli onlarca oto müzik sistemi işletmeleri ile dolmuş.

Biz yine kendimizce çalışmaya devam ettik. 18mm ham mdf den kendimiz pandizot yapmaya devam ettik el işçiliği ile.
Dekupaj, El planyası dahil her türlü teknik donanım ile yıllarca devam ettik, 2000 lerin başında Honda yeni kasa Cıvıc Mazda 323 lere hayatımda ilk defa DSP montajı yaptım.

Meslek hayatım boyunca bir kere araba geri çevirdim o da Grand Cherokee CD çalar arızasıydı. İstanbul plaka bir arabaydı, ''yok abi ben bunu ellemem servisine götürün'' demiştim. Cesaret edemedim :kop

O yıllarda hiç unutmam Aliağa Tapu müdürü bir beyefendi vardı, 2001 yılında 2000 model Honda arabasını getirip bırakmıştı, arabanın sökülmüş halini görünce ''Toplayabilecek misin'' diye sormuştu bana :kop

Hey gidi diyelim ne diyelim, 20 seneden fazla zaman geçmiş üstünden.
Abi o zamanlarda yalıtım mantığı varmıydı? Yani vibrasyon ve trim sesleri önemseniyor muydu?
 
Pıoneer in gm 2000 gm 4000 anfileri ve ts2100 kolonlarından çok montaj yapmışlığım vardır Abdullah hocam izolasyonu geçtim Tofaş Kuş serisine yaptığımız kolon montajları için arka cama sunta kestirip döşemecide kumaş kaplatıp montajlardık .Broadway ve kuş serisi hoparlörsüz gelirdi sıfır arabayı kıtır kıtır kesip hoparlör yuvası açardık.:)
 
Abi o zamanlarda yalıtım mantığı varmıydı? Yani vibrasyon ve trim sesleri önemseniyor muydu?
Bizim yeni yeni dikkatimizi çeken unsurlardı bunlar çünkü araç içerisinden o sesleri alabilmek o dönem için çok da beklenen durumlar değildi.

Ben ilk araba yüksek ses deneyimimi 1982 yılında bir Hacı Murat içerisinde yaşamıştım, sonra 1987 yılında ilk defa kendim bir Murat 131 arabanın (Sıfır araba) arka kaplamaları yan süpürgelikleri ön düzeni söküp hoparlör ve teyp montajı yapmıştım derken işte 1991 1992 lerde fabrikadan çıkan sıfır Şahin arabalar üzerlerinde daha koltuk kaplamaları ile gelirdi bana, elimde dekupaç ile arla sacı komple keser atardım sıfır arabanın yahu adam daha Bursa'dan arabayı almış İzmir'e gelmiş bana teslim etmiş ben de testere canavarı gibi cayır cuyur kesiyordum ya beni ıslak odunla dövseler sıfır arabamı teslim etmezdim böyle :kiskis

Neyse işte oralardan oralardan derken 2000 li yıllara geldik bir şekilde ve senin bahsettiğin usnurlar çok daha önem kaznamay abaşladı hatta dönüm noktası da şu araba olmuştu.

1.jpeg2.jpeg

Bu arabaya kurduğum sistem sonrasında tüm kapı pencereler kapalı halde içeride enigma çalarken dışarıdan vibrasyon takibi yaptığımda sağ arka direk içerisinde sürekli bir tırrr tırrr sesi duyunca kendi kendimize dedik ki yeni bir dönem başlıyor artık :D

Bu arabalar ve bu seneler benim oto müzik sistemleri sektöründe artık daha fazla durmak istemediğime karar verdiğim yıllar oldu. Ondan sonra zxaten Yetkili Servis dünyasına adım atınca defter komple kapanmış oldu.

Bas mermili Pioneer 1000 lik Woofer ile neler yaptık, GM9 serisi amplifikatörler ile ne sistemler kurduk, 902 ler 904 ler havalarda uçuyor, gün yetmediği için arabalara 2-3 gün sonraya randevu veriyorduk vay beee :D

Zamanında taktığımız ürünlerden küçük bir hatıra da şurada dursun.

Arşivimden buldum ekledim bu fotoları :ok

3.jpeg

Aslında benim gençlik arkadaşım Eko var sevgili Erkan, onun bir Flash arabası vardı neler neler yaptık ona, bugün halen görüştüğüm o dönemlerden tek arkadaşımdır, hatta dur bu sayfanın linkini yollayayım söyleyeyim gelsin üye olsun arada iki beş bozarız :kiskis
 
Bizim yeni yeni dikkatimizi çeken unsurlardı bunlar çünkü araç içerisinden o sesleri alabilmek o dönem için çok da beklenen durumlar değildi.

