Neler yeni

Tüketici Hakları

frknkrkmz

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
21 Mar 2023
Mesajlar
233
Tepki puanı
178
Puanları
43
Birkaç gün önce internetten Samsung marka televizyon almıştım. Kurulum sırasında hasarlı çıktı değişim istedim. Servis televizyonu kutusuna koyup götürdü. Bir gün sonra servis değişim kararı verdi ve genel merkeze gönderdi. Sorularım şöyle:

1) Bu durumda 14 günlük koşulsuz iade süresi ne zaman başlar?
2) Değişim süreci 14 günü aştığı durumda gelen ikinci televizyon için koşulsuz iade hakkım var mıdır varsa yine 14 gün müdür?
3) Samsung müşteri hizmetlerine bu soruları sorduğumda 5 farklı kişiye bağladılar ve en sonunda biz bunu bir bilene soralım kayıt açalım size dönelim dediler. Neden bu kadar bilgisizler?
@Adem Helvacı
 

Fikoloji

Moderator
Moderator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
2,102
Çözümler
7
Tepki puanı
3,451
Puanları
213
Web sitesi
www.youtube.com
çünkü istemedikleri kulvar :)
kurulum anındanda 14 gün başlar. eğer değişim olursa yeni cihaz geldiğinde 14 gün yasal sınırını aşar diye tahmin ediyorum. Bu sefer talep doğrultusunda devreye thh girer.
 

frknkrkmz

Araştırmacı
Araştırmacı
Katılım
21 Mar 2023
Mesajlar
233
Tepki puanı
178
Puanları
43
O zaman hiç değişimle uğraşmasın insanlar. İade etsin tekrar satın alsın aynı fiyata alabiliyorsa. Bana garip geldi. Diğer televizyon geldiğinde 14 gün yeniden başlasa daha mantıklı olmaz mı?
 

Rüstem

Süper Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Şub 2023
Mesajlar
779
Tepki puanı
1,340
Puanları
93
Bu yasada net değil. Garanti süresi servise gittiğinde donuyor ve geldiğinde devam ediyor. Yani garantide geçirilen zaman garanti süresinin üzerine eklenir. Ancak iade süresi için aynı şey geçerli mi bilmiyorum.
 

Fikoloji

Moderator
Moderator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
2,102
Çözümler
7
Tepki puanı
3,451
Puanları
213
Web sitesi
www.youtube.com
O zaman hiç değişimle uğraşmasın insanlar. İade etsin tekrar satın alsın aynı fiyata alabiliyorsa. Bana garip geldi. Diğer televizyon geldiğinde 14 gün yeniden başlasa daha mantıklı olmaz mı?
Sonuçta size değişimde yeni cihaz veriyor ve kusuru kapatmaya çalışıyor. Misal değişim cihazı gelse onda da arıza olsa yine sıfır mantık ile değişim olarak; montajda arızalı olarak seçilir.
Ne yazikki aldığın şey 1 gün sonra zamlanabiliyor. Heleki indirimde almış iseniz sırf iade zarar olur
 

Adem Helvacı

Everybody Dies
Yönetici
Administrator
Katılım
18 Ocak 2023
Mesajlar
16,443
Çözümler
83
Tepki puanı
45,997
Puanları
313
Konum
Cumhuriyet Toprakları
Web sitesi
www.inceleriz.com
Birkaç gün önce internetten Samsung marka televizyon almıştım. Kurulum sırasında hasarlı çıktı değişim istedim. Servis televizyonu kutusuna koyup götürdü. Bir gün sonra servis değişim kararı verdi ve genel merkeze gönderdi. Sorularım şöyle:

1) Bu durumda 14 günlük koşulsuz iade süresi ne zaman başlar?
2) Değişim süreci 14 günü aştığı durumda gelen ikinci televizyon için koşulsuz iade hakkım var mıdır varsa yine 14 gün müdür?
3) Samsung müşteri hizmetlerine bu soruları sorduğumda 5 farklı kişiye bağladılar ve en sonunda biz bunu bir bilene soralım kayıt açalım size dönelim dediler. Neden bu kadar bilgisizler?
@Adem Helvacı
1 Cayma hakkı süresi, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde tüketicinin malı teslim aldığı gün başlar.
2 Bu durumda yükümlülük yerine getirilemediğinden dolayı seçimlik hakkınız doğar, talebiniz yerine getirilmek zorundadır
3 Cicili bicili konuşan genç tikiler dışında iş bilen kimseyi çalıştırmadıkları için.
 

DeepState

Süper Üye
İnceleyenler Kulübü
Katılım
8 Mar 2023
Mesajlar
844
Çözümler
1
Tepki puanı
709
Puanları
93
1 Cayma hakkı süresi, mal teslimine ilişkin sözleşmelerde tüketicinin malı teslim aldığı gün başlar.
2 Bu durumda yükümlülük yerine getirilemediğinden dolayı seçimlik hakkınız doğar, talebiniz yerine getirilmek zorundadır
3 Cicili bicili konuşan genç tikiler dışında iş bilen kimseyi çalıştırmadıkları için.
Üst düzey yöneticilerin personel eğitme gibi bir eğilimi olmadığını düşünüyorum kendileri işsiz kalmasın diye.
 
Üst