Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Arızalı LG Monitor iade sorunu.

tolon

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
12 Nis 2023
Mesajlar
12
Merhaba 27.01.2025 tarihinde pazarama.com uzerinden GPN Teknoloji firmasından "LG UltraWide 38" 38WR85QC-W 1Ms 144Hz (HDMI-Display-Type-C) G-SYNC/Freesync Premium Pro QHD+ IPS (3840x1600) Kavisli Monitör" satın aldık. Monitörü çalıştırdığımızda sağ tarafında boydan boya mavi bir cizgi olduğunu gördük. Monitoru olduğu gibi paketleyip. Pazarama üzerinden iade talebi açıp verilan kargo numarası ile monitoru geri gönderdik. 20 gün sonra GPN teknolojiyi telefonla arayıp monitorun durumunu neden iade almadıklarını sordum. Monitoru LG servisine gönderdiklerini oradan cevap beklediklerini söylediler. Ben ürünün ayıplı olduğunu sağ tarafında boydan boya mavi bir cizgi olduğunu yasal sürenin geçtiğini söyledim. Neyse bütün süreç pazarama üzerinden ilerliyor biz bir şey yapamıyoruz oradan takip edin dediler. Pazaramada ki süreç ekranında da 2 gün kaldığından bekleyelim dedik. Sonuçta Monitorun iadesinin red edildiğini bize tekrar gönderildiğini öğrendik. GPN teknolojiyi aradığımda ürünü LG servise gönderdiklerini üründe kullanıcı hatası olduğunu o yuzden red ettiklerini söyledi. Ürünü kutusundan çıkartıp masaya koymak dışında hiç bir şey yapmadık. Bu kenarda mavi cizgi arızası bir çok kişinin başına gelmiş olduğunu internet aramalarında araştırınca gördük. Monitor şu anda kargoda bize gönderilmiş durumda.
Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyiz? Kanuni haklarımız tam olarak nedir? Tüketici Mahkemesi dışında nereye başvurabiliriz. Konu hakkında tecrübeli arkadaşlarımız yardımcı olursa çok sevinirim. Özellikle sevgili Adem Helvacı beyin bu konularda tecrübesinden faydalanmak isterim.

Şimdiden çok teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Görsel 2025-01-28 saat 21.41.45_c50faf3b.webp
    WhatsApp Görsel 2025-01-28 saat 21.41.45_c50faf3b.webp
    30.5 KB · Görüntüleme: 12
  • WhatsApp Görsel 2025-03-03 saat 15.19.25_9762b744.webp
    WhatsApp Görsel 2025-03-03 saat 15.19.25_9762b744.webp
    42.9 KB · Görüntüleme: 12
Merhaba 27.01.2025 tarihinde pazarama.com uzerinden GPN Teknoloji firmasından "LG UltraWide 38" 38WR85QC-W 1Ms 144Hz (HDMI-Display-Type-C) G-SYNC/Freesync Premium Pro QHD+ IPS (3840x1600) Kavisli Monitör" satın aldık. Monitörü çalıştırdığımızda sağ tarafında boydan boya mavi bir cizgi olduğunu gördük. Monitoru olduğu gibi paketleyip. Pazarama üzerinden iade talebi açıp verilan kargo numarası ile monitoru geri gönderdik. 20 gün sonra GPN teknolojiyi telefonla arayıp monitorun durumunu neden iade almadıklarını sordum. Monitoru LG servisine gönderdiklerini oradan cevap beklediklerini söylediler. Ben ürünün ayıplı olduğunu sağ tarafında boydan boya mavi bir cizgi olduğunu yasal sürenin geçtiğini söyledim. Neyse bütün süreç pazarama üzerinden ilerliyor biz bir şey yapamıyoruz oradan takip edin dediler. Pazaramada ki süreç ekranında da 2 gün kaldığından bekleyelim dedik. Sonuçta Monitorun iadesinin red edildiğini bize tekrar gönderildiğini öğrendik. GPN teknolojiyi aradığımda ürünü LG servise gönderdiklerini üründe kullanıcı hatası olduğunu o yuzden red ettiklerini söyledi. Ürünü kutusundan çıkartıp masaya koymak dışında hiç bir şey yapmadık. Bu kenarda mavi cizgi arızası bir çok kişinin başına gelmiş olduğunu internet aramalarında araştırınca gördük. Monitor şu anda kargoda bize gönderilmiş durumda.
Bu konuda nasıl bir yol izlemeliyiz? Kanuni haklarımız tam olarak nedir? Tüketici Mahkemesi dışında nereye başvurabiliriz. Konu hakkında tecrübeli arkadaşlarımız yardımcı olursa çok sevinirim. Özellikle sevgili Adem Helvacı beyin bu konularda tecrübesinden faydalanmak isterim.

Şimdiden çok teşekkürler.
Geçmiş olsun, bariz panel (COF Line) kusuru bu.
Mevzuattaki açıklar kapatılmadığı, bu tarz işgüzar firmaların, tüketicilerin haklarını gasp etmeye kalktıklarında karşılarına dikilip ''Hoop birader, sen şimdi önce şu tüketicinin ürününü komple değiştir, arkasından bir de dosya bedeli kadar Devletimize ceza öde çünkü bariz bir Kanun maddesini uygulamamak sureti ile vatandaşı oyalayıp Devletin bürokrasisini dosyalara boğmanın bir bedeli var'' demediği için bu işgüzar firmalar boş buldukları meydanda diledikleri gibi at koşturabiliyorlar.

Siz elinizdeki bu görselleri de delil olarak ekleyip, kargo gitti geldi süreci ve yazışmalar dahil her şeyi dahil edip bir dilekçe ile THH ye başvuruda bulunun. Birkaç ay mecburen bekleyeceksiniz ancak hakkınızı alırsınız.
 
Geçmiş olsun, bariz panel (COF Line) kusuru bu.
Mevzuattaki açıklar kapatılmadığı, bu tarz işgüzar firmaların, tüketicilerin haklarını gasp etmeye kalktıklarında karşılarına dikilip ''Hoop birader, sen şimdi önce şu tüketicinin ürününü komple değiştir, arkasından bir de dosya bedeli kadar Devletimize ceza öde çünkü bariz bir Kanun maddesini uygulamamak sureti ile vatandaşı oyalayıp Devletin bürokrasisini dosyalara boğmanın bir bedeli var'' demediği için bu işgüzar firmalar boş buldukları meydanda diledikleri gibi at koşturabiliyorlar.

Siz elinizdeki bu görselleri de delil olarak ekleyip, kargo gitti geldi süreci ve yazışmalar dahil her şeyi dahil edip bir dilekçe ile THH ye başvuruda bulunun. Birkaç ay mecburen bekleyeceksiniz ancak hakkınızı alırsınız.
Çok teşekkür ederim Adem bey. Değerli vaktinizi ayırdığınız için çok sağolun. Tüketici mahkemesine bu gun başvurduk. Monitor şu anda kargo ile bize gönderilmiş durumda. Kargoyu kabul edelimmi? Kabul etmeyip gerimi gönderelim?
 
Çok teşekkür ederim Adem bey. Değerli vaktinizi ayırdığınız için çok sağolun. Tüketici mahkemesine bu gun başvurduk. Monitor şu anda kargo ile bize gönderilmiş durumda. Kargoyu kabul edelimmi? Kabul etmeyip gerimi gönderelim?
Kabul etmezseniz, ürün hasar görür veya kaybolursa daha çok iş çıkar başınıza çünkü sonrasında kargo firması da sorumluluk almıyor.
Benim daha büyük korkum ise iade gelen o monitörün halen sağlam olup olmadığı.
 
