Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Philips 58PUS8507 Işık Sızması (Bulutlanma?) Sorunu Hk.

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Kamil Yıldız

Yeni Üye
Yeni Üye
Katılım
27 Tem 2023
Mesajlar
2
Marka Model Bilgisi
Philips 58PUS8507/62
Öncelikle herkese selamlar,

Bu forumu ve Adem Bey'in Youtube kanalını yeni televizyon siparişi vermeden önce keşfetmeyi dilerdim ancak, iş işten geçti maalesef. :)

13.07.2023 tarihinde amazon.com.tr den Philips 58PUS8507/62 model bir cihazı prime day kapsamında indirimli olarak satın aldım.

Gecikmeli olarak 22.07.2023 tarihinde teslim edilen ürünümün kurulumu 24.07.2023 tarihinde Çanakkale'de bulunan tek yetkili servis tarafından yapıldı. Kurulum esnasında yaptığım kontrollerde herhangi bir sorun tespit edemediğim için servis formunu imzaladım ve cihazı teslim aldım. İlk gün (gündüz) cihaz ayarlarını ve uygulamaları kendime göre yapılandırdım ve test amaçlı izlediğim birkaç videodan keyif aldığım için genel olarak görüntü ve ses performansından memnun kaldım.

Ancak akşam hava karardıktan sonra televizyonun karşısına geçtiğimizde resmen şok oldum. Ekte yüklediğim birer adet fotoğraf ve videoda da açıkça görüldüğü şekilde panelin ortasına yakın bir bölümünde ve oldukça geniş bir alanda ciddi parlaklıkta bir ışık sızması mevcut. Görüntülerin pozlamasını özellikle çıplak gözle gördüğüme en yakın olacak şekilde ayarlayarak çektiğimi belirtmeliyim. Karanlık ve özellikle tamamen siyah sahnelerde aşırı derecede rahatsız edici boyutta olan bu ışık sızmasının kesinlikle bir üretim hatası (ayıplı mal) olduğunu düşünüyorum ve bu şekilde bu cihazda gece herhangi bir şey izlemek maalesef mümkün değil.

Bu problem dışında ürünü beğendiğim için ve günümüz koşullarında maalesef uygun fiyata satın aldığımı düşündüğüm için iade etmeyi düşünmüyorum. Ancak Amazon'da ürün şu an stoklarda bulunmadığı için değişim işlemi yapamıyorlar ve iade veya değişim talebi için 19.08.2023 tarihine kadar sürem var. Önceliğim kesinlikle birebir ürün değişimi. Amazon güvencesi olduğu için rahatım ancak bir an önce de sorunum çözülsün istiyorum. Tüketici olarak yasal haklarımın tamamen bilincindeyim ve gerekirse sonuna kadar da kullanırım.

Sizce bu durumda nasıl bir yol izlemeliyim? Servisle iletişime geçip tamir/değişim talebinde bulunmalı mıyım, yoksa Amazon'da ürünün tekrar stoğa girmesini mi beklemeliyim? Ya da varsa farklı fikir ve önerilerinizi değerlendirebilirim. :)

Teşekkür ederim, iyi forumlar.
 

Ekli dosyalar

  • foto.jpg
    foto.jpg
    28.5 KB · Görüntüleme: 18
  • video.zip
    video.zip
    3.9 MB · Görüntüleme: 9
Ürün kesin kusurlu o konuda kafalarda soru işareti yok.
Süreç ise TPV ile ilerleyeceği için ciddi sıkıntılı olur diye düşünüyorum. Yani bu işi amazon ile çözmek daha kolay yol olur.
Diğer yandan yasal hakkınızın ortadan kalkmaması adına siz tüketici olarak süresi içerisinde BİLDİRME yükümlülüğünüzü yerine getirmiş olun yani firmaya yazılı kanaldan ürünün kusurlu olduğunu ve değişimi talep ettiğinizi belirtin.

Ücret iadesi söz konusu olsa satıcıya yönlendirirdim ancak ürün değişimi olduğu için satıcıdan ziyade direkt olarak firmanın kendisi de müteselsil sorumlu olduğu için kendilerine husumet yöneltebilme hakınızı kullanabilirsiniz.

Sonrasında bırakın süreç ilerlesin zira Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği Madde 10/4 kapsamında

(4) (Değişik:RG-12/2/2020-31037)(1) Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar

Yani siz üründe arıza olduğunu ve değişim talebinizi ilettiğğiniz an bu süre de işlemeye başlar.

Hem amazon tarafını beklemiş, hem de firma tarafında sürecin işlemesini sağlamış olursunuz.

Hangisi erken çözerse sizin için o avantaj olur.
 
Hocam öncelikle hızlı geri dönüş ve bilgilendirme için çok teşekkür ederim.

TPV ile aşağıdaki bağlantıdan iletişime geçmem yeterli olur mu peki, yoksa posta yoluyla ihtarname yollamalı mıyım?


Çünkü ilgili yönetmeliğin gönderdiğiniz maddesinin devamında; "Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir" şeklinde bir ibare de var malumunuz üzere.

Yani bu firma bu kadar sıkıntılı ise, kendi web siteleri üzerinde dolduracağım bir iletişim formunun bende bir kopyası muhtemelen olmayacağı için olur da talebimi veya başvuru tarihini inkar ederlerse yine sıkıntı yaşayabilirim. Doğrudan e-posta gönderebileceğim bir adres bulamadım çünkü.
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri