Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

  • İnceleyenler Kulübü'nde her konuda deneyimlerinizi paylaşabilirsiniz. Bu sayede "Bilinçli Tüketici Toplumu" oluşturma hedefimize katkı sağlayabilirsiniz. :)
  • inceleriz.com üzerinden inceleme ve haberlere ulaşabilirsiniz.

Klima Vakumsuz Klima Montajında Neler Yapılmalı, ARÇELİK vakumsuz klima montajı ve THH süreci

Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın
Benim klimanın kumanda askısı yok 😃 ne yapacam bilmiyorum valla. Kenarda termostatın yanında dururdu. Bu askısı nasıl temin edebilirim. Klasik arçelik büyük ekran kumanda yeni nesil. Servisten gelen kumandalarda çıkıyormuş.

Mavi ışık kumandalarda askı mı çıkıyormuş? Vay be bende de yok. Altusta da çıkmamıştı.
Whatsapp 0544 444 0 888 yedek parça temini isteği. buyrun
 
Satın alıp 21 gün servisin kurulum yapması için beklediğim klimam bugün kuruldu. Aslında daha servis gelmeden bile @Murat ALA ve @Adem Helvacı ile irtibat halindeydik. Tam da Murat'la konuşurken servis aradı geliyoruz diye. Geldiler baktılar falan ben dedim böyle istiyorum, iyi tamam dediler. Binanın dışında kaplama olması biraz dış ünite konusunda fikir ayrılıkları çıkardı, e bak dedim takanlar takmış, zaten evde eskiden klima varmış ve dübelleri de duruyor. Oraya taktılar, Sonra iç ünite hazırlandı falan boruyu tam 3 metre olacak şekilde kestiler, Hatta belki birazcık daha az. Alüminyum ve neredeyse kalem kalınlığında boru kullanıyorlar. Neyse mühendislerimiz bunun hesabını yapmıştır muhtemelen.

Murat'a geldiler deyince direkt "vakum motoru getirmişler mi" diye sordu. Ben de "görünürde yok şimdilik, bir bakalım ne yapacaklar dış üniteyi taksınlar" dedim. Aslında görünen köy kılavuz istemez, vakum yapmayacaklar.

Ekli dosyayı görüntüle 6201
Görselde de göründüğü gibi dekoratif bant dedikleri şeyi sardılar, neresi dekoratifse artık bunun, sonra boruyu gönderdiler delikten dışarı doğru. Aynı zamanda dış ünite de askıda vidaları sıkılmadan bekliyordu burda. Neyse iç ünite yerine takıldı boruyu çıkardılar dışarı, tam da o sırada balkondayız, sohbet muhabbet konuşuyoruz bir yandan da işte, "ee hani senin vakum motorun nerde" dedim. "vakum motoru yok" dedi. diğeri de "abi gerek yok motora falan bak ben nasıl vakum yapacam" dedi. "boruyu tam sıkmadan gazı salacaksın" dedim. "öyle yapıyorsun da sıkıntı çıkar" falan dedim, "ben bu yaz başından beri kaç tane klima taktım hiç birinden şikayet almadım" dedi. "sen yine de tak bi 10 dk vakum yap bir şey kaybetmezsin" gibi şeyler söyledim ama nafile. hatta şu yukardaki fotoyu çekerken de "abi yüzümüz görünmesin" dedi, seni hiç çekmiyorum zaten sadece klimayı çekiyorum dedim. hatta anlattım da şöyle sitemiz var falan diye. en son o muhabbette "abi bir şey olmaz" dedi, en son "biz vakum yapmıyoruz" dedi, bunu duydum da daha ne diyim. arabada vakum motoru bile yoktur. bunlar taktılar gittiler, Ben de gruba foto atıyorum falan, tam balkona çıktım dış üniteyi attım fotoğrafa.
Ekli dosyayı görüntüle 6203 Tam da bu noktadayım, ses atayım da anlatayım diyordum ki Murat vakum noldu dedi, tam arkasından Adem abi de "sen de vakum yaptırmadıysan..." şeklinde devam eden bir şeyler yazdı şuan tam hatırlamıyorum da. Abi tam da ses atacaktım dedim ben de, anlattım durumu böyle böyle, yapıştıralım THH dedim. Murat da gaza geldi, Adem abi dinledikçe zaten çok sinir oldu ses tonundan öyle anladım. Ben parça parça ses atıyorum, Murat bir yandan yazıyor, Adem abi de ses atıyor, beni dinledikçe Adem abi de sinir oldu. "Gir kardeşim e devlete yaz çekinme" falan diyor, "Abi laptopu açtım bile" dedim.

Şimdi biraz da vakumsuz klima montajında THH başvurusu aşamalarını anlatayım. E Devlet'e giriş yapıyoruz, hakem heyeti yazınca zaten çıkıyor. "Tüketici hakem heyeti başvurusu" önce kendi bilgilerimizi getiriyor, doğruluğunu teyit edip onayladıktan sonra, tüketici şikayeti kategorisini seçiyoruz.

5 adımdan oluşuyor başvuru, ilk adımda şikayet edilen firma bilgileri kısmı var. Oraya klima Arçelik olduğu için ve satıcıyla değil Arçelik servisiyle sorunum olduğu için Arçelik AŞ yazdım. Alt kısımda "satıcı ve sağlayıcı adres bilgileri" var, oraya da Arçelik'in adres, telefon ve faks bilgilerini girdim. Aslında sadece adres yetiyor, diğerleri isteğe bağlı. Kullanma kılavuzunun en arkasında yazıyordu hepsini girdim.
İkinci adımda şikayet bilgileri yazıyor, fatura tarihi, fatura seri no ve uyuşmazlık bedeli yazıyor, onları girdim. İstek gibi bir yer var, orada 4 seçimlik hakkı yazıyor, ayıpsız misliyle değişim, ayıp oranında indirim, ücret iadesi vs. bir de diğer seçeneği de var. oraları doldurmak da basit.
Şikayet konusu kısmına detaylı açıklama yazmak gerekiyor. ben önce konuyu sonra detaylı açıklama yazmak için ayrı bölüm var sandım yokmuş, orayı da doldurduktan sonra evrak yüklemeyi istiyor, bunlar pdf formatında olmalı, ben faturayı, altustan gelen mesajları (randevu tarihi ve kurulum yapıldığına dair) ve vakumla ilgili bir bilgiyi ekledim. Vakum yapmadıklarını fotoğraflama gibi bir imkanım yok çünkü. Bir önizleme formu gösteriyor dördüncü aşamada. ve son aşamada hakem heyeti seçimi yaptırıyor. Ya size ya da firmaya yakın olan hakem heyetini seçtim. Hatta bunu da Adem abiye sorduğumda, "elden evrak teslim etmeyeceksen firmaya yakın olan hakem heyeti daha iyi olur" dedi, o yüzden İstanbul Beyoğlu heyetine göndermiş oldum.

Hiçbir zorluğu yok, sonuç ne çıkarsa çıksın ÜCRETSİZ bir işlem. İlk kısımda şikayet edilen kısmından sonra satıcı ve sağlayıcı adresi deyince acaba satıcıyı mı girmem gerekiyor diye düşündüm, ama benim satıcıyla bir problemim yok hatta tam tersine satıcıya teşekkür etmek gerek. Servis de benim muhatapım değil, ben hizmeti sonuç olarak Arçelik'ten aldığım için onu yazdım. Tüm işlemler 10 dakikada tamamlanıyor. Sonra başvuruyu tamamla deyince dosya numarası atıyor, bu kadar basit.

Ekli dosyayı görüntüle 6208Ekli dosyayı görüntüle 6209
Klimanın son halini ve kumandasını da ekleyeyim şöyle.



Ayrıca hakem heyeti dosyasına eklediğim belgeleri de şöyle atayım
Ekli dosyayı görüntüle 6210 Şu görseli ekledim, gelen mesajlar işte randevu tarih saati ve talep no falan yazıyor.


Ekli dosyayı görüntüle 6213Ekli dosyayı görüntüle 6212Ekli dosyayı görüntüle 6211 Adem abinin attığı şu yazıları ekledim tek pdf halinde.

Bir de ürün faturasını ekledim.

Başvuru metni ve online oluşturulan başvuru formumu da ekleyeyim
Ekli dosyayı görüntüle 6214

Bu şekilde, bakalım süreç ne kadar sürecek, ne olacak...
Peki thh formunda ic ve dis uniteyi set olarak degistirmek isteye bilirmiyiz veya ucret iadesi aoabilirmiyiz ilk 6 ay icinde bu konuda bir fikriniz varmi
 
Peki thh formunda ic ve dis uniteyi set olarak degistirmek isteye bilirmiyiz veya ucret iadesi aoabilirmiyiz ilk 6 ay icinde bu konuda bir fikriniz varmi
İç ünitenin değişmesine gerek yok vakumdan dolayı değişim isteyecekseniz. Dış ünite değişimi yeterli.
 
Ben de yeni klima aldim, daha takmadilar ama servis ile telefonda gorustum, vakumlama yapmiyoruz dedi, altus klima aldim arcelik servisi ile gorustum.
2 hafta sonra gelicekler, vakumlama yapmıcaklarsa ne yapabilirim? Servis gelince takmicaklarsa kovayim mi yoksa klimayi mi iade etsem ne yapsam bilemedim. Eve gelen servis elemanlari daha bilincli olur mu acaba?
 
Ben de yeni klima aldim, daha takmadilar ama servis ile telefonda gorustum, vakumlama yapmiyoruz dedi, altus klima aldim arcelik servisi ile gorustum.
2 hafta sonra gelicekler, vakumlama yapmıcaklarsa ne yapabilirim? Servis gelince takmicaklarsa kovayim mi yoksa klimayi mi iade etsem ne yapsam bilemedim. Eve gelen servis elemanlari daha bilincli olur mu acaba?
Açık açık vakumlama yapmıyoruz diyorlarsa iade edin gitsin. Servisi de şikayet edin firmaya.
 
Gelen ekibe vakumla ilgili gosterebilecegim bir belge var mi acaba,?
Yapmak zorunda olduklarini anlamalari icin? En kotu dis ve in uniteyi taktirip ara hortumu taktirmam.
 
Gelen ekibe vakumla ilgili gosterebilecegim bir belge var mi acaba,?
Yapmak zorunda olduklarini anlamalari icin? En kotu dis ve in uniteyi taktirip ara hortumu taktirmam.
Fabrika diyor bunlara yapacaksınız diye sizin başka belge gösterip kanıtlamanıza gerek yok. İç dış ünite taktırıp boru taktırmama diye bir uygulama yok. Hiç kurmazlar siz kurdurursunuz başka birine garantisi başlamaz.
 
Kesinlikle yanlış. Onların yaptığı şeyin vakumla alakası bile yok. Püskürtme yapıp geçmişler. VAKUM demek adı üstünde bir şeyin vakumlaması, çekmesi lazım. E ağzını dayayıp içindeki havayı çekemeyeceğine göre bu işlem bir vakum motoruyla olacak. Gazı salıp da sonra vanayı sıkmak doğru değil. Bana da aynı şekilde yapmışlardı bu yazdığım süreç ondan sonra başladı zaten.

Direkt olarak montaj tarihi ve yaklaşık saat de vererek "söylememe rağmen vakum motoru ile vakum yapılmadı, hatalı montaj yapıldı, gaz vanasını açıp boruyu bağladılar" şeklinde durumu Arçelik'e bildirin. Mümkün olduğunca da Whatsapp üzerinden iletişim kurmaya çalışın. Çünkü hem maile göre daha hızlı cevap sağlanıyor hem de yazılı olarak bir görüşme. İleride bu yazılanlar lazım olabilir.

İlk 6 ayda ispat yükü karşı taraftadır. Vakum yapıldıysa ispatlaması lazım. Arçelik'e yazıp sonuç bulamazsanız, montajdan itibaren 6ay içinde THH'YE başvurmak gerekir.
Abi bu 6 ay ispatlama mecburiyeti nerede yaziyor ben bugun basvurdum thh uyesi resmen bana hepsi beraber direndiler nasil ispatliycan bunu oyle seymi olur diye
 
Benim hakem heyeti başvurusuna da 6 ay sonra bir güncelleme daha olmuş. Sanırım Samsung savunma vermemiş buraya göre. Gündeme alındı diyor. 11 ay oldu. daha ne kadar sürer acaba :)
 

Ekli dosyalar

  • HakemHeyeti.png
    HakemHeyeti.png
    16.1 KB · Görüntüleme: 37
Satın alıp 21 gün servisin kurulum yapması için beklediğim klimam bugün kuruldu. Aslında daha servis gelmeden bile @Murat ALA ve @Adem Helvacı ile irtibat halindeydik. Tam da Murat'la konuşurken servis aradı geliyoruz diye. Geldiler baktılar falan ben dedim böyle istiyorum, iyi tamam dediler. Binanın dışında kaplama olması biraz dış ünite konusunda fikir ayrılıkları çıkardı, e bak dedim takanlar takmış, zaten evde eskiden klima varmış ve dübelleri de duruyor. Oraya taktılar, Sonra iç ünite hazırlandı falan boruyu tam 3 metre olacak şekilde kestiler, Hatta belki birazcık daha az. Alüminyum ve neredeyse kalem kalınlığında boru kullanıyorlar. Neyse mühendislerimiz bunun hesabını yapmıştır muhtemelen.

Murat'a geldiler deyince direkt "vakum motoru getirmişler mi" diye sordu. Ben de "görünürde yok şimdilik, bir bakalım ne yapacaklar dış üniteyi taksınlar" dedim. Aslında görünen köy kılavuz istemez, vakum yapmayacaklar.

Ekli dosyayı görüntüle 6201
Görselde de göründüğü gibi dekoratif bant dedikleri şeyi sardılar, neresi dekoratifse artık bunun, sonra boruyu gönderdiler delikten dışarı doğru. Aynı zamanda dış ünite de askıda vidaları sıkılmadan bekliyordu burda. Neyse iç ünite yerine takıldı boruyu çıkardılar dışarı, tam da o sırada balkondayız, sohbet muhabbet konuşuyoruz bir yandan da işte, "ee hani senin vakum motorun nerde" dedim. "vakum motoru yok" dedi. diğeri de "abi gerek yok motora falan bak ben nasıl vakum yapacam" dedi. "boruyu tam sıkmadan gazı salacaksın" dedim. "öyle yapıyorsun da sıkıntı çıkar" falan dedim, "ben bu yaz başından beri kaç tane klima taktım hiç birinden şikayet almadım" dedi. "sen yine de tak bi 10 dk vakum yap bir şey kaybetmezsin" gibi şeyler söyledim ama nafile. hatta şu yukardaki fotoyu çekerken de "abi yüzümüz görünmesin" dedi, seni hiç çekmiyorum zaten sadece klimayı çekiyorum dedim. hatta anlattım da şöyle sitemiz var falan diye. en son o muhabbette "abi bir şey olmaz" dedi, en son "biz vakum yapmıyoruz" dedi, bunu duydum da daha ne diyim. arabada vakum motoru bile yoktur. bunlar taktılar gittiler, Ben de gruba foto atıyorum falan, tam balkona çıktım dış üniteyi attım fotoğrafa.
Ekli dosyayı görüntüle 6203 Tam da bu noktadayım, ses atayım da anlatayım diyordum ki Murat vakum noldu dedi, tam arkasından Adem abi de "sen de vakum yaptırmadıysan..." şeklinde devam eden bir şeyler yazdı şuan tam hatırlamıyorum da. Abi tam da ses atacaktım dedim ben de, anlattım durumu böyle böyle, yapıştıralım THH dedim. Murat da gaza geldi, Adem abi dinledikçe zaten çok sinir oldu ses tonundan öyle anladım. Ben parça parça ses atıyorum, Murat bir yandan yazıyor, Adem abi de ses atıyor, beni dinledikçe Adem abi de sinir oldu. "Gir kardeşim e devlete yaz çekinme" falan diyor, "Abi laptopu açtım bile" dedim.

Şimdi biraz da vakumsuz klima montajında THH başvurusu aşamalarını anlatayım. E Devlet'e giriş yapıyoruz, hakem heyeti yazınca zaten çıkıyor. "Tüketici hakem heyeti başvurusu" önce kendi bilgilerimizi getiriyor, doğruluğunu teyit edip onayladıktan sonra, tüketici şikayeti kategorisini seçiyoruz.

5 adımdan oluşuyor başvuru, ilk adımda şikayet edilen firma bilgileri kısmı var. Oraya klima Arçelik olduğu için ve satıcıyla değil Arçelik servisiyle sorunum olduğu için Arçelik AŞ yazdım. Alt kısımda "satıcı ve sağlayıcı adres bilgileri" var, oraya da Arçelik'in adres, telefon ve faks bilgilerini girdim. Aslında sadece adres yetiyor, diğerleri isteğe bağlı. Kullanma kılavuzunun en arkasında yazıyordu hepsini girdim.
İkinci adımda şikayet bilgileri yazıyor, fatura tarihi, fatura seri no ve uyuşmazlık bedeli yazıyor, onları girdim. İstek gibi bir yer var, orada 4 seçimlik hakkı yazıyor, ayıpsız misliyle değişim, ayıp oranında indirim, ücret iadesi vs. bir de diğer seçeneği de var. oraları doldurmak da basit.
Şikayet konusu kısmına detaylı açıklama yazmak gerekiyor. ben önce konuyu sonra detaylı açıklama yazmak için ayrı bölüm var sandım yokmuş, orayı da doldurduktan sonra evrak yüklemeyi istiyor, bunlar pdf formatında olmalı, ben faturayı, altustan gelen mesajları (randevu tarihi ve kurulum yapıldığına dair) ve vakumla ilgili bir bilgiyi ekledim. Vakum yapmadıklarını fotoğraflama gibi bir imkanım yok çünkü. Bir önizleme formu gösteriyor dördüncü aşamada. ve son aşamada hakem heyeti seçimi yaptırıyor. Ya size ya da firmaya yakın olan hakem heyetini seçtim. Hatta bunu da Adem abiye sorduğumda, "elden evrak teslim etmeyeceksen firmaya yakın olan hakem heyeti daha iyi olur" dedi, o yüzden İstanbul Beyoğlu heyetine göndermiş oldum.

Hiçbir zorluğu yok, sonuç ne çıkarsa çıksın ÜCRETSİZ bir işlem. İlk kısımda şikayet edilen kısmından sonra satıcı ve sağlayıcı adresi deyince acaba satıcıyı mı girmem gerekiyor diye düşündüm, ama benim satıcıyla bir problemim yok hatta tam tersine satıcıya teşekkür etmek gerek. Servis de benim muhatapım değil, ben hizmeti sonuç olarak Arçelik'ten aldığım için onu yazdım. Tüm işlemler 10 dakikada tamamlanıyor. Sonra başvuruyu tamamla deyince dosya numarası atıyor, bu kadar basit.

Ekli dosyayı görüntüle 6208Ekli dosyayı görüntüle 6209
Klimanın son halini ve kumandasını da ekleyeyim şöyle.



Ayrıca hakem heyeti dosyasına eklediğim belgeleri de şöyle atayım
Ekli dosyayı görüntüle 6210 Şu görseli ekledim, gelen mesajlar işte randevu tarih saati ve talep no falan yazıyor.


Ekli dosyayı görüntüle 6213Ekli dosyayı görüntüle 6212Ekli dosyayı görüntüle 6211 Adem abinin attığı şu yazıları ekledim tek pdf halinde.

Bir de ürün faturasını ekledim.

Başvuru metni ve online oluşturulan başvuru formumu da ekleyeyim
Ekli dosyayı görüntüle 6214

Bu şekilde, bakalım süreç ne kadar sürecek, ne olacak...
Abi sen dava actiktan sonra servisden arayip sana ters duz konusmalari oldumu bize dava acmissin filan diye ileri geri tavir yaptilarmi merak ettim bende basvuru yaptimda yani servisle yüzgöz olma olayi oluyormu
 
Yazının tamamını okudum, itiraz edeceğim tek husus, servis sahiplerinin slaın gazı gitsin demiş olma olasılıkları.
Bu durum, aklıselim sahibi hiçbir servis yöneticisinin asla kullanamayacağı bir cümledir zira ileride aynen senin başına gelen durum gibi konularda ihale direkt olarak ona kalır çünkü.

O şarlatan teknisyen 'Biz yapmıyoruz'' ve ''Hiç kimseye yapmıyoruz'' dediğinde zaten mevzunun ne olduğu gayet net şekilde ortadaydı.

Bana ulaşan firma yetkilileri her marka için yazıyorum bunu ''Aslında her zaman yapıyoruz falat tesadüf tam da bu montaj öncesi yapı vakum motorunun yağı bitmiş gazı kaçmış inek içmiş'' vs diyorlar. Halbuki neyin ne olduğunu onlar da biliyor biz de biliyoruz.

Biz neden bu kadar fırtınalar kopartıyoruz peki? Sadece elektrik tüketimi bakımında bile değerlendirsek ülke genelinde MİLYONLARCA insanın evlerine klimaların vakumsuz takıldığını düşünün. Sonra her bir evde her sene sadece tek bir klima için dahi vakumlu ile vakumsuz arasındaki verimden dolayı tüketim farkının senelik 500tl olduğunu düşünün (Ben yaz ve kış sezonlarında aylık 500 750 1000tl dolayında fatura ödüyorum.)

Hadi herkes bu kadar yoğun klima kullanmıyor olsun bu parayı 300tl yapalım. Milyonlarca insanın her sene 300tl gereksiz yere tükettiği enerji aynı zamanda ülkenin dışa bağımlı olduğu bir enerji grubunda israf olmuyor mu?

Hadi benim hiçbir dini inancım yok, peki İnanan dostlar Yaratanın yolladığı Kutsal kitapta yazan ayet ile de bu konuyu dile getirdiğini bilmezler mi?

En'am Suresi, 141. ayet: Asmalı ve asmasız bahçeleri, hurmaları ve tadları farklı ekinleri, zeytinleri ve narları -birbirine benzer ve benzeşmez -yaratan O'dur. Ürün verdiğinde ürününden yiyin ve hasad günü hakkını verin; israf etmeyin. Çünkü O, israf edenleri sevmez.