Kabul etmezseniz, ürün hasar görür veya kaybolursa daha çok iş çıkar başınıza çünkü sonrasında kargo firması da sorumluluk almıyor.
Benim daha büyük korkum ise iade gelen o monitörün halen sağlam olup olmadığı.
Anladığım kadarıyla monitor sağlam değil. Lg Servise gönderdik oradan kullanıcı hatası vb dediler. Oysa biz sadece monitoru açıp elektriğe bağladık mavi cizgiyi görünce aynen koliye koyup geri yolladık. Bu tür pahalı monitorleri televizyonlardaki gibi servisin gelip kurması gerek.
 
Mesajı düzenlemek istedim ama nereden yapıldığını göremedim. " Monitoru satın aldığımız şirket GPN teknoloji monitoru lg servisine gönderdiğini lg servisinin kullanıcı hatası diyip monitoru geri gönderdiğini söyledi." Yukarda bunu yazmak istemiştim. Monitoru satın aldığımız gün arızayı görünce fotografını çekip iade talebi açtık. Pazarama bizi neredeyse 1 ay bekletti 1 ay sonra iade red cevabı aldık. Sonuçta bu gun alışverişimiz hakkında tüketici mahkemesine başvurduk. Malesef ülkemizde 30.000 tl verip piyango alıyorsunuz ürün bozuk ayıplı çıkarsa firmaların ahlakına ve insafına kalıyor durumunuz. Belli miktarın üzerindeki ürünleri online almayı bırakın. Mağazada açıp kontrol edip sağlamsa satın almak yada kesinlikle yetkili servise kurdurmak gerekiyor. Malesef monitorlerde böyle bir durum yok GPN teknolojide bu konuda bayaa sabıkalı bir firmaymış.
 
Mesajı düzenlemek istedim ama nereden yapıldığını göremedim. " Monitoru satın aldığımız şirket GPN teknoloji monitoru lg servisine gönderdiğini lg servisinin kullanıcı hatası diyip monitoru geri gönderdiğini söyledi." Yukarda bunu yazmak istemiştim. Monitoru satın aldığımız gün arızayı görünce fotografını çekip iade talebi açtık. Pazarama bizi neredeyse 1 ay bekletti 1 ay sonra iade red cevabı aldık. Sonuçta bu gun alışverişimiz hakkında tüketici mahkemesine başvurduk. Malesef ülkemizde 30.000 tl verip piyango alıyorsunuz ürün bozuk ayıplı çıkarsa firmaların ahlakına ve insafına kalıyor durumunuz. Belli miktarın üzerindeki ürünleri online almayı bırakın. Mağazada açıp kontrol edip sağlamsa satın almak yada kesinlikle yetkili servise kurdurmak gerekiyor. Malesef monitorlerde böyle bir durum yok GPN teknolojide bu konuda bayaa sabıkalı bir firmaymış.
Olur ya Hukuki süreçte bilirkişi incelemesi gerekirse, yine elinizde ürün olması avantaj olacaktır bu anlamda da teslim almanız mantıklı olabilir.
 
Cof sorunu nasıl kullanıcı hatası olabiliyor ki ?
Bir fikrim yok gerçekten internetten baktığımda bu şekilde mavi cizgi hatası almış bir sürü monitor sorunu yaşayan insan gördüm. Lg servis nasıl bir servisse bizim koliyi açar açmaz monitorü bozup sağ tarafında mavi cizgi çıkartığımıza karar vermiş.
 
Mahkeme sürecinde biz bilirkişi isteyebiliyormuyuz hemen? O yönde bir dilekçe verirsek mahkemeye ek olarak kabul ediliyormu?
Ona mahkeme başkanı karar veriyor. Bizde de mesela tüketiciler dilekçesinde bilirkişi talep ettiklerini belirtiyor anak biz mevcut donöler üzerinden dosyanın çözülebileceğine kanaat getirdiğimizde gerkesiz yere bilirkişi dosya ataması yapmıyoruz.
 

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri