Merhaba, Arçelik firması ile yaşadığım sorun üzerine yazıyorum. Hem tecrübeli arkadaşlardan bilgi almak istiyorum hem de sürecin tüm aşamalarını buradan paylaşarak benimle aynı sorunu yaşayan tüketicilerin bilgilenmesini istiyorum.
Arçelik 5506 NEI A+++ model buzdolabının hem ev hem de bina sigortasını attırması üzerine Arçelik yetkili servisinden randevu aldım. Dolabı 2017 yılında almıştım. Ek garanti yaptırmadığım için dolabın garantisi bitmişti. Yetkili servisten gelen personel durum tespitini yaptıktan sonra ürünü tamir ettirirsem fiyattan düşüleceğini belirterek 260 lira tespit ücretini aldı ve ürünün motorunda kaçak olduğunu belirtti. Ürünü ocak ayında aldığımı mart ayında ise bir bülten yayınlandığını ve yayınlanan bültene göre motor değişimlerinde ana kart, kompresör ve bazı diğer malzemelerinde değişmesi gerektiğini anlattı. 7000-7500 civarı bir fiyat çıkacağını iletti. Bende tamir ettirmek istediğimi söyleyince malzeme siparişini verdi. 8 gün boyunca malzemeyi bekledik. Bu süreçte emanet dolap vermediler. 8 günün sonunda yetkili servisten arayarak tamir için geleceklerini ilettiler. Aynı gün emanet dolap talebiniz varsa whatsapp'tan yazın şeklinde bir sms'te aldım. Tamir için gelen personel tespiti yapan kişi değildi. Gelen kişi cihazı kontrol ettiğinde ana kartın bulunduğu yerde su biriktiğini, böyle bir şey olmaması gerektiğini ana kartın oksitlendiğini ve takılacak yeni anakartında aynı probleme neden olacağını iletti. Bir önceki tespiti yapan personeli aradı. Anakartın bu halini görmediniz mi diyerek sordu. Personelde kartın altına bakmadığını belirtti. Durumu genel merkeze bildirmek üzere video kaydı aldı. Çektiği videoyu sisteme yüklerken sistemde televizyon resimleri olduğunu iletti. Bunların ne işi var diye söylendi yakın zamanda televizyon tamir ettirdiniz mi dedi. Hayır dedik. Sonra çektiği videoyu sisteme yükledi. Biz de videoyu istedik ama veremeyeceğini iletti. Genel merkezin alacağı karara göre hareket edeceklerini belirtti. Bizde bari emanet dolap verin dedik. Bu isteğimizi de ileteceğini belirtti. Daha sonra servisten aradılar ve emanet dolap isteğiniz varmış dolap veremiyoruz dediler. Bende bugün sms aldığmı ve emanet dolap istersem iletmem gerektiğini belirttim. Evet genel merkez böyle bir sms atıyor ama veremiyoruz dedi. Bende mağduriyetimi anlattım ve sonunda yarın emanet dolabın gönderileceği söylendi. Ertesi gün emanet dolap geldi. Genel merkezden gelecek olan cevabı beklemeye başladık. Bir kaç gün sonra aranarak genel merkezin değişim kararı verdiğini ve yeni gönderilecek dolap modeli ile indirimli fiyatın ne olduğuna dair sms'in geleceğini istersem ödemeyi o sms üzerindeki linkten yapabileceğimi belirttiler. Sonraki süreçte Arçelik 570475 EI model buzdolabı fiyatının 28.989 lira olduğunu 17390 liraya değişiminin yapılacağını bu teklifinde eski müşteri olmamdan kaynaklı olduğunu ilettiler. Servis raporunda sonuç için bülten gereği parçalar değişecek. Ürünün parça temini olmadığından farklı kart ve kompresör siparişi yapıldı ancak parçaların değişmesi halinde da kartta biriken nem ve su tekrar edeceğinden ücretli ürün değişimi talep edilmektedir yazıyor.
Durumu tüketici hakem heyetine taşımayı düşünüyorum. Okuduklarım neticesinde ürünün garantisi bitsede 10 yıl kullanım ömrü olması nedeniyle parça temini ve tamirini yapmaları gerekiyor. Ürünün yedek parçasını temin edemedikleri gibi (ürünün yedek parçasının olmadığını ve farklı yedek parça temin edebildiklerini raporda belirtiyor) ana kart bölümünde kullanıcı hatası olmayan bir su birikmesi mevcut. Sorunu çözemedikleri için yine anladığım kadarıyla ürün ayıplı ürün olmuş oluyor. Bu nedenle ücretsiz değişim yapmaları gerekirken ücret talep ediyorlar. Durumu bu şekilde anlattığımda garantiniz bittiği için ücret istiyoruz dediler. Sonra servis arayarak ücretli değişim kararı verilmiş ne zamana ödeme yapmayı planlıyorsunuz dediler. (Bir ay süresi var) Bende ödeme yapmayı planlamıyorum durumu hakem heyetine taşıyacağım dediğimde hemen aslında biz emanet dolabı ne zaman alabiliriz onun için aramıştık dediler. Denk mi geldi yıldırma politikası mı yapıyorlar bilemiyorum.
Tecrübeli arkadaşlarımdan durum hakkında yorum ve bilgilendirme rica ediyorum. Hatta elinde emsal karar olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. Hakem heyetine durumu taşıdığımda sonuç ne olur? Haklılık payım var mı ve kanun maddelerini doğru anlamış mıyım? Garanti bittiğinde tamir edilemiyorsa bu benim hatam mıdır? Bilgilendirirseniz sevinirim. Hakem heyeti 5-6 ay sürebiliyor. Eğer haklılık payım varsa yedek dolap temin edip başvurmayı, süreci ve sonucu buradan paylaşarak diğer benzer sorun yaşayan kişilere de emsal olmak istiyorum. Teşekkür ederim.
Arçelik 5506 NEI A+++ model buzdolabının hem ev hem de bina sigortasını attırması üzerine Arçelik yetkili servisinden randevu aldım. Dolabı 2017 yılında almıştım. Ek garanti yaptırmadığım için dolabın garantisi bitmişti. Yetkili servisten gelen personel durum tespitini yaptıktan sonra ürünü tamir ettirirsem fiyattan düşüleceğini belirterek 260 lira tespit ücretini aldı ve ürünün motorunda kaçak olduğunu belirtti. Ürünü ocak ayında aldığımı mart ayında ise bir bülten yayınlandığını ve yayınlanan bültene göre motor değişimlerinde ana kart, kompresör ve bazı diğer malzemelerinde değişmesi gerektiğini anlattı. 7000-7500 civarı bir fiyat çıkacağını iletti. Bende tamir ettirmek istediğimi söyleyince malzeme siparişini verdi. 8 gün boyunca malzemeyi bekledik. Bu süreçte emanet dolap vermediler. 8 günün sonunda yetkili servisten arayarak tamir için geleceklerini ilettiler. Aynı gün emanet dolap talebiniz varsa whatsapp'tan yazın şeklinde bir sms'te aldım. Tamir için gelen personel tespiti yapan kişi değildi. Gelen kişi cihazı kontrol ettiğinde ana kartın bulunduğu yerde su biriktiğini, böyle bir şey olmaması gerektiğini ana kartın oksitlendiğini ve takılacak yeni anakartında aynı probleme neden olacağını iletti. Bir önceki tespiti yapan personeli aradı. Anakartın bu halini görmediniz mi diyerek sordu. Personelde kartın altına bakmadığını belirtti. Durumu genel merkeze bildirmek üzere video kaydı aldı. Çektiği videoyu sisteme yüklerken sistemde televizyon resimleri olduğunu iletti. Bunların ne işi var diye söylendi yakın zamanda televizyon tamir ettirdiniz mi dedi. Hayır dedik. Sonra çektiği videoyu sisteme yükledi. Biz de videoyu istedik ama veremeyeceğini iletti. Genel merkezin alacağı karara göre hareket edeceklerini belirtti. Bizde bari emanet dolap verin dedik. Bu isteğimizi de ileteceğini belirtti. Daha sonra servisten aradılar ve emanet dolap isteğiniz varmış dolap veremiyoruz dediler. Bende bugün sms aldığmı ve emanet dolap istersem iletmem gerektiğini belirttim. Evet genel merkez böyle bir sms atıyor ama veremiyoruz dedi. Bende mağduriyetimi anlattım ve sonunda yarın emanet dolabın gönderileceği söylendi. Ertesi gün emanet dolap geldi. Genel merkezden gelecek olan cevabı beklemeye başladık. Bir kaç gün sonra aranarak genel merkezin değişim kararı verdiğini ve yeni gönderilecek dolap modeli ile indirimli fiyatın ne olduğuna dair sms'in geleceğini istersem ödemeyi o sms üzerindeki linkten yapabileceğimi belirttiler. Sonraki süreçte Arçelik 570475 EI model buzdolabı fiyatının 28.989 lira olduğunu 17390 liraya değişiminin yapılacağını bu teklifinde eski müşteri olmamdan kaynaklı olduğunu ilettiler. Servis raporunda sonuç için bülten gereği parçalar değişecek. Ürünün parça temini olmadığından farklı kart ve kompresör siparişi yapıldı ancak parçaların değişmesi halinde da kartta biriken nem ve su tekrar edeceğinden ücretli ürün değişimi talep edilmektedir yazıyor.
Durumu tüketici hakem heyetine taşımayı düşünüyorum. Okuduklarım neticesinde ürünün garantisi bitsede 10 yıl kullanım ömrü olması nedeniyle parça temini ve tamirini yapmaları gerekiyor. Ürünün yedek parçasını temin edemedikleri gibi (ürünün yedek parçasının olmadığını ve farklı yedek parça temin edebildiklerini raporda belirtiyor) ana kart bölümünde kullanıcı hatası olmayan bir su birikmesi mevcut. Sorunu çözemedikleri için yine anladığım kadarıyla ürün ayıplı ürün olmuş oluyor. Bu nedenle ücretsiz değişim yapmaları gerekirken ücret talep ediyorlar. Durumu bu şekilde anlattığımda garantiniz bittiği için ücret istiyoruz dediler. Sonra servis arayarak ücretli değişim kararı verilmiş ne zamana ödeme yapmayı planlıyorsunuz dediler. (Bir ay süresi var) Bende ödeme yapmayı planlamıyorum durumu hakem heyetine taşıyacağım dediğimde hemen aslında biz emanet dolabı ne zaman alabiliriz onun için aramıştık dediler. Denk mi geldi yıldırma politikası mı yapıyorlar bilemiyorum.
Tecrübeli arkadaşlarımdan durum hakkında yorum ve bilgilendirme rica ediyorum. Hatta elinde emsal karar olan varsa ve paylaşırsa sevinirim. Hakem heyetine durumu taşıdığımda sonuç ne olur? Haklılık payım var mı ve kanun maddelerini doğru anlamış mıyım? Garanti bittiğinde tamir edilemiyorsa bu benim hatam mıdır? Bilgilendirirseniz sevinirim. Hakem heyeti 5-6 ay sürebiliyor. Eğer haklılık payım varsa yedek dolap temin edip başvurmayı, süreci ve sonucu buradan paylaşarak diğer benzer sorun yaşayan kişilere de emsal olmak istiyorum. Teşekkür ederim.