Yani bilimsel olarak bakın yanlış, Dini olarak bakın yanlış, İnsanlık olarak bakın yanlış, neresinden bakarsanız bakın vakumsuz klima takılması yanlıştır.
Sevgili adem abicim thh benim arcelik genel merkeze olan sikayetimi iptal etmis tekrardan sikayet olusturtdu bu sefer faturadaki bayiyi sikayet bolumune yazdirdi israrima ragmen ikna edemedim birde örnek thh kararini hic yuzune bile bakmadi dosyayakoydurtmadi o öyle karar vermis olabilir biz baska veririz dedi bana vakum nedemek diye soran adam bu isden anlamadigi belli olan thh calisani örnek thhkararini reddediyor okuma geregi bile duymadi forumda bu konuya belki bir katkisi olur diye dusundum sonuclaninca tekrar yazarim
 
Hayirli olsun gule gule kullanin ,vakum yapilmayan klima ile vakum yapilmis yeni klima arasinda sogutma performansında fark oldumu?
 
Benim hakem heyeti başvurusuna da 6 ay sonra bir güncelleme daha olmuş. Sanırım Samsung savunma vermemiş buraya göre. Gündeme alındı diyor. 11 ay oldu. daha ne kadar sürer acaba :)
Gündeme alındı diyorsa kısa süre içinde sonuçlanır diye düşünüyorum.

Abi sen dava actiktan sonra servisden arayip sana ters duz konusmalari oldumu bize dava acmissin filan diye ileri geri tavir yaptilarmi merak ettim bende basvuru yaptimda yani servisle yüzgöz olma olayi oluyormu
Yok olmadı. Zaten ben servisi muhatap almadım direkt olarak Arçelik'ten işi çözmeye yanaştım. Servise kalsa bin dereden su getirirdi.

Kesinlikle olmaz bizde öyle bir şey sadece o seferlik olmuş yalanları da bitmez ki. Alın geçtiğimiz haftalardan üç örnek vereyim. Üç farklı marka üç farklı servis.

İzmir Bornova Arçelik
İzmir Çiğli LG
İzmir Aliağa Samsung

Üçü de vakumsuz montaj sadece benim tanıdığım klima alanlar bunlar.
 
11 ay sonunda güzel bir sonuç :) şimdi iki hafta daha bekleme zamanı. itiraz edeceklerini sanmıyorum ama Samsung Türkiyeye güvenim sıfır her şey olabilir.

@Adem Helvacı
 

Ekli dosyalar

  • karar.png
    karar.png
    422 KB · Görüntüleme: 45
En net anlatılan konu şu bana göre.
Okuyacağın 10 kitap da olsa sonuçta bu bilgi verilecek.
Bu içeriği görüntülemek için üçüncü taraf çerezlerini ayarlamak üzere izninize ihtiyacımız olacak.
Daha ayrıntılı bilgi için çerezler sayfamıza bakın.
Sevgili abiler, dostlar..
Hala anlamadığım, neden ısrarla dış ünite değişimi?
Bozulan-Kirlenen mevcut gazın tamamen deşarj edilip, bunun üstüne yarım saat vakumlama yapılıp, sonunda da temiz sisteme yeni sıfır gaz yüklenmesi (içinden çekilen değil) neden çözüm olmuyor?
 
Sevgili abiler, dostlar..
Hala anlamadığım, neden ısrarla dış ünite değişimi?
Bozulan-Kirlenen mevcut gazın tamamen deşarj edilip, bunun üstüne yarım saat vakumlama yapılıp, sonunda da temiz sisteme yeni sıfır gaz yüklenmesi (içinden çekilen değil) neden çözüm olmuyor?
Ekovat yağı
 
Sevgili abiler, dostlar..
Hala anlamadığım, neden ısrarla dış ünite değişimi?
Bozulan-Kirlenen mevcut gazın tamamen deşarj edilip, bunun üstüne yarım saat vakumlama yapılıp, sonunda da temiz sisteme yeni sıfır gaz yüklenmesi (içinden çekilen değil) neden çözüm olmuyor?

Demek ki tamamen deşarj edilemiyor sanırım dış ünitenin içerisindeki gaz yolunun tamamen temizlenmesi gerekiyor.

Ek olarak şöyle de bir şey var şimdi samsung servisi bunu sökecek ne yapacak çöpe mi atacak götürüp olduğu gibi başkasına takacak :)
 
Satın alıp 21 gün servisin kurulum yapması için beklediğim klimam bugün kuruldu. Aslında daha servis gelmeden bile @Murat ALA ve @Adem Helvacı ile irtibat halindeydik. Tam da Murat'la konuşurken servis aradı geliyoruz diye. Geldiler baktılar falan ben dedim böyle istiyorum, iyi tamam dediler. Binanın dışında kaplama olması biraz dış ünite konusunda fikir ayrılıkları çıkardı, e bak dedim takanlar takmış, zaten evde eskiden klima varmış ve dübelleri de duruyor. Oraya taktılar, Sonra iç ünite hazırlandı falan boruyu tam 3 metre olacak şekilde kestiler, Hatta belki birazcık daha az. Alüminyum ve neredeyse kalem kalınlığında boru kullanıyorlar. Neyse mühendislerimiz bunun hesabını yapmıştır muhtemelen.

Murat'a geldiler deyince direkt "vakum motoru getirmişler mi" diye sordu. Ben de "görünürde yok şimdilik, bir bakalım ne yapacaklar dış üniteyi taksınlar" dedim. Aslında görünen köy kılavuz istemez, vakum yapmayacaklar.

Ekli dosyayı görüntüle 6201
Görselde de göründüğü gibi dekoratif bant dedikleri şeyi sardılar, neresi dekoratifse artık bunun, sonra boruyu gönderdiler delikten dışarı doğru. Aynı zamanda dış ünite de askıda vidaları sıkılmadan bekliyordu burda. Neyse iç ünite yerine takıldı boruyu çıkardılar dışarı, tam da o sırada balkondayız, sohbet muhabbet konuşuyoruz bir yandan da işte, "ee hani senin vakum motorun nerde" dedim. "vakum motoru yok" dedi. diğeri de "abi gerek yok motora falan bak ben nasıl vakum yapacam" dedi. "boruyu tam sıkmadan gazı salacaksın" dedim. "öyle yapıyorsun da sıkıntı çıkar" falan dedim, "ben bu yaz başından beri kaç tane klima taktım hiç birinden şikayet almadım" dedi. "sen yine de tak bi 10 dk vakum yap bir şey kaybetmezsin" gibi şeyler söyledim ama nafile. hatta şu yukardaki fotoyu çekerken de "abi yüzümüz görünmesin" dedi, seni hiç çekmiyorum zaten sadece klimayı çekiyorum dedim. hatta anlattım da şöyle sitemiz var falan diye. en son o muhabbette "abi bir şey olmaz" dedi, en son "biz vakum yapmıyoruz" dedi, bunu duydum da daha ne diyim. arabada vakum motoru bile yoktur. bunlar taktılar gittiler, Ben de gruba foto atıyorum falan, tam balkona çıktım dış üniteyi attım fotoğrafa.
Ekli dosyayı görüntüle 6203 Tam da bu noktadayım, ses atayım da anlatayım diyordum ki Murat vakum noldu dedi, tam arkasından Adem abi de "sen de vakum yaptırmadıysan..." şeklinde devam eden bir şeyler yazdı şuan tam hatırlamıyorum da. Abi tam da ses atacaktım dedim ben de, anlattım durumu böyle böyle, yapıştıralım THH dedim. Murat da gaza geldi, Adem abi dinledikçe zaten çok sinir oldu ses tonundan öyle anladım. Ben parça parça ses atıyorum, Murat bir yandan yazıyor, Adem abi de ses atıyor, beni dinledikçe Adem abi de sinir oldu. "Gir kardeşim e devlete yaz çekinme" falan diyor, "Abi laptopu açtım bile" dedim.

Şimdi biraz da vakumsuz klima montajında THH başvurusu aşamalarını anlatayım. E Devlet'e giriş yapıyoruz, hakem heyeti yazınca zaten çıkıyor. "Tüketici hakem heyeti başvurusu" önce kendi bilgilerimizi getiriyor, doğruluğunu teyit edip onayladıktan sonra, tüketici şikayeti kategorisini seçiyoruz.

5 adımdan oluşuyor başvuru, ilk adımda şikayet edilen firma bilgileri kısmı var. Oraya klima Arçelik olduğu için ve satıcıyla değil Arçelik servisiyle sorunum olduğu için Arçelik AŞ yazdım. Alt kısımda "satıcı ve sağlayıcı adres bilgileri" var, oraya da Arçelik'in adres, telefon ve faks bilgilerini girdim. Aslında sadece adres yetiyor, diğerleri isteğe bağlı. Kullanma kılavuzunun en arkasında yazıyordu hepsini girdim.
İkinci adımda şikayet bilgileri yazıyor, fatura tarihi, fatura seri no ve uyuşmazlık bedeli yazıyor, onları girdim. İstek gibi bir yer var, orada 4 seçimlik hakkı yazıyor, ayıpsız misliyle değişim, ayıp oranında indirim, ücret iadesi vs. bir de diğer seçeneği de var. oraları doldurmak da basit.
Şikayet konusu kısmına detaylı açıklama yazmak gerekiyor. ben önce konuyu sonra detaylı açıklama yazmak için ayrı bölüm var sandım yokmuş, orayı da doldurduktan sonra evrak yüklemeyi istiyor, bunlar pdf formatında olmalı, ben faturayı, altustan gelen mesajları (randevu tarihi ve kurulum yapıldığına dair) ve vakumla ilgili bir bilgiyi ekledim. Vakum yapmadıklarını fotoğraflama gibi bir imkanım yok çünkü. Bir önizleme formu gösteriyor dördüncü aşamada. ve son aşamada hakem heyeti seçimi yaptırıyor. Ya size ya da firmaya yakın olan hakem heyetini seçtim. Hatta bunu da Adem abiye sorduğumda, "elden evrak teslim etmeyeceksen firmaya yakın olan hakem heyeti daha iyi olur" dedi, o yüzden İstanbul Beyoğlu heyetine göndermiş oldum.

Hiçbir zorluğu yok, sonuç ne çıkarsa çıksın ÜCRETSİZ bir işlem. İlk kısımda şikayet edilen kısmından sonra satıcı ve sağlayıcı adresi deyince acaba satıcıyı mı girmem gerekiyor diye düşündüm, ama benim satıcıyla bir problemim yok hatta tam tersine satıcıya teşekkür etmek gerek. Servis de benim muhatapım değil, ben hizmeti sonuç olarak Arçelik'ten aldığım için onu yazdım. Tüm işlemler 10 dakikada tamamlanıyor. Sonra başvuruyu tamamla deyince dosya numarası atıyor, bu kadar basit.

Ekli dosyayı görüntüle 6208Ekli dosyayı görüntüle 6209
Klimanın son halini ve kumandasını da ekleyeyim şöyle.



Ayrıca hakem heyeti dosyasına eklediğim belgeleri de şöyle atayım
Ekli dosyayı görüntüle 6210 Şu görseli ekledim, gelen mesajlar işte randevu tarih saati ve talep no falan yazıyor.


Ekli dosyayı görüntüle 6213Ekli dosyayı görüntüle 6212Ekli dosyayı görüntüle 6211 Adem abinin attığı şu yazıları ekledim tek pdf halinde.

Bir de ürün faturasını ekledim.

Başvuru metni ve online oluşturulan başvuru formumu da ekleyeyim
Ekli dosyayı görüntüle 6214

Bu şekilde, bakalım süreç ne kadar sürecek, ne olacak...
Vakum pompasının olduğu resimde dönüş vanası açık diyor. Bu şekilde nasıl vakum yapılacak anlamadım. Benim bildiğim her iki banada kapalı sadece iç ünite ve borularda vakumlama yapılır sonra gaz salıverilir. Dış ünite zaten va kumlu ve gaz yüklenmiş vaziyette geliyor. Eğer dış ünite de gaz yok ise bu doğru olabilir. Dış ünite de hiç gaz olmasa dahi her iki bana açık vakumlanması gerekmez mi
 
Gold Üyelik ile hem reklamsız bir deneyim yaşa hem de İnceleriz'e destek ol! 📣
Hesabınızı Gold Üyeliğe Yükseltmek İçin Tıklayın

Tema özelleştirme sistemi

Bu menüden forum temasının bazı alanlarını kendinize özel olarak düzenleye bilirsiniz.

Zevkine göre renk kombinasyonunu belirle

Tam ekran yada dar ekran

Temanızın gövde büyüklüğünü sevkiniz, ihtiyacınıza göre dar yada geniş olarak kulana bilirsiniz.

Izgara yada normal mod

Temanızda forum listeleme yapısını ızgara yapısında yada normal yapıda listemek için kullanabilirsiniz.

Forum arkaplan resimleri

Forum arkaplanlarına eklenmiş olan resimlerinin kontrolü senin elinde, resimleri aç/kapat

Sidebar blogunu kapat/aç

Forumun kalabalığında kurtulmak için sidebar (kenar çubuğunu) açıp/kapatarak gereksiz kalabalıklardan kurtula bilirsiniz.

Yapışkan sidebar kapat/aç

Yapışkan sidebar ile sidebar alanını daha hızlı ve verimli kullanabilirsiniz.

Radius aç/kapat

Blok köşelerinde bulunan kıvrımları kapat/aç bu şekilde tarzını yansıt.

Foruma hoş geldin 👋, Ziyaretçi

Forum içeriğine ve tüm hizmetlerimize erişim sağlamak için foruma kayıt olmalı ya da giriş yapmalısınız. Foruma üye olmak tamamen ücretsizdir.

Geri