Ben ilk araba yüksek ses deneyimimi 1982 yılında bir Hacı Murat içerisinde yaşamıştım, sonra 1987 yılında ilk defa kendim bir Murat 131 arabanın (Sıfır araba) arka kaplamaları yan süpürgelikleri ön düzeni söküp hoparlör ve teyp montajı yapmıştım derken işte 1991 1992 lerde fabrikadan çıkan sıfır Şahin arabalar üzerlerinde daha koltuk kaplamaları ile gelirdi bana, elimde dekupaç ile arla sacı komple keser atardım sıfır arabanın yahu adam daha Bursa'dan arabayı almış İzmir'e gelmiş bana teslim etmiş ben de testere canavarı gibi cayır cuyur kesiyordum ya beni ıslak odunla dövseler sıfır arabamı teslim etmezdim böyle :kiskis

Neyse işte oralardan oralardan derken 2000 li yıllara geldik bir şekilde ve senin bahsettiğin usnurlar çok daha önem kaznamay abaşladı hatta dönüm noktası da şu araba olmuştu.

Ekli dosyayı görüntüle 217Ekli dosyayı görüntüle 218

Bu arabaya kurduğum sistem sonrasında tüm kapı pencereler kapalı halde içeride enigma çalarken dışarıdan vibrasyon takibi yaptığımda sağ arka direk içerisinde sürekli bir tırrr tırrr sesi duyunca kendi kendimize dedik ki yeni bir dönem başlıyor artık :D

Bu arabalar ve bu seneler benim oto müzik sistemleri sektöründe artık daha fazla durmak istemediğime karar verdiğim yıllar oldu. Ondan sonra zxaten Yetkili Servis dünyasına adım atınca defter komple kapanmış oldu.

Bas mermili Pioneer 1000 lik Woofer ile neler yaptık, GM9 serisi amplifikatörler ile ne sistemler kurduk, 902 ler 904 ler havalarda uçuyor, gün yetmediği için arabalara 2-3 gün sonraya randevu veriyorduk vay beee :D

Zamanında taktığımız ürünlerden küçük bir hatıra da şurada dursun.

Arşivimden buldum ekledim bu fotoları :ok

Ekli dosyayı görüntüle 219

Aslında benim gençlik arkadaşım Eko var sevgili Erkan, onun bir Flash arabası vardı neler neler yaptık ona, bugün halen görüştüğüm o dönemlerden tek arkadaşımdır, hatta dur bu sayfanın linkini yollayayım söyleyeyim gelsin üye olsun arada iki beş bozarız :kiskis
Altın bilgiler ? ses sistemi yapmayı çok hoparlör koyarak elde edeceğini düşünenlere ne demek istersiniz üstadım
 
Altın bilgiler ? ses sistemi yapmayı çok hoparlör koyarak elde edeceğini düşünenlere ne demek istersiniz üstadım
Ah be abi, RMS ile watt ayrımını yapamayan dostların ''profesyonel'' adı altında hizmet verdiği bir sektörde biz kim ne söylesek bilemiyorum ki :)

Membran nedir
Toroidal sargı nedir? Neden tercih edilir?
Butil nedir?
Hoparlörlerin arkasında neden mıknatıs vardır?
Amplifikatörlerde neden transistör yerine Mosfet tercih edilmiştir.
NPN PNP ile yapılan Push Pull sistem nedir ne işe yarar vs vs iyi bir oto müzik sistemi dizaynından bilinmesi gereken önemli konulardandır.


Bunun yanısıra hacim hesabı önemli, vibrasyon önlemleri önemli, ek akü veya şok sistemler önemli, inanılmaz detaylar var. Aslında bir ara gerçek ses sistemcilerden birisini bulsak da röportaj yapsak :ok
 
Ah be abi, RMS ile watt ayrımını yapamayan dostların ''profesyonel'' adı altında hizmet verdiği bir sektörde biz kim ne söylesek bilemiyorum ki :)

Membran nedir
Toroidal sargı nedir? Neden tercih edilir?
Butil nedir?
Hoparlörlerin arkasında neden mıknatıs vardır?
Amplifikatörlerde neden transistör yerine Mosfet tercih edilmiştir.
NPN PNP ile yapılan Push Pull sistem nedir ne işe yarar vs vs iyi bir oto müzik sistemi dizaynından bilinmesi gereken önemli konulardandır.


Bunun yanısıra hacim hesabı önemli, vibrasyon önlemleri önemli, ek akü veya şok sistemler önemli, inanılmaz detaylar var. Aslında bir ara gerçek ses sistemcilerden birisini bulsak da röportaj yapsak :ok
Abi inanılmaz iyi fikir ben bi ara merak sardım ama temiz ve net ses için çok fazla kriter olduğunu gördüm . Vibrasyon ve terim sesleri çok önemli bir kriter mesela. Yalıtım ve akustik süngerler girince devreye hem işçilik hem de müthiş paralar oluyormuş
 
Abi inanılmaz iyi fikir ben bi ara merak sardım ama temiz ve net ses için çok fazla kriter olduğunu gördüm . Vibrasyon ve terim sesleri çok önemli bir kriter mesela. Yalıtım ve akustik süngerler girince devreye hem işçilik hem de müthiş paralar oluyormuş
Şu kesin bir şekilde söylenebilir ki söz konusu ses sistemi olduğunda araba fiyatına sonuçlar çıkar öyle böyle değil tam bir derya deniz ses sistemi mecrası.

Sanırım Fethiye Tuning vardı bizim burada bağ bozumu festivallerine falan katılıyorlardı bir araştıralım kendilerini :ok
 
Şu kesin bir şekilde söylenebilir ki söz konusu ses sistemi olduğunda araba fiyatına sonuçlar çıkar öyle böyle değil tam bir derya deniz ses sistemi mecrası.

Sanırım Fethiye Tuning vardı bizim burada bağ bozumu festivallerine falan katılıyorlardı bir araştıralım kendilerini :ok
Benim içinde iyi bir içerik olur . Yaza doğru ekipçe araç incelemesi yapalım abi iyi arabalar çıkar muhakkak Fethiye’den
 
Benim içinde iyi bir içerik olur . Yaza doğru ekipçe araç incelemesi yapalım abi iyi arabalar çıkar muhakkak Fethiye’den
Bizim burada da çok hasta gençler var.
Hatta Mert Helva var burada, oğlunun canı sıkıldıkça Honda vs parçaladığını biliyorum.
En son bir muhabbetimiz olmuştu, ''Abi piston çağını yanlış hesaplamışız motor patladı yaaa, neyse yine yapıcaz'' dedi bana :oops:

La ben Palionun marş dinamoyu arıza yaparsa ayvayı yerim diyorum adam Hondanın motoru patlatmış, pistonu yanlış hesaplamış diye üzülüyor :kiskis
 
Bizim yeni yeni dikkatimizi çeken unsurlardı bunlar çünkü araç içerisinden o sesleri alabilmek o dönem için çok da beklenen durumlar değildi.

Ben ilk araba yüksek ses deneyimimi 1982 yılında bir Hacı Murat içerisinde yaşamıştım, sonra 1987 yılında ilk defa kendim bir Murat 131 arabanın (Sıfır araba) arka kaplamaları yan süpürgelikleri ön düzeni söküp hoparlör ve teyp montajı yapmıştım derken işte 1991 1992 lerde fabrikadan çıkan sıfır Şahin arabalar üzerlerinde daha koltuk kaplamaları ile gelirdi bana, elimde dekupaç ile arla sacı komple keser atardım sıfır arabanın yahu adam daha Bursa'dan arabayı almış İzmir'e gelmiş bana teslim etmiş ben de testere canavarı gibi cayır cuyur kesiyordum ya beni ıslak odunla dövseler sıfır arabamı teslim etmezdim böyle :kiskis

Neyse işte oralardan oralardan derken 2000 li yıllara geldik bir şekilde ve senin bahsettiğin usnurlar çok daha önem kaznamay abaşladı hatta dönüm noktası da şu araba olmuştu.

Ekli dosyayı görüntüle 217Ekli dosyayı görüntüle 218

Bu arabaya kurduğum sistem sonrasında tüm kapı pencereler kapalı halde içeride enigma çalarken dışarıdan vibrasyon takibi yaptığımda sağ arka direk içerisinde sürekli bir tırrr tırrr sesi duyunca kendi kendimize dedik ki yeni bir dönem başlıyor artık :D

Bu arabalar ve bu seneler benim oto müzik sistemleri sektöründe artık daha fazla durmak istemediğime karar verdiğim yıllar oldu. Ondan sonra zxaten Yetkili Servis dünyasına adım atınca defter komple kapanmış oldu.

Bas mermili Pioneer 1000 lik Woofer ile neler yaptık, GM9 serisi amplifikatörler ile ne sistemler kurduk, 902 ler 904 ler havalarda uçuyor, gün yetmediği için arabalara 2-3 gün sonraya randevu veriyorduk vay beee :D

Zamanında taktığımız ürünlerden küçük bir hatıra da şurada dursun.

Arşivimden buldum ekledim bu fotoları :ok

Ekli dosyayı görüntüle 219

Aslında benim gençlik arkadaşım Eko var sevgili Erkan, onun bir Flash arabası vardı neler neler yaptık ona, bugün halen görüştüğüm o dönemlerden tek arkadaşımdır, hatta dur bu sayfanın linkini yollayayım söyleyeyim gelsin üye olsun arada iki beş bozarız :kiskis
o pioneer teypler :love::love::love::love::love::love::love::love:
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri