Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Teknik Soru Televizyondan gelen tiz sesi

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

mehmed.ylcn

Meraklı
Yeni Üye
Katılım
9 Şub 2024
Mesajlar
39
Marka Model Bilgisi
Toshiba 55au3d63dt
Merhaba arkadaşlar yeni aldığım 2 gündür kullanmakta olduğum AUO VA tabanlı Toshiba 55au3d63dt televizyonumun arkasından uydu girişinin olduğu yerden ince cızırtı gibi tiz bir ses geliyor. Tv çalışırken duymuyorum arkasına kulağımı yakınlaştırdığımda duyuyorum tv yi kumandadan kapattığımda ses azalıyor fişini çektiğimde ses kesiliyor Sebebi nedir acaba garantisi var endişe edilecek bir durum mu servis çağırmam gerekiyor mu yardımcı olur musunuz?
 

Teknik Soru Televizyondan gelen tiz sesi

@mehmed.ylcn Kumanda ile kapalı olduğunda da tiz ses geldiği için besleme kartında izolasyonu iyi olmayan bobin veya trafo sesidir. Vernik veya yapıştırıcı sürülerek ses yok edilir. Tv garanti kapsamında servisten destek almanız en doğru seçim olur.
Vestel 70u9600 model tv kullaniyoruz tarif etmeye calistiginiz ses bizim tv dende geliyordu ozellikle gece sessiz ortamda kulaga daha cok geliyordu ben enerji tasarrufu modunu kapatarak cozdum sizde deneyin belki isinize yarar...
Kumanda ile kapalıyken standby konumunda da yapıyormuş.
 
@mehmed.ylcn Kumanda ile kapalı olduğunda da tiz ses geldiği için besleme kartında izolasyonu iyi olmayan bobin veya trafo sesidir. Vernik veya yapıştırıcı sürülerek ses yok edilir. Tv garanti kapsamında servisten destek almanız en doğru seçim olur.
Hocam henüz 2 günlük bir televizyon sizce ne yapmalıyım iade mi çünkü servisi arasam bunu arıza olarak görmezler bu ses ileride sorun çıkarır mı ?
 
Servis ile iletişime geçtim gerekirse kartı değiştiririz dediler ama ben tamir den ziyade değişim olmasını istedim pazartesi günü bakacaklar inşallah değişim için onay verirler veya iade için.
Kıymetli ustamız gerekli tüm detrayları vermiş, var ol @By_Trol ustacım.
Ben de müsaadenizle ilave edeyim, TV de tam da ustamın belirttiği tespitler doğrultusunda sizi üzecek bir durum yok, osilatör sistemlerde bu zaten bilinen durumdur ve belli aralıklarla karşımıza çıkar. Aslında bu ses kesinlikle HER ZAMAN var olan ir ses fakat insan kulağının duyma eşiğinin hep altına kaldığı için bizler farketmeyiz.
Sizin üründe olduğu gibi sitisna durumlar sadece keyfe keder olur, yine de konuya yasal haklarınız çerçevesinde bakarsak elbette ki seçmlik haklarınızı kullanma talebinizi THH ye iletip sonuç da alabilirsiniz.

Benim takılacağım husus şu olur, bugünlerde hiç kimsenin doğru düzgün homojen panel görüntüsü bulamadığı bir ortamda siz eğer tv nin görüntüsü ile ilgili yani ışık sızması bulutlanma sehim gibi sorunlarınız yoksa, ürünü değişim yaptırdığınızı var sayalım, yeni gelecek olanda bu homojenitenin olacağının garantisini kimse veremez size.

Bu doğrultuda sanki kartı değiştireceklerse değiştisinler ama EVDE deiştirsinler isterdim.

Yine de TV nin boyutu nedeniyle güvenlik amaçlı bunu istemeyebilirler (Panel kıırılma riski vs)

Ben servis teknisyeni olsam ve sizi onarıma ikna etsem atölyeye götürmezdim mesela :D

1 kapak, sonra kartı tutan 4 vida ile 2 soket sökülecek ve 5 dakika içerisinde hepsi geri takılacak o kadar :)
 
Kıymetli ustamız gerekli tüm detrayları vermiş, var ol @By_Trol ustacım.
Ben de müsaadenizle ilave edeyim, TV de tam da ustamın belirttiği tespitler doğrultusunda sizi üzecek bir durum yok, osilatör sistemlerde bu zaten bilinen durumdur ve belli aralıklarla karşımıza çıkar. Aslında bu ses kesinlikle HER ZAMAN var olan ir ses fakat insan kulağının duyma eşiğinin hep altına kaldığı için bizler farketmeyiz.
Sizin üründe olduğu gibi sitisna durumlar sadece keyfe keder olur, yine de konuya yasal haklarınız çerçevesinde bakarsak elbette ki seçmlik haklarınızı kullanma talebinizi THH ye iletip sonuç da alabilirsiniz.

Benim takılacağım husus şu olur, bugünlerde hiç kimsenin doğru düzgün homojen panel görüntüsü bulamadığı bir ortamda siz eğer tv nin görüntüsü ile ilgili yani ışık sızması bulutlanma sehim gibi sorunlarınız yoksa, ürünü değişim yaptırdığınızı var sayalım, yeni gelecek olanda bu homojenitenin olacağının garantisini kimse veremez size.

Bu doğrultuda sanki kartı değiştireceklerse değiştisinler ama EVDE deiştirsinler isterdim.

Yine de TV nin boyutu nedeniyle güvenlik amaçlı bunu istemeyebilirler (Panel kıırılma riski vs)

Ben servis teknisyeni olsam ve sizi onarıma ikna etsem atölyeye götürmezdim mesela :D

1 kapak, sonra kartı tutan 4 vida ile 2 soket sökülecek ve 5 dakika içerisinde hepsi geri takılacak o kadar :)
Öncelikle teşekkür ederim abi yorumun için servisteki çalışan arkadaşım olur video çekip kendisine attım evet abi sorun var besleme kartından geliyor biz bunu sipariş vereceğiz sıfırı orijinali ile değişecek gözünün önünde. Yanında yapacağız dedi. Normalde kolay kolay böyle bir arızaya denk gelmeyiz Buda senin şansın. Tabi bendeki şans 😅 bana dediği orijinal parça ile değişim yapılacak sipariş verilecek. Şimdi benim aklima takılan şu yeni gelecek kartı taktıkları sırada birebir aynısı olduğunu nasıl anlarım ve yeni kart tv ye farklı bir zarar verir mi ? Yada hiç onarım talep etmeyip direk iade ettirebilmemin bir yolu var mı ?
 
Öncelikle teşekkür ederim abi yorumun için servisteki çalışan arkadaşım olur video çekip kendisine attım evet abi sorun var besleme kartından geliyor biz bunu sipariş vereceğiz sıfırı orijinali ile değişecek gözünün önünde. Yanında yapacağız dedi. Normalde kolay kolay böyle bir arızaya denk gelmeyiz Buda senin şansın. Tabi bendeki şans 😅 bana dediği orijinal parça ile değişim yapılacak sipariş verilecek. Şimdi benim aklima takılan şu yeni gelecek kartı taktıkları sırada birebir aynısı olduğunu nasıl anlarım ve yeni kart tv ye farklı bir zarar verir mi ? Yada hiç onarım talep etmeyip direk iade ettirebilmemin bir yolu var mı ?
Panelden yana sıkıntınız yoksa Adem abinin dediği gibi değişime gerek yok yazık günah. Değişirsiniz gelen televizyon panelden yana kusurlu çıkar üzülürsünüz pişman olursunuz. Ürünün onarımı madem evde olacak şanslısınız teknisyeni takip edin sadece. Sipariş fabrikadan ürün seri numarasına göre yapıldığı için televizyonunuzdaki kart gelir. Gelen kartta ambalajında geliyor zaten. Dediğim gibi teknisyeni takip edin ricacı olursanız ikisini de karşılaştırmanız için gösterir size zaten içiniz ferah olsun.
 
Panelden yana sıkıntınız yoksa Adem abinin dediği gibi değişime gerek yok yazık günah. Değişirsiniz gelen televizyon panelden yana kusurlu çıkar üzülürsünüz pişman olursunuz. Ürünün onarımı madem evde olacak şanslısınız teknisyeni takip edin sadece. Sipariş fabrikadan ürün seri numarasına göre yapıldığı için televizyonunuzdaki kart gelir. Gelen kartta ambalajında geliyor zaten. Dediğim gibi teknisyeni takip edin ricacı olursanız ikisini de karşılaştırmanız için gösterir size zaten içiniz ferah olsun.
Teşekkürler hocam yorumun için teknisyeni takip edeceğim ve kartları karşılaştıracağım aklıma yatmayan bir durum olduğunda onarımı reddederim. Sonucu buraya yazarım inşallah.
 
Kıymetli ustamız gerekli tüm detrayları vermiş, var ol @By_Trol ustacım.
Ben de müsaadenizle ilave edeyim, TV de tam da ustamın belirttiği tespitler doğrultusunda sizi üzecek bir durum yok, osilatör sistemlerde bu zaten bilinen durumdur ve belli aralıklarla karşımıza çıkar. Aslında bu ses kesinlikle HER ZAMAN var olan ir ses fakat insan kulağının duyma eşiğinin hep altına kaldığı için bizler farketmeyiz.
Sizin üründe olduğu gibi sitisna durumlar sadece keyfe keder olur, yine de konuya yasal haklarınız çerçevesinde bakarsak elbette ki seçmlik haklarınızı kullanma talebinizi THH ye iletip sonuç da alabilirsiniz.

Benim takılacağım husus şu olur, bugünlerde hiç kimsenin doğru düzgün homojen panel görüntüsü bulamadığı bir ortamda siz eğer tv nin görüntüsü ile ilgili yani ışık sızması bulutlanma sehim gibi sorunlarınız yoksa, ürünü değişim yaptırdığınızı var sayalım, yeni gelecek olanda bu homojenitenin olacağının garantisini kimse veremez size.

Bu doğrultuda sanki kartı değiştireceklerse değiştisinler ama EVDE deiştirsinler isterdim.

Yine de TV nin boyutu nedeniyle güvenlik amaçlı bunu istemeyebilirler (Panel kıırılma riski vs)

Ben servis teknisyeni olsam ve sizi onarıma ikna etsem atölyeye götürmezdim mesela :D

1 kapak, sonra kartı tutan 4 vida ile 2 soket sökülecek ve 5 dakika içerisinde hepsi geri takılacak o kadar :)
@Adem Helvacı @Murat ALA @By_Trol Değerli hocalarım teknis servis geldi iade olmasını istediğimi belirttim arızalı olduğuna dair tüketicinin onarım istemediğine dair servis raporu hazırladı bana gönderdi CarrefourSA müşteri hizmetlerine gönderdim raporu ve arızaya ait görsel video da ekleyerek teknisyenin çektiği videoyu. İade talep ettiğimi söyledim bu süreçte nasıl bir yol izlemeliyim iade olmasını istiyorum yardımcı olabilir misiniz acaba ?
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri